Strona 61 z 114

: 11 sty 2013, 11:17
autor: MichalJ
Prędkość projektowa na drogach S jest z reguły o 20 (czasem o 30...) km/h mniejsza od prędkości dopuszczalnej. :) Nie wiem, jak to się przenosi na tramwaje...

: 11 sty 2013, 12:20
autor: KwZ
Na drogach prędkość projektowa to prędkość 85. percentyla samochodów. Natomiast zdawało mi się, że na kolei to już projektuje się na tę samą prędkość, szlakową...

Może ktoś to wyjaśnić (ew. poprawić mnie)?

: 11 sty 2013, 12:27
autor: Stary Pingwin
Zwycięzca przetargu na spriorytetyzowanie sygnalizacji Huta-Tarcho ma dokonać tego, na czym pośliznął się IR?

: 11 sty 2013, 13:38
autor: Siecool
KwZ pisze:Na drogach prędkość projektowa to prędkość 85. percentyla samochodów. Natomiast zdawało mi się, że na kolei to już projektuje się na tę samą prędkość, szlakową...

Może ktoś to wyjaśnić (ew. poprawić mnie)?
Zgadza się, no i nie ma czegoś takiego jak przekroczenia prędkości. Ale generalnie jest to trochę bardziej skomplikowanie, bo przy projektowaniu dochodzi kwestia charakterystyki ruchu i późniejszej eksploatacji. Prędkość szlakowa jest zasadniczo taka sama dla wszystkich, ale nie zawsze jest to maksymalna możliwa prędkość do osiągnięcia w danych warunkach. Problem wynika z dużych różnic maksymalnej dopuszczalnej prędkości dla pociągów pasażerskich i towarowych. Pierwsze gnają 160 km/h albo i więcej (a co se żałowac będziemy), drugie maksimum 100 (przy próżnych i odpowiednich wagonach da się ewentualnie 120 km/h, ale chyba nie ma takich pociągów u nas na sieci, z kolei przy cięzkich pociągach liczy sie maks. 80). Jeżeli na danej linii ma być duży udział pociągów towarowych, obniża się maksymalną prędkość (mimo, że przy tej samej geometrii przebiegu możnaby dać więcej), żeby zrobić mniejsze przechyłki na łukach. Chodzi o uniknięcie tzw. wywracania pociągów towarowych - sytuacji, gdy na linii dostosowanej pod 160 km/h, jedzie pociąg towarowy z V=80. Powoduje to bardzo przyspieszone zużycie szyn, a im więcej takich sytuacji tym gorzej.

: 12 sty 2013, 8:31
autor: Glonojad
No i gdzież ci wszyscy piewcy wspaniałego ZMIDu? Skoro zaprojektowano most na 55 km/h, a w nocy wolno jeździć 60, to gdzie stosowne "kwadraty" na moście?

[ Dodano: |12 Sty 2013|, 2013 08:32 ]
Stary Pingwin pisze:Zwycięzca przetargu na spriorytetyzowanie sygnalizacji Huta-Tarcho ma dokonać tego, na czym pośliznął się IR?
Ło matko, nie mieszaj projektanta z zatwierdzającym (a jeszcze inwestor po drodze)!

: 12 sty 2013, 16:00
autor: MeWa
KwZ pisze:Na drogach prędkość projektowa to prędkość 85. percentyla samochodów
Jakie to ma uzasadnienie?

: 12 sty 2013, 17:16
autor: KwZ
Oidp tak jest napisane w ustawie czy tam rozporządzeniu, ale dlaczego tak, to nie mam pojęcia. Poczytaj na Siskomie.

: 13 sty 2013, 21:18
autor: szparag
Paweł D. pisze:Szkoda, że nie ogłosili przetargu na bezwzględny priorytet tramwajów na Marymonckiej (w końcu to będzie "trasa na Tarchomin"). A to kwestia przesunięcia o parę(naście) metrów pętli indukcyjnych na Przy Agorze i spowodowanie "widzenia" tramwaju przy Żeromskiego.
Przetarg na Marymoncką był ogłoszony jakiś czas temu.

: 13 sty 2013, 22:24
autor: MeWa
Czy przy Farysa w końcu będzie przystanek, czy nie?

: 13 sty 2013, 22:27
autor: pawcio
Na razie na pewno nie.

: 14 sty 2013, 14:27
autor: MeWa
http://www.rynek-kolejowy.pl/38674/_War ... odniu_.htm

Otwarcie trasy przez most prawdopodobnie pod koniec tego tygodnia.

: 18 sty 2013, 21:20
autor: MisiekK
Start w poniedziałek. WINB wydał pozwolenie na użytkowanie.

: 18 sty 2013, 21:40
autor: Glonojad
Chyba się starzeję. Otwarcie tej trasy (było nie było - dobrze ponad 2 km nowej infry) kompletnie mnie nie rajcuje... a wręcz czuję ... niesmak. No cóż.

: 18 sty 2013, 22:12
autor: MisiekK
Glonojad pisze:Chyba się starzeję. Otwarcie tej trasy (było nie było - dobrze ponad 2 km nowej infry) kompletnie mnie nie rajcuje... a wręcz czuję ... niesmak. No cóż.
I to [20] na dylatacjach :) A miało być [30]....

: 18 sty 2013, 22:15
autor: Glonojad
Przecież Ty nie lubisz szybkiej jazdy tramwajem. :-"