[Świnoujście] Infrastruktura transportowa i komunikacja

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 lip 2008, 20:46

Takie tranzyty to się zdarzają na świecie. Podobna sytuacja była z Druskiennikami, do których dojazd był jedynie od strony białoruskiej, albo z Sienawiką lub wspomniana Krzewiną Zgorzelecka.
No tak, ale z tego, co wiem, to na granicy / stacji granicznej wsiadało wojsko, stawali w drzwiach i pilnowali, żeby nikt się nie wychylał i okien nie otwierał.
Nawet do kibla nie można było chodzić.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Bialy111
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2007, 18:21
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Bialy111 » 10 lip 2008, 10:39

Tm pisze:Podobna sytuacja była z (...) wspomniana Krzewiną Zgorzelecka.
Tu jest trochę inna sytuacja bo tutaj torami zarządza PLK

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 wrz 2008, 18:04

w sobotę 20 września otwarte zostanie nowe połączenie kolejowe
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 wrz 2008, 18:59

Stacja na zdjęciach wygląda bardzo ładnie. Niby nic specjalnego na niej nie ma, ale jest wykonana bardzo estetycznie, i wygląda nowocześnie.
Pozostaje jeszcze mieć nadzieję, iż uda się utrzymać Niemcom stację, torowisko oraz jego otoczenie w porządnym stanie - wtedy może w PLK zobaczą jak to powinno wyglądać. A nie jak u nas - torowisko tragiczne, a to co z nim sąsiaduje to brud, smród i ubóstwo. Tory porośnięte chwastami to taki smutny standard.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 wrz 2008, 19:06

Demagogia. Modernizowane linie w Polsce wyglądają całkiem ładnie. Osobiście nie podobają mi się stacje i przystanki po remoncie, choć te na linii do Okęcia są całkiem porządne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 wrz 2008, 19:13

MeWa pisze:Demagogia. Modernizowane linie w Polsce wyglądają całkiem ładnie.
A przez ile się udaje utrzymać taki stan :?: Kwartał, pół roku, rok :?: Następnej wiosny już wszystko dookoła porastają bujne chwasty, krzaki rosną sobie radośnie, a na torach gdzie tylko rzadziej kursują pociągi radośnie kwitą sobie najczęściej te charakterystyczne żółte kwiatki.
Zresztą co tu się rozpisywać - wystarczy przejechać się całą trasą linią S2 - tego nie trzeba komentować.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 17 wrz 2008, 19:44

Frencher pisze:wystarczy przejechać się całą trasą linią S2 - tego nie trzeba komentować.
A gdzie Ty miałeś tam modernizację? Na wschodzie jest ładnie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 wrz 2008, 20:47

Piotrek pisze:
Frencher pisze:wystarczy przejechać się całą trasą linią S2 - tego nie trzeba komentować.
A gdzie Ty miałeś tam modernizację? Na wschodzie jest ładnie.
O trasie linii S2 nie pisałem w kontekście modernizacji, lecz utrzymania torowisk przez PLK. Nie robi się nic - co na wiosnę urośnie, to na zimę samo zginie. Czasami śmiecie pozbierają.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 wrz 2008, 20:50

MeWa pisze:w sobotę 20 września otwarte zostanie nowe połączenie kolejowe
Wreszcie. I przynajmniej Świnoujście będzie miało kolej z prawdziwego zdarzenia (tak jak Krzewina Zgorzelecka). Więc pozostaje tylko czekać na kolejne inwestycje zagranicznych przewoźnikó w Polsce, jednak patrząc na problemy, jakie beton w UTK robi, to śmiem wątpić, czy któraś ze spółek będzie chciała inwestować... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 wrz 2008, 21:57

Piotrek pisze:
Frencher pisze:wystarczy przejechać się całą trasą linią S2 - tego nie trzeba komentować.
A gdzie Ty miałeś tam modernizację? Na wschodzie jest ładnie.
Zasadniczo na wschód od Dworca Wschodniego trasa była modernizowana i nie powiedziałbym, żeby było ładnie. Tunel w Rembertowie szybko zamienił się w pobazgarną ścianę. Frencher ma sporo racji - ciężko u nas z utrzymaniem porządku po remoncie. Najlepszym przykładem są już pobazgrane stacje na linii radomskiej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 17 wrz 2008, 22:41

jak to w końcu jest z tym odcinkiem Ahlbeck Grenze - Świnoujście Centrum - UTK zezwolił na stosowanie niemieckiej sygnalizacji, czy wymieniono ją na zgodną z polskimi normami?
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2008, 23:11

MeWa pisze:Demagogia. Modernizowane linie w Polsce wyglądają całkiem ładnie.
W Siedlcach na dworcu jest/była taka ładna wystawa, jak "ładnie" wygląda linia siedlecka po modernizacji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 18 wrz 2008, 9:52

Adam G. pisze:jak to w końcu jest z tym odcinkiem Ahlbeck Grenze - Świnoujście Centrum - UTK zezwolił na stosowanie niemieckiej sygnalizacji, czy wymieniono ją na zgodną z polskimi normami?
Na szczęście zgodzili się na niemiecką sygnalizację. Inaczej pewnie wymagaliby polskiego mechanika na ten krotki odcinek. ;-)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 wrz 2008, 12:55

I taboretu, i taboretu! ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 18 wrz 2008, 13:26

R-11 Kleszczowa pisze:ciężko u nas z utrzymaniem porządku po remoncie. Najlepszym przykładem są już pobazgrane stacje na linii radomskiej.
Dokładnie o tym piszę. Już nawet nie wymagam aby na bieżąco usuwać skutki działalności grafficiarzy ( o ile jest to w ogóle możliwe), ale żeby się przy torowisku walały tygodniami śmieci, tory porastała bujnie roślinność wszelaka, a przy samym torowisku rosły metrowe chwasty, i występowały co kawałek ogromne chaszcze z krzaków i skarłowaciałych drzew to już wstyd. Wykoszenie trawy kilka razy w roku podczas okresu wegetacyjnego to koszty jak na PLK małe, a te krzaki i skarłowaciałe drzewa i krzaki, to albo przystrzygać regularnie, albo usunąć całkiem jak nie ma na to pieniędzy. Niby to takie oczywiste, ale jak obce dla PLK.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ODPOWIEDZ