KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 13 sie 2008, 12:40

TGM pisze:Czy docelowo 131 będzie skoordynowane ze 180? Mam nadzieję, że na stronie ZTM dadzą kompletny projekt wraz z nowymi częstotliwościami (i koordynacją) linii, których trasa się nie zmieni.
Tworząc zmiany w jednym rejonie miasta, porusza się je także w innym (Bielany/Stegny & Wilanów) ;-)

[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 12:43 ]
Rumcajs pisze:Z drugiej strony, ludzie z Arkuszowej będą mieli dylemat na której stacji metra wysiąść - czy na Marymoncie do 110, czy na Młocinach do 708.
Tak samo jak ja mam dylemat, czy wysiąść na Wilanowskiej do podmiejszczaków, czy też na Służewiu do 117, bo jeśli tego 2 nie będzie, pozostaje 141/189/przsiadka & przejście ;-) :P
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 13 sie 2008, 12:44

Lipa pisze:IMHO takie kursy powinny być jednak traktowane jako osobne linie, np. 316
Otóż to, ale można się domyślać, że uruchomienie linii z nowym numerem jest droższe :arrow: informacja przystankowa, oddzielne rozkłady.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 sie 2008, 12:53

Bastian pisze:
Rumcajs pisze:I o to 116 w szczycie trochę się boję - tu może być za rzadko, bo są spore przewozy do szkół wzdłuż Żeromskiego.
Trzeba się temu przyjrzeć. Może dogęścić tuż przed 8 jakimiś kursami skróconymi do Słodowca/Marymontu z PTR-ami z powrotem? :-k Takie rozwiązanie będzie funkcjonowało przejściowo we wrześniu, może je utrzymać? :-k
116 dla Chomików jako dowóz do szkół na Żeromskiego wystarczy, bez przesady. Do tego będzie 112 na odcinku za 114 w porządku, bardziej bym się obawiał problemu przesiadek z 708/726 w szczycie rannym. Gdzie będzie przystanek na Sokratesa w kierunku Kasprowicza ? Czy zostaną utrzymane przystanki na Wólczyńskiej przy Conrada/Sokratesa ?
I po co te wrześniowe dodatki do Marymontu ? Czy nie można po prostu wznowić E-1? A tak w ogóle skąd niechęć do linii szybkich? Jest ich mnóstwo z koszmarnymi częstotliwościami?

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: 24 kwie 2007, 9:41

Post autor: Rumcajs » 13 sie 2008, 13:02

Kra pisze:116 dla Chomików jako dowóz do szkół na Żeromskiego wystarczy, bez przesady. Do tego będzie 112 na odcinku za 114 w porządku, bardziej bym się obawiał problemu przesiadek z 708/726 w szczycie rannym. Gdzie będzie przystanek na Sokratesa w kierunku Kasprowicza ? Czy zostaną utrzymane przystanki na Wólczyńskiej przy Conrada/Sokratesa ?
Mówisz że 116 wystarczy, ale pamiętaj, że Aspekt nadal będzie tym do metra jeździł. Tu nie ma jakiejś rozsądnej alternatywy, żeby dostać się szybciej przez Kasprowicza.
Co do przesiadek z podmiejskich to też się nad tym zastanawiam - na pewno coś będzie, inaczej jechałyby od razu Nocznickiego bez nadkładania drogi do Sokratesa - w sumie jadącym do metra może się taki zawijas nie podobać.
Obrazek

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 13 sie 2008, 13:07

Aha, czyli na rzie tyle. Dużo tego,
A linie 154, 158, 181, 182, 183, 512, 514, 515, 521?

A i odnośnie Ochoty i braku 184 to moznaby tak:
191 REGULSKA-...-Al.Jerozolimskie-M.Grzymały Sokołowskiego-Szczęśliwicka-K.Dickensa-Grójecka-PL.G.NARUTOWICZA
To za brak 157 i 184
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 sie 2008, 13:09

Rumcajs pisze:Mówisz że 116 wystarczy, ale pamiętaj, że Aspekt nadal będzie tym do metra jeździł. Tu nie ma jakiejś rozsądnej alternatywy, żeby dostać się szybciej przez Kasprowicza.
Co do przesiadek z podmiejskich to też się nad tym zastanawiam - na pewno coś będzie, inaczej jechałyby od razu Nocznickiego bez nadkładania drogi do Sokratesa - w sumie jadącym do metra może się taki zawijas nie podobać.
Patrząc na wykorzystanie Aspektu (a robię to prawie codziennie) myślę, że wystarczy (część pasażerów z tego rejonu na pn od Wólczyńskiej pójdzie do metra na Wawrzyszew).
Nocznickiego nie będą jechać bo za wszelką cenę chce się uniknąć korkowania do reszty skrzyżowania z Wólczyńską, naprawdę mam obawy co do przesiadki w tym miejscu, tam nie będzie to wygodne (przystanek po skręcie w lewo w Sokratesa), przez światła na Wólczyńskiej na dość cofnięty od skrzyżowania przystanek na Conrada. Hm :-k

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 sie 2008, 13:12

Kra pisze:Czy zostaną utrzymane przystanki na Wólczyńskiej przy Conrada/Sokratesa ?
Staramy się. W zasadzie utworzenie przy BOGUSŁAWSKIEGO lokalnego węzła przesiadkowego jest istotnym warunkiem zmiany tras linii podmiejskich. Dotyczy to także przysatnku przy cmentarzu - wspólnego dla 116 i 110.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 13 sie 2008, 13:15

ja0306 pisze:A i odnośnie Ochoty i braku 184 to moznaby tak:
191 REGULSKA-...-Al.Jerozolimskie-M.Grzymały Sokołowskiego-Szczęśliwicka-K.Dickensa-Grójecka-PL.G.NARUTOWICZA
To za brak 157 i 184
Chyba Cię grzeje ostro... ](*,)

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 sie 2008, 13:16

kuzwa napisałem się i bez echa przeszło :P
PURA VIDA!

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 13 sie 2008, 13:31

Bastian pisze:Już gdzieś pisałem o liniach obwodowych i prawach, które nimi rządzą. Podrzucę link, gdy znajdę
tylko jezeli przyjac te "prawa" na powaznie to powinien istniec prawdziwy calo miastowy obwod, czyli 189 polaczyc z 112 potem 112 z 145 i przez Wisle do drugiego konca 189. Wedlug tamtej wykladni nie mozna przeciez nigdzie tego obwodu uciac.

Ja bym widzial to tak:

106 UKSW - Okecie :arrow: jak teraz tylko wzmocnione i na przegubach
189 Ursus - jak 401 - Sadyba :arrow: na przegubach
401 Okecie - Hynka - jak teraz na Marysin :arrow: na solowkach
(przy okazji 182 moze z Okecia wyleciec, a 301 na 1xx moze jakos?)

wtedy rozwiazuje sie dwa problemy: nie wiadomo co zrobic z 189 na zachodnim odcinku za wlochami, oraz problem 401.

wtedy moze 184 zostac z nieco gorsza czestotliwoscia, a innymi "cudownymi" rozwiazaniami nie trzeba karac pasazerow

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 13 sie 2008, 13:45

Jeśli chodzi o układ bielański to wyszło nieźle, prawie tak jak się spodziewałem. Zaskoczył mnie troszkę manewr ze 167 i 189, ale zobaczymy jak to się sprawdzi.

Jednak czy nie lepiej byłoby puścić 103 przez Przybyszewskiego/Oczapowskiego zamiast Al. Zjednoczenia (potem przez Jarzębowskiego)? Myślę, że w takim wariancie przy zahaczeniu o przystanek Przybyszewskiego oraz Schroegera 103 miałoby większe wykorzystanie.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 13 sie 2008, 13:55

Odnośnie połączenia Jelonek z DWZ to może w końcu przyszedł czas, aby połączyć 408+515 razem. Wtedy Jelonki miałyby zachowany dojazd do DWZ przez cały tydzień. Byłaby to rekompensata za 184.
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 13 sie 2008, 13:59

Nazgul pisze:Jednak czy nie lepiej byłoby puścić 103 przez Przybyszewskiego/Oczapowskiego zamiast Al. Zjednoczenia (potem przez Jarzębowskiego)? Myślę, że w takim wariancie przy zahaczeniu o przystanek Przybyszewskiego oraz Schroegera 103 miałoby większe wykorzystanie.
A to chyba będzie zastępstwo za 132. Wybór jest taki: albo Przybyszewskiego i Schroegera będą miały dojazd na Broniewskiego albo Kasprowicza i Al. Zjednoczenia. Swoją droga z Przybyszewskiego znikną 3 linie i zostaną zastąpione jedną.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 13 sie 2008, 14:20

solaris8315 pisze: 189 skracamy do Cm. Wolskiego.
To jest zbyt długa linia by na obu pętlach nie mieć ekspedycji.


Kilka uwag:
* szkoda, że 114 na Młocinach nie zrobi oberka w przeciwnym kierunku (-(
* Mediolan na Chomiczówce to pomysł poroniony. Linia utykająca w dziesiątkach mniejszych i większych zatorów (przybędą kolejne!) z przelotem 75 minutowym oznacza co najmniej 90-100 minut za kółkiem bez przerwy z Sadyby. Chore :bredzi: Błagam - niech mnie nikt nie usiłuje przekonać, że na Powstańców Śląskich jest najpunktualniejszą linią... Dziwnym trafem już na Dźwigowej taka nie jest... Nie da rady zastąpić trzech linii obwodowych jedną... Nie twórzmy tasiemców...
* ucięcie połączenie Bemowo (ciąg Powstańców) - DWZ i DWZ - Szczęśliwice jest totalnie pozbawiony sensu. 184 można spokojnie zostawić na trasie do Hali Wola i potem przekierować na Człuchowską i Lazurową do pętli na Górczewskiej... Likwiduje się jednocześnie połączenie Szczęśliwic z przychodnią... Babcie się ucieszą - prawda :-?
* brawa za 122 =D>

geograf_OSU pisze:
106 UKSW - Okecie :arrow: jak teraz tylko wzmocnione i na przegubach
189 Ursus - jak 401 - Sadyba :arrow: na przegubach
401 Okecie - Hynka - jak teraz na Marysin :arrow: na solowkach
(przy okazji 182 moze z Okecia wyleciec, a 301 na 1xx moze jakos?)
Jedna - duża - uwaga. Główną siłą napędową 189 są pasażerowie przesiadający się na PKP Włochy z pociągów jadących od zachodu. Likwidując to połączenie zmuszasz ich do zwiększenia liczby przesiadek.
mariow pisze: - brak jakiekiejkolwiek linii na całym ciagu Powstanców i Reymonta. Teraz jest to 184. Po tych zmianach nie da sie dojechac z Ciepłownii do Kasprowicza (jak 184) czy tez do Huty (teraz mozna i 106 i 184). 112 i 189 nie bedzie na całym tym ciągu. - brak połączenie Jelonek z DWZ - to jest bardzo duzy mankament i o tym juz pisałem. (i mysle ze jedna z przeszkoda dla ktorej 184 zostanie)
Troszkę sprawę załatwi 112 do Żeromskiego. Aczkolwiek obwód z Kasprowicza - Huty przez Wolumen (!) i Reymonta na Jelonki bardziej by się przydawał niż 18888888888888888889 na Chomikach ](*,)
mariow pisze: 106 powstało niedawno i dobrze sie spisuje. daje tez relacje od Młocin po Okecie po obwodzie - kolejny raz powtrorze ze tego sie jedną linią nie załatwi.
Powtórzę się: zamiast pewnego obwodu z ważnego węzła komunikacyjnego jakim jest Okęcie na obwód zachodni oferuje się przesiadkę do coraz bardziej niepunktualnego 189. Bardzo brzydko postępuje ZTM, który chyba na siłę chce zmniejszać liczbę linii... Ciekawe kiedy wymyślą łączenie 18888888888888888889 z jakimś obwodem przez Trasę Siekierkowską ](*,) Brak słów...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 13 sie 2008, 14:26

Lipa pisze:
ja0306 pisze:A i odnośnie Ochoty i braku 184 to moznaby tak:
191 REGULSKA-...-Al.Jerozolimskie-M.Grzymały Sokołowskiego-Szczęśliwicka-K.Dickensa-Grójecka-PL.G.NARUTOWICZA
To za brak 157 i 184
Chyba Cię grzeje ostro... ](*,)
Nie. A co dasz za brak 157 i 184 na Szczęśliwickiej?
ja myslę o 191 wykręcone a może 157 i 191 jako jedna linia bo ma ten sam tabor liniowy.
Jeszcze problem Przasnyskiej i Duchnickiej bo na Perzyńskiego 197 wystarczy?
Czy może na kluczu na Powązkach będzie 103 czy zostaje tam 122?
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

ODPOWIEDZ