[Świnoujście] Infrastruktura transportowa i komunikacja

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lut 2006, 15:06

Wyborka pisze:Niemcy chcą kupić kawałek Świnoujścia

Andrzej Kraśnicki jr, Szczecin 17-02-2006, ostatnia aktualizacja 17-02-2006 17:24

PiS krzyczy: zdrada!, a MSWiA domaga się, by wojewoda sprawdził, czy to aby zgodne z prawem. Prezydent Świnoujścia chce sprzedać Deutsche Bahn ziemię pod linię kolejową.

- To karkołomna próba tworzenia eksterytorialnych korytarzy - alarmuje poseł PiS Joachim Brudziński.

- Im szybciej szlak powstanie, tym większe będą korzyści gospodarcze dla miasta - twierdzi prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz (SLD).

Cała awantura wzięła się stąd, że Niemcy chcą przedłużyć swój szlak kolejowy, który obecnie kończy się na granicy, półtora kilometra od centrum Świnoujścia. Chodzi o to, by niemieckim turystom wygodniej było robić zakupy. Teraz wysiadają z pociągu, na piechotę przekraczają granicę, a potem taksówką albo dorożką jadą do sklepów. Oczywiście kolej byłaby dostępna także dla Polaków.

Jesienią prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz (SLD) zapowiedział, że podpisze z Deutsche Bahn (a konkretnie jej spółką Uznamska Kolej Uzdrowiskowa) list intencyjny w tej sprawie. Miał zawierać zapisy, że Niemcy wydzierżawią półtorakilometrowy pas ziemi od granicy do centrum miasta i wybudują torowisko na swój koszt.

PiS: To zdrada naszych interesów!

List został podpisany 7 listopada 2005 r. Jednak jego treść dość mocno odbiega od wcześniejszych ustaleń. - Okazało się, że prezydent chce sprzedać ziemię pod tory, a nie ją wydzierżawić - mówi Irena Kurszewska, wiceprzewodnicząca świnoujskiej Rady Miasta. W dodatku linia ma sięgać znacznie dalej niż do centrum miasta (jeszcze do portu i do drugiego przejścia granicznego w Gartz).

- Nikt nie konsultował z wojewodą takiego przebiegu trasy - mówi Agnieszka Muchla, rzecznik zachodniopomorskiego wojewody Roberta Krupowicza. - Zachodzi podejrzenie, że prezydent Świnoujścia przekroczył swoje kompetencje.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji poprosiło wojewodę Krupowicza o wyjaśnienia.

Poseł Joachim Brudziński, szef PiS w regionie: - To, co robi prezydent Żmurkiewicz, to głupota i karkołomna próba tworzenia eksterytorialnych korytarzy. Czy Niemcy zgodziliby się na budowę przez PKP własnego szlaku kolejowego w ich kraju?

Eugeniusz Zając, pełnomocnik PiS w Świnoujściu: - To zdrada naszych interesów!

Żmurkiewicz: Żadna zdrada, tylko interes

- Świnoujście samo torów nie wybuduje, bo miasto nie ma pieniędzy i nie jest od budowy szlaków kolejowych - argumentuje prezydent Żmurkiewicz. - A PKP nie są inwestycją zainteresowane.

Przyznaje, że to on zaproponował Niemcom sprzedaż zamiast dzierżawy. - Bo jako właściciele gruntu będą mogli ubiegać się o unijne dofinansowanie inwestycji - tłumaczy. - Im szybciej szlak powstanie, tym większe będą korzyści gospodarcze dla miasta. Żmurkiewicz zastrzega, że wydłużenie linii do portu i Gartz to ewentualnie drugi etap inwestycji, możliwy po zmianie planu zagospodarowania przestrzennego. Dodaje też, że przetarg na oba odcinki będzie otwarty i równie dobrze będzie mogła go wygrać jakaś polska firma.

Zgodnie z listem intencyjnym sprzedaż terenu pod pierwszy odcinek odbędzie się latem. Wcześniej muszą się na to zgodzić świnoujscy radni. Na razie nie kwestionują poczynań prezydenta.

- Znają treść listu intencyjnego i nie robią rabanu - mówi Kurszewska. - Bo czy te linie kolejowe sprawią, że będziemy mniej polscy?


TĘPOTA niektórych p-osłów mnie przeraża. Prymitywne granie na emocjach, pod publiczkę, byleby zyskać parę procent głosów... a że linii kolejowej nie będzie... kogo obchodzą takie drobiazgi? ](*,)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lut 2006, 21:09

cóż - łatwiej przepchnąć wersję, że nowe władze powstrzymały niemiecki wykup ziemi szkodliwy dla naszegoi kraju...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 01 mar 2006, 18:11

Jacy wyborcy tacy posłowie :>

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 08 mar 2006, 21:22

Fikander pisze:
Wyborka pisze: (a konkretnie jej spółką Uznamska Kolej Uzdrowiskowa)
Fajnie, powinni jeszcze przetłumaczyć Deutsce Bahn, a co;)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 31 mar 2006, 22:54



Obrazek
Sprawa promowych przepraw w Świnoujściu trafiła do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Prezydent miasta Janusz Żmurkiewicz nie chce uchylić swojego zarządzenia sprzed trzech lat, na mocy którego z promu w centrum Świnoujścia mogą korzystać tylko mieszkańcy miasta.

Do czasu rozstrzygnięcia sprawy wszystko zostanie po staremu. Na promy w centrum, które w godzinach szczytu kursują nawet co 10 minut mają wjazd tylko mieszkańcy. Przyjezdni muszą jechać 7 kilometrów dalej; tam promy kursują co pół godziny. Prezydent uważa, że takie zasady muszą obowiązywać, inaczej życie mieszkańców miasta zamieni się w koszmar. Już teraz żeby rano dojechać do pracy, przed promem czekają nawet godzinę.

Zastępca wojewody Marcin Sychowski cieszy się, że to nie on będzie rozstrzygał ten problem. Z jednej strony rozumie, że jest to wygodne dla mieszkańców, natomiast dla turystów czy dla gości trochę mniej. Ostatecznie co jest dobre i dla kogo rozstrzygnie sąd.


Ja uważam, że prom w Centrum nadal powinien pozostać tylko do użytku mieszkańców. Latem działby się tam dantejskie sceny gdyby pozwolić korzystać z niego samochodom osób nie mieszkających w Świnoujściu. Jednak nalezy tu przyznac, że promy ogólnodostępne kursują rzadko, co powoduje w sezonie letnim gigantyczne korki na drodze E65.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 31 mar 2006, 23:03

6 lat temu jak byłem w Świnoujściu to słyszałem coś o tunelu... :-k Według mnie prom w centrum powinien zostać wyłącznie dla mieszkańców. Świnoujście to nie jest wielka metropolia, że wszędzie samochodem trzeba jechać. Mają zresztą autobusy komunikacji miejskiej. A przejście graniczne jest piesze.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 31 mar 2006, 23:05

Tak. Dobrze słyszałeś. Był taki pomysł. Ale upadło ostatnio. Zresztą taki tunel to byłaby gigantyczna inwestycja. Na Wybrzeżu Władysława IV raczej byłoby ciezko zbudować wyjazd to raz, a dwa to tunel musiałbybyć wypudowany pod dnem Świny Trzeba tu mieć na uwadze wielkie promy i statki towarowe pływajace Świną do Portu w Świnoujściu i Szczecinie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7765
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 31 mar 2006, 23:10

A jakiś most, cuś?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 31 mar 2006, 23:17

Nawet dałoby radę....
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 01 kwie 2006, 10:11

Most to ew. ruchomy. Ale też na Uznamie byłoby cieżko zbudować z niego zjazd, gdyż most musiałbybyć tak czy inaczej wysoką konstrukcją.

Chyba, że zbudowanoby go w miejscu przperawy ogólnodostepnej dla samochodów. Wtedy jednak mieszkańcy Świnoujścia musielby jeździć bardzo naokoło.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 01 kwie 2006, 15:36

A może na czas budowy mostu przenieść przeprawę promową nieco na północ w stronę dawnej radzieckiej jednostki wojskowej?
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 01 kwie 2006, 18:24

Mnie nie chodzi o sam fakt, że przperawa przeszkadzałby w budowie. Bardziej chodzi mi o fakt iż jest niewiele miejsca na Wybrzeżu Władysława IV, na którym mogłaby się zakończyć budowla; most tudzież tunel.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 03 kwie 2006, 15:57



Obrazek
Rada Świnoujścia zgodziła się na wydzierżawienie niemal 5,5 ha terenu (57034 m kw.) niemieckiemu operatorowi kolejowemu - spółce UBB, pod budowę torów w głąb Świnoujścia

Zarząd Uznamskiej Kolei Uzdrowiskowej (UBB) jest spółką zależną od państwowych kolei niemieckich (Deutsche Bahn). UBB zaproponowała wybudowanie i utrzymanie torów od granicy państwowej do ul. 11 Listopada w Świnoujściu oraz wybudowanie tam stacji. Na inwestycje zamierza pozyskać środki ze wspólnotowego programu Interreg III A. Dzięki wydłużonym torom Niemcy przyjeżdżający do Świnoujścia na zakupy nie będą musieli wysiadać na granicy z pociągu, a Polacy z centrum Świnoujścia będą mogli jeździć do Niemiec.

Przyjęta przez radnych uchwała mówi o 30-letniej dzierżawie. UBB będzie wpłacać do miejskiej kasy 20 tys. zł rocznie, ale zdaniem prezydenta Świnoujścia Janusza Żmurkiewicza nie jest to jedyna, a już na pewno - nie najważniejsza korzyść dla miasta. Ta najważniejsza to zwiększenie atrakcyjności i dostępności kurortu dla zachodnich sąsiadów.

Rozmowy na temat budowy niemieckich torów w Świnoujściu trwały kilka miesięcy. Początkowo Niemcy domagali się sprzedaży (a nie dzierżawy) ziemi pod inwestycje, co wzbudzało ogromne kontrowersje wśród radnych.



Mariusz Rabenda
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 04 kwie 2006, 20:41

Nareszcie zaczynamy myśleć jak Europejczycy a nie jakaś zacofana prowincja, co to Niemcom torów budować w Polsce nie chce dać. Inna rzecz, że pewnie PiS zrobi wszystko by to zablokować, mimo że to tylko dzierżawa :-/

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 kwie 2006, 22:34

Już widze jak Radiu Maryja będą krzyczeć, że Polską ziemię wysprzedają Niemcom #-o
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ