Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 04 sty 2011, 1:16

ZaciszaniN pisze:Skąd ty się człowieku urwałeś, ilekroć czytam twoje wypowiedzi, to za każdym razem banialuki :rozpacz: Zaręczam ci, że gdyby działano wg twojego "modelu" (tj. linie zewsząd - wszędzie), na pewno nie dojechałbyś na czas do pracy, bo najpewniej nie wpasowałbyś sie w kurs (jeden z kilku w ciągu dnia)
Bo? Przecież wozokilometrów by nie ubyło, a nwet przybyło. Czekam na argumenty, bo na razie poza chybionym 'na zachodzie robią inaczej' niczego nie usłyszałem.
Oj, co za ujma - korona spadnie ci z głowy, cierpienniku =;
No tak, bo przecież ZTM jest od realizowania polityki, a nie od tego, aby pasażerom było wygodnie. Litości.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sty 2011, 7:26

Następna uwaga na temat dostawania w łeb na Targówku skończy się punktami. Niezależnie od opinii na temat takiej możliwości.
Delfino pisze:Bo? Przecież wozokilometrów by nie ubyło, a nwet przybyło.
Tylko autobusów nie przybywa. Chcesz te wozokilometry kręcić w nocy, czy w weekendy?

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 04 sty 2011, 11:16

Nadal nie rozumiem. Jeśli masz jakiś odcinek A-C, na którego środku jest węzeł B, to nie ma wielkiego znaczenia czy puścisz dowozówki A-B i C-B, albo jeden autobus A-B-C i z powrotem. To drugie rozwiązanie z kilku powodów okaże się korzystniejsze:

- brak konieczności robienia pętli B i tracenia czasu na wjazd
- dłuższy przelot umożliwi robienie dłuższych postojów
- pasażerowie w relacji A-C nie muszą się przesiadać

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby to to teraz uogólnić i linię A-B-C wydłużyć na obu krańcach. Nie bardzo widzę gdzie tutaj problem z brakującymi autobusami, czy słabymi częstotliwościami.

Oczywiście modelu tego nie da się zastosować wszędzie, przykładami są izolowane dzielnice, jak Tarchomin. Ale normalnie w dzielnicach o ciągłej zabudowie to rozwiązanie jest IMHO lepsze, szczególnie, że wtedy nie ma łatwo definiowalnych punktów startowych i docelowych.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sty 2011, 11:19

Pod warunkiem, że częstotliwość i tabor na odcinku AB jest podobny jak na B-C, a opóźnienia na odcinku A-B nie będą rozwalać komunikacji na odcinku B-C itd.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36682
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sty 2011, 11:30

Zwłaszcza to drugie jest kluczowe.

Jak mantrę powtarzam, że Delfina pomysły wychodzą w rezultacie tak, jak odbiór pasażerów z tramwaju, jadących do Międzylesia, za pomocą 125, które potrafi przez półtorej godziny nie przyjechać (z autentycznego telefonu do ZTM).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2011, 11:31

Delfino autorytarnie stwierdza przecież, że tacy pasażerowie nie istnieją.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36682
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sty 2011, 11:52

A to czym się jedzie z Ronda de Gaulle'a do Międzylesia? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 sty 2011, 12:07

521 i przesiadka w 125/525 :)
Nigdy inaczej nie jeździłem w podobnej relacji.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36682
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sty 2011, 12:13

No dobra, 521. I potem byś chyba chciał, żeby to 125 przyjechało, nie?

W każdym z tych układów lepsza byłaby silna linia z Wiatraka.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7776
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 04 sty 2011, 12:16

Bastian pisze: No dobra, 521. I potem byś chyba chciał, żeby to 125 przyjechało, nie?
NIekoniecznie, jeszcze może być 525.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36682
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sty 2011, 12:19

Ale do niego już się nie przesiądziesz z 3, 26 itp.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 sty 2011, 12:21

Dlatego jade 521. Nie po to aby latac po przystankach tylko po to aby znaleźć się na przystanku gdzie mam 2 autobusy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2011, 12:21

Bastian pisze:A to czym się jedzie z Ronda de Gaulle'a do Międzylesia? :>
Należy do Międzylesia przedłużyć 105.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 04 sty 2011, 16:45

Czemu nie? Dla mnie bomba. Jeszcze tylko zrobić z tego linię czerwoną i mamy dobry metrobus.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 sty 2011, 16:49

Delfino pisze:Czemu nie? Dla mnie bomba. Jeszcze tylko zrobić z tego linię czerwoną i mamy dobry metrobus.
Proszę, napisz, że to był sarkazm, napisz cokolwiek, co spowodowałoby, że uwierzę, że nie napisałeś tego na serio. Co do cholery za różnica czy czarne, czy czerwone jak i tak utknie w gdzieś w korku i skończy się Wielką Kumulacją, czyli przez godzinę nic, a potem w ciągu kwadransa kilkanaście brygad? Mało ci potworów pokroju 127, 157, 174 jeżdżących stadami przez całe miasto przy jakichkolwiek utrudnieniach? To może od razu ze 107 zrobić metrobusa? Kręci się jak gówno w przeręblu, trasę ma pokręconą jak kłaki Marley'a, korków łapie na tyle dużo, że nawet przy częstotliwości jaką ma zdarzają się dwuskłady, ale za to popatrz ile miejsc bezpośrednio zalicza...
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ