[Świnoujście] Infrastruktura transportowa i komunikacja

Moderator: JacekM

Bialy111
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Bialy111 » 03 kwie 2008, 22:02

Dawno tu nie zaglądałem, kolej miała ruszyć 1 kwietnia lecz niestety to się opóźnia, a tu aktualne zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bialy111
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Bialy111 » 09 kwie 2008, 23:11

Aktualnie otwarcie planowane jest na 8 czerwca (kłopoty z pozwoleniami od polskich urzędów :D )

A to zdjęcie z wczoraj:
Obrazek

Awatar użytkownika
Koszałek
Posty: 120
Rejestracja: 06 sty 2008, 23:46
Lokalizacja: Po drugiej stronie lustra

Post autor: Koszałek » 09 kwie 2008, 23:31

W sieci, też po naszej stronie będzie płynął prąd "po niemiecku"?
- Kochasz mnie?
- Kocham.
- Wyjdziesz za mnie?
- Nie.
- Złaź!

Bialy111
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Bialy111 » 10 kwie 2008, 13:46

Tu nie ma trakcji elektrycznej

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 maja 2008, 21:13

Obrazek
Pociąg nie jedzie

Z peronów stacji kolejowej w Świnoujściu widać zatrzymujące się na granicy pociągi UBB. Nie mogą one wjechać do Polski, bo niemiecka firma wciąż czeka na pozwolenie z Warszawy, aby nowo wybudowany odcinek włączyć do eksploatacji.
Półtorakilometrowy odcinek torów, który połączył Świnoujście z niemieckim kurortem Ahlbeck, wybudowała z finansową pomocą UE spółka Usedomer Baederbahn należąca do koncernu Deutsche Bahn. Roboty rozpoczęły się jesienią, tory ułożone zostały w ciągu trzech miesięcy, kolejne kilka tygodni trwała budowa systemu odwodnienia torowiska i instalacji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Spółka UBB liczyła że od początku kwietnia jej pociągi rozpoczną regularne kursy do polskiego miasta. Jednak, z wyjątkiem jednorazowej przejażdżki zorganizowanej specjalnie dla premiera Meklemburgii-Pomorza Przedniego i marszałka województwa zachodniopomorskiego, po torowisku do dziś nie przejechał ani jeden pociąg. Jak się okazało, do zarządzania tym króciutkim odcinkiem firm UBB musi utworzyć w Polsce spółkę-córkę. Przedstawiciele UBB nie chcą spekulować, kiedy przeciągające się postępowanie administracyjne dotrze do szczęśliwego końca. Nieoficjalnie mówi się, że może to nastąpić w pierwszej połowie czerwca.

(źródło: Kurier Szczeciński, 15 maja 2008)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 maja 2008, 21:36

Jedno się nasuwa: śmiech na sali i wstyd.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 maja 2008, 21:05

solaris8315 pisze:Jedno się nasuwa: śmiech na sali i wstyd.
I nauczka dla zagranicznych inwestorów, że nie warto się bawić w inwestycje w PL...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 lip 2008, 17:08

Szkoda słów.

Obrazek
Kolej blokuje niemiecką kolejkę do Świnoujścia
Andrzej Kraśnicki jr2008-06-26, ostatnia aktualizacja 2008-06-26 19:13

Absurd na wyspie Uznam. Zbudowana za unijne pieniądze niemiecka kolejka może nie wjechać tego lata do Świnoujścia, bo polscy urzędnicy piętrzą biurokratyczne przeszkody

W lutym tego roku niemiecka spółka Usedomer Bader Bahn (spółka córka Deutsche Bahn) zakończyła przedłużanie torów z granicznego Ahlbeck do centrum Świnoujścia.


Półtorakilometrowy odcinek, wart 2 mln euro, powstał za unijne fundusze. Niemcy wyłożyli resztę potrzebnych pieniędzy. Tor ułożony został na oddanych w wieczyste użytkowanie miejskich gruntach.

Nic nie zapowiadało trudności, bo przedłużona niemiecka linia kolejowa nie ma styczności z polskimi torami. Nasze pociągi na nią nie wjadą. Dlatego UBB zbudowała szlak wyposażając go w obowiązujące w ich kraju urządzenia bezpieczeństwa ruchu. To logiczne. Dzięki temu niemiecki szynobus jadący od strony Niemiec może bez dodatkowych, polskich urządzeń sterowania ruchem i polskiego maszynisty pokonać odcinek do Świnoujścia.

Pod koniec lutego gotowym torem na nowy peron po polskiej stronie granicy uroczyście przejechał wypełniony polskimi i niemieckimi VIP-ami szynobus. Z otwarcia połączenia Świnoujścia z niemieckimi kurortami i Stralsundem cieszył się m.in. ówczesny marszałek Norbert Obrycki i premier Meklemburgii Harald Ringstroffen. Tyle że po tej fecie szynobus wrócił na niemiecką stronę i więcej na polskie terytorium nie wjechał. Pat trwa już cztery miesiące.

Spółka UBB w bardzo dyplomatyczny sposób tłumaczy, dlaczego - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - pociąg nie ruszył już na Wielkanoc. - To pierwsze takie przedsięwzięcie na naszym pograniczu, a przecież wszystko musi być zgodne z polskim i niemieckim prawem - usłyszeliśmy nieoficjalnie od przedstawiciela niemieckiej spółki.

Z naszych informacji wynika, że szefowie UBB nie przypuszczali, że próbując legalnie wjechać na polskie terytorium, spotkają się z lawiną paragrafów, druków, pozwoleń i licencji. Kłopoty rozpoczęły się, gdy sprawa dotarła do polskiego Urzędu Transportu Kolejowego, który odpowiada m.in. za bezpieczeństwo na szlakach kolejowych w Polsce. W UTK zrobione "po niemiecku" tory wywołały konsternację, bo nie spełniają obowiązujących w naszym kraju. Urząd zaczął głowić się, czy można zaakceptować to, że zwrotnica po polskiej stronie będzie obsługiwana przez niemiecką nastawnię i czy nie zostanie naruszona "zasada integralności terytorialnej państwa".

- Kwestia ta wymaga konsultacji z MSWiA oraz MSZ - wyjaśnia "Gazecie" Alvin Gajadhur, doradca prezesa UTK ds. public relations.

UTK wymógł na UBB utworzenie w Polsce spółki, która formalnie będzie zarządzać półtorakilometrowym odcinkiem torów. Dopiero ta spółka mogła wystąpić do urzędu z odpowiednio udokumentowanymi wnioskami. Zostały złożone 12 czerwca.

- Nie potrafię powiedzieć, kiedy zostaną rozpatrzone - mówi Alvin Gajadhur.

Z naszych informacji wynika, że procedury mogą przeciągnąć się nawet do połowy sierpnia. Przedstawiciele UBB liczą na załatwienie sprawy, choćby miesiąc wcześniej.

Co to za kolejka

Usedomer Bader Bahn to nowoczesne szynobusy kursujące wzdłuż wschodniego wybrzeża Niemiec. Kolejka przejeżdża przez znane niemieckie kurorty i dociera do Stralsundu, uroczego miasteczka, w którym w połowie lipca otwarte zostanie jedno z największych w naszej części Europy oceanariów. Ze Świnoujścia pociąg ma tam dojeżdżać w dwie godziny i czterdzieści minut. Na razie do pociągu trzeba dojeżdżać do Ahlbeck, gdzie teraz kończą bieg szynobusy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 lip 2008, 17:19

Paranoja ](*,)

Mam dziwne wrażenie, że ten przykład "otwartości Polski na zagraniczne inwestycje" skutecznie odstraszy ewentualnych inwestorów... =;

Swoją drogą jestem ciekaw, jakim cudem szynobusy jeżdżą przez Krzewinę Zgorzelecką. W sumie różnica jest niewielka. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 lip 2008, 17:33

MeWa pisze:- Kwestia ta wymaga konsultacji z MSWiA oraz MSZ - wyjaśnia "Gazecie" Alvin Gajadhur, doradca prezesa UTK ds. public relations.
Znudziło się rzecznikowanie w ITD?

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 02 lip 2008, 22:11

Właściwie, to był już kiedyś precedens 'odwrotny': polskie pociągi jeździły z Zagórza do Przemyśla przez terytorium Ukrainy (albo wręcz ZSRR wtedy). Czy ówczesne PKP musiało zawiązywać jakąś spółkę? Można powiedzieć, że sytuacja była trochę inna, bo polski pociąg (którym sam jechałem dosyć dawno) nie zabierał pasażerów i ignorował Ukraińskie stacje... Ale jednak jechał po torach na 'obcym terytorium' gdzie prawdopodobnie nie obowiązywało E1. Jak to było wtedy rozwiązane?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lip 2008, 9:34

Była decyzja polityczna "ma jechać" i jechał?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 lip 2008, 20:10

Zresztą czy przypadkiem tam sytuacja nie była nieco inna: w Świnoujściu są "niemieckie" tory w Polsce, a na Ukrainie były "ukraińskie" tory na Ukrainie (ZSRR), połączone z całą siecią. Przejazd pociągu przez Ukrainę porównywać można do przejazdu pociągów międzynarodowych raczej...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lip 2008, 20:15

No nie do końca, bo bez odprawy celnej OIDP.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 lip 2008, 20:23

No tak, ale z tego, co wiem, to na granicy / stacji granicznej wsiadało wojsko, stawali w drzwiach i pilnowali, żeby nikt się nie wychylał i okien nie otwierał.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ