Wołoska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 wrz 2014, 21:00

Autobus Czerwon pisze:Aż zapytam z ciekawości, jest w Polsce jakieś skrzyżowanie gdzie dla samochodów są światła, a dla pieszych nie ma? Szczerze mówiąc polikwidowałbym połowę sygnalizacji dla pieszych przy przejściu przez tory tramwajowe, bo i tak ludzie łażą jak chcą, a tramwaj nie jest jakimś małym okruszkiem że go nie widać.
W Warszawie są chyba jeszcze miejsca, gdzie skrzyżowania są osygnalizowane, a sygnalizacji pieszy/tramwaj nie ma (świta mi skrzyżowanie Anielewicza/al. JPII, ale pokroić się nie dam, zresztą nie wiem czy tam to nie wynika ze zbyt małych azyli dla pieszych). Ponadto nie ma przymusu, że wszystkie relacje na skrzyżowaniu muszą być osygnalizowane (por. skręt al. Armii Ludowej (z Pragi)/Waryńskiego (do centrum)) i podobnie można by rozwiązywać kwestie pieszy/tramwaj, ba! nawet (ulubiony argument niektórych) na zachodzie tak robią. Należy jednak zwrócić uwagę, że stosowanie częściowego osygnalizowania uchodzi za dezorientujące i dlatego trzeba to robić z głową.
BJ pisze:Być może. Ty - jeśli dobrze wywnioskowałem z innych postów - zajmujesz się tym w ramach studiów, więc na pewno lepiej znasz różne "schematy i zasady".
Ja tylko mówię jako kierowca i pasażer, że Warszawę opanowała jakaś mania sygnalizacji świetlnych, które są w opinii niektórych lekarstwem na wszystko. I tworzy się je w takich miejscach, że ciężko uwierzyć.
Ale akurat w omawianym przypadku to nie grozi i aby to zobaczyć wystarczy ująć sprawę matematycznie. Wołoska będzie miała 3 pasy ruchu, którymi przejedzie 3n pojazdów, zamiast obecnego n. Ponieważ jest to ulica ważniejsza na danym skrzyżowaniu, otrzyma co najmniej 0,5 projektowanego czasu (zgrubnie licząc, zależy jaki sobie program ustalimy), a zatem przepustowość wyniesie 1,5n. Więcej.

Natomiast co do samego problemu obawiam się, że z poziomu inżyniera ruchu niewiele da się zrobić. Rozporządzenie jest skonstruowane tak, że kładzie większy nacisk na bezpieczeństwo ruchu niż efektywność. Wszakże żyliśmy tyle czasu bez czasów międzyzielonych i było dobrze.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 wrz 2014, 21:06

Poc Vocem pisze: Natomiast co do samego problemu obawiam się, że z poziomu inżyniera ruchu niewiele da się zrobić. Rozporządzenie jest skonstruowane tak, że kładzie większy nacisk na bezpieczeństwo ruchu niż efektywność.
Ale czy przy przebudowie drogi rozporządzenie zmusza projektanta do zastosowania w takim, a takim miejscu sygnalizacji?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 wrz 2014, 21:23

Nie, ale (za Politechniką Białostocką):
Zainstalowanie sygnalizacji na skrzyżowaniu mogą uzasadniać:
a) natężenia ruchu kołowego na drodze głównej i podporządkowanej
b) natężenia ruchu pieszego
c) wypadki drogowe oraz ich skutki
d) sterowanie ruchem na sąsiednich skrzyżowaniach
e) zła widoczność na wlotach i złożoność skrzyżowań
f) znaczenie arterii
g) konieczność ręcznej regulacji
Z a) wynika, że sygnalizację stosujemy, gdy natężenie ruchu na co najmniej jednej z dróg jest duże. Oznacza to większość skrzyżowań w W-wie, gdzie występuje ulica o wielu pasach ruchu. Nie bez znaczenia jest też punkt f). Mamy dużo dróg o przewartościowanych klasach, np. taka Wołoska jest G, chociaż powinna być Z. A skoro G to sygnalizacja być musi. Czasem istotne jest też e). Jest to dość ciężki do zrozumienia z punktu widzenia kierowcy punkt, bo niekoniecznie musi sobie zdawać sprawę, że akurat jedna relacja, z której nie korzysta, jest relacją o złej widoczności. Przyczyną wszelkiego nieszczęścia jest zaś punkt c) - według dominującej ostatnio interpretacji tłumaczy się to jako: "był wypadek, instalujemy sygnalizację", bo zgodnie z rozporządzeniem ruch musi być prowadzony w sposób bezpieczny.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 wrz 2014, 22:42

W Gdańsku są skrzyżowania, gdzie pieszy ma światła na przejściach przez jezdnie, a przez tory jest przejście bez świateł.
(Oraz ulice z ruchem rowerów pod prąd bez wytyczania pasa dla rowerów.)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 wrz 2014, 23:03

Kojarzę skrzyżowanie przy Ratuszu Ochota, gdzie osygnalizowane jest przejście dla pieszych, ale uliczka dołączająca do Grójeckiej już nie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 wrz 2014, 23:35

Ja mogę rzucić Katowicami: https://www.google.pl/maps/@50.2656139, ... zLih1Q!2e0
Jest "duszek" przy przejściu przez tory tramwajowe przy skrzyżowaniu które tak to jest osygnalizowane.
Obrazek

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 11 wrz 2014, 9:22

Autobus Czerwon pisze:A dla mnie są śmieszne światła przy Telewizji Polskiej. Powinny funkcjonować w DP w godzinach 6:00 - 18:00 i tyle.
Bez tej sygnalizacji skręt ciężarowym w Samochodową o każdej porze doby jest dla mnie niewykonalny (jeśli chodzi o bezpieczeństwo). Po prostu przy takiej odległości torów od jezdni nie jestem w stanie skręcając w prawo zobaczyć czy na torowisku nie ma tramwaju (uprzedzając dziwne komentarze - w nocy jeżdżą techniczne).
Poc Vocem pisze:Przyczyną wszelkiego nieszczęścia jest zaś punkt c) - według dominującej ostatnio interpretacji tłumaczy się to jako: "był wypadek, instalujemy sygnalizację", bo zgodnie z rozporządzeniem ruch musi być prowadzony w sposób bezpieczny.
W Wawrze nie działa. Pewnie jest inna interpretacja dla chłopów pańszczyźnianych.
MichalJ pisze:W Gdańsku są skrzyżowania, gdzie pieszy ma światła na przejściach przez jezdnie, a przez tory jest przejście bez świateł.
(Oraz ulice z ruchem rowerów pod prąd bez wytyczania pasa dla rowerów.)
Gdańsk jest pruski ;)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 11 wrz 2014, 9:34

W Wawrze nie działa. Pewnie jest inna interpretacja dla chłopów pańszczyźnianych.
Czy ja wiem? Zazwyczaj panu zależy na bezpieczeństwie chłopów, żeby miał kto na nich robić.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 wrz 2014, 10:31

MichalJ pisze:W Gdańsku są skrzyżowania, gdzie pieszy ma światła na przejściach przez jezdnie, a przez tory jest przejście bez świateł.
(Oraz ulice z ruchem rowerów pod prąd bez wytyczania pasa dla rowerów.)
W Łodzi jest sporo przejść przez tory bez świateł lub z wzbudzaną przez tramwaj sygnalizacją (tramwaj wywołuje żółte migające, czasem uzupełnione przez sygnał głosowy "uwaga tramwaj").

Ale w Warszawie BEZPIECZEŃSTWO jest najważniejsze. Również tramwajów jako takich - plac Wilsona tego świadkiem.


Osygnalizowane przejścia przez torowisko tylko uczą ludzi ignorowania przepisów...

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 11 wrz 2014, 11:38

W Gdańsku przy przejściach dla pieszych jest oddzielna sygnalizacja dla kierowców i dla rowerzystów.Występuję to zwłaszcza przy przystankach tramwajowych umieszczonych na wysepkach.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 wrz 2014, 15:19

Bez tej sygnalizacji skręt ciężarowym w Samochodową o każdej porze doby jest dla mnie niewykonalny (jeśli chodzi o bezpieczeństwo). Po prostu przy takiej odległości torów od jezdni nie jestem w stanie skręcając w prawo zobaczyć czy na torowisku nie ma tramwaju (uprzedzając dziwne komentarze - w nocy jeżdżą techniczne).
Panie, myśmy się nie zrozumieliśmy :P Mi chodzi o sygnalizację przy ZP Telewizja Polska. Światła na krzyżówce Woronicza/Samochodowa zostały założone stosunkowo niedawno i są one jak najbardziej potrzebne.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 23 wrz 2014, 9:13

Autobus Czerwon pisze:
Bez tej sygnalizacji skręt ciężarowym w Samochodową o każdej porze doby jest dla mnie niewykonalny (jeśli chodzi o bezpieczeństwo). Po prostu przy takiej odległości torów od jezdni nie jestem w stanie skręcając w prawo zobaczyć czy na torowisku nie ma tramwaju (uprzedzając dziwne komentarze - w nocy jeżdżą techniczne).
Panie, myśmy się nie zrozumieliśmy :P Mi chodzi o sygnalizację przy ZP Telewizja Polska. Światła na krzyżówce Woronicza/Samochodowa zostały założone stosunkowo niedawno i są one jak najbardziej potrzebne.
Aaaa. To teraz już pasuje :)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2016, 20:16

(O, wątek odkopałem.)

Co to jest takie coś na Wołoskiej pod sam koniec? O tu: http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... faff006x70

Kilka drewnianych podkładów i na tym coś na kształt dylatacji z ukośnie przeciętych szyn...

Więcej jest tego na mieście? Wszędzie tego pełno i tylko ja dopiero teraz zauważyłem? Jeszcze jakoś inaczej?

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 gru 2016, 9:55

Jest tego trochę. Na Odrowąża 2 komplety, z czego jeden koncertowo zpsuty.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 gru 2016, 11:30

Ale po co to jest i dlaczego? (I jak zepsuty?)

ODPOWIEDZ