Wiliam pisze: ↑01 lip 2023, 23:07
Właśnie z racji spodziewanego popytu, nie bardzo sobie wyobrażam tworzenie dla okolic kolejowej jakiejś linii od podstaw. To raczej nie ten moment. Łatwiej, nie mówię że bezstratnie, jest wpleść okolice w coś istniejącego.
To co napisałem w żaden sposób się z tym nie wyklucza. Tylko nie powinna być to linia typu alibibus puszczona, aby tylko była kreska na mapie.
Wiliam pisze:Była tu już mowa, czy może lekkie fantazjowanie o przedłużeniu Prądzyńskiego na zachód(...)
Przebicie Prądzyńskiego do Ordona jest zapisane w MPZP. Na razie nie ma MPZP dla terenów na zachód od Ordona, ale kiedyś coś było mówione lub pisanie o jakiejś ulicy będącej przedłużeniem nowego odcinka Prądzyńskiego tamże i to nawet z trasą tramwajową z racji planowanej w baaardzo dalekiej przyszłości zajezdni tramwajowej.
Wiliam pisze:Chyba się właśnie zaczyna zabudowywanie kwartału Pańska - Miedziana - Srebrna - Towarowa i może trochę szkoda że nie ma pomysłu na umożliwienie przejazdu Kolejowa - Srebrna. Wydaje mi się że komunikacja w ciągu Kolejowa - Srebrna - Twarda/Złota mogła by też fajnie przybliżyć północne rubieże Dworca Zachodniego do miasta.
Nie bardzo widzę, jakby miało to poprawić komunikację w tamtym miejscu. Środek kwartału Towarowa - Prosta - JPII - AlJ obsługuje 157, do tego stamtąd jest stosunkowo blisko do dwóch ciągów W-Z (Norblin i pl. Starynkiewicza), więc taka linia byłaby nieatrakcyjna i kanibalizowana przez linie z sąsiednich ciągów. Samo osiedle budowane w miejscu śp. Domu Słowa Polskiego i śp. Jupitera natomiast będzie w sile rażenia ronda Daszyńskiego, a szczególnie M2.
Wracając do Kolejowej: coraz milej patrzę na 159 puszczone tamże. Na trasie do
Niebieskiego miasta jego wykorzystanie z czwórki 127/158/159/517 jest najsłabsze, a zasilenie relacji Reduta - DWC/Centrum powinno nastąpić np.: poprzez kursy skrócone na 127 lub 158 (i już tu się pomysł rozjechał ze względu na konieczność dołożenia brygad

). Takie 159 dowoziłoby do pl. Zawiszy, gdzie jest przesiadka we wszystkie strony świata, do tego jedzie ciągiem nie szynowym - Koszykową. Pasuje też do wyciagnięcia na zachód, jak w następnej dekadzie powstanie nowy fragment Prądzyńskiego i 159 będzie mogło zjeść przy okazji 255

Z wad można wymienić to, iż rozkład 159 zawiera jakieś losowo wybrane cyfry w bębnie maszyny losującej, zamiast godzin odjazdów. Mam też problem z zachodnią końcówką: Tunelowa ma być większa, za to naturalne wydawałoby się dojechać już do PKP Wola (Kasprzaka), ale tam jest problem infrastrukturalny. Wymyśliłem w przypływie geniuszu lub - jak kto woli - głupoty, kryterium Kasprzaka - APT - Ordona - Kasprzaka z postojem z zatoce na PKP Wola (Wolska) 02
Dodam też obawę, że jak zobaczy 159 na Woli jakiś zryty beret to uzna, że to już rzut beretem na Koło, to potem wyjdą kursy Małe Siekierki - PKP Wol(sk)a/Tunelowa i EC Siekierki - Koło to już będą niezłe jaja
Nie ukrywam też, że myślałem nad 504 i 191. To pierwsze \(lub coś podobnego) to bym wolał jednak widzieć na Towarowej jako dowóz do M2 z ZiW, a i sam Pomnik Lotnika niekoniecznie jest jakimś atrakcyjnym węzłem przesiadkowym z punktu widzenia Kolejowej. To drugie jak sobie wyobraziłem jego trasę, to złapałem się za głowę. W świecie spotyka się linie c-kształtne lub u-kształtne, ale chyba nie o takie coś chodzi jak 191 z mojego pomysłu. Generalnie wysłanie czegoś z tej dwójki spowodowałoby, że taki wynalazek pracowałby wybitnie odcinkowo i byłaby synergia potoków na miarę tej z wakacyjnego romansu 517 ze 109, a niekoniecznie o takie łączenie potoków nam chodziło
Do tego pomysł ze 191 powoduje, że zaraz ktoś tu po mnie pojedzie jak po łysej kobyle
