Strona 64 z 110

: 03 sie 2009, 15:50
autor: Andrzej
Wbrew pozorom, ludzie chcący kupić mieszkanie/dom/działkę nie są już tak bezmyślni jak kiedyś. Sprawdzają wszystko, a na słowo "trasa" lub "obwodnica" od razu rezygnują, ewentualnie mniej zamożni się zgodzą po znacznej obniżce ceny nieruchomości.

: 06 sie 2009, 10:12
autor: Bucefał
jaka szkoda, że na odcinku s-2 konotopa-lotnisko, tak ładnie nie śmiga.......

:-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(

: 11 sie 2009, 0:11
autor: robert-c
a/p TALENT pisze:Fakt, ale komentarz mógłby być bardziej dosadny. Wkurwieni mieszkańcy to brzmi słabo- urzędasy którzy zezwolili na taką lokalizację i "pomysłowy deweloper" zasługują na bardziej TLG-owski komentarz...... Swoją drogą to takie chałupki są w sam raz dla zakatarzonych bez węchu, głuchych lub niektórych fanów komunikacji.
O ile wiem, to nikt nikogo nie zmuszał do kupowania mieszkania akurat w tej lokalizacji.
Planowany przebieg tej trasy był od pwenego czasu na wszystkich mapach Warszawy, a w UD Bemowo w 1998 roku nabyłem tą mapę:
http://siskom.waw.pl/mapy/mapa-bemowa.pdf
W owym czasie nie było ani wzdłuż Trasy AK, ani wzdłuż S7, żadnych domów.

Poza tym bez przesady. O wiele większy hardcore mają mieszkańcy bloków zlokalizowanych tuż przy Górczewskiej czy Powstańców Śląskich. W tym przypadku dochodzi jeszcze hałas od tramwajów. W porównaniu z tym, mieszkanie 20 m od zaekranowanej Trasy AK, będzie sielanką. Jednak jakoś nie spotkałem się jeszcze, by ktoś psioczył na lokalizacje nowych domów tuż przy ruchliwych ulicach miejskich.

: 11 sie 2009, 11:19
autor: a/p TALENT
Widać ciągle tkwię w realiach wczesnych lat 90-tych, kiedy takie obecne deweloperskie pomysły na bylejakie lokalizacje jednoznacznie kwalifikowano jako radosną twórczość dyrektora do spraw ogólnych / granego przez niezapomnianego Dobrowolskiego/ z filmu Barei" Poszukiwany, poszukiwana". A teraz / raczej 3 lata temu do tyłu/ ciemny lud wszystko kupował, skoro nabudowano takie Mordory czy Wola Tower w rozkosznym sąsiedztwie bazy MPO. Inna sprawa, że marketing deweloperów pozbywających się takich kwiatków to temat na osobne opowiadanie.
Kolega Robert oczywiście ma rację w swoim poście, ale jakoś nie wierzę w taką sielankę 20 m. za ekranowaną trasą AK

: 11 sie 2009, 14:53
autor: dzidek
ŻW pisze:Otworzą zjazd w Powązkowską i gen. Maczka
mk 11-08-2009, ostatnia aktualizacja 11-08-2009 13:08

W nocy z wtorku na środę otwarty zostanie zjazd z al. Armii Krajowej w ul. Powązkowską i gen. Maczka.

Remontowany odcinek utrudniał kierowcom dojazd z Woli w kierunku Bielan i Centrum. Jego otwarcie znacznie ułatwi ruch - powiedział nam reporter "Raportu na gorąco", Marcin Gałuszko.
Dlaczego na tej estakadzie będą tylko 2 pasy do ruchu z Woli na Żoliborz? (Jeszcze przed modernizacją tego węzła Trasa AK miała w tym miejscu 3 pasy)

[ Dodano: |11 Sie 2009|, 2009 15:08 ]
Nie wiedziałem do jakiego tematu więc wrzuciłem do tego :niewiem: Wiadomość dość pocieszająca ale oby nie skończyło się jak ze skrzyżowaniem Łopuszańska/Jerozolimskie :P
Gazeta Wyborcza pisze:Za miesiąc zacznie się budowa trasy ekspresowej przy lotnisku Okęcie. Dużych utrudnień można się spodziewać na Puławskiej i Marynarskiej.
Wczoraj drogowcy podpisali umowę na budowę trasy, którą zbuduje austriacka firma Teerag - Asdag. Powstaną dwa odcinki ekspresówek, które utworzą literę "L". Chodzi o pięciokilometrowy fragment Trasy N-S od Marynarskiej w stronę lotniska i dwukilometrowy odcinek południowej obwodnicy Warszawa od portu lotniczego do Puławskiej. Na początek droga ma ułatwić dojazd na Okęcie. Pierwsze prace mają się zacząć we wrześniu. W miejscu przyszłej arterii na razie stoi jeszcze zamieszkany dom i komis samochodowy. Drogowcy twierdzą jednak, że jest jeszcze czas na wyprowadzkę i teraz nie grożą żadne opóźnienia.

Roboty będą się wiązać z ogromnymi utrudnieniami dla kierowców. Najwięcej kłopotów mogą się spodziewać dojeżdżający do Warszawy Puławską. Ulica ma być zwężana z trzech do dwóch pasów w każdym kierunku. Większych korków można się spodziewać także na Marynarskiej. Przy okazji miasto zamierza poszerzyć tę ostatnią i zbudować nowy wiadukt nad torami linii radomskiej, który połączy ul. Cybernetyki i 17 Stycznia.
Według podpisanej właśnie umowy ekspresówka w kształcie litery "L" ma być gotowa w kwietniu 2012 roku, czyli tuż przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Wojciech Dąbrowski szef Generalnej Dyrekcji Dróg na Mazowszu planuje też w tym czasie ukończyć kluczowy odcinek południowej obwodnicy miasta od Konotopy, gdzie ma docierać od zachodu autostrada A2, do lotniska. Nie wiadomo jednak, czy to jest realne. Trzeba jeszcze zdobyć pozwolenie na budowę i wybrać wykonawcę. Roboty zaczną się najwcześniej na początku przyszłego roku.

We wrześniu zacznie się także inna duża inwestycja - przebudowa Trasy Toruńskiej od Modlińskiej do Marek. Wreszcie powstaną brakujące wiadukty przy skrzyżowaniu z ul. Łabiszyńską. Będzie szerzej, a dla okolicznych mieszkańców nieco ciszej. Tu także można się spodziewać ogromnych utrudnień w czasie prac.

: 11 sie 2009, 15:18
autor: Plesim
Dlaczego na tej estakadzie będą tylko 2 pasy do ruchu z Woli na Żoliborz? (Jeszcze przed modernizacją tego węzła Trasa AK miała w tym miejscu 3 pasy)
Z prostej przyczyny. Większy ruch przewidywany jest w kierunku węzła Konotopa. Większość tranzytu właśnie tamtędy pojedzie.

: 11 sie 2009, 16:50
autor: TLG
robert-c pisze:W owym czasie nie było ani wzdłuż Trasy AK, ani wzdłuż S7, żadnych domów.
Wszak przebieg S-7 na Bemowie widać po domach budowanych już od 20 lat
Gazeta Wyborcza pisze:(...)
Ale jaja - jeszcze w sobotę zwiedzałem sobie cały pas ziemi rezerwowany i wstępnie przygotowany pod S-79 od Marynarskiej aż do Lotniska. Jak widać było warto :D

: 11 sie 2009, 20:20
autor: Andrzej
robert-c pisze:Jednak jakoś nie spotkałem się jeszcze, by ktoś psioczył na lokalizacje nowych domów tuż przy ruchliwych ulicach miejskich.
Bo przy ruchliwych drogach jest teren przeznaczony pod usługi a nie nowe domy (ewentualnie właściciel dobrowolnie łączy funkcję usługową i mieszkalną, gdzie można). Np. przy McDonaldzie w Starej Miłosnej, w planach zamiast usług są domy i to tłumaczy dlaczego przy ruchliwej al. Piłsudskiego były wystawione tanie działki na sprzedaż.

[ Dodano: |11 Sie 2009|, 2009 20:22 ]
a/p TALENT pisze:Kolega Robert oczywiście ma rację w swoim poście, ale jakoś nie wierzę w taką sielankę 20 m. za ekranowaną trasą AK
Ja również, bo nawet w dokumentach umieszczonych na SISKOMIE można się doczytać, że ludzie przestawali odczuwać negatywne skutki trasy po 150 metrach od niej. A drogowcy nie chcą żadnej zabudowy do 300 metrów przy nowych trasach w miejscach gdzie jeszcze można to zrobić.

: 12 sie 2009, 10:28
autor: robert-c
a/p TALENT pisze:Kolega Robert oczywiście ma rację w swoim poście, ale jakoś nie wierzę w taką sielankę 20 m. za ekranowaną trasą AK
W porównaniu z mieszkaniem w Bramach Mordoru z okanmi na skrzyżowanie PŚ/Górczewska.

Wszystkie domy na Bemowie w przeciągu ostatnich lat (ilu?) budowano na powstawie warunków zabudowy, gdyż obszar pozbawiony jest planów miejscowych zagospodarowania przestrzennego. Gdyby MPZP był, to cos takiego, jak Bramy Mordoru nie powstałoby w takim kształcie (wielkość i gęstość zabudowy), a takze wiele inych blokowisk, w których okno od okna jest oddalone o 12-13 metrów i widac co sąsiad ma w zupie.

Obudowywanie rezerw pod planowane drogi rozpoczęło się w latach 90-tych.
Przodowała w tym zwłaszcza SM Wola. Oczywiscie przyszli mieszkańcy nie byli informowani o planmach drogowych. Potem SM Wola stanęła na czele protestu społecznego przeciw inwestycjom i do samego końca skarzyła pozwolenie na budowę Trasy AK, nawet jak inwestytcja ruszyła i była na sporym już etapie zaawansowania. Dopiero wyrok NSA z lutego tego roku, odrzucający w całości skargi spółdzielni spowodował, że prezes Ambroziak odpuścił.

Najwiekszy hardcore będa mieć jednak mieszkańcy bloku stawianego przez Jaz-Bud. Stoi on w okolicy węzła Trasa AK z Lazurową w oddaleniu dosłownie kilku metrów od jezdni zbiorczo-rozprowadzajacej łączącej węzły "Warszawska" i "Lazurowa".
Pisze do nas wiele osób z pytaniem, czy kupić tam mieszkanie. Wedle moich informacji, developer wmawia ludziom, że trasa będzie w tunelu. Tym czasem akurat w okolicy tego bloku droga będzie jedynie 1,5 metra poni zej poziomu, a jezdnie zbiorczo-rozprowadzajace pomiędzy węzłami od samego początku planowane były na powierzchni. W projekcie budowlanym nie ma nawet ekranów dźwiekochłonnych, bo w czasie robienia projektu nic w tym miejscu nie było.

[ Dodano: |12 Sie 2009|, 2009 10:33 ]
Andrzej pisze:Ja również, bo nawet w dokumentach umieszczonych na SISKOMIE można się doczytać, że ludzie przestawali odczuwać negatywne skutki trasy po 150 metrach od niej. A drogowcy nie chcą żadnej zabudowy do 300 metrów przy nowych trasach w miejscach gdzie jeszcze można to zrobić.
Podaj konkretne źródło, tego co napisałeś. Bo jest to półprawda.

: 12 sie 2009, 10:37
autor: Glonojad
Moment, przeciez Powstańców ma plan miejscowy dla korytarza - Czarna Brama jest poza nim?

Poza tym, ja juz bym wolal mieszkac przy miejskiej ulicy niż ekspresówce. Ulica to komunikacja, usługi. Ekspresówka mieszkającemu przy niej (zwłaszcza niezmotoryzowanemu) niewiele daje w rekompensacie.

: 12 sie 2009, 10:51
autor: Andrzej
robert-c pisze:Podaj konkretne źródło, tego co napisałeś. Bo jest to półprawda.
Przeczytałem wszystkie dokumenty odnośnie do WOW, umieszczone na waszej stronie. Nie chcę mi się tego czytać jeszcze raz i wyszukiwać. "150 metrów" dotyczyło bodajże zanieczyszczenia wód gruntowych, a "300 metrów" niezabudowanych jeszcze rejonów Wilanowa i akurat Południowej Obwodnicy, ale to jedno i to samo.

[ Dodano: |12 Sie 2009|, 2009 11:02 ]
Glonojad pisze:Poza tym, ja juz bym wolal mieszkac przy miejskiej ulicy niż ekspresówce. Ulica to komunikacja, usługi. Ekspresówka mieszkającemu przy niej (zwłaszcza niezmotoryzowanemu) niewiele daje w rekompensacie.
Otóż to. Gdyby ta Obwodnica była czymś zintegrowanym z miejscami, przez które przebiega - w stylu Trakt Brzeski w Starej Miłosnej, to możliwe byłoby przynajmniej przekwalifikowanie terenów pobliskich z mieszkalnych w usługowo-mieszkalne z korzyścią dla mieszkańców. Tymczasem odizolowana, ale nieprzystępna Obwodnica nie przyniesie żadnych korzyści mieszkańcom.

: 12 sie 2009, 12:02
autor: a/p TALENT
Masz ci los! Znów kolega Robert odgrzał "stare kotlety". Z punktu widzenia klasy posiadaczy nieruchomości być może mój pogląd jest nieobiektywny, ale taka kolejna wrzuta nt. SM WOLA kontra trasy szybkiego ruchu to już spore przegięcie.
Nie chcę truć ale muszę stwierdzić, że SM WOLA ma tylko JEDEN punkt styczny z trasą S8!!!! Czyli budynek mieszkalny przy ul. Kazubów 10 na Osiedlu Górce. Mój budynek na Bemowie IV /oraz budynek sąsiada kolegi Siecoola też /jest nieźle ekranowany od trasy S8 wysoką zielenią i budynkami SM Kalenica. Podobnie dla Osiedla Bemowo I- od trasy S8 oddzielają je zabudowania warsztatów samochodowych ,dwie ulice: Wrocławska i Dywizjonu 303 oraz na dodatek jednotor 20-tki. Gdzie Rzym gdzie Krym? Dla trasy S7 bezpośredni styk z zasobami SM WOLA to jedynie budynek przy ul. Widawskiej 27 - reszta budynków w tym rejonie należy do SM WARDOM!
A owe wieloletnie protesty organizacji społecznych w tym SM WOLA obudziły ostatnio władze Bemowa i media kiedy okazało się , że obiecywane przez GDDKiA osławione zagłębienie jezdni wraz ze spec zabezpieczeniami od hałasu trasy S8 to fakty z Radia Erewań.
Z ostatniej chwili. Wiewiórki bemowskie doniosły, że władzom GDDKiA zmiękła rura stąd rozliczne wizyty na Ratuszu i w Zarządzie SM WOLA. Ostatnia oferta to kładka na przedłużeniu ul. Siodlarskiej, podwyższone ekrany antyhałasowe i montaż tajemniczych dyfuzorów.

: 12 sie 2009, 12:45
autor: Glonojad
Przy czym ewentualna kładka na siodlarskiej to droga donikąd.

: 12 sie 2009, 13:22
autor: a/p TALENT
Oczywiście, analogia ze szklanymi paciorkami dla tubylców jest zupełnie na miejscu.
Aż prosi się o "udrożnienie" ul. Dywizjonu 303 poprzez ul. Marynin do ul.Brożka czy "obwodnicy" Wola Parku. O takim drobiazgu jak budowa linijki tramwajowej wzdłuż Powst. Śl. od Radiowej do Górczewskiej szkoda gadać.

: 12 sie 2009, 13:36
autor: Glonojad
Linię wybuduje TW, natomiast Generalna mogłaby drugą jezdnię PŚ przedłużyć.