Rozkład jazdy 2014/2015

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7025
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Rozkład jazdy 2014/2015

Post autor: Emyl » 17 lip 2014, 12:35

Łamiąca wiadomość: w nowym rozkładzie pojawiają się problemy ze szczytowymi połączeniami regionalnymi. Koledzy z PLK zapomnieli, że te mają większe (choć, o ironio, niepolityczne) znaczenie, niż Pendolina. I tak, z Krakowa w kierunku Kozłowa przez dwie godziny nie będzie pociągu, a następnie dwa odjadą jeden za drugim, a na trasach z Gdańska niektóre składy postoją sobie po 10 minut czekając, aż przejedzie EIC. Uderz więc w stół, a Transport-Publiczny.pl się odezwie, że potrzebne są na gwałt dodatkowe tory w aglomeracjach.

Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać. :term:

Bibliografia: :p
http://www.rynek-kolejowy.pl/53134/rozk ... akowa.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/53118/pomo ... nalne.html
http://www.transport-publiczny.pl/felie ... z-051.html

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27658
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 13:14

Na całym świecie pociągi wolniejsze są wyprzedzane przez pociągi szybsze. To, że w Polsce zajmuje to milion lat ze względu na chore wytyczne PLK, to kwestia PLK, a nie idei. Dodatkowo warto zauważyć, że linia nr 8 nie jest w żadnym stopniu przystosowana do obsługi ruchu mieszanego - ruch prowadzony jest w następstwie posterunków, a od Krakowa po Kozłów nie ma możliwości wyprzedzania pociągów, bo stacje nie są wyposażone w krawędzie peronowe przy torach głównych dodatkowych.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 lip 2014, 15:46

Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.

Ale jeśli PLK sobie zaplanowało, ze 24 minuty przed pociągiem do Koniecpola (sic!, nie żadne pendolino, pociągi w kierunku CMK aż tyle wolnego nie potrzebują) z Krakowa Głównego nie może jechać nic innego, to ja nie mam więcej pytań.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27658
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 16:05

MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
W Polsce nie istnieje.
Ale jeśli PLK sobie zaplanowało, ze 24 minuty przed pociągiem do Koniecpola (sic!, nie żadne pendolino, pociągi w kierunku CMK aż tyle wolnego nie potrzebują) z Krakowa Głównego nie może jechać nic innego, to ja nie mam więcej pytań.
Nie "nic innego", tylko nic wolnego. Ekspres wrocławski do Kozłowa jedzie 38 minut, osobówka 59 minut.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25858
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lip 2014, 16:15

A tam się po drodze w jakimś Miechowie powyprzedzać nie da?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27658
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 16:32

pawcio pisze:A tam się po drodze w jakimś Miechowie powyprzedzać nie da?
fik pisze:a od Krakowa po Kozłów nie ma możliwości wyprzedzania pociągów, bo stacje nie są wyposażone w krawędzie peronowe przy torach głównych dodatkowych
(i ta osobówka dojechałaby najdalej do Słomnik tak w ogóle)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 lip 2014, 10:33

fik pisze:
MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
W Polsce nie istnieje.
Planowo nie, ale nieplanowo... Tylko kto by tam o tym myślał :/

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14827
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lip 2014, 12:45

fik pisze:Na całym świecie pociągi wolniejsze są wyprzedzane przez pociągi szybsze.
Z drugiej strony, odniosłem wrażenie, że w Niemczech pociągi dowożące i odwożące z pracy są traktowane nieco priorytetowo w obrębie aglomeracji - tak, jakby DB wychodziło z założenia, że IC/ICE parominutowe opóźnienie nadrobi na trasie :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 11207
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 lip 2014, 21:42

fik pisze:
MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
W Polsce nie istnieje.
W Europie też raczej nie istnieje :=>
ŁK

ODPOWIEDZ