Miło, że doszło do porozumienia między Piasecznem, a Prażmowem i busik będzie stawał na wszystkich napotkanych przystankach (jeszcze tak by się przydało między Nieporętem, a Radzyminem na 734 ). Teraz L-2+L-5+L12+L13+L19 będą stanowiły dobrą ofertę na odcinku Urząd Miasta - Zalesie Dolne, w szczycie z małymi lukami będzie częstotliwość 10 minutowa, w międzyszczycie różnie co ok. 15-30 minut, podobnie też w weekendy (a później jak L12 zacznie w weekendy jeździć to dojdzie jeszcze na tym odcinku kilka kursów to oferta jeszcze bardziej będzie zachęcająca). Jeszcze jakby wycofać L19 z Dworskiej (gdzie nie ma przystanku) i skierować trasą obecnego L13, czyli ulicami: Pod Bateriami - IV Pułku Ułanów - Główna - Źródlana, ewentualnie z wprowadzeniem podjazdów L19 do PKP Zalesie Górne (przynajmniej w kierunku Piaseczna) to L13 stałoby się zbędne i można by było puścić częściej wozy do Prażmowa/Gabryelina (jakby gmina Prażmów chciała, bo 2 wozy by się zwolniły z L13). Nawet może jeden wariant pod numerem L13, bo przydałoby się rozdzielenie numeru i nadanie innego dla kursów na Akacjową i innego dla kursów do Urzędu Gminy.ZTM pisze:Stała zmiana trasy linii L19
Od dnia 2 stycznia 2014 r. od początku kursowania linii dziennych linia L19 we wszystkich kursach zostaje wydłużona do krańca URZĄD MIASTA (PIASECZNO):
L19
URZĄD MIASTA (Piaseczno) – Sierakowskiego – Warszawska – Młynarska – Puławska – Kościuszki – Sienkiewicza – Polskiego Państwa Podziemnego – Pod Bateriami – Dworska – (…) – URZĄD GMINY (Prażmów)/AKACJOWA
powrót: URZĄD GMINY (Prażmów)/AKACJOWA – (…) - Dworska - Pod Bateriami – Polskiego Państwa Podziemnego - Sienkiewicza – Wojska Polskiego – Jana Pawła II – Chyliczkowska – Zgoda - URZĄD MIASTA (Piaseczno)
Linia L19 będzie obsługiwała wszystkie napotkane przystanki na terenie Gminy Piaseczno.
Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach
Moderator: Wiliam
Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach
Zgodnie z tym co można było przeczytać w SIWZ.
http://www.konstancinjutra.pl/
I strefa biletowa w całej gminie?
Nowy rok przynosi podwyżkę cen biletów dla pasażerów korzystających z komunikacji ZTM. Za bilet 30-dniowy w I i II strefie biletowej zapłacimy 210 zł (teraz jest to 196 zł), bilet kwartalny będzie kosztował 536 zł (do tej pory 474 zł). Bilet jednorazowy staje się przesiadkowym ważnym przez 75 minut (w strefie I) i 90 minut (w strefach I i II).
W związku z podwyżką biletów w grudniu Burmistrz Kazimierz Jańczuk wraz z Przewodniczącym Rady Miejskiej Andrzejem Cieślawskim złożyli wizytę Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy, aby rozpocząć rozmowy o przesunięciu I strefy biletowej na obszar całej gminy Konstancin-Jeziorna.
Oczywiście jak zawsze chodzi o pieniądze, więc trzymajcie kciuki aby negocjacje powiodły się pomyślnie dla mieszkańców naszej gminy. Rok 2014 przyniesie również zmiany na trasach lokalnych linii „L”. Powstaną nowe dogodniejsze połączenia, linie będą obsługiwane przez większe busy, które dotrą do zakątków gminy gdzie nigdy komunikacji nie było. Na ten cel w budżecie gminy na 2014 r. przewidziano ponad 1 mln PLN. Łącznie wydatki na doplaty do komunikacji wyniosą 3,3 milona PLN.
Ciekawe czy istnieje jakakolwiek szansa na takie osiągnięcie:)
I strefa biletowa w całej gminie?
Nowy rok przynosi podwyżkę cen biletów dla pasażerów korzystających z komunikacji ZTM. Za bilet 30-dniowy w I i II strefie biletowej zapłacimy 210 zł (teraz jest to 196 zł), bilet kwartalny będzie kosztował 536 zł (do tej pory 474 zł). Bilet jednorazowy staje się przesiadkowym ważnym przez 75 minut (w strefie I) i 90 minut (w strefach I i II).
W związku z podwyżką biletów w grudniu Burmistrz Kazimierz Jańczuk wraz z Przewodniczącym Rady Miejskiej Andrzejem Cieślawskim złożyli wizytę Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy, aby rozpocząć rozmowy o przesunięciu I strefy biletowej na obszar całej gminy Konstancin-Jeziorna.
Oczywiście jak zawsze chodzi o pieniądze, więc trzymajcie kciuki aby negocjacje powiodły się pomyślnie dla mieszkańców naszej gminy. Rok 2014 przyniesie również zmiany na trasach lokalnych linii „L”. Powstaną nowe dogodniejsze połączenia, linie będą obsługiwane przez większe busy, które dotrą do zakątków gminy gdzie nigdy komunikacji nie było. Na ten cel w budżecie gminy na 2014 r. przewidziano ponad 1 mln PLN. Łącznie wydatki na doplaty do komunikacji wyniosą 3,3 milona PLN.
Ciekawe czy istnieje jakakolwiek szansa na takie osiągnięcie:)
Jakoś w to nie wierzę. Linie lokalne w pierwszej strefie to też byłby dziwny widok.
To zrobi się z nich dwusetki.
To trzeba byłoby wprowadzić pełną taryfę, a nie tylko od dobowego wzwyż. Zresztą i tak mało realna jest ta strefa I, skoro dla Konstancina-Jeziorny było dużym problemem wysupłanie pieniędzy (ok. 250 000 zł) na dodatkowe kursy linii lokalnych, żeby oferta z nowymi liniami i trasami była rozsądna od 1 marca 2014 roku, a inne poważniejsze zmiany spotykają się z oporem burmistrza czy też radnych.
Propaganda samorządowa przed wyborami
Marki też chciały kiedyś pierwszej strefy, ale jak im ZTM podliczył ile by to kosztowało to im się już chyba odechciało.
Władze Konstancina chcą przed wyborami załatwić sobie kwita pt. "chcieliśmy, ale Warszawa nam nie pozwoliła" moim zdaniem...ashir pisze:Jakoś w to nie wierzę. Linie lokalne w pierwszej strefie to też byłby dziwny widok.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Powinni zacząć od czegoś prostszego, tzn. dostępu do hologramu dla tych, którzy w K-J płacą podatki. Mieliby tańszą drugą taryfę. Warszawa też powinna do tego dążyć bo wtedy może więcej gmin się do tego przekona.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja tu interesu Warszawy jakoś nie widzę...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeżeli gmina będzie odpowiednią kwotę, równą lub większą od zysku z podwyżki biletów na danym terenie, dopłacać do komunikacji to co tu nie widać? Dodatkowo może wzrosnąć liczba pasażerów, a to daje mniejsze korki itp.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Przede wszystkim powinni zrobić podstrefy w strefie 2 - osobną dla każdej gminy. No i wywalić MZA z obsługi strefówek, żeby przewoźnicy byli wybierani w przetargach - taniej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Po co podstrefy?
Żeby bilety były tańsze. Na przykład ktoś z Marek sobie kupi bilet na Marki + Warszawę, zamiast na strefy 1 i 2 (bo po co mu taka linia 733)? A przy okazji można by było wtedy urealnić dopłaty ze strony gmin.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A na jakiej podstawie wnosisz, że bilety byłyby tańsze, skoro osoby podróżujące z Marek do Babic są, jak sam przyznałeś, błędem statystycznym? Oznacza to, że ich istnienia tak naprawdę taryfa nie zakłada, a zatem nie mają one wpływu na faktyczną cenę biletu.Wolfchen pisze:Żeby bilety były tańsze. Na przykład ktoś z Marek sobie kupi bilet na Marki + Warszawę, zamiast na strefy 1 i 2 (bo po co mu taka linia 733)? A przy okazji można by było wtedy urealnić dopłaty ze strony gmin.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears