Strona 62 z 375
: 05 gru 2008, 9:23
autor: przewoz
Z tym przyspieszeniem to ciekawa sprawa bo w jednym miejscu pisza o przyspieszeniu "ogólnie" rzędu 0,8-1,1 m/s2 a w drugim w zakresie predkości 0 - 40 km/h co rewelacją nie jest bo "stare jednostki" w tym zakresie mają podobne wartości...
Nie, ze starych jednostek ponad 0,6 nie wyciągniesz. Tu da się wyciągnąć 0,8 (raczej nie więcej) ze względu na spore podniesienie mocy silników.
O eksperymencie z zabudowaniem silników AC w skorupę DC pisałem już jakiś czas temu, przetarg też dość stary już i rozstrzygnięty: do końca maja na torach pojawi się pierwsza jednostka z silnikami AC pod pokrywą EN57
Ciekawi mnie jak to bedzie chodzić.
Ale teraz nieco złych newsów...
Pisaliśmy o przetargu na nowe lokomotywy. Czekałem uparcie na rozstrzygnięcie i....
GW:
Wczoraj wyszło za to na jaw, że nie wypalił kolejny przetarg na lokomotywy do pociągów piętrowych. Wkrótce ma być ogłoszony kolejny. Na razie przewoźnik musi wynajmować niezbyt nowoczesne lokomotywy od spółki PKP Cargo.
: 05 gru 2008, 9:32
autor: fidzio
przewoz pisze:
Nie, ze starych jednostek ponad 0,6 nie wyciągniesz. Tu da się wyciągnąć 0,8 (raczej nie więcej) ze względu na spore podniesienie mocy silników.
O eksperymencie z zabudowaniem silników AC w skorupę DC pisałem już jakiś czas temu, przetarg też dość stary już i rozstrzygnięty: do końca maja na torach pojawi się pierwsza jednostka z silnikami AC pod pokrywą EN57
Ciekawi mnie jak to bedzie chodzić.
Nie będe się kłócił ze specjalistą , ale
wydaje mi się że te 0,8 to do 40 kibel ma. Ale zebym nie wygłaszał niesprawdzonych opinii dokonam pomiaru ile EN57 potrzebuje czasu aby się rozpędzić od 0 do 40 km/h na N2 wtedy będzie znane przyspieszenie w tym zakresie zmierzone empirycznie
No i zadziwia nieco rozmach tych napraw - 10 jednostek do NG z modernizacją ! To chyba największa modernizacja klopów w historii KMów
: 05 gru 2008, 12:46
autor: przewoz
fidzio pisze:Nie będe się kłócił ze specjalistą , ale wydaje mi się że te 0,8 to do 40 kibel ma
Do 40km/h jedziesz głównie na "szeregu". Wtedy jednostka nie ma za dużej siły rozruchowej niestety. 0,8 będzie cięzkie do osiągnięcia, ale zmierz - ja teraz za rzadko jeżdżę w kabinach, żeby to stwierdzić, a to co mierzyłem to były przyspieszenia do 60 i 70km/h zawsze.
: 05 gru 2008, 22:07
autor: Adamq
Koleje Mazowieckie myślą o ..... uruchomieniu szopy w Sierpcu.
W kuluarach Urzedu Marszałkowskiego snuje się cień zakupu używanych szynobusów serii podobnej do VT627. Takie szynobusy użytkuje kolej austriacka.... czy trafią do SIERPCA????
: 05 gru 2008, 22:17
autor: gburek
Adamq pisze:Takie szynobusy użytkuje kolej austriacka.... czy trafią do SIERPCA????
Wąskotorowe 5090?
: 05 gru 2008, 22:18
autor: Glonojad
Nie no, wąskotorowe to by było pewne przegięcie...
: 05 gru 2008, 22:20
autor: przewoz
Plany się tak snują od rozku przynajmniej. Nic się nie zmieniło w kwestii kasy
: 05 gru 2008, 22:22
autor: Glonojad
O, to tak jak z ZTM i dwukierunkowcami - "koniecznie kupcie dwukierunkowce, koniecznie nie bierzcie na to ani grosza ekstra"
: 05 gru 2008, 22:23
autor: gburek
Mogliby sie z Arrivą dogadać
No i linie na linie do Brodnicy coś puścić
: 05 gru 2008, 22:35
autor: kajo
Jeżeli to jest to samo czym jeździłem w Austrii z Mauthausen do Linzu to ja dziękuje. Tam się porozmawiać nie dało. Kibel przy tym to jest super cichy.
: 06 gru 2008, 7:22
autor: rufio198
gburek pisze:Mogliby sie z Arrivą dogadać
No i linie na linie do Brodnicy coś puścić
Brodnica jak Brodnica - ale bezpośrednie z Sierpca do Torunia i z Torunia do Płocka mozna by po dogadaniu się z Arriva puścić.
: 06 gru 2008, 14:02
autor: Adamq
5090..... wąskotorowy?? nie wiedziałem dla mnie to jest sensacja...... A tak ładnie prezentuje się na fotce
Faktycznie.... szerokość toru 760 mm
: 07 gru 2008, 20:29
autor: Adamq
Koleje Mazowieckie – KM” aktualnie posiadają: 189 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) w tym: EN-57, EN-71, EW-60, 11 sztuk autobusów szynowych, 10 szt. EZT Flirt oraz 37 sztuk wagonów piętrowych. Do 2015 roku planowany jest zakup kolejnych 109 nowoczesnych pociągów, w tym m.in. 20 sztuk czterowagonowych EZT-ów w ramach RPO WM 2007-2013, 16 sztuk czterowagonowych EZT-ów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Obecnie trwa procedura przetargowa dotycząca zakupu 11 nowych lokomotyw do składów push-pull. Spółka KM zamierza również zakupić dodatkowe wagony środkowe do składów pociągów „push-pull” oraz nowe jednoczłonowe i dwuczłonowe elektryczne szynobusy.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/707.html
Te lokomotywy to.... Taurusy - Siemensa? czy TraXXXy - Bombardiera? a moze najnowsze dziecko Skody!!. 11 szt. to za mało.... potrzeba dodac do tego jeszcze 4 sztuki - awarie, wypadki, przeglądy okresowe.
: 07 gru 2008, 20:40
autor: Glonojad
Skoro wagonów sterowniczych masz 11, to i tak masz 11 zestawów.
: 07 gru 2008, 21:18
autor: pawcio
Błąd w rozumowaniu. Skoro nie masz lokomotyw puch-pull, to możesz mieć tyle zestawów, ile się lokomotyw uda wydzierżawić. Do skrajności typu lok+1 wagon włącznie.