Komunikacja w Starej Miłośnie

Moderator: Wiliam

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 lut 2016, 16:39

osa pisze:Dla jednym nie ma, dla innych ma.
To przedstaw jakieś argumenty za tym, że ma. Jak dla mnie nie ma znaczenia czy linia z punktu A do punktu B będzie miała numer 1 czy 2348592509.

Woronicz
Posty: 206
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 12 lut 2016, 16:47

pawcio pisze:Marsa zrobiło się całkiem przewidywalne.
A ja z kolei słyszałem, że ostatnio jest tam jeszcze gorzej bo kolejarze kombinują coś z przejazdem, że teraz zamyka się wcześniej przed przyjazdem pociągu, tzn. jest dłużej zamknięty,a to z kolei oznacza jego mniejszą przepustowość i większy paraliż okolicy.
Połączenie 216 z 183 proponują tylko ludzie pokroju reserveda jeżdżący palcem po mapie i nie znający realiów tej okolicy. Oczywiście, że patrząc na mapę takie połączenie aż samo się prosi, ale rzeczywistość jest inna.
Krzysiek_S pisze:
osa pisze:Można by jeszcze przy tej okazji przywrócić w końcu numer linii 137 = 173 + 315
Radny z Wawra już napisał w swojej interpelacji o przemianie w 137 pary 173/315 więc jest szansa.
Trzymam kciuki :)
Domas pisze:
osa pisze:Dla jednym nie ma, dla innych ma.
To przedstaw jakieś argumenty za tym, że ma. Jak dla mnie nie ma znaczenia czy linia z punktu A do punktu B będzie miała numer 1 czy 2348592509.
Widzę, że ciebie w ogóle nie obchodzi aspekt historyczny, czy po prostu wola mieszkańców, który latami dojeżdżali 137. Tym tokiem myślenia mogliśmy po 89 nie zmieniać nazwy i godła państwa. W obydwu przypadkach jest Rzeczpospolita i jest orzeł, więc po co? Różnią się tylko drobnymi detalami ale generalnie to jest to samo przecież. No i tylko wydatki na zmianę pieczęci, itp.

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 lut 2016, 16:57

Krzysiek_S pisze:
Georg pisze: Ustalają to ci, dla których nie ma :)
Z jakiegoś powodu kiedyś zmieniono 137 w 245.
Tak samo mogę argumentować brak zmiany 222 w 144 po przekształceniu tej drugiej linii w 302. Ale to już są szczegóły. Wróćmy do tematu, bo uważam, że jest warty dyskusji.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 lut 2016, 17:03

Woronicz pisze:Widzę, że ciebie w ogóle nie obchodzi aspekt historyczny, czy po prostu wola mieszkańców, który latami dojeżdżali 137. Tym tokiem myślenia mogliśmy po 89 nie zmieniać nazwy i godła państwa. W obydwu przypadkach jest Rzeczpospolita i jest orzeł, więc po co? Różnią się tylko drobnymi detalami ale generalnie to jest to samo przecież. No i tylko wydatki na zmianę pieczęci, itp.
Świetnie, tylko tutaj to jest jednak trochę inna skala.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 12 lut 2016, 17:08

W takim razie jeśli wracamy do tematu to uważam, że linia 147 jak już pojedzie do Starej Miłosnej to powinna kończyć nie na rondzie MB tylko na obecnej pętli Stara Miłosna. Inną kwestią czy jest tam miejsce. No i jeszcze jedno [ ktoś mnie może zabić] przy opcji 147 Stara Miłosna skróciłbym linie 411 tylko do pętli Gocław, a linie 502 wzmocniłbym do częstotliwości linii 525. Wtedy koordynacja linii od przystanku Kajki. Może się nie znam i muszą być dwie rzadkie linie 411 i 502 w Starej Miłosnej.:0

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 lut 2016, 17:25

Krzysiek_S pisze:W takim razie jeśli wracamy do tematu to uważam, że linia 147 jak już pojedzie do Starej Miłosnej to powinna kończyć nie na rondzie MB tylko na obecnej pętli Stara Miłosna. Inną kwestią czy jest tam miejsce. No i jeszcze jedno [ ktoś mnie może zabić] przy opcji 147 Stara Miłosna skróciłbym linie 411 tylko do pętli Gocław, a linie 502 wzmocniłbym do częstotliwości linii 525. Wtedy koordynacja linii od przystanku Kajki. Może się nie znam i muszą być dwie rzadkie linie 411 i 502 w Starej Miłosnej.:0
Co do koordynacji 502 i 525 to już dawno o niej myślałem. Nie pisałem o tym, ponieważ uważałem, że może to dać pretekst do wydłużenia 502 do Centralnego z dwoma argumentami pasażerów: Międzylesie ma bezpośrednio do Centralnego, to czemu Stara Miłosna ma nie mieć oraz podobne końcówki to większe prawdopodobieństwo zachowania koordynacji nawet przy opóźnieniach. Jeśli chodzi o koordynację to ja sobie myślałem jeszcze dalej: 502 i 525 naprzemiennie co 6/7,5/10 i 520 też tak samo (wraz z pozbyciem się 514).

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 12 lut 2016, 17:33

Georg pisze:
Krzysiek_S pisze:W takim razie jeśli wracamy do tematu to uważam, że linia 147 jak już pojedzie do Starej Miłosnej to powinna kończyć nie na rondzie MB tylko na obecnej pętli Stara Miłosna. Inną kwestią czy jest tam miejsce. No i jeszcze jedno [ ktoś mnie może zabić] przy opcji 147 Stara Miłosna skróciłbym linie 411 tylko do pętli Gocław, a linie 502 wzmocniłbym do częstotliwości linii 525. Wtedy koordynacja linii od przystanku Kajki. Może się nie znam i muszą być dwie rzadkie linie 411 i 502 w Starej Miłosnej.:0
Co do koordynacji 502 i 525 to już dawno o niej myślałem. Nie pisałem o tym, ponieważ uważałem, że może to dać pretekst do wydłużenia 502 do Centralnego z dwoma argumentami pasażerów: Międzylesie ma bezpośrednio do Centralnego, to czemu Stara Miłosna ma nie mieć oraz podobne końcówki to większe prawdopodobieństwo zachowania koordynacji nawet przy opóźnieniach. Jeśli chodzi o koordynację to ja sobie myślałem jeszcze dalej: 502 i 525 naprzemiennie co 6/7,5/10 i 520 też tak samo (wraz z pozbyciem się 514).
No tak mogą być słowa o przedłużeniu do Centralnego jednak para 502 i 525 przede wszystkim byłaby dla relacji Płowiecka- Politechnika.
Co do linii 514 z punktu widzenia Ostrobramskiej byłoby to dobre, jednak nawet przy planowanym 173 będzie ciężko ją zabrać z Wesołej.
Nawet 411 pewnie będzie ciężko.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 12 lut 2016, 17:43

Niesamowite to co piszecie. Kosmos, jeśli weźmie się pod uwagę realia omawianej przez Was Wesołej. Wybiorę więc do skomentowania rozsądniejszy temat. Zmiana nazwy 173 na 137 jest chorym pomysłem, ale z innego powodu...
Silne wspomnienia związane z tym autobusem dla co najmniej trzech pokoleń to mają głównie ludzie z Zielonej. Może dlatego, że był to przez pół wieku jedyny sposób wydostania się z tego osiedla? (Bzdurą jest natomiast myślenie, że przez 3 lata funkcjonowania 137 w Woli Grzybowskiej, czy Starej Miłośnie narodziła się jakaś silna więź emocjonalna - jeśli już, to na pewno bardziej z 711 albo 803).
Natomiast dla Marysina może i był 137 ważnym kawałkiem historii, ale za to współdzielonym z dużo bardziej bliską "jotką" oraz "biską". Powiedzmy, że był mniejszym kawałkiem tej historii niż inne linie.
Oprócz (nieudowodnionej) "magiczności" numerka, ma też zapewne wartość dodaną "magiczności" krańca. Jeśli więc cokolwiek zamieniać to 183 na 137, tym bardziej że ten autobus może potencjalnie wjechać głębiej w osiedle, a obecna pętla 216 nazwana jest podobnie do historycznej pętli 137. To dużo silniejszy przekaz widzieć wyświetlacz "137-Zielona", niż "137-Stara Miłosna" (i to na autobusie jadącym skrajem osiedla Zielona, głównie przez teren os. Grzybowa).
Warto też zwrócić uwagę na fakt, że przez pewien czas 137 i 183 miały dokładnie tą samą trasę, tylko w przeciwnych kierunkach. Wiec gdzieś to może tkwić w ludzkiej pamięci, że przez pewnie czas musiały być postrzegane za tożsamość. (I to w odróżnieniu od zmiany 137->173, która odbyła się wieloetapowo, ze licznymi zmianami trasy).
Niemniej i tak jestem zdania by tego w ogóle nie ruszać.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 lut 2016, 18:59

Woronicz pisze:
pawcio pisze:Marsa zrobiło się całkiem przewidywalne.
A ja z kolei słyszałem, że ostatnio jest tam jeszcze gorzej bo kolejarze kombinują coś z przejazdem, że teraz zamyka się wcześniej przed przyjazdem pociągu, tzn. jest dłużej zamknięty,a to z kolei oznacza jego mniejszą przepustowość i większy paraliż okolicy.
Przyznaję się bez bicia że pomyślałem o Marsa w kontekście węzła i wiaduktu przed Chełmżyńską. Co się dzieje przed przejazdem nie wiem. Ale zakładam ze 216 punktualność zachowuje wyłącznie dzięki jeżdżeniu lewym pasem pod prąd.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 lut 2016, 19:02

Faktem jest, że ze dwa lata tam nie byłem, ale kiedyś 216 było jedyną relatywnie punktualną linią na Komandosów. Owszem, układ tam jest patologiczny, ale grzebanie powinno rozpocząć się od 115 i 514...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 lut 2016, 19:04

115 jest linia lokalno-socjalną wiec ją zostaw w spokoju. Dowóz do stacji to dla niej w zasadzie przypadek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lut 2016, 19:16

Ja bywam w Rembertowie dość często - 216 rzeczywiście czasem zasuwa lewym (widziałem też takie cwane 115 a nawet i 514), ale dzięki temu odjazdy z PKP są w miarę punktualne. Dawcą na zagęszczanie linii na Pragę powinien być ten dziad 514, a nie "solinkowe" 216.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 13 lut 2016, 19:42

zastanawiam się nad wygięciem 173 tak, żeby jechało to pod Promenadę , to jest taki haczyk zarządu Dzielnicy Wesoła że 514 musi zostać bo trzeba dojechać do promenady i w okolice

zatem 173 ze Starej Miłosnej - ... - Marsa - Ostrobramska - Grenadierów - Al. Stanów Zj - Wiatraczna - ... - Dw. Wschodni

- dowóz i do Promenady i w okolice oraz do głównego punktu przesiadkowego
- kasacja 514

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 lut 2016, 20:02

Przesada, są jednoperonowe przesiadki do 520, na które długo się nie czeka.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 lut 2016, 21:12

Trąca zgnilizną taki kompromis, ale zawsze jednego dziada mniej. A może za Promenadą dało by radę już takiego 173 nie wywlekać na Wschodni przez Wiatraczną?
Obrazek

ODPOWIEDZ