http://www.dziennikbaltycki.pl/aktualno ... ,id,t.htmlOd poniedziałku likwidacja kursu Intercity Gdynia - Kaliningrad. Nierentowne połączenie.
Zbyt mała liczba pasażerów spowodowała likwidację od poniedziałku połączenia kolejowego PKP Intercity Gdynia - Kaliningrad.
Pociąg kursujący codziennie przez Braniewo wyjeżdżać na trasy będzie tylko latem. Najbliższy kurs 29 maja. Skład będzie jeździł do 6 października.
O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
No cóż, prestiżowa spółeczka wycina kolejny pociąg trakcji spalinowej...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
http://www.rynek-kolejowy.pl/14396/1439 ... 9_roku.htmPKP IC: Nawet 200 mln zł straty w 2009 roku
Przewoźnik zakończył ubiegły rok gigantyczną stratą - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna". Za fatalne wyniki Krzysztof Celiński, prezes PKP Intercity, może zapłacić utratą posady. Odwlecze się też prywatyzacja spółki.
PKP Intercity ma już wstępne wyniki finansowe za 2009 rok. Jak dowiaduje się "DGP" przewoźnik wpadł w potężne tarapaty. Z naszych informacji wynika, że spółka zakończyła ubiegły rok co najmniej 180 mln zł straty, ale z ust Krzysztofa Celińskiego, prezesa PKP Intercity, padła nawet kwota 200 mln zł.
Wczoraj nikt w PKP nie chciał potwierdzić tej informacji. Krzysztof Celiński dwukrotnie umawiał się na rozmowę, ale nie odbierał komórki. - Wyniki są wstępne. Do czasu zweryfikowania ich przez audytora nie możemy ich komentować - mówi Maria Wasiak, wiceprezes PKP S.A. i szefowa rady nadzorczej w PKP IC.
Termin sprzedaży Intercity został już przesunięty z I kwartału 2010 roku na II półrocze. Według ekspertów to także nierealny termin. - Nie ma mowy o korzystnej sprzedaży firmy, która nie poradziła sobie z kryzysem i konkurencją - uważa Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
I reakcja IC na ten artykuł z DGP :
http://www.rynek-kolejowy.pl/14407/1440 ... DGP%22.htmPKP Intercity pozwie "DGP"
W związku z dzisiejszą publikacją dotyczącą rzekomo bardzo złego wyniku finansowego PKP Intercity za 2009 r., zamieszczoną na łamach "Dziennika Gazety Prawnej", przewoźnik zdecydował się na wystąpienie na drogę sądową przeciwko gazecie.
- Do redakcji już wczoraj zgłosiła się kancelaria prawna, z żądaniem wstrzymania publikacji nieprawdziwych danych. Materiał się ukazał, PKP IC występuje na drogę sądową przeciwko "Dziennikowi" - i słusznie, bo przegiął, wkładając w usta prezesowi słowa, których nie powiedział - napisał w komentarzach na naszym portalu członek zarządu PKP S.A., Jacek Prześluga.
Informację tę udało nam się potwierdzić w PKP Intercity. Oficjalne oświadczenie spółki w tej sprawie ma pojawić się już wkrótce.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.intercity.pl/?page=strona_gl ... mn_id=1686W dniu 1 marca br. oferta połączeń kategorii EIC wzbogaci się o nowe pociągi, dotychczas kursujące w barwach Ekspresów. Stanowić to będzie kolejny etap budowy dwóch wyrazistych produktów PKP Intercity - EkspresIC i TLK.
Z początkiem marca br. 12 pociągów, dotychczas kursujących w ramach marki Ekspress, dołączy do rodziny EkspresIC. W komfortowych, klimatyzowanych wagonach z przedziałami 6 – miejscowymi oraz nowoczesnych wagonach bezprzedziałowych, każdy pasażer skorzysta z bezpłatnego poczęstunku oraz wybranych tytułów prasowych.
We wszystkich pociągach EIC honorowany są ulgi ustawowe w pełnym zakresie.
Bilety na 12 „nowych” połączeń EIC znajdą się w sprzedaży 18 lutego br.
EkspresIC to nowa marka pociągów PKP Intercity kursujących od grudnia 2009 roku. Powstała z połączenia dotychczas istniejących marek – Ekspress i InterCity. EkspresIC stanowi grupę połączeń charakteryzujących się najwyższym standardem i krótkimi czasami przejazdów. Docelowo w ofercie EIC znajdą się łącznie 72 pociągi tworzące siatkę połączeń pomiędzy łączące największymi miastami Polski.
Nowe połączenia EkspresIC:
L.p.
1.
1514/5,,Artus''
Warszawa Zach. - Gdynia Gł.
2.
5114/5,,Artus''
Gdynia Gł. - Warszawa Zach.
3.
3510/1,,Małopolska''
Przemyśl - Gdynia Gł.
4.
5310/1,,Małopolska''
Gdynia Gł. - Przemyśl
5.
3512/3,,Sawa''
Kraków Gł. - Gdynia Gł.
6.
5312/3,,Sawa''
Gdynia - Kraków Gł.
7.
1414/5,,Skarbek''
Warszawa Wsch. - Katowice
8.
4114/5,,Skarbek''
Katowice - Warszawa Wsch.
9.
18414/5,,Słupia''
Warszawa Zach. - Kołobrzeg
10.
81414/5,,Słupia''
Kołobrzeg - Warszawa Zach.
11.
38414/5/41414/5,,Szkuner''
Kraków Gł/Katowice. - Kołobrzeg
12.
83414/5/14414/5,,Szkuner''
Kołobrzeg - Kraków Gł./Katowice
IC przeprowadza operacje drenowania kieszeni podróżnym. ,,Małopolska'' która i tak w/g opinii drużyn IC wozi połowę tych podróżnych co rok-dwa lata temu jeszcze drożeje.
Kogoś w IC dobrze porąbało
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Za takie pieniądze, jakie płaci się za EIC, chciałbym mieć: dostęp do gniazdka elektrycznego, bezprzewodowy internet, zawsze czyste i porządne wagony, podczepione zawsze odpowiednie lokomotywy, krótszy oraz bardziej konkurencyjny czas przejazdu względem TLK. Poczęstunek akurat swobodnie można by sobie darować. Ale chyba za dużo wymagam...
noidea
a może sobie być dodatkowo płatne, ale niech będzie zresztą, to faktycznie było najbardziej szalone życzenie.fik pisze:No, tu Cię poniosły wodze fantazji, nawet w TGV wifi jest dodatkowo płatne.Adam G. pisze:Za takie pieniądze, jakie płaci się za EIC, chciałbym mieć: (...) bezprzewodowy internet
noidea