Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 13 kwie 2009, 20:45

emdegger pisze:W celu...?
Szukaliśmy najrozsądniejszego krańca dla 401. Rembertowy nie, Marysin odpada, Wesoła tym bardziej, stąd ten pomysł. zresztą, ja się nie znam i się nie wypowiadam.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 kwie 2009, 21:42

emdegger pisze:
mariow pisze:dzielnice rembertow i wesoła mają po 22tys mieszkanow - cale!
Haha, bzdura. Sam Rembertów liczy 22 000 mieszkańców
a co ja napisałem? po 22 000 ;)
emdegger pisze:
mariow pisze:marysin wawerski to ok. 10 000 w blokach
12 500.
mariow pisze:ok. 7 000 w całej reszcie wiec razem 17 000
Tak, z czego połowa spokojnie jest w stanie dojść do marysińskich autobusów - Bychowska, Karpacka, Strusia... Reszcie pozostaje TRAWIASTA. Razem Marysin więc daje 16-17 000 mieszkańców mogących korzystać z komunikacji przy Korkowej. Dla porownania Skorosze z 517 co 4 minuty mają 10 000 :P.
zaraz, zaraz, pamietaj ze niemal cały Ursus jest w strefie dojscia do 517 a wiec blisko 50 000 ludzi
emdegger pisze: Reszta Wawra po odliczeniu Marysina to ok. 50 000 ludzi. Wesoła ma 20 000 mieszkańców. Razem 100 tys. osób z hakiem (ile nie doszacowałem wtedy, Chryste Panie). Linia jest przeznaczona dla wszystkich mieszkańców Zaplowiecza, a jej popularność - mimo że jest muchowozem międzyszczytowym oraz jest sporo pustawych kursów po południu) ciągle wzrasta. Pomylileś jej funkcje lokalną ze ściśle osiedlową. Oddalone.
mowiac że 401 jest dla 100 K mieszkańców Rembertowa, Wawra i Wesołej robisz z niej niemal metro :P
i wracamy do punktu wyjscia bo dalej nie zmienia to faktu że linia ta nigdzie nie znajdzie dobrego napełnienia za wezłem Płowiecka ze względu małą liczbe mieszkanców i specyfike zabudowy :) a mając tez na wzgledzie to że takie obszary jak Służewiec, Służew czy Stegny nie są docelowym miejscem podrózy wiekszości Zapłowieczan jeszcze bardziej ogranicza popyt.

co nie znaczy że ja jestem za wycofywaniem 401 z praskiego odcinka, żeby nie było

[ Dodano: |13 Kwi 2009|, 2009 21:44 ]
195 pisze:tylko czy te 401 musi koniecznie krańcować na tym Ursusie? xD trasa w szczycie z Rembertowa na Ursus to ok 90 minut ;/
a chcesz dostac z pistoletu .... na wodę??
PURA VIDA!

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 13 kwie 2009, 22:41

Bastian pisze:Jezu... wymiękłem :-s
Moze wreszcie panstwo moderatorzy skoncza dzien dziecka dla tow. emdeggera i zaczna wymagac od niego przy publikacji prodzektow tego czego wymagaja od wszystkich.

Czyli:
Zmiany tras - dokladnie co z czym i z tego co zostaje, a nie to sie z tym polaczy na odcinku domyslcie sie jakim.
Zastapienie wycietych relacji albo dlaczego tego brak
Czasy przelotu - ile i dlaczego tak dlugo, a nie no przeciez tylko 25 min z marysina
Bilans brygadowy - z gumy turbo

Uzasadnienia sa i swiatle cele zmian tez, problem tylko, ze nie za bardzo wiadomo jak dokladnie user no466 chcialby je wprowadzic w zycie.
Co strone to inna wersja.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 kwie 2009, 23:12

Nawet jeżeli pomysły emdeggera są czasami mocno odjechane, to traktuję je jako ciekawostki, które bardzo ożywiają dyskusje (co widać w tym temacie). Nigdy nie wiadomo, czy nie wyniknie z niej coś bardzo rozsądnego. Choć czytając pomysł z 401 na Mokrym Ługu spadłem z fotela. Inaczej się nie dało.
Na mój gust fajnie by było dociągnąć 401 do zespołu PKP Rembertów najlepiej unikając przejeżdżania samego przejazdu. Zastanawiam się, czy dla Nowego Rembertowa do zaakceptowania byłby układ: linia lokalna ze Starego Rembertowa na Marysin/Brata Alberta + 401 do krańca Nowy Rembertów + 183 (co jakieś 10/15/12//20) gdzieś z Wesołej do Wiatracznej wraz z kasacją 514.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 14 kwie 2009, 9:29

pawcio pisze:Nawet jeżeli pomysły emdeggera są czasami mocno odjechane, to traktuję je jako ciekawostki, które bardzo ożywiają dyskusje (co widać w tym temacie). Nigdy nie wiadomo, czy nie wyniknie z niej coś bardzo rozsądnego. Choć czytając pomysł z 401 na Mokrym Ługu spadłem z fotela. Inaczej się nie dało.
Na mój gust fajnie by było dociągnąć 401 do zespołu PKP Rembertów najlepiej unikając przejeżdżania samego przejazdu. Zastanawiam się, czy dla Nowego Rembertowa do zaakceptowania byłby układ: linia lokalna ze Starego Rembertowa na Marysin/Brata Alberta + 401 do krańca Nowy Rembertów + 183 (co jakieś 10/15/12//20) gdzieś z Wesołej do Wiatracznej wraz z kasacją 514.
brzmi smakowicie. da to połączenie 401 nie tylko z wezłem Płowiecka ale i z koleją i w dodatku nie bedzie blokady na przejezdzie.

czy dla N.Rembertowa do zaakceptowania? niech bedzie ze znowu pojde w liczby ale ile osób mieszka w N.Rembertowe kurcze?? przeciez to niska zabudowa, nie wiecej niz 5 tys. Naprawdę nie kazde osiedle domków musi miec dojazd czerwoną linią do centrum miasta, a tym bardziej takie które niemal w całości jest w zasiegu dojscia do stacji kolejowej.
PURA VIDA!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 14 kwie 2009, 10:16

mariow pisze: a tym bardziej takie które niemal w całości jest w zasiegu dojscia do stacji kolejowej.
A ile według Ciebie wynosi taka strefa dojścia?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 14 kwie 2009, 10:26

jesli mam ci podac w minutach to w przypadku stacji kolejowej czy metra spokojnie z 10 minut

pewnie fachowcy mają to policzone - ja pisze o swoim odczuciu. do PKP Ursus mam prawie 15 min i poki nie było 207 to najczesciej chodziłem pieszo - teraz regularna linia pozwala mi na skrócenie tego czasu o 5 min.
PURA VIDA!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 14 kwie 2009, 10:41

mariow pisze:jesli mam ci podac w minutach to w przypadku stacji kolejowej czy metra spokojnie z 10 minut

pewnie fachowcy mają to policzone - ja pisze o swoim odczuciu. do PKP Ursus mam prawie 15 min i poki nie było 207 to najczesciej chodziłem pieszo - teraz regularna linia pozwala mi na skrócenie tego czasu o 5 min.
Na Dudziarskiej przed uruchomieniem 137 mieli ponad kilometr i to ponoć było za dużo.
Przyjmując że 10 minut to kilometr, Nowy Rembertów jest w strefie dojścia pieszego od stacji do okolic kościoła/ul. Zygmunta III.
Przyjmując 15 minut, to faktycznie prawie cały, nie licząc pojedynczych domów rogu Płatnerskiej/Instruktorskiej.
Ale nie ma to większego znaczenia dla ewentualnych zmian.

[ Dodano: |14 Kwi 2009|, 2009 10:53 ]
pawcio pisze:Zastanawiam się, czy dla Nowego Rembertowa do zaakceptowania byłby układ: linia lokalna ze Starego Rembertowa na Marysin/Brata Alberta + 401 do krańca Nowy Rembertów + 183 (co jakieś 10/15/12//20) gdzieś z Wesołej do Wiatracznej wraz z kasacją 514.
W DS ubyłoby jednego kursu na Okularową/Płowiecką. W DS za mało, w DP za dużo.
Tu problem leży w samym 401. Ono gdziekolwiek za Płowiecką wyląduje, to zrobi w DP za dużo, w DS za mało. Ta linia obecnie jest trochę bez sensu. Należy ją albo dać przez cały tydzień, żeby stała się stabilnym, poważnym połączeniem z Mokotowem, albo jeśli na Ursusie nie ma potrzeby całotygodniowej - to rozdzielić na 2 trasy.

Awatar użytkownika
rosier
Posty: 349
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:33
Lokalizacja: te durne pomysły ZTMu?

Post autor: rosier » 14 kwie 2009, 11:44

Tylko, że przykład 168 w DS pokazuje, że:
1. połączenie z Mokotowem już jest,
2. że wcale nie jest ono takie potrzebne w DS, zważywszy na frekwencję na odc. Czerniakowska - Rembertów.
Chyba, że zostawić 401 jako okresową, zakładając to "połączenie z Mokotowem". Tylko wtedy bym obstawiał przy małej korekcie trasy:
... - al. Gen. Sikorskiego - al. Wilanowska - Marynarska - ... :-$

Ale ogółem pomysł z podziałem na dwie linie wydaje mi się bardziej sensowny osobiście. Ale to musiały by być dwie 4xx :spoko:
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37

Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 14 kwie 2009, 13:52

pawcio pisze:dociągnąć 401 do zespołu PKP Rembertów najlepiej unikając przejeżdżania samego przejazdu.
Nie sądzę żeby było miejsce dla niego. 196 musi dowozić Nowy Rembertów pod stację, a do tego samochody zajmują praktycznie cały tamten pas chodnikowy - zresztą nawet dawałem zdjęcie jak to wygląda.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 14 kwie 2009, 15:13

rosier pisze: Chyba, że zostawić 401 jako okresową, zakładając to "połączenie z Mokotowem". Tylko wtedy bym obstawiał przy małej korekcie trasy:
... - al. Gen. Sikorskiego - al. Wilanowska - Marynarska - ... :-$
To wtedy 401 nie przeżyłby takiej trasy. Dzięki relacji Nowoursynowska-Wałbrzyska jeszcze się ratuje.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
rosier
Posty: 349
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:33
Lokalizacja: te durne pomysły ZTMu?

Post autor: rosier » 14 kwie 2009, 16:01

A teraz to przeżywa? Jakaś znośna frekwencja jest tylko do przystanku Nowoursynowska, dalej do Marysina frekwencja to często kpina. #-o A proponowany przeze mnie wariant trasy może obniżył by przynajmniej nieco czas przejazdu... :-k
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37

Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 14 kwie 2009, 16:05

rosier pisze:A proponowany przeze mnie wariant trasy może obniżył by przynajmniej nieco czas przejazdu...
I rozpiął by 401 ze 189. Nie bardzo to rozsądne patrząc na fakt, że największe wymiany są akurat przy Metrze Służew.

Osobiście podoba mi się pomysł Pawcia. Problem z tym, że PKP Rembertów nawet jeśli wykurzyć stamtąd samochody jest za mały na 3 przeguby. A takie ilości 401 spotyka się często na pętlach.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 14 kwie 2009, 16:28

ale przecież Pawcio wcale nie proponuje krancowania tej linii na PKP Rembertów ;-)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
rosier
Posty: 349
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:33
Lokalizacja: te durne pomysły ZTMu?

Post autor: rosier » 14 kwie 2009, 16:53

Choć nie byłoby to złym pomysłem, gdyby powstała tam pętla dla 401 :-k propozycja Pawcia jest niegłupia - tylko, że może po prostu pozwolić 401 na przejazd przez tory, dalej Cyrulików i koniec na Rembertów Kolonii zamiast na Nowym Rembertowie, gdzie nie ma miejsca :idea:
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37

Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.

ODPOWIEDZ