Transport Aglomeracyjny
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://powiatminski.pl/pl/news/pokaz/47 ... o_WarszawyAnkieta dla mieszkańców powiatu mińskiego dojeżdżających do Warszawy
Dodano: 2012-03-19, odsłon: 363
Ze względu na rozpoczęty proces ograniczenia wjazdu do centrum Warszawy samochodów osobowych oraz autobusów przewoźników wykonujących przewozy komercyjne, Zarząd Powiatu Mińskiego w porozumieniu z Kolejami Mazowieckimi podjął próbę utworzenia konkurencyjnego czasowo połączenia autobusowo-kolejowego do Warszawy.
W zależności od ilości zainteresowanych osób byłyby utworzone krótkie linie komunikacyjne dowożące pasażerów do najbliższej stacji np. Mrozy, Cegłów, Mińsk Mazowiecki lub innej na wytypowane pociągi. Celem tego zintegrowanego transportu jest skrócenie czasu dojazdu do pracy oraz ustalenie optymalnej ceny, która nie byłaby wyższa, niż koszt dojazdu samochodem lub autobusem.
W związku z powyższym prosimy dojeżdżających do pracy lub szkoły mieszkańców powiatu mińskiego o wypełnienie ankiety i przesłanie jej na adres e-mail: transport@powiatminski.pl.
Nie wiedziałem, że rozpoczęliśmy proces ograniczania wjazdu samochodów osobowych...
Ankieta na stronie wydaje mi się trochę dziwna.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
A nie? Strefa Płatnego Parkowania czy parkingi P+R temu właśnie służą. Fakt, że nie zaczął się on wczoraj, ale jest to proces.MeWa pisze:Nie wiedziałem, że rozpoczęliśmy proces ograniczania wjazdu samochodów osobowych...
Rozumiem, że miałby to być wstęp do organizacji L-ek. Taka ankieta raczej nie zaszkodzi, chociaż obawiam się, na ile wiarygodne da wyniki.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
To też ciekawe, przy podróży na takie odległości cena dojazdu samochodem i autobusem jest totalnie różna...ustalenie optymalnej ceny, która nie byłaby wyższa, niż koszt dojazdu samochodem lub autobusem
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Strafa płatnego parkowania w centrum jest od nie-wiem-ile, a parkingi P&R nie powodują, że tyle mniej samochodów może wjechać do centrum. Jak na razie jedyne skuteczne ograniczenia to KP na stałe, no i te związane z II linią metra, ale one też już trwają od roku jakiegoś.KwZ pisze:A nie? Strefa Płatnego Parkowania czy parkingi P+R temu właśnie służą.MeWa pisze:Nie wiedziałem, że rozpoczęliśmy proces ograniczania wjazdu samochodów osobowych...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Toż piszę, że nie od wczoraj.MeWa pisze:Strafa płatnego parkowania w centrum jest od nie-wiem-ile,
Nie zakazują wjazdu do centrum. Zniechęcają (poprzez promowanie alternatywy: KM). W sumie L-ki mają podobne zadanie, prawda Inaczej Warszawa nie powinna (nie mogłaby!) dorzucać się do komunikacji na terenie nie swojej gminy.MeWa pisze:parkingi P&R nie powodują, że tyle mniej samochodów może wjechać do centrum.
Jeśli zaś mowa o ograniczeniach, to jeszcze są (mało ale zawsze) buspasy. Te jednak też mają zniechęcać do samochodów (zabierając przepustowość), zachęcając do autobusów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
http://www.gazetapowiatowa.pl/index.php ... a&ido=1257
Daję słowo burmistrza i mężczyzny - mówił Sylwester Sokolnicki
Naciski radnych zaangażowanych w sprawę komunikacji dały pewne wyniki. Burmistrz przeznacza 140 tysięcy, żeby zaspokoić najpilniejsze potrzeby mieszkańców gminy. Ze strony radnych propozycja ta zostaje przyjęta, chociaż z pewną dozą nieufności. Liczą na zajęcie się komunikacją Serocka i konkretne działania ze strony urzędu.
Podczas ostatniej Komisji Budżetowej w Serocku (28.03.2012), burmistrz poinformował radnych o przeznaczeniu 140 tysięcy złotych na próbne rozwiązania komunikacji zbiorowej dla Serocka. To reakcja burmistrza na koncepcję rozwiązań komunikacyjnych przedstawioną przez radnych Miasta i Gminy Serock w ubiegłym miesiącu.
Skąd takie kalkulacje?
Radna Matuszewska była bardzo sceptyczna. – Z jakiej kalkulacji wynika ta kwota? – pytała, sugerując, że wolałaby głosować za konkretną pozycją budżetu. Radny Rafał Tyka zwrócił uwagę, że podana kwota jest nieprecyzyjna i nie wiadomo, czy obejmuje koszt jednego, dwóch autobusów, liczby kursów, przystanków czy zakresu tras. Radni zwrócili uwagę, że jedna linia lokalna to kropla w morzu potrzeb. 140 tysięcy złotych według burmistrza Sokolnickiego ma zapewnić realizację projektu pilotażowego przez około pół roku. Jednak zaznaczył, że nie wiadomo do końca, jakie będą ustalenia z przetargu, dotyczące wyboru relacji, częstotliwości i ceny. Kwota ta może nie być wystarczająca na dwa autobusy i 2 x 4 kursy. Pod znakiem zapytania stawia reakcję społeczności lokalnej i zadaje pytanie, czy mieszkańcy będą korzystać z komunikacji zbiorowej i zostawią samochody.
Obietnice burmistrza
Burmistrz zwrócił się do zgromadzonych i podkreślił, że nie jest przeciwnikiem komunikacji. Jednak, jeśli radni zatwierdzili budżet, to wiedzą, iż niełatwo będzie wytłumaczyć mieszkańców, że trzeba z czegoś zrezygnować, by zrealizować takie żądania. Obiecywał, że z każdym rokiem ma być lepiej. Według niego to pierwszy krok do tego, żeby ruszyć z tematem komunikacji. – Zacznijmy z tymi pieniędzmi. Na pewno w ciągu 2, 3 miesięcy będą wnioski, czy to jest sens i w jakim kierunku tę komunikację rozwijać – mówił burmistrz, Sylwester Sokolnicki. Zaznaczył, że jeśli będzie brakować pieniędzy, to zacznie ich szukać. Burmistrz dodał także, że szybka decyzja radnych da możliwość ruszenia autobusów już od 1 maja.
Różnice zdań
Przewodniczący rady, Artur Borkowski zwrócił uwagę uczestnikom zespołu komunikacyjnego, że burmistrz Sokolnicki zamiast proponowanych wcześniej niewielkich kwot przeznaczył na projekt 140 tysięcy złotych. Zarzucił radnym, że ich aspiracje sięgają zbyt daleko. – Po co dyskutować, skoro nie przestrzegamy własnych ustaleń – mówił o zaskoczeniu, jakie przeżył w związku z żądaniami radnych, które dotyczyły zapewnienia mieszkańcom komunikacji do Legionowa. Twierdził, że wcześniejsze rozmowy dotyczyły jedynie komunikacji lokalnej. Jego wypowiedzi zostały oschle potraktowane przez radne Matuszewską i Kaczmarską. Panie zwróciły mu uwagę, że przecież mają na piśmie prośbę o napisanie wniosku do budżetu, którą Borkowski odrzucił.
Obawy radnych
Radnym zależy na dopracowaniu tras. Prosili o ułatwienie dojazdu młodzieży na zajęcia pozalekcyjne do Serocka. Zagłosowali za podjęciem uchwały pod warunkiem, że od roku 2013 burmistrz zatroszczy się również o zapewnienie transportu do SKM-ki, do Legionowa. – Daję słowo burmistrza i mężczyzny – mówił Sylwester Sokolnicki. Te uzgodnienia stoją jednak pod znakiem zapytania. Burmistrz nie podaje żadnych konkretów związanych z ustaleniami dotyczącymi przetargu, udziałem radnych w komisji przetargowej oraz uzależnia powodzenie projektu od bliżej niesprecyzowanych oczekiwań wobec aktywności mieszkańców. Nie wiadomo, jakie wymagania ma spełnić ten projekt, kto będzie decydował o zakończeniu akcji i jak będą wyglądać założenia przetargu, które w tej sytuacji są podstawą powodzenia.
Radni obawiają się, że propozycja burmistrza to próba storpedowania pomysłu kompleksowego rozwiązania sprawy transportu dla Serocka. Potwierdza to kategoryczne stwierdzenie burmistrza, że nie bierze pod uwagę współpracy z ZTM. Przy determinacji radnych być może w przyszłości mieszkańcy gminy będą mogli liczyć na zmiany. Pierwszy krok do komunikacji został zatem postawiony, jednak jest on niepewny i chwiejny.
Iwona Wymazał
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://nadwisla.pl/index.php?pokaz=tekst&id=600 zobaczcie sobie jak się jeździ 742
ZTM pisze:L19
Uruchomienie linii L19
od 15.04.2012 (niedziela)
Od dnia 15.04.2012 r. na wniosek Urzędu Gminy Prażmów uruchamia się linię L19 na trasie:
PKP ZALESIE GÓRNE: Pionierów - Wiekowej Sosny – Ustanów: Główna - Krupia Wólka: Główna – Słoneczna – Piskorka: Słoneczna – Główna – Jaroszowa Wola: Główna – Kamionka: Główna – Wągrodno: Złota – Wola Wągrodzka: Kasztanowa – Wola Prażmowska: Główna – Prażmów: Czołchańskiego – URZĄD GMINY
oraz w wybranych kursach na trasie:
PKP ZALESIE GÓRNE: Pionierów - Wiekowej Sosny – Ustanów: Główna – Parkowa – Długa – Jeziorko: Długa – Kasztanowa – Krupia Wólka: Górna – Główna – Kędzierówka: Główna – Uwieliny: Główna – Kamionka: Główna – Wągrodno: Złota – Słoneczna – Różana – Biały Ług: Różana – Zielonych Sosen – Ławki: Zielonych Sosen – Gabryelin: Akacjowa – Dębowa – AKACJOWA (powrót: Dębowa – Uwieliny: Dębowa – Główna – (…) )
W związku z powyższym uruchamia się przystanki funkcjonujące jako warunkowe:
•Dębowa 01
•Dębowa 02
•Nowe Wągrodno 01
•Biały Ług 01
•Ławki 01
•Polna 01
•Akacjowa 01
•Czarnej Olchy 01
•Słowicza 01
•Słowicza 02
•Parkowa 01
•Parkowa 02
•Parkowa 03
•Parkowa 04
•Słoneczna 01
•Słoneczna 02
•Słoneczna 03
•Słoneczna 04
•Piskórka 01
•Piskórka 02
•Leśna 01
•Leśna 02
•Złota 01
•Złota 02
•Złota 03
•Ogrodowa 01
•Ogrodowa 02
•Północna 01
•Północna 02
•Działkowa 02
•Czołchańskiego 01
•Urząd Gminy 01
•Długa 01
•Graniczna 01
•Graniczna 02
•Kasztanowa 01
•Kasztanowa 02
•Kędzierówka 01
•Kędzierówka 02
•Uwieliny-Szkoła 01
•Uwieliny-Szkoła 02
uruchamia się nastepujący przystanek funkcjonujący jako stały:
•Czołchańskiego 02
W autobusach linii L19 honorowane są następujące bilety ZTM Warszawa ważne w 2 strefie biletowej:
•dobowe;
•3-dniowe;
•30-dniowe;
•90-dniowe;
•seniora;
Obowiązują również uprawnienia do ulgowych albo bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie, wynikające z ustaw oraz aktów prawa miejscowego uchwalonych przez Radę m.st. Warszawy. Zmiany tych przepisów od chwili ich wejścia w życie będą miały automatyczne zastosowanie do przewozów wykonywanych na linii L19.
W autobusach linii L19 będą również obowiązywały następujące bilety emitowane przez przewoźnika:
•bilet jednorazowy normalny w cenie 3,6 zł;
•bilet jednorazowy ulgowy w cenie 1,8 zł;
•bilet miesięczny normalny w cenie 108 zł;
•bilet miesięczny ulgowy w cenie 54 zł;
Maksymalne ceny biletów jednorazowych i miesięcznych określone są przez Gminę Prażmów zgodnie z obowiązującymi przepisami lokalnymi. Kontrola i windykacja należności z tytułu przejazdu autobusem linii L19 bez ważnego dokumentu przewozowego, dokonywana będzie przez pracowników przewoźnika.
Przewoźnikiem obsługującym linię L19 jest PKS POLONUS WARSZAWA.
Teraz niech mi ktoś powie po co ten stały przystanek, inne Lki maja wszystkie przystanki na żądanie i jakoś żyjąfik pisze:I cały jeden przystanek stały.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.