O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2010, 13:10

No cóż, prestiżowa spółeczka wycina kolejny pociąg trakcji spalinowej...

Obrazek
Od poniedziałku likwidacja kursu Intercity Gdynia - Kaliningrad. Nierentowne połączenie.

Zbyt mała liczba pasażerów spowodowała likwidację od poniedziałku połączenia kolejowego PKP Intercity Gdynia - Kaliningrad.

Pociąg kursujący codziennie przez Braniewo wyjeżdżać na trasy będzie tylko latem. Najbliższy kurs 29 maja. Skład będzie jeździł do 6 października.
http://www.dziennikbaltycki.pl/aktualno ... ,id,t.html
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 lut 2010, 17:55

Raczej nie prestiżowa spółeczka, tylko MI.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2010, 18:14

Dotację zmniejszyli? :shock:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 07 lut 2010, 18:29

W końcu luxtorpeda Jasło-Chyrów za coś jeździć musi.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2010, 18:32

Taki sam poziom zdezelowania i bezsensowności.

Swoją drogą, to dotację powinni PICowi zmniejszyć. I to sporo.

Ktoś w ogóle zweryfikował, ile pociągów PIC uwalił od czasu przejęcia pośpiesznych? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 lut 2010, 13:49

PKP IC: Nawet 200 mln zł straty w 2009 roku

Przewoźnik zakończył ubiegły rok gigantyczną stratą - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna". Za fatalne wyniki Krzysztof Celiński, prezes PKP Intercity, może zapłacić utratą posady. Odwlecze się też prywatyzacja spółki.

PKP Intercity ma już wstępne wyniki finansowe za 2009 rok. Jak dowiaduje się "DGP" przewoźnik wpadł w potężne tarapaty. Z naszych informacji wynika, że spółka zakończyła ubiegły rok co najmniej 180 mln zł straty, ale z ust Krzysztofa Celińskiego, prezesa PKP Intercity, padła nawet kwota 200 mln zł.

Wczoraj nikt w PKP nie chciał potwierdzić tej informacji. Krzysztof Celiński dwukrotnie umawiał się na rozmowę, ale nie odbierał komórki. - Wyniki są wstępne. Do czasu zweryfikowania ich przez audytora nie możemy ich komentować - mówi Maria Wasiak, wiceprezes PKP S.A. i szefowa rady nadzorczej w PKP IC.

Termin sprzedaży Intercity został już przesunięty z I kwartału 2010 roku na II półrocze. Według ekspertów to także nierealny termin. - Nie ma mowy o korzystnej sprzedaży firmy, która nie poradziła sobie z kryzysem i konkurencją - uważa Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14396/1439 ... 9_roku.htm

I reakcja IC na ten artykuł z DGP :
PKP Intercity pozwie "DGP"

W związku z dzisiejszą publikacją dotyczącą rzekomo bardzo złego wyniku finansowego PKP Intercity za 2009 r., zamieszczoną na łamach "Dziennika Gazety Prawnej", przewoźnik zdecydował się na wystąpienie na drogę sądową przeciwko gazecie.

- Do redakcji już wczoraj zgłosiła się kancelaria prawna, z żądaniem wstrzymania publikacji nieprawdziwych danych. Materiał się ukazał, PKP IC występuje na drogę sądową przeciwko "Dziennikowi" - i słusznie, bo przegiął, wkładając w usta prezesowi słowa, których nie powiedział - napisał w komentarzach na naszym portalu członek zarządu PKP S.A., Jacek Prześluga.

Informację tę udało nam się potwierdzić w PKP Intercity. Oficjalne oświadczenie spółki w tej sprawie ma pojawić się już wkrótce.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14407/1440 ... DGP%22.htm
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lut 2010, 14:41

O... Widzę, że PIC zaczyna wojnę totalną... :-"
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lut 2010, 23:51

Jak wygląda sprawa voucherów za opóźnienia?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 17 lut 2010, 19:16

W dniu 1 marca br. oferta połączeń kategorii EIC wzbogaci się o nowe pociągi, dotychczas kursujące w barwach Ekspresów. Stanowić to będzie kolejny etap budowy dwóch wyrazistych produktów PKP Intercity - EkspresIC i TLK.

Z początkiem marca br. 12 pociągów, dotychczas kursujących w ramach marki Ekspress, dołączy do rodziny EkspresIC. W komfortowych, klimatyzowanych wagonach z przedziałami 6 – miejscowymi oraz nowoczesnych wagonach bezprzedziałowych, każdy pasażer skorzysta z bezpłatnego poczęstunku oraz wybranych tytułów prasowych.
We wszystkich pociągach EIC honorowany są ulgi ustawowe w pełnym zakresie.
Bilety na 12 „nowych” połączeń EIC znajdą się w sprzedaży 18 lutego br.

EkspresIC to nowa marka pociągów PKP Intercity kursujących od grudnia 2009 roku. Powstała z połączenia dotychczas istniejących marek – Ekspress i InterCity. EkspresIC stanowi grupę połączeń charakteryzujących się najwyższym standardem i krótkimi czasami przejazdów. Docelowo w ofercie EIC znajdą się łącznie 72 pociągi tworzące siatkę połączeń pomiędzy łączące największymi miastami Polski.

Nowe połączenia EkspresIC:



L.p.

1.
1514/5,,Artus''
Warszawa Zach. - Gdynia Gł.

2.
5114/5,,Artus''
Gdynia Gł. - Warszawa Zach.

3.
3510/1,,Małopolska''
Przemyśl - Gdynia Gł.

4.
5310/1,,Małopolska''
Gdynia Gł. - Przemyśl

5.
3512/3,,Sawa''
Kraków Gł. - Gdynia Gł.

6.
5312/3,,Sawa''
Gdynia - Kraków Gł.

7.
1414/5,,Skarbek''
Warszawa Wsch. - Katowice

8.
4114/5,,Skarbek''
Katowice - Warszawa Wsch.

9.
18414/5,,Słupia''
Warszawa Zach. - Kołobrzeg

10.
81414/5,,Słupia''
Kołobrzeg - Warszawa Zach.

11.
38414/5/41414/5,,Szkuner''
Kraków Gł/Katowice. - Kołobrzeg

12.
83414/5/14414/5,,Szkuner''
Kołobrzeg - Kraków Gł./Katowice
http://www.intercity.pl/?page=strona_gl ... mn_id=1686

IC przeprowadza operacje drenowania kieszeni podróżnym. ,,Małopolska'' która i tak w/g opinii drużyn IC wozi połowę tych podróżnych co rok-dwa lata temu jeszcze drożeje.
Kogoś w IC dobrze porąbało ](*,)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lut 2010, 19:39

Hehe, komfortowa podróż, zwłaszcza na trasie Warszawa - Gdynia... ](*,)

Oni są chyba rzeczywiście odcięci od świata realnego...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 18 lut 2010, 0:13

A "Małopolska" to nadal takie mega obskurne wagony z przedziałami ośmiomiejscowymi?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 18 lut 2010, 1:22

Za takie pieniądze, jakie płaci się za EIC, chciałbym mieć: dostęp do gniazdka elektrycznego, bezprzewodowy internet, zawsze czyste i porządne wagony, podczepione zawsze odpowiednie lokomotywy, krótszy oraz bardziej konkurencyjny czas przejazdu względem TLK. Poczęstunek akurat swobodnie można by sobie darować. Ale chyba za dużo wymagam...
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lut 2010, 1:27

Adam G. pisze:Za takie pieniądze, jakie płaci się za EIC, chciałbym mieć: (...) bezprzewodowy internet
No, tu Cię poniosły wodze fantazji, nawet w TGV wifi jest dodatkowo płatne.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 18 lut 2010, 1:32

fik pisze:
Adam G. pisze:Za takie pieniądze, jakie płaci się za EIC, chciałbym mieć: (...) bezprzewodowy internet
No, tu Cię poniosły wodze fantazji, nawet w TGV wifi jest dodatkowo płatne.
a może sobie być dodatkowo płatne, ale niech będzie ;) zresztą, to faktycznie było najbardziej szalone życzenie.
noidea

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 18 lut 2010, 1:39

W obecnych czasach większość podróżujących z laptopami ma dostęp do bezprzewodowego internetu. Więc instalacja takich urządzeń jest jak dla mnie niezbyt opłacalna.

ODPOWIEDZ