Strona 65 z 66

Re: Problemy komunikacyjne Służewca

: 23 lip 2024, 13:29
autor: Łukasz
Autobus Czerwony pisze: Obsługa ZP Domaniewska Office Park jest właściwie zupełnie zbędna poza godzinami pracy biur, więc to może właśnie ten zespół przystankowy powinien być obsługiwany przez szczytowe 308?
308 zostało stamtąd nie bez powodu wywalone.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 23 lip 2024, 14:40
autor: primoż
Autobus Czerwon pisze:
23 lip 2024, 11:44
179 też jest "absurdalnie pokręcone", a jednak nikt nie podważa jej roli dowozówki do M1.
179 jednak obsługuje nieco inną charakterystykę zabudowań niż 308 :> Chyba właśnie udowodniliśmy, jak bardzo zła jest monokultura budowlana :term:

Problemy komunikacyjne Służewca

: 23 lip 2024, 14:56
autor: fik
Ale co jest tą monokulturą w tym przypadku, bo nie jestem przekonany?

Problemy komunikacyjne Służewca

: 23 lip 2024, 15:06
autor: Autobus Czerwon
Mam przeczucie graniczące z pewnością że liczba pasażerów na odcinku Suwak-Wierzbno jest dużo wyższa niż na odcinku Suwak-Wilanowska, co może wskazywać na to, że pasażerowie z Mordoru i okolic niekoniecznie preferują dojazd do Metra Wilanowska. Patrząc na zatory przed Rondem UE oraz skrzyżowaniem Wilanowska x Puławska, to wcale się im nie dziwię. Na odcinku Rondo UE - Domaniewska - Racjonalizacji/Maklakiewicza jeździ zresztą także 136. Frekwencja na tym odcinku w 218 dużo zależy od tego, jak dużo wcześniej jechało właśnie 136.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 23 lip 2024, 15:29
autor: primoż
fik pisze:
23 lip 2024, 14:56
Ale co jest tą monokulturą w tym przypadku, bo nie jestem przekonany?
Faktycznie, w sumie w obydwu przypadkach mamy do czynienia z monokulturą :twisted:

Problemy komunikacyjne Służewca

: 23 lip 2024, 18:03
autor: Matt Cubis
Nie rozumiem sprzeciwu dotyczącego puszczenia 218 przez Suwak. Byłoby pewnie bardziej punktualne niż przez Domaniewską. Po trasie 218 puścić 308.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 24 lip 2024, 21:59
autor: fik
primoż pisze:
23 lip 2024, 15:29
fik pisze:
23 lip 2024, 14:56
Ale co jest tą monokulturą w tym przypadku, bo nie jestem przekonany?
Faktycznie, w sumie w obydwu przypadkach mamy do czynienia z monokulturą :twisted:
Zaryzykowałbym jednak stwierdzenie, że Służewiec już dawno nie jest monokulturą, a już na pewno nie tak jednoznacznie, jak do tego przywykliśmy - udział mieszkaniówki w miksie tam jest już naprawdę istotny, choć bardziej po płd stronie Marynarskiej.

Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)

Problemy komunikacyjne Służewca

: 24 lip 2024, 23:27
autor: primoż
Jednak jeśli porównać Służewiec z biurową Wolą okolic Kasprzaka, to mimo wszystko bliżej wzorca jest ta druga okolica. I mam też świadomość, że zabudowę w tym przypadku zdeterminował przebieg M2.

Co do zajezdni, to kiedyś były plany przeniesienia części autobusowej na Siekierki, przy Trasie na Zaporze, ale mam wrażenie, że R7 to zdąży jeszcze przyjąć tabor autonomiczny :term:

Problemy komunikacyjne Służewca

: 24 lip 2024, 23:32
autor: Bastian
fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Wbrew pozorom nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedni areał dostępnego gruntu. A liczą się też koszty dojazdu. W przypadku tramwajów dodatkowo przydałoby się mieć tory gdzieś w pobliżu :pis:

Re: Problemy komunikacyjne Służewca

: 25 lip 2024, 8:10
autor: Łukasz
Przypominam, że jest jeszcze ogromny areał Rodos.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 25 lip 2024, 8:36
autor: Bastian
Nie w tej rzeczywistości.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 25 lip 2024, 8:45
autor: Autobus Czerwon
Bastian pisze:
24 lip 2024, 23:32
fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Wbrew pozorom nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedni areał dostępnego gruntu. A liczą się też koszty dojazdu. W przypadku tramwajów dodatkowo przydałoby się mieć tory gdzieś w pobliżu :pis:
Jak to dobrze że w 1982 roku wybudowano nowoczesną zajezdnię autobusową dla 300 pojazdów na południowych obrzeżach miasta. Szkoda tylko, że zamknięto ją ledwie 13 lat później. :P
Niech żyje gospodarność!

Re: Problemy komunikacyjne Służewca

: 25 lip 2024, 8:55
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:
Bastian pisze:
24 lip 2024, 23:32
Wbrew pozorom nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedni areał dostępnego gruntu. A liczą się też koszty dojazdu. W przypadku tramwajów dodatkowo przydałoby się mieć tory gdzieś w pobliżu :pis:
Jak to dobrze że w 1982 roku wybudowano nowoczesną zajezdnię autobusową dla 300 pojazdów na południowych obrzeżach miasta. Szkoda tylko, że zamknięto ją ledwie 13 lat później. :P
Niech żyje gospodarność!
Ale wiesz, że od 82 roku zaraz minie 50 lat?

Problemy komunikacyjne Służewca

: 25 lip 2024, 8:57
autor: Autobus Czerwon
Na razie minęły "tylko" 42 lata i co to zmienia w kontekście tego co napisałem? Chyba zgodzisz się ze mną że zdecydowanie łatwiej byłoby nawet wyremontować istniejącą i funkcjonującą infrastrukturę, niż stawiać nową kompletnie od zera. Szczególnie że wtedy działkę sprzedano pewnie za bezcen, dzisiaj za podobną MZA musiałoby wybulić dużo dużo więcej. Widać też, że strategia miasta była (jest zresztą nadal) nastawiona głównie na cele krótkoterminowe i o przyszłości zarówno wtedy jak i teraz nikt, za bardzo nie myślał i nie myśli. Ciekawe jak tam nowa zajezdnia na Spedycyjnej? To też jest w sumie zabawne, że przeznaczona do likwidacji jest w sumie najnowsza zajezdnia, którą zbudowano od zera niewiele ponad 30 lat temu :P

Re: Problemy komunikacyjne Służewca

: 25 lip 2024, 9:01
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:Na razie minęły "tylko" 42 lata i co to zmienia w kontekście tego co napisałem? Chyba zgodzisz się ze mną że zdecydowanie łatwiej byłoby nawet wyremontować istniejącą i funkcjonującą infrastrukturę, niż stawiać nową kompletnie od zera. Widać też, że strategia miasta była (jest zresztą nadal) nastawiona głównie na cele krótkoterminowe i o przyszłości zarówno wtedy jak i teraz nikt, za bardzo nie myślał i nie myśli.
Bardziej pisałem to w kontekście nowoczesności. To, czy tak wszystko łatwo się by się dostosowało, to nie wiem. Jednak wymagania są kompletnie inne (gazowce, prądowce, eko myjnie, …). W tamtych latach nie wszystkie budynki miały wysoką jakość wykonania. Ale plac by był :)