Strona 62 z 64

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 lis 2022, 20:06
autor: mb112
Tam po prostu powinno się to traktować jako dwa osobne skrzyżowania. Tzn. przejście dla pieszych, przejazd dla rowerów i torowisko to jedno, i tam sygnalizacja faktycznie dobrze że jest, ale skrzyżowanie z jezdnią Marynarskiej to drugie, i tutaj jest pas włączenia i żadnych świateł nie potrzeba. Może wystarczyłoby to jakoś porządniej oznakować, tzn. np. przed przejazdem dla rowerów sygnalizator, a potem C-1 albo C-2 dopiero za torowiskiem, i potem A-7 i jakiś separator na początku tego pasa ? I wtedy sygnalizator mógłby już być standardowy ? Pytanie czy każdy by się połapał o co chodzi jadąc tam pierwszy raz.
Jeszcze bardziej głupia, ale podobna sytuacja była w czasie objazdów Kasprzaka (w ramach budowy początkowego odcinka M2), kiedy ruch na Kasprzaka był od Karolkowej. Skręt w lewo z Karolkowej od strony Kolejowej prowadził tylko na lewy pas Kasprzaka, a skręt w prawo z Karolkowej od strony Siedmiogrodzkiej tylko na pas prawy. Fizycznie te dwa pasy były na początkowym odcinku oddzielone od siebie barierkami, pomiędzy nimi był chyba jeszcze wyjazd z budowy. A mimo to sygnalizacja wpuszczała tylko albo z jednego kierunku, albo z drugiego, przez to było potrzebne więcej faz świateł i bardziej się korkowało.
Z drugiej strony na Wisłostradzie przy Sanguszki jakoś nikomu nie przeszkadza, że pasy do jazdy na wprost 'omijają' w ogóle sygnalizację świetlną i sygnalizator jest do lewoskrętu tylko. Wiadomo, że na tym skrzyżowaniu od dawna nie było nic zmieniane, nie wiem czy teraz by przeszło coś takiego, ale tak jak jest jest przecież najlogiczniej.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 10 lis 2022, 19:25
autor: Piotrek_2274
Oczywiście, że by przeszło, w przypadku Sanguszki kierunek na północ nie jest z niczym kolizyjny. Na Marynarskiej pas włączenia z Postępu musiałby być fizycznie oddzielony od kierunku głównego, np. być oddzielną jezdnią na odpowiedniej długości, aby przejazd przez tory tramwajowe potraktować oddzielnie i sterować wlotem dla samochodów "w kolorach", a nie tylko na strzałce.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 26 lut 2023, 16:45
autor: Autobus Czerwon
W Stołecznej ukazał się artykuł, według którego za 2 tygodnie powinniśmy spodziewać się wyprostowania trasy 136 (Wołoska - Woronicza) oraz skrócenia 308 do Os.Nowy Mokotów.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 26 lut 2023, 18:18
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:W Stołecznej ukazał się artykuł, według którego za 2 tygodnie powinniśmy spodziewać się wyprostowania trasy 136 (Wołoska - Woronicza) oraz skrócenia 308 do Os.Nowy Mokotów.
Jakoś w dwie strony to ciężko będzie zrealizować Wołoska/Woronicza - chyba że przez Samochodową. Poza tym 308 rano jednak dowozi do biur, a o to chyba chodzi. Po południu faktycznie 308, które startuje spod Tulipana, pierwszych pasażerów miewalo dopiero przy Os.Nowy Mokotów (czasem jeździłem z Tulipana tamże jako jedyny pasażer). Być może chodzi o mój pomysł z popołudniowym przesunięciem tych linii z Konstruktorskiej.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 26 lut 2023, 18:33
autor: Autobus Czerwon
Być może dla 136 zostanie dopuszczony lewoskręt z Wołoskiej w lewo w Woronicza, tak było zresztą przed przebudową skrzyżowania: zakaz skrętu w lewo z wyjątkiem autobusów.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 26 lut 2023, 18:40
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:Być może dla 136 zostanie dopuszczony lewoskręt z Wołoskiej w lewo w Woronicza, tak było zresztą przed przebudową skrzyżowania: zakaz skrętu w lewo z wyjątkiem autobusów.
To by się skończyło skracaniem wszystkiego, co zjeżdża na Woronicza, więc bez dodatkowej fazy ani rusz (3 pasy i tramwaje). Za duży iloczyn ruchu jak na dzisiejsze czasy :)

Problemy komunikacyjne Służewca

: 26 lut 2023, 18:59
autor: michael112
Da się zrobić zakaz skrętu z wyjątkiem wyłącznie autobusów liniowych, z pasażerami, ale już nie kursów zjazdowych?

Problemy komunikacyjne Służewca

: 26 lut 2023, 21:46
autor: Paweł D.
Wszystko się da. Tylko po co robić takie cyrki?

Problemy komunikacyjne Służewca

: 27 lut 2023, 16:58
autor: Piotrek_2274
Obecne sterowanie sygnalizacją świetlną na Wołoskiej-Woronicza wyklucza wykonanie takiego manewru, lewoskręt musiałby mieć wydzieloną fazę i pas do skrętu w lewo.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 27 mar 2023, 20:23
autor: person
Ktoś wie, czy 136 wyprostowano, a 308 skrócono? ;)

Problemy komunikacyjne Służewca

: 27 mar 2023, 20:32
autor: pawcio
Jeszcze nie.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 27 mar 2023, 22:14
autor: Łukasz
Na razie ten okres korkowy chyba się skrócił.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 04 kwie 2023, 17:12
autor: Daniel_FCB
Wrzucam jako ciekawostkę. Mój pracodawca dostał zapytanie od zarządcy biurowca, czy znajdą się chętni na shuttlebus MWierzbno - Konstruktorska.
Jak na zawołanie, ZTM zmienia trasę 308 :)

Problemy komunikacyjne Służewca

: 04 kwie 2023, 17:24
autor: Łukasz
Daniel_FCB pisze:Wrzucam jako ciekawostkę. Mój pracodawca dostał zapytanie od zarządcy biurowca, czy znajdą się chętni na shuttlebus MWierzbno - Konstruktorska.
Jak na zawołanie, ZTM zmienia trasę 308 :)
Poczekaj, ale że KBC? Przecież ono tam jeździło, z Racjonalizacji nie jest jakoś daleko :p

Btw kiedyś był shuttle bus z KBC do Wierzbna, ale to jeszcze przed 218 i Z-2 chyba.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 04 kwie 2023, 18:10
autor: Glonojad
Autobus Czerwon pisze:
26 lut 2023, 18:33
Być może dla 136 zostanie dopuszczony lewoskręt z Wołoskiej w lewo w Woronicza, tak było zresztą przed przebudową skrzyżowania: zakaz skrętu w lewo z wyjątkiem autobusów.
136 miało być wyprostowane tylko w drodze na południe.