Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2852
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 lut 2008, 21:07

Bastian pisze:
Krzysiek pisze:Rakowiecka.
Litości, na Spacerowej - Goworka - Rakowieckiej już teraz jest o jedną lub wręcz dwie linie za dużo, chcesz tam dopchnąć czwartą? :-s
A więc ja w sprawie Bronowskiej i Zwoleńskiej proponuję wycofać 301 z Torwaru i puścić ponownie Czerniakowską, Trasą Siekierkowską i dalej śladem śp. 359 Wałem Miedzeszyńskim, Bronowską, Traktem Lubelskim, Zwoleńską i Żegańską do Międzylesia. W zamian można ewentualnie obniżyć częstotliwość szczytową jednej z linii 119 albo 147 do 30 minut Na to ostatnie jednak nie nalegam, w perspektywie wejścia Grodzia na Pragę i związaną z tym możliwość podniesienia planu.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 lut 2008, 21:25

Ja tu próbuje podnieść częstotliwość linii 119, bo uważam że ta linia ma potencjał, hamowany przez częstotliwość i obecną trasę, a ty mi tu wyjeżdzasz z 30 minut...
Więcej nie powiem bo jestem grzeczny........ :-?

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 21 lut 2008, 21:28

Krzysiek pisze:chamowany
Hamowany (-X BTW. Dlaczego akurat 146 jedzie cały czas Wałem, a 147 przez Gocław, a nie na odwrót?

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 lut 2008, 21:30

marian pisze:
Krzysiek pisze:chamowany
Hamowany (-X BTW. Dlaczego akurat 146 jedzie cały czas Wałem, a 147 przez Gocław, a nie na odwrót?
Sorry to z nerwów. Kiedyś 146 jechało już przez Gocław , się nie sprawdziło.

michael112
Posty: 2852
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 lut 2008, 21:36

Krzysiek pisze:Ja tu próbuje podnieść częstotliwość linii 119, bo uważam że ta linia ma potencjał, chamowany przez częstotliwość i obecną trasę, a ty mi tu wyjeżdzasz z 30 minut...
Więcej nie powiem bo jestem grzeczny........ :-?
No dobra, przepraszam, próbowałem wziąć skądś brygady na ten cel. Ale w następnym zdaniu dopisałem, że w perspektywie wejścia Grodzia na Pragę prawdopodobnie może zostać podniesiony plan, a w takim razie starczy brygad i na podniesienie częstotliwości 119 i na wydłużone 301.
W takim razie spróbujmy tak:
119: 15/20/20
147: 15/20/20
301: 15/20/-
Koordynacje:
119+301 (odc. Pl. Unii Lub. - Kadetów)
147+301 (odc. Narodowa - Międzylesie)
Synchronizacja 119 i 147, co wychodzi z tych dwóch koordynacji, które dla potrzeb synchronizacji będą najwyżej naginane o 5 minut.
Ponieważ linie 119 i 301 różnią się trasą na odcinku sieleckim, można trasę jednej z nich dostosować do drugiej.

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 21 lut 2008, 21:44

Dochodziła by do tego koordynacja 146 (15/20/20) i 147 na Wale oraz 146 i 117 na Kępie :p
Nieźle ;-)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lut 2008, 22:00

michael112 pisze:301: 15/20/-
Ochota Cię pokocha miłością czystą i pierwotną.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2852
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 lut 2008, 22:30

A co ile teraz to jeździ? 12/20/- od 25.02 - tylko o 3 minuty częściej w szczycie niż w mojej propozycji, a poza szczytem tak samo. Dostosowałem częstotliwość do 119 i 147, dzięki czemu linia stała się koordynowalną, co można ewentualnie wykorzystać gdzieś na Ochocie. A nawet jeśli nie, bo na to się nie zanosi, to przynajmniej godziny odjazdów będą łatwiejsze do zapamiętania.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lut 2008, 22:33

301 na Ochocie jest do wzmocnienia, a nie osłabiania. I od tego założenia można zacząć dyskusję.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 lut 2008, 22:46

pawcio pisze:301 na Ochocie jest do wzmocnienia, a nie osłabiania. I od tego założenia można zacząć dyskusję.
No właśnie jest do połączenia z 182 na trasie Osiedle Ostrobramska - ..... TŁ - Waryńskiego - Puławska - Rakowiecka - i trasą 301 do Okęcia.
Trasa środkowa do uzgodnienia. :-k
A 301 w Wawrze nie widzę tego.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 22 lut 2008, 22:54

A tak wracając nieśmiało do Wawra, bym może zaproponował takie małe co-nieco :term:
Ideą jest lepsze połączenie Wawra (ostatnio koleżanka z Falenicy mi się wyżalała na swoje uciążliwe podróże transpraskie :D) z bardziej odległymi w kierunku północnym terenami prawobrzeżnej Warszawy (a jakże :D), poprawa przesiadek i elementarne uporządkowanie tych relacji oraz wmocnienie połączeń Traktu Lubelskiego oraz głębokiej Falenicy z koleją, a także połączenie linią autobusową stacji położonych na trzech liniach kolejowych, prowadzących na wschód (tłuszczańskiej, mińskiej i otwockiej). A wygląda to tak:
:arrow: 142 ALEKSANDRÓW - ... - Grochowska - Wiatraczna - trasa 115 (ale prosto Stanisławowską) - DW. WSCHODNI /LUBELSKA/ 20/30//30
:arrow: 161 ZBÓJNA GÓRA - ... - Patriotów - Bysławska - Poezji - OLECKA - Michalinki - Patriotów - ... - ZBÓJNA GÓRA; 30/30//30
:arrow: 146 PLAC HALLERA (przyda się ze względu na konieczność reofrmy 135/176) - Jagiellońska - Starzyńskiego - Namysłowska - Ratuszowa - Inżynierska - Wileńska - Targowa (powrót: Targowa - Ratuszowa - Namysłowska) - Al. Zieleniecka - ... - Wał Miedzeszyński - BŁOTA* - Wał Miedzeszyński* - Bysławska - Poezji* - OLECKA* - Michalinki* - Patriotów* - Bysławska* - FALENICA (powrót: Bysławska** - Poezji** - OLECKA** - Michalinki** - Patiotów** - Bysławska - Wał Miedzeszyński** - BŁOTA** - Wał Miedzeszyński); 20/30//30
:arrow: 115 ALEKSANDRÓW - ... - Korkowa - Stepowa - Okularowa - Marsa - Cyrulików - Wieczorkiewicza - Paderewskiego - Czwartaków - Żołnierska - ZĄBKI: Szwoleżerów - Stefczyka - Sikorskiego - Kwiatowa (powrót: Kwiatowa - Szwoleżerów) - Orla - 3 maja - Batorego - Kolejowa*** - Wojska Polskiego*** - Rychlińskiego*** - 11 listopada*** - Wigury*** - Narutowicza*** - Wolności*** - MARKI CH.
Co sądzicie?

Legęda:
* - tylko rano
** - tylko po południu
*** - trasa przez Ząbki - do dyskusji

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 lut 2008, 11:02

informator Wawra pisze:Fatalne rozkłady





Wawer jest największą terytorialnie dzielnicą Warszawy. Zajmuje wiele kilometrów kwadratowych. Leży na peryferiach stolicy. Komunikacja z resztą miasta i wewnątrz dzielnicy ma w tej sytuacji ogromne znaczenie dla mieszkańców.

Teoretycznie nie powinno być w tej materii źle. Dzielnica ma połączenie kolejowe z centrum miasta i innymi dzielnicami, którym można się dostać w około pół godziny z najdalej od centrum położonej Falenicy pod Pałac Kultury. I cóż z tego, skoro pociągi tylko w szczycie jeżdżą trzy razy na godzinę, a w pozostałym czasie co najwyżej dwa razy a najczęściej raz na godzinę.
Niewiele lepiej jest z połączeniami drogowymi. Do centrum miasta i innych jego dzielnic do niedawna można było się dostać tylko przez wiecznie zakorkowaną Płowiecką. Wybudowanie Trasy Siekierkowskiej i węzła na jej skrzyżowaniu z Płowiecką niewiele pomogło. Nadal w szczycie komunikacyjnym na tym nowoczesnym skrzyżowaniu stoimy w korkach a wszystko to przez... jedne światła na przejściu dla pieszych na Płowieckiej, zainstalowane tam w miejscu grożącej zawaleniem kładki dla pieszych. Zarząd Dróg Miejskich zamierza ją odbudować najwcześniej (i to jak dobrze pójdzie) za dwa lata. Nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulować tej szacownej instytucji zmysłu organizacyjnego. Z jednej strony oddaje się do użytku inwestycje za kilkaset milionów, a z drugiej niweczy cały efekt jaki się dzięki niej uzyskało, bo nie potrafi się uporać z jedną kładką za paręset tysięcy. Więcej kierowcy tracą na benzynie wypalonej w korkach w ciągu tygodnia, niż wyniósłby koszt tej kładki.

Bardzo wielu mieszkańców przemieszcza się również po terenie dzielnicy. To wszyscy ci, którzy tu na miejscu pracują, mają swoje firmy, robią zakupy, chodzą do szkół czy do lekarza i ci wszyscy, którzy załatwiają swoje sprawy w naszych urzędach. Wszyscy są skazani na miejską komunikację. A tej daleko jest do doskonałości. Nie dość, że linii autobusowych jest za mało a autobusy jeżdżą stanowczo za rzadko, to jeszcze na dodatek wiele z tych, które są, ma fatalne rozkłady jazdy. By nie być gołosłownym. Linia 125 i 525. W kierunku miasta w dni świąteczne autobusy obu tych linii na przystanki podjeżdżają niemal równocześnie. Oba pojazdy dzieli zaledwie minuta. Na następny trzeba czekać prawie dwadzieścia minut. I tak przez cały weekend. Bardzo podobnie jest w drugą stronę. Między jednym a drugim wozem jest tym razem odstęp trzyminutowy. Kolejny przykład. Linie 147 i 119. Z Międzylesia z pętli przy Centrum Zdrowia Dziecka w kierunku stacji kolejowej i ulicy Bronowskiej oba autobusy odjeżdżają... w odstępie minuty. Jedynie w szczycie co drugi kurs mają osobno. W dni świąteczne zaś przez cały dzień 119 podjeżdża na przystanki jednocześnie z 147. Po czym następuje pół godziny przerwy do następnego autobusu.

W Marysinie Wawerskim mamy kolejną zbitkę. Tu znowu autobusy jeżdżą stadami. Wozy linii 173 i 115 podjeżdżają na przystanki zaledwie w odstępie 5 minut. A trzeba zaznaczyć, iż obie linie kursują co pół godziny. Jest to szczególnie dokuczliwe dla mieszkańców w weekendy, bo nie kursuje wówczas trzecia linia, czyli 315, łącząca Korkową z pętlą na Wiatracznej.

To zaledwie kilka przykładów fatalnej organizacji ruchu autobusów, jaki zafundował nam Zakład Transportu Miejskiego. Miejmy nadzieję, iż specjaliści od rozkładów zreflektują się i zmienią te fatalne rozkłady na bardziej korzystne dla mieszkańców.

Andrzej Gzyło

Od redakcji

Komunikacja w naszej dzielnicy nie należy do przodujących. Rozległy teren i słabe połączenia z resztą miasta jeszcze te problemy pogłębiają. Toteż nie należy do nich dodawać bezsensownie skonstruowanych rozkładów jazdy tych nielicznych autobusów, które są. Łatwo można poprawić rozkłady zwiększając tym samym częstotliwość kursowania wozów. A jak jeszcze trochę pożyjemy, to może doczekamy się, iż zawsze rozkłady jazdy autobusów będą zsynchronizowane z rozkładem pociągów. Pomarzyć można!

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 23 lut 2008, 14:38

Dokładnie. Często jak jadę z Anina na Międzylesie i muszę czekać tam na powrotny autobus 20 minut,żeby podjechać te 2-3 przystanki to mnie coś trafia... Ci z ZTM-u zapominają,że ludzie nie tylko jeżdzą do centrum,ale też w obrębie dzielnicy, i to nawet częściej. A w Wawrze jest to tragedia. Praktycznie wszytkie główne linie jadą albo na Grochowską, albo do Centrum. A najszybsze połączenie z Ursynowem to nadal podróż na metro Politechnika...

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 23 lut 2008, 15:29

Krzysiek pisze:
informator Wawra pisze:Fatalne rozkłady





Wawer jest największą terytorialnie dzielnicą Warszawy. Zajmuje wiele kilometrów kwadratowych. Leży na peryferiach stolicy. Komunikacja z resztą miasta i wewnątrz dzielnicy ma w tej sytuacji ogromne znaczenie dla mieszkańców.
(...)
=D> =D> Szkoda, że tego typu artykuł nie ukazał się w warszawskim dodatku któregoś z ogólnopolskiego dziennika.

[ Dodano: 2008-02-23, 15:34 ]
A co do zmiany 502 i 525 z ominięciem Płowieckiej 02.
Wczoraj widziałem jak 525 jechało starą trasą.
Powody mogą być dwa: kierowca się zapomniał lub ... chciał ominąć mega korki na wiadukcie i ominął je, jadąc po staremu, znacznie luźniejszą Ostrobramską i Płowiecką..
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 lut 2008, 15:37

Andrzej pisze: Szkoda, że tego typu artykuł nie ukazał się w warszawskim dodatku któregoś z ogólnopolskiego dziennika.
Nie każdy zna realia wawerskie, akurat ten autor tak. Wielkie =D> za kolejny bardzo dobry artykuł tego autora, na temat Wawra.
[size=0]Fikander nie maczałeś w tym palce? ;-) [/size]

Zablokowany