Koniec ikarusów?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 lis 2013, 18:35

winnux8 pisze:Do kitu z takim końcem, jak parówy zjeżdżały to była wielka feta, a teraz... No ale przecież "oszczędności", chociaż madziary cieszyły się jeszcze większą popularnością jak parówy.
Popularnością wśród kogo :?: Nie potrafię wskazać nikogo poza wąską grupą ikarusofili, którzy przez ostatnie miesiące wstawali o 4 rano aby spisywać na mieście wszystkie autobusy tej marki które wyjechał z zajezdni. Takie zachowania kwalifikują się już od wzmożoną opiekę lekarzy specjalistów.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 26 lis 2013, 18:37

Frencher pisze:
winnux8 pisze:Do kitu z takim końcem, jak parówy zjeżdżały to była wielka feta, a teraz... No ale przecież "oszczędności", chociaż madziary cieszyły się jeszcze większą popularnością jak parówy.
Popularnością wśród kogo :?: Nie potrafię wskazać nikogo poza wąską grupą ikarusofili, którzy przez ostatnie miesiące wstawali o 4 rano aby spisywać na mieście wszystkie autobusy tej marki które wyjechał z zajezdni. Takie zachowania kwalifikują się już od wzmożoną opiekę lekarzy specjalistów.
=D> =D> =D> brawa i szacun dla Frencher'a !
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lis 2013, 18:41

ashir pisze:Chyba z ITSem dawno nie jechałeś? :D
A z miesiąc temu, jak nie wcześniej jeszcze... :P
ashir pisze:Ostatnim dniem eksploatacji odkurzaczy w normalnym ruchu jest dzień 30 listopada. Szybko, no nie? :wink:
Ekspresowo ;) Następne w kolejce są gnioty, a dalej nie ma już nic :D
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 26 lis 2013, 18:42

Nie mówię, że nie kwalifikują się, ale w np. okresie letnim miłośników ikarusów z ich lufcikami nie brakowało ;)
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

primoż
Posty: 3746
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 26 lis 2013, 18:50

Wolfchen pisze:Ekspresowo ;) Następne w kolejce są gnioty, a dalej nie ma już nic :D
Jeszcze neoplany pod palnik i będę zachwycony :]
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 lis 2013, 19:10

Wolfchen pisze:Ekspresowo ;) Następne w kolejce są gnioty, a dalej nie ma już nic :D
Gnioty niezmodernizowane niby też mają zakończy żywot. Te z Redutowej to nawet logiczne, ale w przypadku tych ostatnich z Stalowej to już taki pewien bym nie był. W końcu gniot to też wóz niskopodłogowy dla ZTMu, więc przeciwskazań do ich wyjazdu nie ma. Tym bardziej, że nowsze wersje Jelcza jeszcze parę lat to spokojnie pojeżdżą. :razz:

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 26 lis 2013, 20:27

winnux8 pisze:Do kitu z takim końcem, jak parówy zjeżdżały to była wielka feta, a teraz...
No ale trzynastki, w przeciwieństwie do Ikarusów, były pojazdami polskiej produkcji, przełomowymi dla warszawskiej komunikacji, charakterystycznymi i unikalnymi dla Warszawy… nie masowo produkowanymi na cały blok socjalistyczny węgierskimi autobusami będącymi w zasadzie krokiem wstecz. Więc wtedy żegnać akurat było co.

Swoją drogą, teraz czekam aż będziemy mogli pożegnać wszystkie wysokopodłogowe tramwaje i radziecko-rosyjskie składy metra. Aczkolwiek myślę, że na to trzeba będzie jeszcze długo zaczekać, widząc jak obecne władze miasta wyraźnie prioryrytetyzują wymianę taboru autobusowego nad tramwajowy.

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 lis 2013, 20:34

Na koniec wysokopodłogowych tramwajów poczekasz sobie jeszcze do 2032 roku co najmniej. Wtedy to, po 25 latach, Hipolity może w końcu zjadą z warszawskich torowisk.

A rosyjskie składy metra nie różnią się dla pasażera właściwie niczym od Metropolisów.

Awatar użytkownika
gniot88
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:55
Lokalizacja: WI/WX/TST

Post autor: gniot88 » 26 lis 2013, 20:42

Vilén pisze:nie masowo produkowanymi na cały blok socjalistyczny węgierskimi autobusami będącymi w zasadzie krokiem wstecz.
Słowo "węgierskimi" wyjaśnia wszystko, wszak Madziarzy naszymi braćmi/przyjaciółmi są, a to już do czegoś zobowiązuje :) Poza tym 13N to w pewnym sensie był plagiat rozwiązań czeskich, więc z tą polskością to też tak nie do końca...
Tak na poważnie to będzie to kolejny, darmowy punkt dla HGW- usunęła znienawidzone wysokopodłogowe rzęchy będące udręką dla matek z dziećmi i staruszków.
Co do Jelczów to wycofanie tych w jakikolwiek sposób "zmodernizowanych" byłoby chyba już niegospodarnością.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 26 lis 2013, 22:10

gniot88 pisze:Poza tym 13N to w pewnym sensie był plagiat rozwiązań czeskich, więc z tą polskością to też tak nie do końca...
Właściwie polski plagiat czechosłowackiej licencjonowanej od Belgów amerykańskiej konstrukcji… co nie zmienia faktu, że ten konkretny model był użytkowany właściwie wyłącznie w Warszawie. A Ikarusy… to zdaje się kiedyś nawet do zgniłego zachodu zawitały, więc nie wiem, dlaczego to Warszawa ma je upamiętniać, a nie Madziarzy.
Co do Jelczów to wycofanie tych w jakikolwiek sposób "zmodernizowanych" byłoby chyba już niegospodarnością.
Oj, przy obecnym tempie zamiawiania kolejnych partii autobusów, nie zdziwiłbym się, gdyby za parę lat chcieli wycofywać nawet dwuletnie pojazdy :P.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lis 2013, 22:12

ashir pisze:W końcu gniot to też wóz niskopodłogowy dla ZTMu, więc przeciwskazań do ich wyjazdu nie ma. Tym bardziej, że nowsze wersje Jelcza jeszcze parę lat to spokojnie pojeżdżą. :razz:
Wg mnie do odstrzału kwalifikują je stopnie w przejściu (bo genialni inżynierowie nie potrafili zrobić pochylni)...
Autobus Czerwon pisze:A rosyjskie składy metra nie różnią się dla pasażera właściwie niczym od Metropolisów.
Hałasem i komfortem podróży (co prawda wątpliwym w obu przypadkach, ale przynajmniej we "francuzach" nie głuchniesz) ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 lis 2013, 22:18

A w Ruskich nie ma takiego zaduchu, bo można lufick otworzyć.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 lis 2013, 23:12

Krótkie pytanie: Na których liniach na których brygadach są rozpisane rozkładowo ostatnie Ikarusy?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7678
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 lis 2013, 23:18

winnux8 pisze:No ale przecież "oszczędności".
To nie są oszczędności. To jest lenistwo i tumiwisizm. Otwarta impreza pożegnalna należy się mieszkańcom Warszawy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2057
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 26 lis 2013, 23:35

winnux8 pisze:Do kitu z takim końcem, jak parówy zjeżdżały to była wielka feta, a teraz... No ale przecież "oszczędności", chociaż madziary cieszyły się jeszcze większą popularnością jak parówy.
Dokładnie tak samo myślę. Parówki żegnano właściwie dwa razy, z pompą, fetą i wszystkim co można sobie wyobrazić. A Ikarusy pa pa, po cichu i koniec... Dziwne to. Ikarus to w końcu legendarny autobus komunikacji miejskiej, dzięki nim komunikacja przetrwała "zimę stulecia", sprawdzają się w każdych warunkach. Chyba ich zalety są doskonale znane każdemu. Krótko mówiąc, moim zdaniem Ikarusy na tyle wpisały się w krajobraz miasta, że oficjalne pożegnanie powinno być zorganizowane, podobnie jak pożegnanie 13N.

ODPOWIEDZ