Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

rafalzag
Zbanowany
Posty: 266
Rejestracja: 27 maja 2007, 21:38
Lokalizacja: EPWA

Post autor: rafalzag » 14 kwie 2009, 20:48

rosier pisze:
Bastian pisze:Kolej jest. I akurat na tyle przyzwoita kolej, że Wesoła z niej korzysta.
Kolej nie wystarczy. Musi być jeszcze połączenie z Ostrobramską/al.Stanów Zjednoczonych, z CH "Promenada" itd. Przykładem jest Stara Miłosna, która coprawda nie miała kolei bezpośrednio, ale miała 502 przez Gocław b.szybko do centrum, ale bez połączenia z Ostrobramską. Mieszkańcom Starej się to nie podobało i dlatego 502 wróciło na starą trasę. Ba, woleli 502 Ostrobramską co 30 min niż 502 przez Gocław co 15 min :-$
Ja bym zostawił 514 co 30 min, połączenie z Ostrą dla Wesołej musi być.
Racja. A os. zielona ma takie połączenie z koleją, że szkoda gadać. I co? poza szczytem też mam korzystać z kolei? Ciężko by było.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 kwie 2009, 20:57

rosier pisze:Kolej nie wystarczy. Musi być jeszcze połączenie z Ostrobramską/al.Stanów Zjednoczonych, z CH "Promenada" itd.
No dobra, ale to nie jest centrum.

[ Dodano: Wto 14 Kwi, 2009 20:58 ]
rosier pisze:Ba, woleli 502 Ostrobramską co 30 min niż 502 przez Gocław co 15 min :-$
Gdyby faktycznie woleli, to by nie pojechało tam 411.
rafalzag pisze:A os. zielona ma takie połączenie z koleją, że szkoda gadać.
Powinno być lepsze, to jasne.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
rosier
Posty: 349
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:33
Lokalizacja: te durne pomysły ZTMu?

Post autor: rosier » 14 kwie 2009, 21:01

Gdyby faktycznie woleli, to by nie pojechało tam 411.
411 pojechało tam tylko w formie wsparcia w DP dla rzadko kursującego 502. W DS już nie ma 411, a 502 jeździ Ostrą, bo tam jest potrzebne.
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37

Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 kwie 2009, 21:21

Bastian pisze:To jakie mają 183 i 514, skoro mają niższe napełnienie? Jeśli nie wierzysz - zapraszam jutro ;)
Inaczej. To, czy to będzie 514,183 czy 196 nie ma żadnego znaczenia. Grunt by było regularnie i w miarę często. A już na pewno podstawa komunikacji w Nowym Rembertowie nie musi jeździć do Marysina.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 14 kwie 2009, 22:01

rosier pisze:Tylko, że przykład 168 w DS pokazuje, że:
1. połączenie z Mokotowem już jest,
2. że wcale nie jest ono takie potrzebne w DS, zważywszy na frekwencję na odc. Czerniakowska - Rembertów.
Dla nas, spośród linii siekierkowskich wartościowe są trasy 148 i 401. Natomiast 168 za przystankiem al. Witosa ma zerowe znaczenie.

[ Dodano: |14 Kwi 2009|, 2009 22:04 ]
Bastian pisze:Kolej jest. I akurat na tyle przyzwoita kolej, że Wesoła z niej korzysta.
Nie jeżdżą nią bo jest przyzwoita, tylko najznośniejsza dla nich spośród opcji dojazdu zbiorowego.

[ Dodano: |14 Kwi 2009|, 2009 22:05 ]
Bastian pisze:
pawcio pisze:A 196 niech robi sobie co chce. Ono w samym Nowym Rembertowie ma znikome znaczenie.
To jakie mają 183 i 514, skoro mają niższe napełnienie?
Nie manipuluj porównując przeguby czy nawet solówki do minibusów.

[ Dodano: |14 Kwi 2009|, 2009 22:09 ]
Bastian pisze:
rafalzag pisze:A os. zielona ma takie połączenie z koleją, że szkoda gadać.
Powinno być lepsze, to jasne.
A nawet jak będzie poprawione, to co z tego? Skoro część kursów autobusów dowozowych nie dowoziłaby do żadnego kursu pociągu...? Takie "puste kursy" ma już 198.
Kolej nie nadąża..

[ Dodano: |14 Kwi 2009|, 2009 22:22 ]
Emdegger pisze:Ja proponuję za tym, żeby układ rembertowski zreorganizować. 401 na Kolonię (ale ścięte do co 12) plus linia z TŁ, 215 na MŁ, 143 do AON-u. Linia z TŁ oczywiście wchłania 408.
Na AON-ie ma nic ponoć nie zostać. Poza tym jak to wymieniasz, to jakoś dużo tego wszystkiego dla Starego Rembertowa wychodzi. Właściwie to co mają + 401.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 kwie 2009, 23:01

Andrzej pisze:Nie manipuluj porównując przeguby czy nawet solówki do minibusów.
196 potrafi górować nad 183 liczbą wiezionych pasażerów na godzinę, nie tylko wartością procentową. 514 wiezie więcej, ale jeszcze więcej przestrzeni się w nim marnuje...
Andrzej pisze:Kolej nie nadąża..
Zajrzyj do Miedzeszyna, tam zobaczysz nienadążającą kolej...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 kwie 2009, 12:31

Andrzej pisze:Na AON-ie ma nic ponoć nie zostać
A ja słyszałem, że to wcale jednak nie jest przesądzone :) Dlatego piszę o AON-ie właśnie.
Andrzej pisze:Poza tym jak to wymieniasz, to jakoś dużo tego wszystkiego dla Starego Rembertowa wychodzi. Właściwie to co mają + 401.
Ale liczba brygad się i tak zmniejsza, więc o co ten krzyk? 401 wolałbym na Kolonii, chociaż kwestią otwartą pozostaje, czy nie lepiej połaczyć je tam w parze ze 143, tak by jak największą częśc Rembertowa miała linię na 2 główne ciągi PRagi Południe. Linia na TŁ równie mogłaby startować z AON-u, przy czym tu już na TŁ byłaby wspierana wyjazdami z R-10, bo wtedy byłaby nadpodaż w Rembertowie, natomiast po wycofaniu z Marysina 401 nareszcie nie.

Co do Zielonej, to faktycznie dojazd jest niedobry i mam wrażenie, że mieszkańcy tej dzielnicy Wesołej są wpychani do kolei niejako na siłę, zwłaszcza że część osiedla przy Warszawskiej dogodniejszą podróż miałaby wsiadając już za Szosową. Toteż nie wiem, czy przynajmniej część Zielonej (bo chyba jednak nie całą) nie dowozić do siekiery 520 i bus-pasów zamiast do kolei.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 16 kwie 2009, 9:42

Bastian pisze:196 potrafi górować nad 183 liczbą wiezionych pasażerów na godzinę, nie tylko wartością procentową.
A wynika to raczej z tego, która linia pierwsza, np. po południu, przyjedzie na przystanek PKP Rembertów.
Ewentualnie z tego, że 183 jadąc tylko do Nowego Rembertowa, zabiera spod PKP tylko z połowę oczekujących.
A czasem to autobusy 'nie nadążają", a zdążą przyjechać nawet 3 pociągi i na przystanku zgromadzi się już dużo ludzi, zanim przyjedzie jakikolwiek autobus. Wtedy ten który pierwszy przedrze się przez zakorkowany wiadukt Marsa, albo wiecznie zamknięty przejazd PKP, zdobędzie najlepszy pomiar.

[ Dodano: |16 Kwi 2009|, 2009 09:51 ]
Emdegger pisze:Co do Zielonej, to faktycznie dojazd jest niedobry i mam wrażenie, że mieszkańcy tej dzielnicy Wesołej są wpychani do kolei niejako na siłę, zwłaszcza że część osiedla przy Warszawskiej dogodniejszą podróż miałaby wsiadając już za Szosową. Toteż nie wiem, czy przynajmniej część Zielonej (bo chyba jednak nie całą) nie dowozić do siekiery 520 i bus-pasów zamiast do kolei.
Ciekawi mnie czy uruchomienie bus-pasów na TŁ wpłynie jakoś na frekwencję w pociągach, głównie jeśli chodzi o pasażerów poza strefą dojścia, którzy do pociągu przesiadają się (chodzi mi tu o: Starą Miłosną, Zieloną, osiedle bloków przy Paderewskiego przed Mokrym Ługiem, Rembertów-Kolonię oraz obsługujące je odpowiednio linie jeżdżące przez TŁ: 502, 514, 408, 515, które ZTM chętnie by uśmiercił).
*
Warszawska może dojść do przystanku Sosnowa, lub do Wspólnej albo Jagiellońskiej.
Zaś Wspólna i Jagiellońska w przyszłości będą mieć dobry dojazd autobusem do stacji PKP Gocławek.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2009, 10:40

Andrzej pisze:A wynika to raczej z tego, która linia pierwsza, np. po południu, przyjedzie na przystanek PKP Rembertów.
Jeżeli 196 potrafi "wygrać", to znaczy, że grupa dojeżdżająca do kolei jest znaczna, nieważne, czy korzysta z tej linii, czy 196, czyż nie?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 16 kwie 2009, 13:33

Andrzej pisze:Warszawska może dojść do przystanku Sosnowa, lub do Wspólnej albo Jagiellońskiej.
Dokładnie te przystanki miałem na myśli. Swoją drogą, zastanawiam się, czy do Jagiellońskiej nie mogliby dochodzić mieszkańcy szeregu ulic, które się przy niej kończą (Wilanowska etc.) Przecież 520 byłoby praktycznie tuż pod nosem i z pewnością, poza tym wymuszona obsługa przystanku Zielona etc.

Ogólnie pozbyłbym się 196 z Marysina i skierował już na stałe do Zielonej przez Brata Alberta, jeśli tylko 173 stanie się linią o przyzwoitym takcie, zaś część Zielonej rozdzielił na tę, która byłaby dowożona do metra i TŁ i tę (a), która by mogła swobodnie korzystać z kolei (b).

a) osiedle Warszawska i ulice przylegające do Jagiellońskiej (typu Wilanowska właśnie, Pstrowskiego i ta odnoga Nowej, tylko już nie pamiętam jak ona się nazywa);

b) właściwa Zielona, mieszkańcy Szerokiej, osiedle przy Brata Alberta, Urocza itp. No Groszówka też do kolei.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 16 kwie 2009, 15:18

Bastian pisze:
Andrzej pisze:A wynika to raczej z tego, która linia pierwsza, np. po południu, przyjedzie na przystanek PKP Rembertów.
Jeżeli 196 potrafi "wygrać", to znaczy, że grupa dojeżdżająca do kolei jest znaczna, nieważne, czy korzysta z tej linii, czy 196, czyż nie?
Widzę tą kolejową grupę. Jeździ przede wszystkim rano w kierunku Centrum mniej więcej w godzinach 7-9, stanowiąc wówczas pewnie z połowę jadących autobusem (tj. wysiadających z niego na przystanku najbliższym stacji). A potem ci sami ludzie czekają w godzinach ~ 15-18 na przystanku PKP Rembertów w stronę powrotną. Mowa o dniu roboczym.
Poza wymienionymi godzinami szczytu w odpowiednich kierunkach, oraz w DS, ta grupa praktycznie nie istnieje.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 16 kwie 2009, 18:44

Pozwolę sobie wrócić na chwilę na drugą stronę Wisły 8-( Czy 182 mogłoby pojechać z alej do Ryżowej przez Popularną :?: Oczywiście wiązałoby się to z przerzuceniem na Kleszczową 191. Dzięki temu także Włochy zyskałby linię na TŁ oraz dodatkowo połączenie ze szpitalem na Banacha. Modyfikacja kosmetyczna jednakże przynosząca pewne korzyści :smile:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
rosier
Posty: 349
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:33
Lokalizacja: te durne pomysły ZTMu?

Post autor: rosier » 16 kwie 2009, 19:08

Jeszcze przedłużać trasę 182? To chyba lekka przesada (-X
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37

Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 16 kwie 2009, 19:35

R-11 Kleszczowa pisze:Pozwolę sobie wrócić na chwilę na drugą stronę Wisły 8-( Czy 182 mogłoby pojechać z alej do Ryżowej przez Popularną :?: Oczywiście wiązałoby się to z przerzuceniem na Kleszczową 191. Dzięki temu także Włochy zyskałby linię na TŁ oraz dodatkowo połączenie ze szpitalem na Banacha. Modyfikacja kosmetyczna jednakże przynosząca pewne korzyści :smile:
Czy chodzi Ci o 182 przez Banacha, BW 1920 r., a 191 przerzucone wtedy na Kopińską :?:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 16 kwie 2009, 19:38

^^^ Też ;) W tym przypadku chodzi mi jednak o podmianę we Włochach - 182 Popularną, 191 Kleszczową :smile:
rosier pisze:Jeszcze przedłużać trasę 182? To chyba lekka przesada (-X
:-s :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ