Bemowo - Bielany

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 03 sie 2023, 20:41

Bo 189 powinno zaraz zastąpić 105 jak tramwaj na Kasprzaka uruchomią. Dźwigowa - Połczyńska - Lazurowa - Górczewska - Powstańców Śląskich - Radiowa do Starego Bemowa. Wtedy 523 za 167 na Kaliskiego. Trzeba tylko przystanki dorobić na zachodnim wlocie. Ale zatoka jest, bo jest zjazd do myjni czy czegoś tam innego.

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 03 mar 2024, 19:16

Biorąc pod uwagę opisywane w artykułach korki, rankingi na najbardziej opóźnioną linię w mieście, sytuacje kadrowe, objazdy i chwilę wolnego czasu postanowiłem porysować palcem po mapie i doszedłem do kilku wniosków. Z tematu Bemowo - Bielany najbardziej we znaki daje się zauważyć opóźnienie generowane w innej części miasta, przez co dłuższe linie (114, 116, 180, 190) przyjeżdżają stadami notorycznie. Wpływa to też na bardziej lokalne (122) - w tym przypadku Lazurowa - Górczewska oraz budowa metra odgrywały największą rolę. Zakładając, że mamy wybudowane metro do Lazurowej, linia wzdłuż Kasprzaka jest już otwarta dostosowujemy pod to siatkę linii autobusowych - krótszych i pewniejszych.
105 Os. Górczewska - Lazurowa - Połczyńska - Jana Kazimierza - Ordona - Kasprzaka - (M) Daszyńskiego
:arrow: Zastąpienie 255 i wyeliminowanie dublowania tramwaju pozwoliłoby na pozostawienie linii z ciągu Lazurowej w kierunku nazwijmy to Centrum.
109 Stare Bemowo - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Górczewska - Bielańska
:arrow: Zastąpienie 122, 167, 171, 190
111 Gocław - (...) - Okopowa - Powązkowska - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada
:arrow: Zastąpienie 180 na północnym odcinku trasy
112 Nowe Bemowo - (...) - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
:arrow: Wycofanie z korkogennego wyjazdu z terenu centrum handlowego w Markach i dalszego z Radzymińskiej w Trasę Toruńską, skrócenie z odcinka do Karolina (zastąpienie przez 171), pozbycie się nakładania stad z części skróconej i wydłużonej, utrzymanie wysokiej częstotliwości i pojazdów przegubowych zgodnych do popytu.
114 Bródno - (...) - Krasińskiego - Powązkowska - Kochanowskiego - PŚ - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Stare Bemowo
:arrow: Dostosowanie taboru do frekwencji, zastąpienie linii 122 na trasie od Żoliborza Artystycznego, wycofanie z Broniewskiego, gdzie autobusy nie są przepełnione. Rolę głównego środka transportu stanowią tu tramwaje.
121 Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich - Conrada - Sokratesa - al. Wittek - Pułkowa - Młociny UKSW
:arrow: Krótkie, silne połączenie dużych osiedli ze stacją metra. Regularne połączenie uczelni z najbliższą stacją metra niezależne od długiej trasy obecnego 114
122 Gwiaździsta - Gwiaździsta - Potocka - Mickiewicza - Krasińskiego - Powązkowska - Rydygiera - (M) Gdański
:arrow: Krótka, silna linia zapewniająca regularność w kursowaniu dla osiedla Ruda i Potok, a także Żoliborz Artystyczny
149 Groty (...) - Lazurowa - Człuchowska - Rayskiego - Coopera - Lazurowa - (...) - Groty
Połączenie z linią 149 dla optymalizacji układu linii autobusowych po otwarciu stacji Lazurowa
156 (M) Młociny - Kasprowicza - Reymonta - Żeromskiego - Perzyńskiego - Broniewskiego - al. Wojska Polskiego - Mickiewicza - Słowackiego - Gdańska - Podleśna - Gwiaździsta
:arrow: Zastąpienie linii 114, 121, 303 oraz zaprzestanie dublowania metra na odcinku kilku stacji. W relacji międzydzielnicowej służą 112 i 114
171 Ursus Niedźwiadek - Keniga - Warszawska - Gierdziejewskiego - Połczyńska - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Wrocławska - Piastów Śląskich - Reymonta - Kasprowicza - (M) Młociny
:arrow: Przejęcie trasy 112, 177, 184, 716 z jednoczesnym wycofaniem z Centrum na rzecz metra.
180 Esperanto - X
181 Cm. Płn. - Wóycickiego - (...) - Przy Agorze - Kasprowicza - Lindego - Marymoncka - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
:arrow: Zastąpienie linii 303, nadal zapewniająca dowóz do szpitala oraz uczelni.
185 Pl. Wilsona - Ursynów
:arrow: Linia z takim przebiegiem nie powinna stanowić lokalnych relacji. Przejęcie potoku przez krótsze i częstsze 122, 181
190 Znana - Ch Marki
:arrow: Ustanowienie trasy jako stałej, bez dodatkowych wariantów
197 Karolin - Połczyńska (...) - Gwiaździsta
:arrow: Wycofanie linii 716 z relacji Mory - Cm. Wolski na dawny przebieg przez dzielnicę Włochy
350 Cm. Płn. - Estrady - Wólczyńska - Cm. Płn. - Palisadowa - Opłotek - Wólczyńska - Sokratesa - (M) Młociny
:arrow: Kursowanie w weekendy, wspomożenie linii 250, zastąpienie 409

Na końcu pozostawiam bardzo ważne pytanie - jakie plany wobec 116 ma ZTM/WTP po oddaniu tramwaju na Mokotowie?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 mar 2024, 19:28

116 spokojnie przeżyje, bo to zupełnie inny temat niż tramwaj.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

pietia
Posty: 822
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 03 mar 2024, 21:18

PiotrekP pisze:
03 mar 2024, 19:16
Biorąc pod uwagę opisywane w artykułach korki, rankingi na najbardziej opóźnioną linię w mieście, sytuacje kadrowe, objazdy i chwilę wolnego czasu postanowiłem porysować palcem po mapie i doszedłem do kilku wniosków. Z tematu Bemowo - Bielany najbardziej we znaki daje się zauważyć opóźnienie generowane w innej części miasta, przez co dłuższe linie (114, 116, 180, 190) przyjeżdżają stadami notorycznie. Wpływa to też na bardziej lokalne (122) - w tym przypadku Lazurowa - Górczewska oraz budowa metra odgrywały największą rolę. Zakładając, że mamy wybudowane metro do Lazurowej, linia wzdłuż Kasprzaka jest już otwarta dostosowujemy pod to siatkę linii autobusowych - krótszych i pewniejszych.
105 Os. Górczewska - Lazurowa - Połczyńska - Jana Kazimierza - Ordona - Kasprzaka - (M) Daszyńskiego
:arrow: Zastąpienie 255 i wyeliminowanie dublowania tramwaju pozwoliłoby na pozostawienie linii z ciągu Lazurowej w kierunku nazwijmy to Centrum.
109 Stare Bemowo - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Górczewska - Bielańska
:arrow: Zastąpienie 122, 167, 171, 190
111 Gocław - (...) - Okopowa - Powązkowska - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada
:arrow: Zastąpienie 180 na północnym odcinku trasy
112 Nowe Bemowo - (...) - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
:arrow: Wycofanie z korkogennego wyjazdu z terenu centrum handlowego w Markach i dalszego z Radzymińskiej w Trasę Toruńską, skrócenie z odcinka do Karolina (zastąpienie przez 171), pozbycie się nakładania stad z części skróconej i wydłużonej, utrzymanie wysokiej częstotliwości i pojazdów przegubowych zgodnych do popytu.
114 Bródno - (...) - Krasińskiego - Powązkowska - Kochanowskiego - PŚ - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Stare Bemowo
:arrow: Dostosowanie taboru do frekwencji, zastąpienie linii 122 na trasie od Żoliborza Artystycznego, wycofanie z Broniewskiego, gdzie autobusy nie są przepełnione. Rolę głównego środka transportu stanowią tu tramwaje.
121 Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich - Conrada - Sokratesa - al. Wittek - Pułkowa - Młociny UKSW
:arrow: Krótkie, silne połączenie dużych osiedli ze stacją metra. Regularne połączenie uczelni z najbliższą stacją metra niezależne od długiej trasy obecnego 114
122 Gwiaździsta - Gwiaździsta - Potocka - Mickiewicza - Krasińskiego - Powązkowska - Rydygiera - (M) Gdański
:arrow: Krótka, silna linia zapewniająca regularność w kursowaniu dla osiedla Ruda i Potok, a także Żoliborz Artystyczny
149 Groty (...) - Lazurowa - Człuchowska - Rayskiego - Coopera - Lazurowa - (...) - Groty
Połączenie z linią 149 dla optymalizacji układu linii autobusowych po otwarciu stacji Lazurowa
156 (M) Młociny - Kasprowicza - Reymonta - Żeromskiego - Perzyńskiego - Broniewskiego - al. Wojska Polskiego - Mickiewicza - Słowackiego - Gdańska - Podleśna - Gwiaździsta
:arrow: Zastąpienie linii 114, 121, 303 oraz zaprzestanie dublowania metra na odcinku kilku stacji. W relacji międzydzielnicowej służą 112 i 114
171 Ursus Niedźwiadek - Keniga - Warszawska - Gierdziejewskiego - Połczyńska - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Wrocławska - Piastów Śląskich - Reymonta - Kasprowicza - (M) Młociny
:arrow: Przejęcie trasy 112, 177, 184, 716 z jednoczesnym wycofaniem z Centrum na rzecz metra.
180 Esperanto - X
181 Cm. Płn. - Wóycickiego - (...) - Przy Agorze - Kasprowicza - Lindego - Marymoncka - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
:arrow: Zastąpienie linii 303, nadal zapewniająca dowóz do szpitala oraz uczelni.
185 Pl. Wilsona - Ursynów
:arrow: Linia z takim przebiegiem nie powinna stanowić lokalnych relacji. Przejęcie potoku przez krótsze i częstsze 122, 181
190 Znana - Ch Marki
:arrow: Ustanowienie trasy jako stałej, bez dodatkowych wariantów
197 Karolin - Połczyńska (...) - Gwiaździsta
:arrow: Wycofanie linii 716 z relacji Mory - Cm. Wolski na dawny przebieg przez dzielnicę Włochy
350 Cm. Płn. - Estrady - Wólczyńska - Cm. Płn. - Palisadowa - Opłotek - Wólczyńska - Sokratesa - (M) Młociny
:arrow: Kursowanie w weekendy, wspomożenie linii 250, zastąpienie 409

Na końcu pozostawiam bardzo ważne pytanie - jakie plany wobec 116 ma ZTM/WTP po oddaniu tramwaju na Mokotowie?
Na Starym Bemowie pomieszczą się 3 wielkopojemne linie (109, 114, 523)? I gdzie po wycofaniu z Bemowa chciałbyś zakrańcować 167? Szczęśliwice? Dw. Zachodni? Cm. Wolski? Znana?

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 mar 2024, 21:20

Ogólnie sporo pomysłów fajnych.
105 - jak będzie metro do Lazurowej to może w ogóle nie będzie konieczna linia Lazurowa - Połczyńska - Wolska tylko jakaś dowozówka do metra z Lazurowej ?
109 - podobnie, to powinna być jakaś dowozówka z Człuchowskiej, dalej na Górczewskiej jest metro oraz 523 i na dalszym odcinku 190
111 i 180 chyba ok
112 - pomysł skrócenia również od drugiej strony jak najbardziej ok, wywalenie kursów na Karolin jest oczywiste
114 - a to nie będzie z kolei za długie ? to miałoby podobną długość jak obecne 122 czyli w dalszym ciągu zaliczałoby kilka korkujących się miejsc, poza tym wydaje się że na zachodniej Radiowej teraz chyba 220 i 523 jednak wystarczają
121 - myślę że linia dla UKSW wystarczyłaby do Metra Młociny, wtedy można dowolnie kształtować jej częstotliwość i okres kursowania w zależności od potrzeb UKSW
122 - ale to zamiast czy oprócz 221 ? na pewno gdzieś przydałoby się skrócić, ale nie wiem czy aż tak, ja myślałem że powinno być Chomiczówka - Gwiaździsta
149 - nie bardzo rozumiem jaki konkretnie przebieg masz na myśli :) bo obecnie Człuchowska nie łączy się z Rayskiego a Coopera z Lazurową to nawet nigdy nie będzie :)
156 logiczne chyba, nawet nie wiem czy to jakoś ze 181 się nie powinno też łączyć
171 u Ciebie jest podobne do 224 Karolin - Metro Młociny, które już kilka razy tu proponowałem w zamian za skrócenie 112 na Nowe Bemowo, ogólnie myślę, że gdyby była jakaś linia zaliczająca całą Powstańców od Człuchowskiej do Conrada, nawet prosto, dublując tramwaj, trudno, ale przynajmniej wtedy nie byłoby marudzenia że 112 jest skrócone,
181 też wydaje się logiczne
185 też, tylko chyba obecnie nie ma za bardzo miejsca na kraniec na Pl. Wilsona, chyba żeby jakoś 181 stamtąd też wywalić, to wtedy przystanek 18 jako postój tylko dla 185 byłby wystarczający
190 jak najbardziej, to oczywiste też
197 a nie jest ok tak jak jest ? potrzeba to ponownie zamieniać z 716 ?
350 zamiast 409 to nie wiem czy jest sens, 409 to taka cmentarna linia tylko w weekendy, która chyba nikomu specjalnie nie przeszkadza, wiele brygad nie zużywa, a pewnie się wielu osobom przydaje

Czyli ogólnie wychodzi na to, że przydałoby się zrobić porządek z dowozówkami do metra na Bemowie i Bielanach. Tzn. na Bemowie praktycznie ze wszystkimi, może tylko obecne 177 jest ok, ale pewnie i tak trzeba będzie coś z nim zmienić po otwarciu M2 do Lazurowej, a na Bielanach/Żoliborzu 103, 197 wydają się ok, a 114, 121, 122, 181, 185, 303 do uporządkowania.

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 03 mar 2024, 21:37

Przepraszam, nie przepisałem :D
167 Koło - Ciołka - Olbrachta - Redutowa - Wolska - Prymasa - B1920 - Grójecka - Instalatorów
:arrow: Po wybudowaniu linii tramwajowej sens tej linii na Mokotowie zmaleje, przejęcie trasy linii 414
mb112 pisze:149 - nie bardzo rozumiem jaki konkretnie przebieg masz na myśli :) bo obecnie Człuchowska nie łączy się z Rayskiego a Coopera z Lazurową to nawet nigdy nie będzie :)
Czy przypadkiem prywatny deweloper nie miał utworzyć przebicia Człuchowskiej w kierunku Szeligowskiej? Bo mój plan to już zakłada 8-) Oczywiście skróty myślowe ... Coopera - Górczewska - Lazurowa - ... Groty

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2024, 21:40

Już dłużej wzdłuż tramwaju niż od Instalatorów do Bitwy się nie da?
ŁK

wincenty
Posty: 1325
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 mar 2024, 21:44

pawcio pisze:
03 mar 2024, 19:28
116 spokojnie przeżyje, bo to zupełnie inny temat niż tramwaj.
Plus na przystankach wzdłuż Sobieskiego, gdzie tramwaj nie będzie przystawał, np. Truskawiecka.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

KM
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 03 mar 2024, 22:00

PiotrekP pisze:
03 mar 2024, 19:16
156 (M) Młociny - Kasprowicza - Reymonta - Żeromskiego - Perzyńskiego - Broniewskiego - al. Wojska Polskiego - Mickiewicza - Słowackiego - Gdańska - Podleśna - Gwiaździsta
:arrow: Zastąpienie linii 114, 121, 303 oraz zaprzestanie dublowania metra na odcinku kilku stacji. W relacji międzydzielnicowej służą 112 i 114
Słusznie, choć potrzebne jest jakieś połączenie Wilna ze Wschodnim (nawet dziadowe, ale obecnie ludzie ze 156 w tej relacji korzystają) i silniejsza linia Wilno - M2 Trocka (przynajmniej uzupełnienie o kursy poza szczytem).

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 03 mar 2024, 23:08

Łukasz pisze:
03 mar 2024, 21:40
Już dłużej wzdłuż tramwaju niż od Instalatorów do Bitwy się nie da?
A co w tej sytuacji robi tam 414? Jaki jest jej sens w postaci linii przyspieszonej? Jakie przystanki omija? Jaką zapewnia relację w weekend?
KM pisze:Słusznie, choć potrzebne jest jakieś połączenie Wilna ze Wschodnim (nawet dziadowe, ale obecnie ludzie ze 156 w tej relacji korzystają) i silniejsza linia Wilno - M2 Trocka (przynajmniej uzupełnienie o kursy poza szczytem).
W takim razie doczytaj mój dalszy ciąg zmian w temacie targówkowym i zmianach po otwarciu M2.

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2024, 23:29

PiotrekP pisze:
Łukasz pisze:
03 mar 2024, 21:40
Już dłużej wzdłuż tramwaju niż od Instalatorów do Bitwy się nie da?
A co w tej sytuacji robi tam 414? Jaki jest jej sens w postaci linii przyspieszonej? Jakie przystanki omija? Jaką zapewnia relację w weekend?
414 jeździ tam tylko w szczycie i oby tylko do zakończeniu remontu Zachodniego (skrócenia niektórych pociągów do Rakowca). Pojechało po zawieszeniu 328 na wakacje i jakoś tak zostało.
ŁK

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 03 mar 2024, 23:35

Tak jak powiedziałem, to jest tylko propozycja, ponieważ 414 tłumów w stronę Bródna nie przewozi. Stąd mój pomysł z zajęciem południowej końcówki jej trasy, gdzie stale zagęszczają się działki kolejnymi osiedlami. Jeśli nie jest to odpowiedni dalszy przebieg trasy po minięciu DWZ to pytanie w którą stronę posłać 167, ponieważ 'niedługo' relacja od B1920 w kierunku Mokotowa będzie wykorzystana przez tramwaj.

primoż
Posty: 3739
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 04 mar 2024, 0:13

PiotrekP pisze:
03 mar 2024, 19:16
109 Stare Bemowo - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Górczewska - Bielańska
Zdecydowanie nie. Kanibalizacja 20 w relacji Stare Bemowo - Trasa W-Z. Prędzej taki socjal powinien kończyć na OSG, a na Stare Bemowo za 167 puścić coś innego (105?) :-k
PiotrekP pisze:111 Gocław - (...) - Okopowa - Powązkowska - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada
A to całkiem niegłupie. Biorąc pod uwagę, że 35 i 180 z racji bliskości ciągów, którymi się poruszają (Marszałkowska vs. TK, Stawki vs. Anielewicza, Broniewskiego vs. Powązkowska) lub będą się poruszały (Sobieskiego vs. Wisłostrada) istnieje ryzyko wzajemnej kanibalizacji. W przypadku zamiany zachodnich końcówek 111 i 180, zmniejsza się to ryzyko (odpada Mokotów), jak też zachowane zostaje połączenie Bielan i Żoliborza z TK.
PiotrekP pisze:Na końcu pozostawiam bardzo ważne pytanie - jakie plany wobec 116 ma ZTM/WTP po oddaniu tramwaju na Mokotowie?
Prędzej niż 116 to wyfrunąć powinno E-2.
PiotrekP pisze:
03 mar 2024, 21:37
167 Koło - Ciołka - Olbrachta - Redutowa - Wolska - Prymasa - B1920 - Grójecka - Instalatorów
:arrow: Po wybudowaniu linii tramwajowej sens tej linii na Mokotowie zmaleje, przejęcie trasy linii 414
No dobrze, ale co w zamian za 167 na APW, bo samo 159 w obecnej formie to zdecydowanie za mało. A raczej nie jest to linia, która nadaje się do podbica częstotliwości z powodu nieprzewidywalności RJ.

W ogóle, dlaczego ciągle wszyscy się upierają na to, żeby Instalatorów słać w okolice RZS i Prymasa? Ten kierunek akurat powinna realizować kolej, a nie autobus.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

PiotrekP
Posty: 3493
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 04 mar 2024, 0:52

Nie ruszam Mokotowa, to nie moje tereny. Tam zapowiadają się duże zmiany uwzględniające szereg linii przelotowych, lokalnych, przyspieszonych itp.

primoż
Posty: 3739
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 04 mar 2024, 1:39

PiotrekP pisze:
04 mar 2024, 0:52
Nie ruszam Mokotowa, to nie moje tereny.
Jak nie ruszasz Mokotowa, skoro chcesz wycofać 167 z rozbudowujących się Siekierek nie dając niczego w zamian :co:
PioterkP pisze:Tam zapowiadają się duże zmiany uwzględniające szereg linii przelotowych, lokalnych, przyspieszonych itp.
Patrząc na każde zmiany związane z otwarciem nowych odcinków M2, to na zapowiedzi dużych zmian się skończy.
primoż pisze:
04 mar 2024, 0:13
No dobrze, ale co w zamian za 167 na APW, bo samo 159 w obecnej formie to zdecydowanie za mało.
Składam samokrytykę: 167 na Bartyckiej, a nie żadnej APW. Tłumaczę ten błąd skrótem myślowym, mającym zauważyć kwestię nowych osiedli w tamtym rejonie. Swoją drogą, to gdyby takie (post-)167 puścić przez Batalionu AK Bałtyk rozbudowaną do Bartyckiej i APW zamiast obok Budexpo, cytując klasyka:
fik pisze:
29 mar 2023, 21:33
((...)to byłoby niegłupie, a nawet mądrawe)
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ