Dodatkowe przystanki podczas mrozĂłw

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3833
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 sty 2012, 16:40

KwZ pisze:Czekaj, na Lubelskiej to nie był kiedyś tam potrzebny? To by nie miało nic wspólnego z przystankami mrozowymi.
Lubelską to kiedyś 166 jeździło przed połączeniem ze 101.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2012, 16:54

Właśnie, właśnie (choć mnie się zdawało, że 166 to tylko na czas wykopków wylądowało na Hallera).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 sty 2012, 12:37

bartoni722 pisze:Wszyscy w poprzednich latach wykazali wady tego systemu, były chyba też pisma, a nikt się do tego nie stosuje... Cóż, w przyszłym roku pewnie też nas to czeka... :/
Szczerze? Wolę ten układ niż wytrysk z 2004 czy 2005 roku, gdzie dodano konkretnym liniom kilka konkretnych przystanków (po akcji wszystkie zostały, bo ludzie o nie kwiczeli). A tak po 1,5 tygodnia burdelu sytuacja wróci do normy. Samo uruchamianie i kasowanie 'mrozowych' powinno być płynne - odpalamy jak wiadomo, że temperatura ma spaść poniżej -x od następnego dnia kursowania i kasujemy od następnego dnia kursowania, gdy temperatura wzrośnie powyżej -x od następnego dnia kursowania. Od czegoś jest IMGW, który z ponad 95% dokładnością podaje zakres temperatur na dzień następny. Rok temu temperatura wzrosła powyżej 0 a 'mrozowe' jeszcze obowiązywały.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 30 sty 2012, 15:08

A ja wczoraj chciałem mocno wsiąść (oczywiście dziwnym trafem) na PKP Wola do 523 - niestety bez skutku, no i chciałem wysiąść na Wyścigach z 504 - także bez skutku.

PS. Dzisiaj rano moje 503 zaliczyło prawie wszystkie przystanki na odcinku Natolin - Uniwersytet...

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 30 sty 2012, 15:21

Lukasz436 pisze:PS. Dzisiaj rano moje 503 zaliczyło prawie wszystkie przystanki na odcinku Natolin - Uniwersytet...
Moje 422 też. Efekt - 10 minut spóźnienia do pracy (nie zdążyłem na przesiadkę)...

atomek
Posty: 64
Rejestracja: 03 cze 2006, 10:04

Post autor: atomek » 01 lut 2012, 8:50

yavorius pisze:
Lukasz436 pisze:PS. Dzisiaj rano moje 503 zaliczyło prawie wszystkie przystanki na odcinku Natolin - Uniwersytet...
Moje 422 też. Efekt - 10 minut spóźnienia do pracy (nie zdążyłem na przesiadkę)...
No niestety, ale nie możesz mieć pretensji do nikogo, poza sobą. Gdyby ten autobus nie zatrzymywał się na dodatkowych przystankach, ale za to stanął w korku, skutek byłby ten sam. Trzeba wziąć pod uwagę różne możliwości i albo wyjść trochę wcześniej, albo liczyć się ze spóźnieniem.
Lukasz436 pisze:A ja wczoraj chciałem mocno wsiąść (oczywiście dziwnym trafem) na PKP Wola do 523 - niestety bez skutku, no i chciałem wysiąść na Wyścigach z 504 - także bez skutku.
Wiem, że przystanki "mrozowe" wywołują wiele kontrowersji głównie wśród kierowców, oraz zwyczajowych pasażerów linii przyśpieszonych. Mi tak naprawdę przystanki "mrozowe" nie są niezbędne do życia, ale skoro są, to chcę wiedzieć, że jak wsiądę do autobusu 4xx lub 5xx to nie pojadę w miejsce, w które zupełnie nie miałem zamiaru jechać i dlatego z całą stanowczością piszę skargi na kierowców, którzy zignorują przystanek "mrozowy" i przez nich pojadę w miejsce, w które się nie wybierałem. Właśnie wczoraj napisałem jedną.

Jestem w stanie zrozumieć argumenty przeciw przystankom "mrozowym", ale pomimo całego szacunku, jaki mam do kierowców autobusów ogółem (to bardzo ważna i odpowiedzialna funkcja), uważam, że ich pracą nie jest interpretowanie przepisów, tylko przejazd określoną trasą i zatrzymanie się na określonych przystankach. A trasy i przystanki określa dla nich ZTM.

Zachęcam zatem, do tego, by nie "żałować" kierowców, którzy nie szanują swoich pasażerów, tylko pisać skargi. Sam będę tak robił.

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 lut 2012, 9:46

Naszła mnie wczoraj taka myśl jeżdżąc na 182, skoro przystanki mrozowe są uruchamiane dla osób czekających na przystankach gdzie przyśpieszone nie zatrzymują się, to dlaczego nie są uruchamiane wyłącznie dla osób wsiadających? Przecież jak ktoś wysiada z 520 na Kanałku Gocławskim to taka osoba czekająca na przystanku np. Wał Miedzeszyński, jeszcze dłużej będzie czekać... Warto przemyśleć czy większej korzyści nie byłoby uruchamianie tych przystanków wyłącznie dla wsiadających skoro mrozowe i tak muszą być uruchamiane.
atomek pisze:Zachęcam zatem, do tego, by nie "żałować" kierowców, którzy nie szanują swoich pasażerów, tylko pisać skargi. Sam będę tak robił.
Czy na prawdę tak trudno podejść do kierowcy i grzecznie mu przypomnieć o przystankach mrozowych? Kierowca też człowiek i może nie wiedzieć gdy np. wraca z urlopu, a zmiennik nic nie powie... Tylko nie od razu skarga itp... Polska mentalność długo się nie zmieni...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 lut 2012, 9:51

Flash8222 pisze:Naszła mnie wczoraj taka myśl jeżdżąc na 182, skoro przystanki mrozowe są uruchamiane dla osób czekających na przystankach gdzie przyśpieszone nie zatrzymują się, to dlaczego nie są uruchamiane wyłącznie dla osób wsiadających? Przecież jak ktoś wysiada z 520 na Kanałku Gocławskim to taka osoba czekająca na przystanku np. Wał Miedzeszyński, jeszcze dłużej będzie czekać... Warto przemyśleć czy większej korzyści nie byłoby uruchamianie tych przystanków wyłącznie dla wsiadających skoro mrozowe i tak muszą być uruchamiane.
Ale jeśli jedziesz do przystanku gdzie zatrzymuje się, załóżmy, tylko 1 linia zwykła, a 5 przyspieszonych mija go w pełnym pędzie to wtedy też jesteś skazany na czekanie (choćbyś czekał na przystanku, gdzie te wszystkie linie się normalnie zatrzymują) - to działa w obie strony!

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 01 lut 2012, 10:52

Lukasz436 pisze:PS. Dzisiaj rano moje 503 zaliczyło prawie wszystkie przystanki na odcinku Natolin - Uniwersytet...
Tak wiele to ich znowu już nie zostało :( A wkrótce dołączy Ordynacka...

[ Dodano: |1 Lut 2012|, 2012 11:07 ]
Flash8222 pisze:skoro przystanki mrozowe są uruchamiane dla osób czekających na przystankach gdzie przyśpieszone nie zatrzymują się, to dlaczego nie są uruchamiane wyłącznie dla osób wsiadających?
To by nie przeszło, bo zaraz by ludzie zaczęli zadawać pytania, czemu skoro mogą się autobusy zatrzymywać dla wsiadających, to już nie mogą dla wysiadających - skoro zawsze tak było. Myślę, że zysk z takiego ograniczenia aż tak wielki by nie był, a nawet jeśli by był - i mocno oganiczyłoby to wykorzystanie przystanków, to też by świadczyło przeciw w ogóle akcji przystanków mrozowych i trzeba by ją było skasować.
A z kolei rozwiązanie sprzed paru lat - wybrane przystanki na wybranych liniach, zresztą spartaczone, bo wprowadzone praktycznie po wielkich mrozach i funkcjonowało za długo przy temperaturach rzędu -1 - +1 - też sensu wielkiego nie ma i grozi daleko idącymi konsekwencjami w przypadku tychże linii i przystanków.
Dlatego moim zdaniem trzeba wybierać między stosowaniem akcji a niestosowaniem - bez półśrodków. I sądzę, że - przynajmniej do tej pory - tegoroczna akcja prowadzona jest wzorowo (oczywiście biorąc poprawkę na jakieś niedoróbki w rodzaju incydentów niezatrzymania się) - zaczęta, kiedy trzeba i -oby-zakończona, kiedy trzeba.
A przy mrozach, oprócz przystanków ZTM powinien zwracać też baczną uwagę na inne sprawy:
-ogrzewanie wozów
-cg także na pętli
-ogrzewanie wozów także na pętli
-natychmiastowe wpuszczanie pasażerów po przyjechaniu na pętlę
-całkowity zakaz odjazdów na +
Zwłaszcza to ostatnie jest ważne, jak się w mrozie autobus spóźni 5 minut, co oznacza 5 minut więcej czekania - to nie jest to aż taki problem, jak spóźnienie się na kurs wykonany przed czasem i czekanie potem 20 minut lub jazda kombinowana.
A propos - czy obecnie nadal przyjazdy +2 na przystanek są tolerowane?
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 01 lut 2012, 11:20

atomek pisze:Gdyby ten autobus nie zatrzymywał się na dodatkowych przystankach, ale za to stanął w korku, skutek byłby ten sam. Trzeba wziąć pod uwagę różne możliwości i albo wyjść trochę wcześniej, albo liczyć się ze spóźnieniem.
O nie, nie; normalnie by w korku nie stanął, tak jak teraz nie stoi. Opóźniły go dodatkowe przystanki.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 01 lut 2012, 11:21

kveld pisze:Ale jeśli jedziesz do przystanku gdzie zatrzymuje się, załóżmy, tylko 1 linia zwykła, a 5 przyspieszonych mija go w pełnym pędzie to wtedy też jesteś skazany na czekanie (choćbyś czekał na przystanku, gdzie te wszystkie linie się normalnie zatrzymują) - to działa w obie strony
Może gdyby udało się oddzielić zatrzymania "humanitarne" z powodu zimna od "wygodnickich" - ktoś może na Kostrzewskiego czy Tor Stegny z Dolnej podjechać 116 albo 503, które ma na przystanku jedno za drugim i wybiera właśnie 503. Tyle że tak się nie da:)
Ja tam jednak mam w czasie takich akcji nieczyste myśli - no bo skoro z tego jednak ludzie korzystają i dzięki temu krócej czekają na przystankach to... czemu nie może być tak cały rok? Przecież skoro dążymy do optymalizacji, to długie czekanie na przystankach jest uciążliwe nie tylko przy -15. Swoją drogą ciekawe, czy istnieją jakieś analizy dotyczące globalnej punktualności kursów w czasie obowiązywania akcji, bo jeśl by wyszło, że różnic dużych nie ma, to... (oczywiście biorąc poprawkę na to, że duże mrozy często idą w parze z feriami zimowymi a prawie zawsze z mniejszym ruchem samochodów).
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 01 lut 2012, 11:22

drapka pisze:A przy mrozach, oprócz przystanków ZTM powinien zwracać też baczną uwagę na inne sprawy
Przede wszystkim powinien zwracać uwagę na te sprawy. Bo dzisiaj miałem ochotę coś powiedzieć pani z "8", która na niemal każdym przystanku wietrzyła wagon...

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 01 lut 2012, 11:34

drapka pisze: A przy mrozach, oprócz przystanków ZTM powinien zwracać też baczną uwagę na inne sprawy:
-ogrzewanie wozów
Przy tych mrozach nawet nowe many nie grzeją idealnie zwłaszcza im dalej od silnika tym zimniej.
drapka pisze: -cg także na pętli
-ogrzewanie wozów także na pętli
Zakaz trzymania wozów na chodzie na pętli (chociaż nie wszyscy się do tego stosują, ja też nie)
drapka pisze:-natychmiastowe wpuszczanie pasażerów po przyjechaniu na pętlę
-całkowity zakaz odjazdów na +
Zwłaszcza to ostatnie jest ważne, jak się w mrozie autobus spóźni 5 minut, co oznacza 5 minut więcej czekania - to nie jest to aż taki problem, jak spóźnienie się na kurs wykonany przed czasem i czekanie potem 20 minut lub jazda kombinowana.
A propos - czy obecnie nadal przyjazdy +2 na przystanek są tolerowane?
(+1 / -3)
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 01 lut 2012, 12:05

Patryk2222 pisze:drapka napisał/a:

A przy mrozach, oprócz przystanków ZTM powinien zwracać też baczną uwagę na inne sprawy:
-ogrzewanie wozów

Przy tych mrozach nawet nowe many nie grzeją idealnie zwłaszcza im dalej od silnika tym zimniej.
Tu zapomniałem dodać, że od początku mrozów nie zdarzyło mi się napotkać wozu źle dogrzanego... Ale różnie może być, więc pilnować trzeba :)


Patryk2222 pisze:Zakaz trzymania wozów na chodzie na pętli (chociaż nie wszyscy się do tego stosują, ja też nie)
To może przez tych parę dni w roku można by go zawiesić? Chociaż wóz z wyłączonym silnikiem, ale który przyjechał z trasy i jest dobrze dogrzany oraz jest zamknięty (cg), moze parę minut postać i duzej tragedii nie będzie.
Patryk2222 pisze:(+1 / -3)
Czyli jeśli rozkładowy kurs 10:00 jest 9:59, to jest ok, ale 9:58 już nie? Tu się cos zmieniło, o ile pamiętam? Z +2 zrobiono +1 czy tak jakoś...
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lut 2012, 12:12

drapka pisze:Czyli jeśli rozkładowy kurs 10:00 jest 9:59, to jest ok, ale 9:58 już nie? Tu się cos zmieniło, o ile pamiętam? Z +2 zrobiono +1 czy tak jakoś...
Przy okazji umowy wieloletniej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ