Strona 66 z 82

: 04 paź 2011, 20:42
autor: SławekM
TLG pisze:O ile dobrze pamiętam, Prażmów prowadził lub wykazał chęć prowadzenia rozmów z ZTM w sprawie uruchomienia warszawskiej komunikacji zamiast chimerycznego PKSu. Przymusowa fuzja PKS Piaseczno z i tak ledwo dyszącym PKS Warszawa zaczyna odbijać się czkawką.
Był pomysł na uruchomienie dwóch linii:
PKP Piaseczno - Prażmów
PKP Piaseczno - Tarczyn.
Z racji braku pieniędzy w tym roku tego nie uczyniono, a dokładać miał się powiat piaseczyński.

: 04 paź 2011, 20:58
autor: MZ
:arrow: Z piątku na sobotę miałem okazję pokonywać trasę z Radomia przez Warszawę do Bydgoszczy, a w sobotę z powrotem. Wybrałem oczywiście PKS-y i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. Przy tak długiej trasie kilkunastominutowe opóźnienia, które występowały (głównie z powodu robót drogowych) nie były czymś nadzwyczajnym. A i przespać się można było na maksymalnie odchylonym do tyłu oparciu fotela.

Największego opóźnienia obawiałem się w drodze powrotnej z Warszawy do Radomia, bo z powodu robót drogowych w Jankach korek był już od ulicy Krakowiaków. Po przyjeździe z Bydgoszczy miałem wsiąść na Dworcu Zachodnim w PKS o 21:15, ale załapałem się na Neobusa o 20:40 (niby wpuszczają tylko pasażerów z rezerwacjami, ale frekwencja w tym eleganckim autokarze była na tyle mała, że wszedłem bez problemu). Liczyłem, że dzięki temu będę przynajmniej te pół godziny wcześniej w domu. Jednak dzięki inwencji kierowcy Neobusa byłem w domu już po niespełna dwóch godzinach jazdy! Gdy o 22:35 wysiadałem z tego autokaru w Radomiu, minął mnie PKS Stalowa Wola, który z Warszawy wyjechał o 18:45. A wszystko dzięki temu, że Neobus po wykonaniu podjazdu na Lotnisko Chopina pomknął przez Piaseczno i Magdalenkę, zamiast stać dwie godziny w korku w Jankach :).

: 04 paź 2011, 21:32
autor: Adam G.
6 godzin jazdy do Bydgoszczy to oferta tak żałosna, że przebija nawet żałosną ofertę PKP na tym odcinku :D

: 04 paź 2011, 22:08
autor: Glonojad
Fajne, wymieszane tramwaje z wagonami motorowymi + pociąg z gwarantowanym parowozem o 14:51 także wjeżdża do Nordhausen...

Czy mam to rozumieć jako postulat, by, po ewentualnym wybudowaniu tramwaju do Piaseczna, zrobić splot torów 1000 i 1435 mm i puszczać między tramwajami pociągi z Grójca i Tarczyna do Wilanowskiej? :D

: 04 paź 2011, 23:56
autor: MZ
Adam G. pisze:6 godzin jazdy do Bydgoszczy to oferta tak żałosna, że przebija nawet żałosną ofertę PKP na tym odcinku.
:arrow: No i dobrze. Byłem na miejscu kilkanaście minut po 4:00, więc gdyby jechał o tej porze nawet 7 godzin, to i tak by mi to przeszkadzało. Śpi się dobrze :).

: 05 paź 2011, 0:19
autor: Adam G.
MZ pisze:
Adam G. pisze:6 godzin jazdy do Bydgoszczy to oferta tak żałosna, że przebija nawet żałosną ofertę PKP na tym odcinku.
:arrow: No i dobrze. Byłem na miejscu kilkanaście minut po 4:00, więc gdyby jechał o tej porze nawet 7 godzin, to i tak by mi to przeszkadzało. Śpi się dobrze :).
Sam z tego powodu wybiorę autobus (PolskiBus) na trasie do Poznania, jednak w dzień taka oferta jest poniżej wszelkiej krytyki :)

: 05 paź 2011, 9:03
autor: a/p TALENT
Glonojadzie, traktuj Nordhausen jako ciekawostkę i pouczający przykład możliwości upakowania na 1 torze pojazdów szynowych z różnych bajek...

: 06 mar 2012, 19:12
autor: SławekM
Do PKS Warszawa przyjechały autobusy Scania Touring. Po 14:00 dumnie się prezentowały na placu przy stanowisku 1 w ilości 5 sztuk:

http://s8315-gallery.cba.pl/galeria/dis ... hp?pid=295
http://s8315-gallery.cba.pl/galeria/dis ... hp?pid=294

: 06 mar 2012, 19:49
autor: MZ
:arrow: No proszę, to mnie jeszcze bardziej utwierdza w przekonaniu, że warto jeździć Polonusem :).

: 07 mar 2012, 2:49
autor: fik
Którędy do wagonu restauracyjnego? :term:

: 07 mar 2012, 12:29
autor: kulikowski
skoro PKS Warszawa, to dlaczego blachy WM a nie WU :?:

: 07 mar 2012, 12:59
autor: Paweł_K
A dlaczego MANY 34xx mają WI a nie WX, skoro to MZA?

: 07 mar 2012, 13:50
autor: mobil one
Paweł_K pisze:MANY 34xx mają WI a nie WX, skoro to MZA?
Właśnie-to MZA a nie PKS. Wątek dotyczy PKS-ów, chyb że to Ci umknęło.... :D

: 07 mar 2012, 14:54
autor: PePe
kulikowski pisze:to dlaczego blachy WM a nie WU
a o leasingu to kolega słyszał??

: 07 mar 2012, 15:07
autor: Bernard
A właśnie w temacie leasingu. Małe Kapeny z Nowego Dworu Maz., które obsługiwały swego czasu L10 zostały przerejestrowane z KR na WU. Jedna z nich WU 81645 wozi dzieciaki z gimnazjum w Wieliszewie do Poddębia. Natomiast Solbusy C9,5, które jeździły na L-9 zostały przeniesione do Piaseczna.