BRT

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 25 cze 2014, 15:08

Poc Vocem pisze:W innych postach niż pierwszy pojawiają się także inne przykłady (Douai, Eindhoven, Stambuł). W Warszawie średnia prędkość autobusu linii zwykłej to 21 km/h, przyspieszonej 24 km/h, dla przytoczonych przez ciebie ciągów pewnie wyjdzie coś pomiędzy tymi wartościami, co dalej oznacza poziom podobny do BRT lub nieco tylko niższy (np. 1-2 km/h, co odpowiada skróceniu czasu przejazdu półgodzinnej podróży o 2,5 minuty, gra niewarta świeczki biorąc pod uwagę nakład pieniężny).
Zgadza się tylko pytanie czy częstotliwość przystanków jest podobna i czy czasy wymiany są porównywalne ?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 cze 2014, 18:38

Czasy wymiany jest z pewnością w Douai czy Eindhoven krótszy, natomiast odległości między przystankami podobne - 350 metrów wobec warszawskich bodaj 400.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 17 lip 2014, 23:51

Mam pytanie - która z miejskich instytucji zleciła tę analizę: BDiK, czy ZTM? A jeżeli ZTM, to który dział: inwestycje, kierowane obecnie przez Łukasza Puchalskiego, wypowiadającego się dla transport-publiczny.pl?
pozdrawiam, tomek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 lip 2014, 6:11

Zdziwiłbym sie , gdyby to nie był BDiK.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 lip 2014, 9:49

No to się dziw do woli. ZTM, inwestycje. Przy czym niekoniecznie z własnej inicjatywy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

primoż
Posty: 3763
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 18 lip 2014, 10:21

Bastian pisze:Przy czym niekoniecznie z własnej inicjatywy.
Presja "z góry"?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 19 lip 2014, 13:12

I jeśli tak, to na kogo - na Łukasza Puchalskiego, czy jeszcze na poprzedniego dyrektora?
Zmiana była jakoś niedawno...
pozdrawiam, tomek

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 14 lut 2015, 23:16

Ja mam dziwne wrażenie, że temat: przeanalizujmy BRT vs tramwaj ma zrobić to samo co w przypadku Wschodniej Białołęki analiza metro vs tramwaj, czyli odsunąć w czasie budowę tramwaju oraz ukryć niepotrzebny wydatek w postaci ponad miarę zbudowanej stacji metra Stadion Narodowy. Im dłużej tramwaju na Gocław nie będzie tym, większa szansa, że w końcu się powie: już za chwilę budujemy tam metro i tramwaj niepotrzebny.

Rada Pragi Płd powinna mocno tupnąć w temacie. Zobaczę, czy znajome osoby z tej Rady mają jaja.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lut 2015, 23:18

Oczywiście, że chodzi o uzasadnianie wydatku na pół stacji Stadion. Metra na Gocław stamtąd nigdy nie będzie, ale cały czas będzie się mówić, że zaraz, zaraz...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lut 2015, 13:52

Poc Vocem pisze: Zresztą co to za prędkość komunikacyjna 21 km/h? :P
No właśnie, linia 2, prędkość komunikacyjna 31 km/h :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 15 lut 2015, 23:07

Tak sobie myślę, czy zbieżność czasowa pomysłów na BRT na Gocław i na Nowy Dwór we Wrocławiu to przypadek?
Nowa "moda" na BRT w Polsce?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8367
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lut 2015, 12:30

Raczej dramatyczna próba wyciągnięcia (ostatni raz?) funduszy z UE przeznaczonych na zbiorkom w celu wybudowania nowych dróg.
W Poznaniu ekipa Grobelnego próbowała w podobny sposób (zamiast BRT mówiono o trolejbusach) wybudować nową drogę na Naramowice (takie nasze Derby), nie udało im się, ale innych miast to nie zraziło...

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 16 lut 2015, 20:01

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 47773.html
Czyli jednak system BRT nie jest, wbrew pozorom, z gumy. Zresztą jakie BRT na Gocławiu? Kawałek wydzielonego pasa mogą nawet zbudować, a co z mostem i dalej?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 16 lut 2015, 21:18

A dalej w korek na Poniatowskiego. To nawet największy orędownik systemu przyznał przecież otwarcie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lut 2015, 22:30

Dr A. Brzeziński? Jeśli nawet, to nie w tej prezentacji.

BRT nie jest z gumy, istnieje maksimum przepustowości dla każdego z systemów, żadna nowość.

Natomiast wg mnie największym kontrargumentem przeciw BRT jest konieczność budowy od zera kolejnego systemu. Tak samo trolejbusy. Nawet na Krakowskim Przedmieściu mogą jeździć tramwaje, na baterie jeśli trzeba.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ