Bemowo - Bielany

Moderator: Wiliam

rudy
Posty: 1801
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 25 paź 2018, 15:32

Tiger-Bus pisze:
25 paź 2018, 13:02
rudy pisze:
25 paź 2018, 9:20
Jaka frekwencja na 249 :?: Macie jakieś obserwacje :?:
Obserwacja jednostkowa...

Dzięki.
Obserwacja nie taka jednostkowa, tzn. nie jeden kurs, a cała zmiana jednego dnia.
Ale tak jak myślałem szału nie ma, delikatnie mówiąc. Ciekawe, jak jest w zmianie B.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lis 2018, 20:20

Linie jednokierunkowe ogólnie nie są zbyt oblegane (pomijam wyjątek w postaci 208), szczególnie kiedy do Lazurowej tak daleko nie jest (a oferta znacząco się różni).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 07 lis 2018, 20:28

Może większa frekwencja by była gdyby zrobić te koło w drugą stronę

Paweł D.
Posty: 5280
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 lis 2018, 20:50

Mariusz98 pisze:
07 lis 2018, 20:28
Może większa frekwencja by była gdyby zrobić te koło w drugą stronę
Abstrahując od braku możliwości przejazdu, to co to zmieni w jej zapełnieniu?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 07 lis 2018, 22:26

Nic nie zmieni, bo dalej oferta na Coopera będzie niezbyt zachęcająca. Pozostaje czekać na Nowo-Szobera, by uczynić tę linię dwukierunkową i dostatecznie częstą, by stanowić jakąkolwiek konkurencję.

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 09 lis 2018, 11:53

Już chyba kiedyś proponowałem, że można by tą linię zrobić dwukierunkową następująco:
OS. GÓRCZEWSKA - Górczewska - Lazurowa - Batalionów Chłopskich - Rayskiego - Szeligowska - Lazurowa - LAZUROWA (zawrotka na rondzie) - Lazurowa - Szeligowska - Rayskiego - Coopera - Górczewska - OS. GÓRCZEWSKA
Byłyby wspólne przystanki ze 105 to i frekwencja na pewno byłaby większa.
A jeszcze jakby w drugą stronę wydłużyć np. do Wola Parku, albo przynajmniej do Ratusza, żeby ludzie mieli bezpośredni dojazd do Tesco i przesiadki w 109 to już w ogóle byłoby super. Trzeba by dołożyć z 1-2 brygady, ale to chyba nie jest dużo.

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 24 cze 2019, 10:56

http://tustolica.pl/122-na-krotszej-tra ... acje_79772

a z drugiej strony w komunikacie wakacyjnym ZTM:
od dnia 1.07 br. (poniedziałek):
(...)
wprowadzenie specjalnego rozkładu jazdy oraz skrócenie trasy linii 122 (szczegóły zostaną podane w terminie późniejszym)
Ktoś wie jak to w końcu będzie ? Skrócenie 122 z pewnością wywoła lament. Z kolei 220 przydałoby się na pewno częściej chociaż w weekendy (naprawdę 2 brygad się nie znajdzie ?) a i wyprostowanie przez Powstańców też jest chyba do rozważenia... Między Radiową a Os. Górczewska raczej obie te linie się sprawdzają.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 24 cze 2019, 13:38

IMHO to 220 należy wyprostować, bo jak pokazało liczenie pasażerów, od Starego Bemowa jest ich 3 razy mniej. 122 zaś powinno dojeżdżać na Górczewską, bo nie dojeżdża na tę pętlę 28, brakuje więc połączenia z Bielanami i Żoliborzem, a prostowanie tej linii spowoduje dublowanie się z tym odcinkiem tej linii tramwajowej, który na razie funkcjonuje bez problemu.

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 24 cze 2019, 14:34

Myślę że uniezależnienie dowozu Żoliborza do metra od korków na Lazurowej (które być może się będą zwiększać przy kolejnych etapach budowy metra) jest jednak większą wartością od bezpośredniego łączenia jednego zespołu z Bielanami.

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 24 cze 2019, 15:04

Ze wszystkich fragmentów trasy 122 Lazurowa to i tak najmniejsze korki.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 cze 2019, 20:55

Przede wszystkim z pętli Górczewska trzeba uciekać. Autobusowa bardziej przeszkadza metru niż tramwajowa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

PiotrekP
Posty: 3495
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 24 cze 2019, 21:08

Yelonker pisze:
24 cze 2019, 13:38
IMHO to 220 należy wyprostować, bo jak pokazało liczenie pasażerów, od Starego Bemowa jest ich 3 razy mniej. 122 zaś powinno dojeżdżać na Górczewską, bo nie dojeżdża na tę pętlę 28, brakuje więc połączenia z Bielanami i Żoliborzem, a prostowanie tej linii spowoduje dublowanie się z tym odcinkiem tej linii tramwajowej, który na razie funkcjonuje bez problemu.
Z tym się zgadzam, tak samo jak w kwestii
uniezależnienia dowozu Żoliborza do metra od korków na Lazurowej
122 pełni funkcje międzydzielnicowe całkiem sprawnie, ale bałagan zaczyna się od pl. Wilsona. Jest tam za duża liczba linii w stosunku do możliwości skoordynowania ich ze sobą. Wynika to ze zbyt dużej odległości Gwiaździstej, która odpowiada za jedyną pętlę w okolicy. Linie tranzytowe (112, 185, 220) powinny kończyć swoje trasy przy dużych węzłach komunikacyjnych, a linie wspierające, lokalne, wewnątrz dzielnicy powinny zapewniać do nich częsty i sprawny dowóz.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 24 cze 2019, 23:06

PiotrekP pisze:
24 cze 2019, 21:08
122 pełni funkcje międzydzielnicowe całkiem sprawnie, ale bałagan zaczyna się od pl. Wilsona. Jest tam za duża liczba linii w stosunku do możliwości skoordynowania ich ze sobą. Wynika to ze zbyt dużej odległości Gwiaździstej, która odpowiada za jedyną pętlę w okolicy. Linie tranzytowe (112, 185, 220) powinny kończyć swoje trasy przy dużych węzłach komunikacyjnych, a linie wspierające, lokalne, wewnątrz dzielnicy powinny zapewniać do nich częsty i sprawny dowóz.
Akurat za pętlą przy placu Wilsona nie tęsknię, problemem jest to, że na Rudzie nie ma tramwaju, przez co nadrabia się to połączeniami międzydzielnicowymi i nie ma tam żadnej linii, na której można by polegać. Zawsze zastanawiało mnie natomiast to, jakim cudem 122 już na placu Wilsona ma na ogół 4-5 minut opóźnienia i czy jest to kwestia niemożności nadrabiania opóźnień na zbyt krótkim postoju. Niestety na tej linii jedyną receptą na poprawę tego problemu jest chyba dołożenie czasu na postoje, chyba, że mielibyśmy okroić 122 do roli dowozówki Powązek do metra, bo gigantycznych korków na Powązkowskiej i Maczka inaczej się przezkoczyć niestety nie da.
pawcio pisze:
24 cze 2019, 20:55
Przede wszystkim z pętli Górczewska trzeba uciekać. Autobusowa bardziej przeszkadza metru niż tramwajowa.
Przez najbliższe dwa lata żadna niczemu nie przeszkadza, a przynajmniej nie powinna. Niestety zrobienie tymczasowego toru w miejscu pozamykanych sześciu pasów albo skoordynowanie robót tak żeby przy torach dłubano w jednym czasie i w tym jednym czasie zrobiono tam wszystko od początku do końca przerosło miejskich organizatorów, przez co mamy tak wspaniały twór, jak 28 na plac Narutowicza. Natomiast nie wyobrażam sobie, żeby za te dwa lata pętlę zamknięto, bo spowoduje to wielki chaos i trzeba będzie kombinować aż z dziesięcioma liniami.

Swoją drogą, czy jestem jedyną osobą, która odniosła wrażenie, że planowany przy metrze Lazurowa układ z trzema stanowiskami postojowymi dla autobusów i trzema dla tramwajów jest dalece zbyt mały?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 cze 2019, 14:48

https://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=13334&l=1
ZTM pisze: Wakacyjne skrócenie trasy linii 122
od 01.07.2019 (poniedziałek) do 01.09.2019 (niedziela)

W okresie letnich wakacji szkolnych, od dnia 01.07.2019 r. do dnia 01.09.2019 r. autobusy linii 122 zostają skierowane na trasę skróconą:

GWIAŹDZISTA – ... – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – STARE BEMOWO
I oto jest komunikat, jak widać na razie skracają tylko na wakacje. Co prawda z jednej strony rozumiem, bo na Kaliskiego znajduje się głównie WAT, więc większość ruchu odpada, z drugiej jest to o tyle dziwne, że nie znam innego przypadku, kiedy linia byłaby skrócona na wakacje, pomijając standardowy zakres zmian takich jak 157 na Gdańskiej. Chociaż w sumie nie zdziwiłbym się, jakby ZTM stwierdził, że w okresie wakacyjnym na linii 122 między Starym Bemowem a Górczewską liczono pasażerów i w związku z niezadowalającymi wynikami linia zostanie skrócona na stałe.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 cze 2019, 9:39

To się jednak wiąże też z ograniczeniem pętli na OSG moim zdaniem. Już całkiem niedługo jedyne, co tam rzeczywiście trzeba będzie krańcować, to będą 189 i 190. No i 105.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ