Transport Aglomeracyjny

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 mar 2012, 19:20

Ale to tylko kurs o 5:51 z Urzędu Gminy do Szkolnej oraz o 14:13 ze Szkolnej do Pl. Szwedzkiego robi podjazd do Cm. Południowego.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 30 mar 2012, 22:58

Na Boga! Po co kurs o 6 rano? Dla zombie powracających z nocy? :D
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 kwie 2012, 1:30

Obrazek
Ankieta dla mieszkańców powiatu mińskiego dojeżdżających do Warszawy

Dodano: 2012-03-19, odsłon: 363

Ze względu na rozpoczęty proces ograniczenia wjazdu do centrum Warszawy samochodów osobowych oraz autobusów przewoźników wykonujących przewozy komercyjne, Zarząd Powiatu Mińskiego w porozumieniu z Kolejami Mazowieckimi podjął próbę utworzenia konkurencyjnego czasowo połączenia autobusowo-kolejowego do Warszawy.

W zależności od ilości zainteresowanych osób byłyby utworzone krótkie linie komunikacyjne dowożące pasażerów do najbliższej stacji np. Mrozy, Cegłów, Mińsk Mazowiecki lub innej na wytypowane pociągi. Celem tego zintegrowanego transportu jest skrócenie czasu dojazdu do pracy oraz ustalenie optymalnej ceny, która nie byłaby wyższa, niż koszt dojazdu samochodem lub autobusem.

W związku z powyższym prosimy dojeżdżających do pracy lub szkoły mieszkańców powiatu mińskiego o wypełnienie ankiety i przesłanie jej na adres e-mail: transport@powiatminski.pl.
http://powiatminski.pl/pl/news/pokaz/47 ... o_Warszawy

Nie wiedziałem, że rozpoczęliśmy proces ograniczania wjazdu samochodów osobowych...
Ankieta na stronie wydaje mi się trochę dziwna.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 kwie 2012, 10:51

MeWa pisze:Nie wiedziałem, że rozpoczęliśmy proces ograniczania wjazdu samochodów osobowych...
A nie? Strefa Płatnego Parkowania czy parkingi P+R temu właśnie służą. Fakt, że nie zaczął się on wczoraj, ale jest to proces.

Rozumiem, że miałby to być wstęp do organizacji L-ek. Taka ankieta raczej nie zaszkodzi, chociaż obawiam się, na ile wiarygodne da wyniki.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 01 kwie 2012, 10:53

ustalenie optymalnej ceny, która nie byłaby wyższa, niż koszt dojazdu samochodem lub autobusem
To też ciekawe, przy podróży na takie odległości cena dojazdu samochodem i autobusem jest totalnie różna...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 kwie 2012, 14:37

KwZ pisze:
MeWa pisze:Nie wiedziałem, że rozpoczęliśmy proces ograniczania wjazdu samochodów osobowych...
A nie? Strefa Płatnego Parkowania czy parkingi P+R temu właśnie służą.
Strafa płatnego parkowania w centrum jest od nie-wiem-ile, a parkingi P&R nie powodują, że tyle mniej samochodów może wjechać do centrum. Jak na razie jedyne skuteczne ograniczenia to KP na stałe, no i te związane z II linią metra, ale one też już trwają od roku jakiegoś.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 kwie 2012, 18:20

MeWa pisze:Strafa płatnego parkowania w centrum jest od nie-wiem-ile,
Toż piszę, że nie od wczoraj.
MeWa pisze:parkingi P&R nie powodują, że tyle mniej samochodów może wjechać do centrum.
Nie zakazują wjazdu do centrum. Zniechęcają (poprzez promowanie alternatywy: KM). W sumie L-ki mają podobne zadanie, prawda :> Inaczej Warszawa nie powinna (nie mogłaby!) dorzucać się do komunikacji na terenie nie swojej gminy.

Jeśli zaś mowa o ograniczeniach, to jeszcze są (mało ale zawsze) buspasy. Te jednak też mają zniechęcać do samochodów (zabierając przepustowość), zachęcając do autobusów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 05 kwie 2012, 0:32

Obrazek

Daję słowo burmistrza i mężczyzny - mówił Sylwester Sokolnicki

Naciski radnych zaangażowanych w sprawę komunikacji dały pewne wyniki. Burmistrz przeznacza 140 tysięcy, żeby zaspokoić najpilniejsze potrzeby mieszkańców gminy. Ze strony radnych propozycja ta zostaje przyjęta, chociaż z pewną dozą nieufności. Liczą na zajęcie się komunikacją Serocka i konkretne działania ze strony urzędu.


Podczas ostatniej Komisji Budżetowej w Serocku (28.03.2012), burmistrz poinformował radnych o przeznaczeniu 140 tysięcy złotych na próbne rozwiązania komunikacji zbiorowej dla Serocka. To reakcja burmistrza na koncepcję rozwiązań komunikacyjnych przedstawioną przez radnych Miasta i Gminy Serock w ubiegłym miesiącu.


Skąd takie kalkulacje?

Radna Matuszewska była bardzo sceptyczna. – Z jakiej kalkulacji wynika ta kwota? – pytała, sugerując, że wolałaby głosować za konkretną pozycją budżetu. Radny Rafał Tyka zwrócił uwagę, że podana kwota jest nieprecyzyjna i nie wiadomo, czy obejmuje koszt jednego, dwóch autobusów, liczby kursów, przystanków czy zakresu tras. Radni zwrócili uwagę, że jedna linia lokalna to kropla w morzu potrzeb. 140 tysięcy złotych według burmistrza Sokolnickiego ma zapewnić realizację projektu pilotażowego przez około pół roku. Jednak zaznaczył, że nie wiadomo do końca, jakie będą ustalenia z przetargu, dotyczące wyboru relacji, częstotliwości i ceny. Kwota ta może nie być wystarczająca na dwa autobusy i 2 x 4 kursy. Pod znakiem zapytania stawia reakcję społeczności lokalnej i zadaje pytanie, czy mieszkańcy będą korzystać z komunikacji zbiorowej i zostawią samochody.

Obietnice burmistrza

Burmistrz zwrócił się do zgromadzonych i podkreślił, że nie jest przeciwnikiem komunikacji. Jednak, jeśli radni zatwierdzili budżet, to wiedzą, iż niełatwo będzie wytłumaczyć mieszkańców, że trzeba z czegoś zrezygnować, by zrealizować takie żądania. Obiecywał, że z każdym rokiem ma być lepiej. Według niego to pierwszy krok do tego, żeby ruszyć z tematem komunikacji. – Zacznijmy z tymi pieniędzmi. Na pewno w ciągu 2, 3 miesięcy będą wnioski, czy to jest sens i w jakim kierunku tę komunikację rozwijać – mówił burmistrz, Sylwester Sokolnicki. Zaznaczył, że jeśli będzie brakować pieniędzy, to zacznie ich szukać. Burmistrz dodał także, że szybka decyzja radnych da możliwość ruszenia autobusów już od 1 maja.

Różnice zdań

Przewodniczący rady, Artur Borkowski zwrócił uwagę uczestnikom zespołu komunikacyjnego, że burmistrz Sokolnicki zamiast proponowanych wcześniej niewielkich kwot przeznaczył na projekt 140 tysięcy złotych. Zarzucił radnym, że ich aspiracje sięgają zbyt daleko. – Po co dyskutować, skoro nie przestrzegamy własnych ustaleń – mówił o zaskoczeniu, jakie przeżył w związku z żądaniami radnych, które dotyczyły zapewnienia mieszkańcom komunikacji do Legionowa. Twierdził, że wcześniejsze rozmowy dotyczyły jedynie komunikacji lokalnej. Jego wypowiedzi zostały oschle potraktowane przez radne Matuszewską i Kaczmarską. Panie zwróciły mu uwagę, że przecież mają na piśmie prośbę o napisanie wniosku do budżetu, którą Borkowski odrzucił.

Obawy radnych

Radnym zależy na dopracowaniu tras. Prosili o ułatwienie dojazdu młodzieży na zajęcia pozalekcyjne do Serocka. Zagłosowali za podjęciem uchwały pod warunkiem, że od roku 2013 burmistrz zatroszczy się również o zapewnienie transportu do SKM-ki, do Legionowa. – Daję słowo burmistrza i mężczyzny – mówił Sylwester Sokolnicki. Te uzgodnienia stoją jednak pod znakiem zapytania. Burmistrz nie podaje żadnych konkretów związanych z ustaleniami dotyczącymi przetargu, udziałem radnych w komisji przetargowej oraz uzależnia powodzenie projektu od bliżej niesprecyzowanych oczekiwań wobec aktywności mieszkańców. Nie wiadomo, jakie wymagania ma spełnić ten projekt, kto będzie decydował o zakończeniu akcji i jak będą wyglądać założenia przetargu, które w tej sytuacji są podstawą powodzenia.
Radni obawiają się, że propozycja burmistrza to próba storpedowania pomysłu kompleksowego rozwiązania sprawy transportu dla Serocka. Potwierdza to kategoryczne stwierdzenie burmistrza, że nie bierze pod uwagę współpracy z ZTM. Przy determinacji radnych być może w przyszłości mieszkańcy gminy będą mogli liczyć na zmiany. Pierwszy krok do komunikacji został zatem postawiony, jednak jest on niepewny i chwiejny.

Iwona Wymazał
http://www.gazetapowiatowa.pl/index.php ... a&ido=1257
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

zigirin
Posty: 141
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:17
Lokalizacja: Kawęczyn

Post autor: zigirin » 05 kwie 2012, 16:03

http://nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=600 zobaczcie sobie jak się jeździ 742

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 11 kwie 2012, 9:05

ZTM pisze:L19

Uruchomienie linii L19
od 15.04.2012 (niedziela)

Od dnia 15.04.2012 r. na wniosek Urzędu Gminy Prażmów uruchamia się linię L19 na trasie:

PKP ZALESIE GÓRNE: Pionierów - Wiekowej Sosny – Ustanów: Główna - Krupia Wólka: Główna – Słoneczna – Piskorka: Słoneczna – Główna – Jaroszowa Wola: Główna – Kamionka: Główna – Wągrodno: Złota – Wola Wągrodzka: Kasztanowa – Wola Prażmowska: Główna – Prażmów: Czołchańskiego – URZĄD GMINY

oraz w wybranych kursach na trasie:

PKP ZALESIE GÓRNE: Pionierów - Wiekowej Sosny – Ustanów: Główna – Parkowa – Długa – Jeziorko: Długa – Kasztanowa – Krupia Wólka: Górna – Główna – Kędzierówka: Główna – Uwieliny: Główna – Kamionka: Główna – Wągrodno: Złota – Słoneczna – Różana – Biały Ług: Różana – Zielonych Sosen – Ławki: Zielonych Sosen – Gabryelin: Akacjowa – Dębowa – AKACJOWA (powrót: Dębowa – Uwieliny: Dębowa – Główna – (…) )

W związku z powyższym uruchamia się przystanki funkcjonujące jako warunkowe:


•Dębowa 01
•Dębowa 02
•Nowe Wągrodno 01
•Biały Ług 01
•Ławki 01
•Polna 01
•Akacjowa 01
•Czarnej Olchy 01
•Słowicza 01
•Słowicza 02
•Parkowa 01
•Parkowa 02
•Parkowa 03
•Parkowa 04
•Słoneczna 01
•Słoneczna 02
•Słoneczna 03
•Słoneczna 04
•Piskórka 01
•Piskórka 02
•Leśna 01
•Leśna 02
•Złota 01
•Złota 02
•Złota 03
•Ogrodowa 01
•Ogrodowa 02
•Północna 01
•Północna 02
•Działkowa 02
•Czołchańskiego 01
•Urząd Gminy 01
•Długa 01
•Graniczna 01
•Graniczna 02
•Kasztanowa 01
•Kasztanowa 02
•Kędzierówka 01
•Kędzierówka 02
•Uwieliny-Szkoła 01
•Uwieliny-Szkoła 02

uruchamia się nastepujący przystanek funkcjonujący jako stały:


•Czołchańskiego 02


W autobusach linii L19 honorowane są następujące bilety ZTM Warszawa ważne w 2 strefie biletowej:


•dobowe;
•3-dniowe;
•30-dniowe;
•90-dniowe;
•seniora;

Obowiązują również uprawnienia do ulgowych albo bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie, wynikające z ustaw oraz aktów prawa miejscowego uchwalonych przez Radę m.st. Warszawy. Zmiany tych przepisów od chwili ich wejścia w życie będą miały automatyczne zastosowanie do przewozów wykonywanych na linii L19.

W autobusach linii L19 będą również obowiązywały następujące bilety emitowane przez przewoźnika:


•bilet jednorazowy normalny w cenie 3,6 zł;
•bilet jednorazowy ulgowy w cenie 1,8 zł;
•bilet miesięczny normalny w cenie 108 zł;
•bilet miesięczny ulgowy w cenie 54 zł;

Maksymalne ceny biletów jednorazowych i miesięcznych określone są przez Gminę Prażmów zgodnie z obowiązującymi przepisami lokalnymi. Kontrola i windykacja należności z tytułu przejazdu autobusem linii L19 bez ważnego dokumentu przewozowego, dokonywana będzie przez pracowników przewoźnika.

Przewoźnikiem obsługującym linię L19 jest PKS POLONUS WARSZAWA.
=D>

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 kwie 2012, 9:20

Łał. W weekendy po całe 3 kursy na danej trasie...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2012, 9:31

I cały jeden przystanek stały. :kekeke:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 kwie 2012, 14:32

Czemu to jest jedna linia, jak obie trasy mają ze sobą niezbyt wiele wspólnego? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kajo
Posty: 2821
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 kwie 2012, 21:02

fik pisze:I cały jeden przystanek stały. :kekeke:
Teraz niech mi ktoś powie po co ten stały przystanek, inne Lki maja wszystkie przystanki na żądanie i jakoś żyją
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

wojtor
Posty: 672
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 12 kwie 2012, 16:56

Przy takim rozwoju eLek niedługo zabraknie numerów.

ODPOWIEDZ