Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 lis 2016, 7:55

kajo pisze:A podejżewam, że firma często płaci w przypadku przrjazdu jedynką.
Oj, chyba przestanie:>

A z innej: w Czechach pociągi szybkie kosztują tyle, co wolne. Coś jak u nas w mieście. To dobre czy złe rozwiązanie?
ŁK

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lis 2016, 8:05

Łukasz pisze: Tzn. nie jest to łatwe do zrozumienia, bo dla studenta komfort jest zerojedynkowy: jedzie = 1, nie jedzie = 0. Ale z czasem świat wartości się mocniej granuluje.
O nie zgodzę się, dla mnie komfort jest bardzo ważny. Mi się bardzo źle jedzie w przedziałach 8-osobowych. Tyle że właśnie... nie pamiętam, kiedy ostatni taki przedział mi się trafił, a przedwczoraj na trasie z Bydgoszczy do Warszawy w drugiej klasie trafił mi się megawygodny przedział (właśnie w wagonie klasy pierwszej przerobionej na drugą). Zatem równie dobrze mógłbym za bilet zapłacić trzy razy więcej i jechać w takich samych warunkach... To trochę bez sensu.
kajo pisze:Ale jak firma płaci to co się będę przejmował. A podejżewam, że firma często płaci w przypadku przrjazdu jedynką. Weźcie też to pod uwagę.
Tylko że mówimy o zwykłych pasażerach, którzy sami muszą wydać pieniądze na przejazdy.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 lis 2016, 11:09

Łukasz pisze: A z innej: w Czechach pociągi szybkie kosztują tyle, co wolne. Coś jak u nas w mieście. To dobre czy złe rozwiązanie?
Bo kupujesz bilet nie na konkretny pociąg, tylko na trasę.
Kto jeździł po Czechach, ten wie, że dzięki temu podróżuje się bardzo szybko i sprawnie zarówno na krótkie, jak i długie dystanse.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 29 lis 2016, 23:55

reserved pisze:
Łukasz pisze: Tzn. nie jest to łatwe do zrozumienia, bo dla studenta komfort jest zerojedynkowy: jedzie = 1, nie jedzie = 0. Ale z czasem świat wartości się mocniej granuluje.
O nie zgodzę się, dla mnie komfort jest bardzo ważny. Mi się bardzo źle jedzie w przedziałach 8-osobowych. Tyle że właśnie... nie pamiętam, kiedy ostatni taki przedział mi się trafił, a przedwczoraj na trasie z Bydgoszczy do Warszawy w drugiej klasie trafił mi się megawygodny przedział (właśnie w wagonie klasy pierwszej przerobionej na drugą). Zatem równie dobrze mógłbym za bilet zapłacić trzy razy więcej i jechać w takich samych warunkach... To trochę bez sensu.
Pociągów TLK z sześciomiejscowymi dwójkami jest naprawdę niewiele. A fakt, że takie wagony jeżdżą do Łodzi (czas przejazdu: mniej niż półtorej godziny) zamiast w pociągach naprawdę dalekobieżnych zakrawa na skandal.

Inną sytuacją, która zdarza się często, a która nie powinna zdarzyć się nigdy, to taka, gdy w składzie TLK jako jedynka jedzie planowo 112A, a jako dwójka jedzie nieplanowo wagon w standardzie EIC (i to obojętnie, czy jest to wagon klasy 1, np. 152A, czy klasy 2, np. Z1) - okazuje się wtedy, że dwójka ma standard znacznie wyższy niż jedynka.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 lis 2016, 0:09

Żadna dwójka nie ma standardu wyższego niż jakakolwiek jedynka.
ŁK

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 30 lis 2016, 19:47

Serio? Wolałbyś jechać wyciągniętym z krzaków 112A niż, dajmy na to, Z2B?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 lis 2016, 19:53

Jedyną przewagą każdej jedynki nad (prawie *) każdą dwójką są większe przedziały, czyli więcej miejsca na nogi. Ale tę przewagę trzeba czasem postawić na szali kontra klima, gniazdka czy ogólny stan wagonu.

(*) Są dwójki przerobione z jedynek, więc z dużymi przedziałami, ale za to z 8 miejscami.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 lis 2016, 21:56

Fotele są jednak bardziej wygodne (nawet te po modernizacjach nowych), głębsze i dłuższe. Sześciomiejscowe dwójki to jednak drewniane krzesła z obszyciem.
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 lis 2016, 22:00

Przewagą każdej jedynki nad każdą dwójką może być chyba tylko obłożenie pasażerami.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 10 gru 2016, 16:51

Pytanie;
Czy tak zawsze było że na linii PKM na trasie Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Lotnisko pociąg osiąga maksymalnie 60km/h (zazwyczaj to jest 55 km/h).
Z góry dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 28 lut 2017, 13:20

Planuję podróż do Budapesztu nocnym IC-kiem. Znalazłem tabelę z cenami w ofercie SparNight, cenowo wygląda to lepiej od lotu LOT-em w interesującym mnie terminie (podróż służbowa). Moje pytanie - jakie wagony sypialne są w składzie tego pociągu? Czy będzie możliwe wykupienie biletu na wagon sypialny typu Single lub Single Deluxe?
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lut 2017, 14:34

W każdym wagonie sypialnym możesz kupić bilet Single. Czy w tym pociągu są przedziały Deluxe - nie wiem, ale skoro dają w cenniku, a pociąg jest tylko jeden, to może są?...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2017, 17:42

Do Budapesztu powinien jeździć 305Ad, czyli Deluxy być powinny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 22 mar 2017, 16:41

Dziś rano wróciłem z wojażu. Przedziałów Deluxe nie było ani w jednym ani w drugim składzie. Podróż tam - wagon z gniazdkiem tylko na golarkę, które nijak nie chciało "uciągnąć" laptopa. Powrót jakąś moderną, bo było gniazdko, oświetlenie obsługiwane 4 przyciskami i ledowe lampki nocne.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 mar 2017, 17:45

Na Sluzewcu wszystko w kier. Radomia jeździ teraz z toru 2?
ŁK

ODPOWIEDZ