Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
selsa
Posty: 29
Rejestracja: 15 gru 2005, 11:33
Lokalizacja: Bielany

Post autor: selsa » 30 mar 2022, 13:03

henio_wpz pisze:
29 mar 2022, 13:35
Hej, zebrałem część waszych propozycji, dorzuciłem kilka swoich i wyszło mi coś takiego:

109 - Zmiana numeru na 259, zgodnie z propozycją zmiany + wydłużenie przez Czerniakowską i Bartycką na Siekierki (początek przebudowy układu na Dolnym Mokotowie)
112 - zgodnie z propozycją zmiany
122 - zgodnie z propozycją zmiany
149 - zgodnie z propozycją zmiany
154 - zgodnie z propozycją zmiany
167 - chwilowo nie zmieniać, ruszyć wraz ze zmianami na Dolnym Mokotowie
171 - zgodnie z propozycją zmiany
177 - wydłużenie do propozycji zmiany przez Górczewską - Deotymy - Obozową - na Koło
178 - zgodnie z propozycją zmiany
190 - zostawić do OsG i wyprostować przez Górczewską
197 - zgodnie z propozycją zmiany
201 - pozostawić do Znanej, bez kryterium Wrocławskiej
207 - zgodnie z propozycją zmiany
220 - zgodnie z propozycją zmiany
228 - wydłużyć przez kryterium Szamoty - P7P - Gierdziejewskiego - Traktorzystów (zapewnienie dojazdu do PKP Ursus, Ursus Płn i Włochy mieszkańcom Szamot), koordynacja z 177
249 - wydłużyć przez Lazurowa - Narwik - Pełczyńskiego - Powstańców Śląskich - Górczewską (zapewnienie dojazdu mieszkańcom Pełczyńskiego do cywilizacji/Metra)
320 - zamiast na Groty puścić Lazurową - Narwik - Pełczyńskiego - Powstańców Śląskich - Górczewską do Os. Górczewska (j.w.)
520 - likwidacja linii
525 - połączyć z 520 po trasie N25 Dw. Centralny - Międzylesie, skoordynować rozkład z 502 (obecnie zbędna nadpodaż)
714 - zgodnie z propozycją zmiany
716 - korekta do propozycji z Gierdziejewskiego - Wojciechowskiego - Keniga (zahaczenie o PKP Ursus Niedźwiadek)
719 - zgodnie z propozycją zmiany
729 - zgodnie z propozycją zmiany

Ujdzie?
Wychodzi wg Twojej propozycji, że w ciągu Lazurowa / Kaliskiego do Starego Bemowa zostaje samo 220. 320 nie liczę bo to linia szkolna. To jest koncepcja, która miałaby sens przy lepszej częstotliwości tej linii aniżeli proponowana w projekcie (15/20/20). Plus Metro przez długi jeszcze czas będzie dojeżdżać do Ratusza Bemowo a nie do OsG. Nie upieram się przy 154 a tym bardziej przy 167. Może warto rozważyć opcje bez tych dwóch powyższych z jednoczesnym wydłużeniem 122 do M. Bemowo :-k oraz skróceniem 220 do Starego Bemowa?

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 30 mar 2022, 17:38

henio_wpz pisze:
29 mar 2022, 13:35
154 - zgodnie z propozycją zmiany
228 - wydłużyć przez kryterium Szamoty - P7P - Gierdziejewskiego - Traktorzystów (zapewnienie dojazdu do PKP Ursus, Ursus Płn i Włochy mieszkańcom Szamot), koordynacja z 177
Po pierwsze - takie 228 będzie miało dwa świetne krańce: ZP Sasanki w zatoczce i pętlę uliczną.
Po drugie - zaraz przy takich zmianach i tak trzeba będzie zaraz robić reformę z uwagi na różne potrzebne częstotliwości na różnych odcinkach.

Swoją drogą opcja wywalenia 154 wydaje się dzięki temu coraz bliższa.
141 - przez Komitetu Obrony Robotników (zastępstwo za 154)
228 - (10 lub 12/15/15) metro - Woronicza - 1 Sierpnia - Instalatorów - Popularna (ew. gdzieś w rejon PKP Włochy ale to może pogorszyć regularność).
328 - skrócenie do ZP Hynka - Osmańska
2xx - Jakaś nowa linia łącząca Ursus, Posag 7 Panien lub Traktorzystów, przez Świerszcza do Włoch. Tylko nie mam pomysłu, gdzie to zakończyć. Chyba że od strony Ursusa zakończyć cywilizowanie (Niedźwiadek?), a od Włoch wpuścić w bloki w rejonie Szczęsnej - Płużańska - Mikołajska i ta mjakaś pętla uliczna? To jedno z miejsc (razem np. z Kępą Zawadowską) gdzie bloki wielorodzinne są oddalone najdalej od jakiejkolwiek komunikacji miejskiej.

Pytania: czy 328 na Instalatorów jest kluczowe i jak głośne protesty spowoduje zabranie relacji 1 Sierpnia - Ochota? Bo już były i głosy, że połączenie ZP Sasanki i Starych/Nowych Włoch jest kluczowe (szkoły, przychodnie) ;)

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 mar 2022, 17:48

Na pewno się okaże, że to 154 to kluczowe połączenie do wszystkich przychodni, w tym do Luxmedu, do którego wprawdzie mało kto jeździ, ale tak.

Ciekawe, czy przeszłoby coś takiego: Pl. Narutowicza - (powrót Barska) - Kopińska - Białobrzeska (może być z pętelką przez Szczęśliwice i Dickensa, nawet kieszeniowo) - Urbanistów - Grójecka - 1 sierpnia - Woronicza - Metro Wierzbno

W zamian 157 przez BW1920, wyrzucenie 521.

Trochę takie wydłużenie dawnego 350.
ŁK

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 30 mar 2022, 20:55

Garść krótkich uwag na początek.
Wprowadzanie komunikacji miejskiej na Pełczyńskiego uważam osobiście za bezcelowe. Ulica ta jest wąska i znajduje się w strefie dojścia do Górczewskiej, Lazurowej lub Powstańców Śląskich (w zależności od odcinka).
Stare Bemowo i ciąg Kaliskiego-Lazurowa potrzebuje połączenia z metrem, w projekcie je de facto likwidujesz.
Linia 320 ma zapewnić dojazd uczniom z Grot do szkoły nr 150 na Thommego, więc nie można jej z Grot zabierać.
Nie widzę szans koordynacji 177 z 228 w Twoim projekcie (obie linie do krótkich nie należą).

A skoro bawimy się w takie intelektualne zabawy to i ja dołożę coś od siebie.

107. MŁYNÓW - Płocka - Leszno..... lub ESPERANTO - Anielewicza - al. Jana Pawła II - al. Solidarności (powrót: Okopowa) - pl. Bankowy - Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - Książęca - Rozbrat - Myśliwiecka - ... - KIERBEDZIA. [Zastąpi 171 na odcinku Torwar - al. Solidarności.]
109. STARE BEMOWO - Kaliskiego - Lazurowa - Górczewska - Jana Olbrachta - Redutowa - Wolska - Kasprzaka - Bema - Prądzyńskiego - Kolejowa - DW. ZACHODNI (TUNELOWA). [Zastępuje 154 w relacji Stare Bemowo - Dw. Zachodni, trochę ekstrawagancji poprzez skierowanie przez Bema ;-), ale można i trasą 103.]
112. CH MARKI - ... - NOWE BEMOWO. [jak w projekcie]
122. GWIAŹDZISTA - ... - NOWE BEMOWO. [jak w projekcie]
149. METRO BEMOWO - ... - GROTY. [jak w projekcie]
154. DW. ZACHODNI - ... - P+R AL. KRAKOWSKA. [jak w projekcie]
167. CH REDUTA - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Szczęśliwicka - Bitwy Warszawskiej 1920 roku - ... - SIEKIERKI-SANKTUARIUM. [Wycofanie z Woli, skierowanie na Stare Bemowo dokłada perspektywę kolejnego korka na trasie (Lazurowa), a linia i tak nie należy do szczególnie regularnych.]
171. CHOMICZÓWKA - ... - OS. GÓRCZEWSKA. [jak w projekcie]
177. OS. GÓRCZEWSKA - ... - URSUS NIEDŹWIADEK. [jak w projekcie]
178. SKOROSZE - ... - Prosta - al. Jana Pawła II (powrót: Emilii Plater) - Al. Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Czerniakowska (powrót: Łazienkowska) - TORWAR. [Przejęcie fragmentu dotychczasowej trasy 109.]
190. ZNANA - ... - CH MARKI. [jak w projekcie]
194. KOŁO - Obozowa - Deotymy - Górczewska - Jana Olbrachta - Redutowa - Wolska - Połczyńska - ... - GOŁĄBKI. [Zastępuje 197 w relacji Ursus - Cm. Wolski - Górczewska, zastępuje wycofane 149 na Deotymy, spełnia postulat dodania linii z Włoch do metra M2.]
195. BIELAŃSKA - Senatorska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - pl. Trzech Krzyży - ... - NATOLIN PŁN. [Zastępuje 222 wycofane z fragmentu Traktu Królewskiego.]
197. GWIAŹDZISTA - ... - Ciołka - Górczewska - Lazurowa - Połczyńska - KAROLIN. [Zastępuje fragmentarycznie 190 (na Górczewskiej) oraz 112 (Karolin - M2), realizuje z grubsza połączenie docelowe M2 do Mor.]
197. Kursy skrócone: METRO STARE BIELANY - ... - Ciołka - Górczewska - METRO KSIĘCIA JANUSZA.
201. NOWE BEMOWO - ... - METRO KSIĘCIA JANUSZA. [jak w projekcie, ale z pozostawieniem obsługi szkoły nr 357 w dni powszednie]
207. PKP URSUS - ... - REGULSKA. [jak w projekcie]
220. NOWE BEMOWO - ... - P+R AL. KRAKOWSKA. [jak w projekcie]
222. ESPERANTO - Anielewicza - Smocza - Nowolipki - Andersa - pl. Bankowy - Senatorska - Wierzbowa - pl. Piłsudskiego - Królewska (powrót: Królewska - Marszałkowska) - pl. Małachowskiego - Kredytowa - Jasna (powrót: Szpitalna - Mazowiecka) - Krucza - Piękna - Al. Ujazdowskie - ... - SPARTAŃSKA. [Zastępuje 107 na Jasnej i Kruczej.]
520. CENTRUM - Marszałkowska (powrót: Al. Jerozolimskie - Emilii Plater - Świętokrzyska) - ... - MARYSIN.
714. METRO BEMOWO - ... - KOCZARGI STARE. [jak w projekcie]
716. CM. WOLSKI - ... - Gierdziejewskiego - Jagiełły - Wojciechowskiego - Keniga - ... - PIASTÓW. [jak w projekcie, z korektą w Ursusie]
719. METRO BEMOWO - ... - LESZNO. [jak w projekcie]
729. METRO BEMOWO - ... - MARIEW. [jak w projekcie]
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 mar 2022, 21:18

Moim zdaniem 716 do czasu otwarcia stacji metra C-1 (które niekoniecznie nastąpi szybko...) powinno po prostu jechać przez Nowolazurową. Dla Piastowa ważnym celem podróży jest jednak Factory, a taka trasa oznacza brak straty czasu na podjazd do Niedźwiadka tudzież zawrotkę na rondzie Lalki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 mar 2022, 22:32

stront pisze:
30 mar 2022, 20:55
167. CH REDUTA - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Szczęśliwicka - Bitwy Warszawskiej 1920 roku - ... - SIEKIERKI-SANKTUARIUM. [Wycofanie z Woli, skierowanie na Stare Bemowo dokłada perspektywę kolejnego korka na trasie (Lazurowa), a linia i tak nie należy do szczególnie regularnych.]
Aż prosi się o pociągnięcie opisu trasy tej linii od Bitwy o parę ulic więcej - a potem narysowanie tego fragmentu. Różnym liniom pasuje jazda na dworzec przez Szczęśliwicką, ale akurat nie 167, która przez pół swojej trasy wiłaby się niczym pijany węgorz. Idźmy na całość, brakuje przejazdów Białobrzeską oraz Żwirki i Wigury, ale to też dałoby się zrobić! ;)
stront pisze:
30 mar 2022, 20:55
178. SKOROSZE - ... - Prosta - al. Jana Pawła II (powrót: Emilii Plater) - Al. Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Czerniakowska (powrót: Łazienkowska) - TORWAR. [Przejęcie fragmentu dotychczasowej trasy 109.]
Tu mam dość podobne spostrzeżenie - powrót na oś Alej Jerozolimskich po objechaniu kwadratu Śródmieściowoli moim zdaniem mija się z celem, z góry zabijając sens dalszych przejazdów tą linią w obszarze centralnym, niż odcinkowe.

A inne pomysły nawet ciekawe :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 mar 2022, 22:40

Przede wszystkim to linia skręcająca w lewo przy Centralnym w jakiejkolwiek relacji ma średni sens.
ŁK

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 30 mar 2022, 23:34

stront pisze:
30 mar 2022, 20:55
178. SKOROSZE - ... - Prosta - al. Jana Pawła II (powrót: Emilii Plater) - Al. Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Czerniakowska (powrót: Łazienkowska) - TORWAR. [Przejęcie fragmentu dotychczasowej trasy 109.]
Polski Związek Niewidomych nie pozwoli zabrać linii 178 z Konwiktorskiej i pewnie dlatego ZTM na tym odcinku pozostawia ten autobus.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 mar 2022, 7:54

Bon Jovi pisze:
stront pisze:
30 mar 2022, 20:55
178. SKOROSZE - ... - Prosta - al. Jana Pawła II (powrót: Emilii Plater) - Al. Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Czerniakowska (powrót: Łazienkowska) - TORWAR. [Przejęcie fragmentu dotychczasowej trasy 109.]
Polski Związek Niewidomych nie pozwoli zabrać linii 178 z Konwiktorskiej i pewnie dlatego ZTM na tym odcinku pozostawia ten autobus.
No ale to nie musi być 178, może można im puścić jakiś mikrobus co 45 minut. Ogólnie komunikacja musi też pełnić taką rolę, tylko niekoniecznie jako część globalnego układu.
ŁK

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 31 mar 2022, 8:22

Łukasz pisze:
31 mar 2022, 7:54
Bon Jovi pisze: Polski Związek Niewidomych nie pozwoli zabrać linii 178 z Konwiktorskiej i pewnie dlatego ZTM na tym odcinku pozostawia ten autobus.
No ale to nie musi być 178, może można im puścić jakiś mikrobus co 45 minut. Ogólnie komunikacja musi też pełnić taką rolę, tylko niekoniecznie jako część globalnego układu.
Ja się z tym zgadzam, że tam może jeździć co innego, tylko napisałem że Polski Związek Niewidomych nie pozwoli linie 178 zabrać. Ja wybieram metro, a nie autobus co 30 minut, tam gdzie jest to możliwe. Na Bemowo, także będę jeździł metrem, bo tak jest wygodniej i znacznie szybciej.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 mar 2022, 8:37

A czemu im tam potrzebne akurat 178? Przez tyle lat dojeżdżały tam różne inne linie.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 mar 2022, 9:00

Bon Jovi pisze:
Łukasz pisze:
31 mar 2022, 7:54
No ale to nie musi być 178, może można im puścić jakiś mikrobus co 45 minut. Ogólnie komunikacja musi też pełnić taką rolę, tylko niekoniecznie jako część globalnego układu.
Ja się z tym zgadzam, że tam może jeździć co innego, tylko napisałem że Polski Związek Niewidomych nie pozwoli linie 178 zabrać. Ja wybieram metro, a nie autobus co 30 minut, tam gdzie jest to możliwe. Na Bemowo, także będę jeździł metrem, bo tak jest wygodniej i znacznie szybciej.
No ale pewnie nie jesteś niewidomy. Zresztą ciekawe, czy ktokolwiek dokładnie określił potrzeby tej grupy, czy właśnie sobie losowo coś puszczamy a coś nie.
ŁK

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 31 mar 2022, 9:05

Nie, poruszam się o kuli. To ZTM im kilka lat temu uległ w sprawie 178 i dlatego nawet w obecnym projekcie, na tym odcinku do Konwiktorskiej nie proponuje zmian. Podobnie jest z linią 521. A tam zmiana powinna tez nastąpić.

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 31 mar 2022, 11:00

Jeszcze pozostaje kwestia Ursusow i ładowarki dedykowanej im. Trochę jeździłem ta linia i ani razu nie trafiłem osoby niewidomej jadącej od pętli.

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 31 mar 2022, 11:40

Bastian pisze:
30 mar 2022, 22:32
stront pisze:
30 mar 2022, 20:55
167. CH REDUTA - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Szczęśliwicka - Bitwy Warszawskiej 1920 roku - ... - SIEKIERKI-SANKTUARIUM. [Wycofanie z Woli, skierowanie na Stare Bemowo dokłada perspektywę kolejnego korka na trasie (Lazurowa), a linia i tak nie należy do szczególnie regularnych.]
Aż prosi się o pociągnięcie opisu trasy tej linii od Bitwy o parę ulic więcej - a potem narysowanie tego fragmentu. Różnym liniom pasuje jazda na dworzec przez Szczęśliwicką, ale akurat nie 167, która przez pół swojej trasy wiłaby się niczym pijany węgorz. Idźmy na całość, brakuje przejazdów Białobrzeską oraz Żwirki i Wigury, ale to też dałoby się zrobić! ;)
Przyznaję Ci rację w całej rozciągłości ;) Zatem pozostaje skręt w lewo z Bitwy w Al. Jerozolimskie do Reduty.
Bastian pisze:
30 mar 2022, 22:32
stront pisze:
30 mar 2022, 20:55
178. SKOROSZE - ... - Prosta - al. Jana Pawła II (powrót: Emilii Plater) - Al. Jerozolimskie - Bracka (powrót: Nowy Świat) - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Czerniakowska (powrót: Łazienkowska) - TORWAR. [Przejęcie fragmentu dotychczasowej trasy 109.]
Tu mam dość podobne spostrzeżenie - powrót na oś Alej Jerozolimskich po objechaniu kwadratu Śródmieściowoli moim zdaniem mija się z celem, z góry zabijając sens dalszych przejazdów tą linią w obszarze centralnym, niż odcinkowe.

A inne pomysły nawet ciekawe :)
Zgadza się. Tu jednakże zakładałem właśnie odcinkową pracę tej linii. Natomiast powyżej Koledzy uwidocznili dodatkowy problem z linią 178 na Konwiktorskiej...
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

ODPOWIEDZ