[Świnoujście] Infrastruktura transportowa i komunikacja
Moderator: JacekM
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
To teraz fakty z innego frontu
[img]http://www.radio.szczecin.pl/media/pl/shwg.png[/img] pisze: Konsorcjum złożone ze szczecińskiej firmy Damart oraz gdańskich spółek Pont - Projekt oraz Kontrakt sporządzi studium wykonalności stałej przeprawy w Świnoujściu.
W przetargu ogłoszonym przez szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad wzięły udział 4 firmy. Wybrano najtańszą ofertę za niecały 1,2 mln zł.
I właśnie ta cena spowodowała tygodniowe opóźnienie w rozstrzygnięciu przetargu. Z budżetu państwa na ten cel przeznaczono ponad 2 mln złotych. GDDKiA miała wątpliwości, czy za zaproponowaną cenę przez konsorcjum można wykonać studium. - Dostaliśmy wiarygodne wyjaśnienia - poinformowała Iwona Stępień - Pilipczuk.
Jeżeli nie wpłynie żaden protest umowa ma być podpisana za tydzień. Studium wykonalności ma odpowiedzieć m.in. na pytanie czy w Świnoujściu ma powstać tunel czy most. Dokument ma być gotowy do końca listopada.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Niemieckie przepisy. Zarządcą linii będzie UBB, więc logika nakazuje, że na te kilka kilometrów (2?) nie będą zmieniać sposobów sygnalizacji...MeWa pisze:A właśnie - ciekawe jakim przepisom podlegać będzie linia? Polskim czy niemieckim, czy też może są one na tyle tożsame, że bez znaczenia...
Zresztą, są dosyć podobne do polskich.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Czy poczekalnia będzie otwarta od pierwszego do ostatniego pociągu? Żeby nie było tak, jak w Bischofswerdzie, gdzie z bohunem spędziliśmy w wietrzny grudniowy wieczór pół godziny na peronie, bo w soboty dworzec i poczekalnia geszlosen.
Inna rzecz, że wiaty były, ale dosyć ażurowe i niewiele pomagały. :-p
Inna rzecz, że wiaty były, ale dosyć ażurowe i niewiele pomagały. :-p
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Niemiecką koleją do Świnoujścia
Niemieccy kolejarze opublikowali rozkład jazdy pociągów, które będą kursować na przygotowywanej do otwarcia nowej linii do polskiego kurortu.
Do otwarcia trasy, którą pociągi dotrą do Świnoujścia od zachodniej strony, coraz bliżej. W piątek na nowej, świnoujskiej stacji kolejowej na lewym brzegu Świny, spotkają się z tej okazji szefowie polskiego i niemieckiego regionu. Zachodniopomorskie reprezentować będzie marszałek Norbert Obrycki, a Meklemburgię Przedpomorze Wschodnie premier tego związkowego kraju Harald Ringstorffen. Ponieważ trasa jest już praktycznie gotowa i odbywają się na niej testowe jazdy, planowany jest inauguracyjny przejazd obu VIP-ów do Anklam i z powrotem.
Linia kolejowa to inwestycja niemieckiej spółki Usedomer Bäder Bahn (spółka-córka Deutche Bahn). Niemcy dobudowali półtora kilometra torów do linii kończącej się dotąd w Anklam. Dzięki temu, pociągi jadące od strony zachodniej, mogą dotrzeć niemal do samego centrum miasta. Znany jest już także ich rozkład. Świnoujście będzie miało w ciągu doby dziesięć bezpośrednich pociągów do Stralsundu. Pierwszy szynobus odjedzie o 4.18 ostatni o 21.22. Podróż zajmie dwie godziny i 40 minut. Po drodze pociąg zatrzyma się na niemal trzydziestu stacjach m.in. w Wolgaście i Greifswaldzie. Z przesiadką będzie można także dotrzeć do Berlina.
Pierwsze kursy z pasażerami mają ruszyć w czasie świąt wielkanocnych. Niemiecki przewoźnik nie podał jeszcze cen biletów. Budowa linii kolejowej i stacji została sfinansowana ze środków niemieckiej kolei oraz funduszy Unii Europejskiej.
Przed wojną do Świnoujścia docierało się koleją właśnie od strony zachodniej. Po 1945 r. tory od tej strony zostały rozebrane. Polskie pociągi kończą bieg na wschodnim brzegu Świny (czyli Wyspie Wolin). Żeby dostać się do centrum trzeba skorzystać z promu.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Niemieccy kolejarze opublikowali rozkład jazdy pociągów, które będą kursować na przygotowywanej do otwarcia nowej linii do polskiego kurortu.
Do otwarcia trasy, którą pociągi dotrą do Świnoujścia od zachodniej strony, coraz bliżej. W piątek na nowej, świnoujskiej stacji kolejowej na lewym brzegu Świny, spotkają się z tej okazji szefowie polskiego i niemieckiego regionu. Zachodniopomorskie reprezentować będzie marszałek Norbert Obrycki, a Meklemburgię Przedpomorze Wschodnie premier tego związkowego kraju Harald Ringstorffen. Ponieważ trasa jest już praktycznie gotowa i odbywają się na niej testowe jazdy, planowany jest inauguracyjny przejazd obu VIP-ów do Anklam i z powrotem.
Linia kolejowa to inwestycja niemieckiej spółki Usedomer Bäder Bahn (spółka-córka Deutche Bahn). Niemcy dobudowali półtora kilometra torów do linii kończącej się dotąd w Anklam. Dzięki temu, pociągi jadące od strony zachodniej, mogą dotrzeć niemal do samego centrum miasta. Znany jest już także ich rozkład. Świnoujście będzie miało w ciągu doby dziesięć bezpośrednich pociągów do Stralsundu. Pierwszy szynobus odjedzie o 4.18 ostatni o 21.22. Podróż zajmie dwie godziny i 40 minut. Po drodze pociąg zatrzyma się na niemal trzydziestu stacjach m.in. w Wolgaście i Greifswaldzie. Z przesiadką będzie można także dotrzeć do Berlina.
Pierwsze kursy z pasażerami mają ruszyć w czasie świąt wielkanocnych. Niemiecki przewoźnik nie podał jeszcze cen biletów. Budowa linii kolejowej i stacji została sfinansowana ze środków niemieckiej kolei oraz funduszy Unii Europejskiej.
Przed wojną do Świnoujścia docierało się koleją właśnie od strony zachodniej. Po 1945 r. tory od tej strony zostały rozebrane. Polskie pociągi kończą bieg na wschodnim brzegu Świny (czyli Wyspie Wolin). Żeby dostać się do centrum trzeba skorzystać z promu.
Źródło: Gazeta Wyborcza
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu
503 - moja linia
208 - linia z przymusu