Strona 66 z 375

: 17 gru 2008, 21:57
autor: Glonojad
No niby nie ma, ale budowa trwa, jest nawet na stronie zdjęcie gotowego pudła i informacja, że "podzespoły czekają na montaż". Biorąc pod uwagę projekt EC Enginieering, może być ciekawa (chociaż udział IElu zamiast, na przykład, Medcomu, studzi mój entuzjazm ;) ).

No, to w takim razie wiesz, do kiedy czekać z przetargiem na loki dla KM - aż Jakubas się z elektrykiem pasażerskim wykokosi. Albo złoży go z komponentów 19WE :D

: 17 gru 2008, 22:16
autor: przewoz
Glonojad pisze:Biorąc pod uwagę projekt EC Enginieering, może być ciekawa
Już jest ciekawie w tym projekcie, ale to problem głównie Gliwic.
Glonojad pisze:podzespoły czekają na montaż
Próby. Czekać na montaż sobie można latami ;)
Dla Gliwic jest to projekt drugorzędny. Nie mają ludzi do przeróbek ET22, EL2 i EP09 (wszędzie opóźnienia), co tu mówić o E6ACT...
Glonojad pisze:chociaż udział IElu zamiast, na przykład, Medcomu, studzi mój entuzjazm
Nieoficjalnie dowiedziałem się, że Medcom coś tam działa przy napędzie do "nowej lokomotywy" jak to określił mój znajomy. Wiedząc o dobrych relacjach z Newagiem mogę przypuszczać, że wiem o jaką lokomotywę może chodzić...
Ale to oczywiście faza wstępna, do owoców może być jeszcze daleko.
Mi Medcom tylko raz podpadł: napędem w EN57KM i EW60. Pesa ich wywaliła z ED74, nie wiem czemu, choć tramy w Wawie jakoś jeżdżą, to może i 19WE będzie jeździło z ich napędem i ta ich lokomotywa. Byle nie spieprzyli EN57 na asynchronach. ;-)
Glonojad pisze:No, to w takim razie wiesz, do kiedy czekać z przetargiem na loki
dla KM - aż Jakubas się z elektrykiem pasażerskim wykokosi.
U.... nie tak długo nie chcę czekać ;-) . Czesi swoją 109E robili 4 lata (fakt, wielosystemowa). To nie takie proste jak się wydaje.

: 17 gru 2008, 22:27
autor: Glonojad
Napęd jest bez wątpienia mocną stroną 120N; ale o tym, że w ED74 nie ma aparatury Medcomu, to nie wiedziałem. :-s :-k

Wiem, że projektowanie pojazdu szynowego to złożona sprawa, ale Newag udowodnił,że nie takie rzeczy.... ;)

: 10 sty 2009, 1:52
autor: MeWa
Obrazek
Zima zmroziła FLIRT-y

śmik2009-01-09, ostatnia aktualizacja 2009-01-10 00:00

Z ostatnią falą mrozów przegrały najnowsze pociągi dostarczone przez szwajcarskiego Stadlera. Cztery z dziesięciu składów poszły do naprawy

Jeżdżące od kilku miesięcy po torach naszego regionu FLIRT-y są dumą Kolei Mazowieckich. Kosztowały aż 22 mln zł za sztukę. Okazuje się jednak, że produkt ze Szwajcarii też może się popsuć. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej mróz. - W czwartek popsuły się tzw. falowniki, które przetwarzają prąd. Pociągi nie zdążyły wyjechać na trasę. Od razu zostały przeciągnięte do Siedlec, gdzie znajduje się fabryka i serwis Stadlera - mówi Agnieszka Derek z Kolei Mazowieckich.

Przewoźnik czeka teraz na sprowadzenie ze Szwajcarii części wymiennych. Naprawa odbędzie się w ramach gwarancji. - Lepiej, żeby wszelkie niedociągnięcia wyszły teraz - uważa Agnieszka Derek. - Producent musi je jak najszybciej usunąć - dodaje. Liczy, że pociągi wrócą na trasę do Siedlec i Mińska Maz. w przyszłym tygodniu. Na razie zastępują je stare składy typu EN-57. Ponieważ pociągów ubyło, niektóre składy trzeba było skrócić i w godzinach szczytu jest większy tłok.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... IRT_y.html

: 10 sty 2009, 20:54
autor: bruno
Wiadomo ile jednostek się popsuło ?

: 10 sty 2009, 21:48
autor: rufio198

: 12 sty 2009, 11:36
autor: rufio198
Dzisiaj miały przyjśc na Ochote 2 sztuki z miasta Świętej Wieży. Czy przyszły to nie wiem ,miejmy nadzieje że zostały nad nimi odprawione egzekwia zeby jeździły a nie psuły sie .

: 12 sty 2009, 11:49
autor: przewoz
rufio198 pisze:miejmy nadzieje że zostały nad nimi odprawione egzekwia zeby jeździły a nie psuły sie .
wolałbym skuteczne działania serwisowe ;)
Bo że szybkie, to wiadomo - muszą być szybkie.

: 13 sty 2009, 16:04
autor: Zari
Czy z FLIRTAMi jest wszystko ok? Wczoraj około 14:30 widziałem wjeżdżające do Siedlec 2 FLIRTy a dziś o tej samej godzinie wtaczało się 2x EN57

: 13 sty 2009, 16:09
autor: przewoz
Zari pisze:Czy z FLIRTAMi jest wszystko ok? Wczoraj około 14:30 widziałem wjeżdżające do Siedlec 2 FLIRTy a dziś o tej samej godzinie wtaczało się 2x EN57
Od piątku jeden w porywach do dwóch (w czwartek i piątek chyba) obiegów jest na EN57... Jak jedna para z Siedlec wróciła z serwisu, to jest 8 sztuk ,czyli brakuje 2-sztuk dla jednego obiegu...

: 14 sty 2009, 13:45
autor: marcin89
Dziś po 10:20 widziałem Flirta w Sulejówku. Jechał w stronę Siedlec i pierwsza jednostka wydawała niepokojące odgłosy :-k Z drugą było już ok...

: 14 sty 2009, 13:51
autor: fidzio
Może to nie jednostka wydawała takie odgłosy tylko zooole :)

: 14 sty 2009, 13:58
autor: Glonojad
przewoz pisze: Od piątku jeden w porywach do dwóch (w czwartek i piątek chyba) obiegów jest na EN57... Jak jedna para z Siedlec wróciła z serwisu, to jest 8 sztuk ,czyli brakuje 2-sztuk dla jednego obiegu...
Momencik, mam dwa pytanka jeśli można ;)

1) czy wszystkie Flirty są rozpisane na obiegi, bez żadnej rezerwy?
2) czy jeżdżą w stałych parach i w związku z tym na serwis też jeżdżą parami?

: 14 sty 2009, 19:33
autor: rufio198
1) Wszystkie Flirty jeżdżą w obiegach - nie ma żadnej rezzerwy
2) Nie- nie jeżdżą w stałych parach

: 14 sty 2009, 19:46
autor: fik
rufio198 pisze:1) Wszystkie Flirty jeżdżą w obiegach - nie ma żadnej rezzerwy
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale Flirtów jest 10, a obiegów cztery dwujednostkowe (w tym jeden dzielony w MMaz i później spinany na Ochocie).