Generalnie to umówmy się:
O ile tramwaj na Dworzec Zachodni będzie miał kluczową role po otwarciu odcinka przez Pola Mokotowskie, a także po przebiciu na Wolę, to teraz funkcja tego odcinka będzie mocno kontrowersyjna.
No bo kto ma tam jeździć ?
- Aleje przez Grójecką i Bitwy do Zachodniego: .. wiadomo ...
- FIltrowa do Zachodniego: niby najbardziej pasuje, ale jak się zastanowić, to przesiadka na Wawelskiej w 182/187/523, i pewnie 167 (stawiam że zostanie na Grzymały) zawsze będzie szybsza, a podaż na Wawelskiej jest taka, że nie trzeba się obawiać długiego oczekiwania
- PRalka jak chce do pociągu to może w PKP Rakowiec (już paradoksalnie okolice Dickensa, Korotyńskiego mogły by być bardziej zainteresowane tramwajem do Zachodniego niż Filtrowa wg mnie).
Realnie więc jedyną funkcją nowego odcinka będzie szybki dojazd z Zachodniego i zespołu Szczęśliwicka do BW1920 (na potrzeby lokalne).
A patrząc z drugiej strony, co można tam dać ? Nowy układ (od 6.12) wydaje się całkiem sensowny i na Dw. Zachodni można by przepiąć tylko to co krańcuje na Banacha, czyli:
- 14 (mimo wszystko bardziej pasuje na DW. Zachodni niż Banacha, niewątpliwie plusem są też dwukierunkowce na tej linii)
- 7

tu pasuje Banacha, poza tym trzeba by dać dwukierunkowce
- skrócone 1, tylko w co drugim kursie: rzadko, i znowu: dwukierunkowce
Zostajemy więc z 1 linią na jednym krańcu i 1,5 linii na drugim.
I jakkolwiek dziwnie to zabrzmi rozważyłbym lokalną linię Dw. Zachodni - Banacha, na potrzeby lokalne, podporządkowaną częstotliwościom innym liniom, tak aby wpadać w połowie (albo częściej ?).
Bo jak zostaniemy na Zachodnim z jedną linią, która w weekendy jedździ co 20 minut, to kto na to będzie czekał ?
No i daje ona dodatkową relację

Dw. Zachodni

Szpital Banacha/Akademia Medyczna/kampus UW Ochota, może niepomijalną w tych rozważaniach ?