Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 lip 2016, 22:43

W takim razie powinni sprawdzać bilety co stację...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lip 2016, 23:02

Tego nie wymagam. Ale tego, żeby kontrola, jak już jest, była rzetelna tak.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lip 2016, 23:15

Jeżdżenie na podstawie ustnego oświadczenia 'miesięczny' to jednak raczej domena osobowych.

IC to ma problemy z tłumem ludzi, wsiadających np. w Modlinie z biletami KM...

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lip 2016, 23:22

A rewizorzy juz nie istnieją?
ŁK

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 29 lip 2016, 0:12

MichalJ pisze:Jeżdżenie na podstawie ustnego oświadczenia 'miesięczny' to jednak raczej domena osobowych.
A magiczny tekst konduktorów z Intercity "czy ktoś się dosiadał?"? Wystarczy siedzieć cicho i można się załapać na darmową podróż Kutno-Leszno czy Opole-Częstochowa. Na znanej mi najlepiej trasie Wro-Waw obowiązkowe sprawdzanie jest grane po wyjeździe z Wrocławia albo przed przyjazdem do Warszawy.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lip 2016, 9:24

Ja myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie rezygnacja ze sprawdzania biletów po każdej stacji, a po prostu sprawdzanie biletów co jakiś czas (jak to ma miejsce w Kolejach Mazowieckich). Jeśli te kontrole będą częste, ale nie ciągle, to będzie to miało sens. Np. niech to będzie kontrola raz, albo dwa razy tylko na całą trasę, ale za to wszystkich dokładnie. Wtedy nie wiadomo, kiedy się ta kontrola odbędzie, więc będzie to ryzyko jednak dla gapowiczów. KM mają dobre metody w tej kwestii, bo kontrole są dokładne, ale i częste. I z jednej strony nie ma przesady, że muszę wyjmować co chwilę bilet, są kursy, gdy w ogóle mi nie sprawdzają biletu, ale kontrole są na tyle częste, że zwyczajnie nie opłaca się jechać na gapę, bo jest duże prawdopodobieństwo, że akurat będą szli.

Tylko zostaje jeszcze jedna kwestia - wychodzenia do toalety w czasie przechodzenia konduktorów...

PS
Proponuję wydzielić te posty do jakiegoś nowego tematu. Nie wiedziałem, gdzie zadać to pytanie, więc zadałem tutaj, ale widzę że się tworzy długa i ciekawa dyskusja. :)

Dodano po 4 minutach 21 sekundach:
ashir pisze:Z wielką radością pasażerów, dobrze że przewoźnicy autokarowi zazwyczaj nie mają takich problemów i jakby nie patrzeć ufają swoim pasażerom. ;)
Na pewno ufają? A może po prostu dokładnie sprawdzają przy wejściu? Przecież wchodzi się pierwszymi drzwiami. Kierowcy wpuszczają ludzi tak po prostu?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 lip 2016, 9:37

reserved pisze:Tylko zostaje jeszcze jedna kwestia - wychodzenia do toalety w czasie przechodzenia konduktorów...
Niektórzy sprawdzają toalety. ;)
reserved pisze:Na pewno ufają? A może po prostu dokładnie sprawdzają przy wejściu? Przecież wchodzi się pierwszymi drzwiami. Kierowcy wpuszczają ludzi tak po prostu?
Tak, ale kto powiedział, że pasażer grzecznie wysiądzie na tym przystanku do którego kupił bilet, a nie pojedzie dalej? ;) Jeszcze przewoźnicy w stylu PKS to potrafią mieć rewizorów, ale np. PB czy LE jednak ufają swoim pasażerom i ponowne sprawdzanie biletów pewnie zaczęłoby się tylko wtedy, gdy dla kogoś zabrakłoby miejsca siedzącego, choć według listy rezerwacji miejsc powinno wystarczyć. ;)

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lip 2016, 9:57

ashir pisze:Niektórzy sprawdzają toalety. ;)
W jaki sposób?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 lip 2016, 10:07

Czy się dosiadły i mają bilet.
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lip 2016, 10:13

Ale w jaki sposób? Wyważają zamknięte drzwi i sprawdzają kolesiowi, gdy na kiblu siedzi, następnie dziękują i wstawiają drzwi z powrotem? Czy czekają pod drzwiami aż wyjdzie?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 lip 2016, 10:33

A jak myślisz? :)

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 29 lip 2016, 21:16

Z własnego doświadczenia wiem, że pytanie to pada dość "automatycznie". Konduktorzy i tak dobrze wiedzą, kto się dosiadał, a kto nie.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lip 2016, 21:20

Nawet jeśli raz jeden sprawdza, raz drugi?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 29 lip 2016, 21:24

A co, wątpisz w konduktorską zdolność wykrywania kłamstw? :>
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lip 2016, 21:26

W to, że mogą skojarzyć twarze i wykryć kłamstwa wierzę, ale w skuteczność tego raczej nie. Często konduktorzy mnie poznawali, ale bardziej tak na czuja "pan już CHYBA miał sprawdzane". To "chyba" jest domysłem, ale pewności kontroler nie ma. Więc jednak jest tu dość duże pole do różnych nadużyć. A jak ktoś wie, jak to robić, przechytrzy z łatwością.

ODPOWIEDZ