Dzięki.
Obserwacja nie taka jednostkowa, tzn. nie jeden kurs, a cała zmiana jednego dnia.
Ale tak jak myślałem szału nie ma, delikatnie mówiąc. Ciekawe, jak jest w zmianie B.
Moderator: Wiliam
Ktoś wie jak to w końcu będzie ? Skrócenie 122 z pewnością wywoła lament. Z kolei 220 przydałoby się na pewno częściej chociaż w weekendy (naprawdę 2 brygad się nie znajdzie ?) a i wyprostowanie przez Powstańców też jest chyba do rozważenia... Między Radiową a Os. Górczewska raczej obie te linie się sprawdzają.od dnia 1.07 br. (poniedziałek):
(...)
wprowadzenie specjalnego rozkładu jazdy oraz skrócenie trasy linii 122 (szczegóły zostaną podane w terminie późniejszym)
Z tym się zgadzam, tak samo jak w kwestiiYelonker pisze: ↑24 cze 2019, 13:38IMHO to 220 należy wyprostować, bo jak pokazało liczenie pasażerów, od Starego Bemowa jest ich 3 razy mniej. 122 zaś powinno dojeżdżać na Górczewską, bo nie dojeżdża na tę pętlę 28, brakuje więc połączenia z Bielanami i Żoliborzem, a prostowanie tej linii spowoduje dublowanie się z tym odcinkiem tej linii tramwajowej, który na razie funkcjonuje bez problemu.
122 pełni funkcje międzydzielnicowe całkiem sprawnie, ale bałagan zaczyna się od pl. Wilsona. Jest tam za duża liczba linii w stosunku do możliwości skoordynowania ich ze sobą. Wynika to ze zbyt dużej odległości Gwiaździstej, która odpowiada za jedyną pętlę w okolicy. Linie tranzytowe (112, 185, 220) powinny kończyć swoje trasy przy dużych węzłach komunikacyjnych, a linie wspierające, lokalne, wewnątrz dzielnicy powinny zapewniać do nich częsty i sprawny dowóz.uniezależnienia dowozu Żoliborza do metra od korków na Lazurowej
Akurat za pętlą przy placu Wilsona nie tęsknię, problemem jest to, że na Rudzie nie ma tramwaju, przez co nadrabia się to połączeniami międzydzielnicowymi i nie ma tam żadnej linii, na której można by polegać. Zawsze zastanawiało mnie natomiast to, jakim cudem 122 już na placu Wilsona ma na ogół 4-5 minut opóźnienia i czy jest to kwestia niemożności nadrabiania opóźnień na zbyt krótkim postoju. Niestety na tej linii jedyną receptą na poprawę tego problemu jest chyba dołożenie czasu na postoje, chyba, że mielibyśmy okroić 122 do roli dowozówki Powązek do metra, bo gigantycznych korków na Powązkowskiej i Maczka inaczej się przezkoczyć niestety nie da.PiotrekP pisze: ↑24 cze 2019, 21:08122 pełni funkcje międzydzielnicowe całkiem sprawnie, ale bałagan zaczyna się od pl. Wilsona. Jest tam za duża liczba linii w stosunku do możliwości skoordynowania ich ze sobą. Wynika to ze zbyt dużej odległości Gwiaździstej, która odpowiada za jedyną pętlę w okolicy. Linie tranzytowe (112, 185, 220) powinny kończyć swoje trasy przy dużych węzłach komunikacyjnych, a linie wspierające, lokalne, wewnątrz dzielnicy powinny zapewniać do nich częsty i sprawny dowóz.
Przez najbliższe dwa lata żadna niczemu nie przeszkadza, a przynajmniej nie powinna. Niestety zrobienie tymczasowego toru w miejscu pozamykanych sześciu pasów albo skoordynowanie robót tak żeby przy torach dłubano w jednym czasie i w tym jednym czasie zrobiono tam wszystko od początku do końca przerosło miejskich organizatorów, przez co mamy tak wspaniały twór, jak 28 na plac Narutowicza. Natomiast nie wyobrażam sobie, żeby za te dwa lata pętlę zamknięto, bo spowoduje to wielki chaos i trzeba będzie kombinować aż z dziesięcioma liniami.
I oto jest komunikat, jak widać na razie skracają tylko na wakacje. Co prawda z jednej strony rozumiem, bo na Kaliskiego znajduje się głównie WAT, więc większość ruchu odpada, z drugiej jest to o tyle dziwne, że nie znam innego przypadku, kiedy linia byłaby skrócona na wakacje, pomijając standardowy zakres zmian takich jak 157 na Gdańskiej. Chociaż w sumie nie zdziwiłbym się, jakby ZTM stwierdził, że w okresie wakacyjnym na linii 122 między Starym Bemowem a Górczewską liczono pasażerów i w związku z niezadowalającymi wynikami linia zostanie skrócona na stałe.ZTM pisze: Wakacyjne skrócenie trasy linii 122
od 01.07.2019 (poniedziałek) do 01.09.2019 (niedziela)
W okresie letnich wakacji szkolnych, od dnia 01.07.2019 r. do dnia 01.09.2019 r. autobusy linii 122 zostają skierowane na trasę skróconą:
GWIAŹDZISTA – ... – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – STARE BEMOWO