Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 454
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 lut 2024, 7:56

Marszałkowska główną trasą tramwajową? Nie wydaje mi się. No i ile zyskuje ten tramwaj na tym odcinku jadąc 50 zamiast tych "trochę wolniej"?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lut 2024, 9:24

Wdrożenie priorytetu od Bankowego do Zbawiciela o okolicach początku remontu Agrykoli pozwoliło zdjąć z rozkładu po dwie minuty w każdym kierunku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysztof_J
Posty: 448
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 21 lut 2024, 17:44

Matt Cubis pisze:
21 lut 2024, 7:56
Marszałkowska główną trasą tramwajową? Nie wydaje mi się. No i ile zyskuje ten tramwaj na tym odcinku jadąc 50 zamiast tych "trochę wolniej"?
Owszem, są w Warszawie bardziej istotne trasy, jednak tramwajami na Marszałkowskiej też jeździ dość dużo pasażerów. Zresztą tramwajów nie należy rozpatrywać punktowo, tylko jako większą całość i czasem nawet te z pozoru nic nie znaczące 20-30 sekund może zadecydować o tym, że na którymś kolejnym skrzyżowaniu (lub kilku skrzyżowaniach) tramwaj nie zdąży przejechać na danym świetle i potem z tych straconych sekund robią się minuty. Poza tym, im mniej sygnalizacji na danym ciągu, tym łatwiej jest je skoordynować (a przynajmniej tak wskazuje logika).

Stary Pingwin
Posty: 5807
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 lut 2024, 22:32

Dlatego tramwaj od Placu Konstytucji do Centrum staje przy każdym sygnalizatorze, łącznie z przejściem dla pieszych przed patelnią. Zaznaczam, że od Hożej do Centrum jest dwie minuty, a Centrum -Świętokrzyska cała jedna minuta.
miłośnik 13N

KM
Posty: 126
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 22 lut 2024, 15:50

Krzysztof_J pisze:
20 lut 2024, 21:43
Gdzie i kiedy były jakiekolwiek plany dodatkowych przystanków na tamtym odcinku? Jakoś nie kojarzę niczego takiego.
Taką możliwość wprost przewiduje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla okolic PKiN.
https://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp/dan ... 7_plan.pdf
Wcześniej o zamiarach wyznaczenia tych przystanków wypowiadał się bodajże Zarząd Dróg Miejskich w komentarzach na facebooku, gdy ogłaszano przetarg na projekt zmian.
Krzysztof_J pisze:
20 lut 2024, 21:43
Jeszcze zrozumiałbym, gdyby ten odcinek wyglądał chociażby jak ten od Alej Jerozolimskich do pl. Konstytucji, gdzie jest zwarta zabudowa po obu stronach, ale na wysokości pl. Defilad takowa jest tylko po jednej stronie, a obiekty znajdujące się/powstające na samym placu raczej nie będą generować jakichś bardzo dużych tłumów pieszych (nie ma tam np. bazaru, centrum handlowego, szpitala, czy przychodni). Zresztą są naziemne przejścia przy Świętokrzyskiej i rondzie Dmowskiego.
Dotychczas mogliśmy faktycznie mówić o niskiej liczbie pieszych po zachodniej stronie Marszałkowskiej. Z czego to wynikało? Oprócz dużego parkingu nie było tam właściwie nic. Pomijając Pałac, przed nim samym będzie duży plac pieszy z (zapowiadaną) zielenią, zaraz obok Muzeum Sztuki Nowoczesnej, w planach także Emilka i TR. Po drugiej stronie powstanie duża przestrzeń piesza z (też zapowiadaną) zielenią. A dzielić to wszystko będzie pas startowy z torowiskiem po środku. Uważam zatem, że przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów są w tym miejscu niezbędne.

Co do przystanków: niewątpliwie generują one potoki pieszych. Odległość pomiędzy Centrum a Metrem Świętokrzyska jest spora, szczególnie jak na Centrum. Jeżeli chciałbym wybrać szybki przejazd przez Marszałkowską, np. z placu Bankowego do Politechniki to wybieram metro, jeżeli chciałbym po drodze wysiąść przy Królewskiej, Hożej, pl. Konstytucji (lub właśnie Złotej) – wybieram tramwaj. Naprawdę dobry priorytet na całym ciągu pozwoliłby na minutę pomiędzy Świętokrzyską a Złotą, Złotą a Centrum, Centrum a Hożą, Hożą a pl. Konstytucji – jakie są szanse na taki priorytet nie jestem w stanie ocenić, ale nie można z tego powodu robić przystanków co kilometr i rezygnować z przejść naziemnych.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 kwie 2024, 23:00

Dlaczego właściwie tramwaje nie mają przystanku Strzelecka skoro miejsce jest, a nawet się prosi wręcz żeby ja jakoś sensownie wykorzystać :-k :?:

michael112
Posty: 2827
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 kwie 2024, 21:12

KM pisze:
22 lut 2024, 15:50
minutę pomiędzy Świętokrzyską a Złotą, Złotą a Centrum
To nie lepiej już tam zrobić przystanki dla autobusów a nie spowalniać tramwaj?

Stary Pingwin
Posty: 5807
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 kwie 2024, 21:21

TGM pisze:
10 kwie 2024, 23:00
Dlaczego właściwie tramwaje nie mają przystanku Strzelecka skoro miejsce jest, a nawet się prosi wręcz żeby ja jakoś sensownie wykorzystać :-k :?:
Na Mokotowie przystanek tramwajowy Puławska/Dolna się przyda, oraz przy Narbutta :arrow: Centrum. Jak spowalniać tramwaje, to spowalniać.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2024, 21:28

TGM pisze:
10 kwie 2024, 23:00
Dlaczego właściwie tramwaje nie mają przystanku Strzelecka skoro miejsce jest, a nawet się prosi wręcz żeby ja jakoś sensownie wykorzystać :-k :?:
Zaryzykowałbym tezę, że brak przystanku Strzelecka jest bardzo sensownym wykorzystaniem tego miejsca.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ