Dworzec Południowy

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 28 lut 2015, 16:03

Bastian pisze: nowa linia DP - Wołoska - Banacha - DWZ.
A ja myślałem, żeby 1 tak puścić, ale rzeczywiście trasa zbyt długa się zrobi.

Lynx
Posty: 31
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:49
Lokalizacja: Bedfordshire / (Warszawa)

Post autor: Lynx » 28 lut 2015, 17:00

Aj późno było i nie doczytałem :oops: . Fakt, pętla dla prostego połączenia Służew Biurowy-Wilanowska jest wskazana.
Groteskowość tego schematu polega na tym, że tramwaj ma objeżdżać w koło siedzibę ZTMu... Nie uważacie że to trochę jednak zabawne. Bo pętla jak pętla.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 lut 2015, 17:02

Autobus Czerwon pisze:
Mnie zastanawia sensowność likwidowania pętli tramwajowej na Wilanowskiej. Zakładając że linie na niej stacjonujące to nie muchowozy (a ta na Służewiec to już na pewno), to trzeba będzie dla nich znaleźć miejsce
Podobno docelowo 31 ma jeździć do Metra Wierzbno, a 14 to myślę że mogłaby na Służewiec pojechać, tylko pytanie jak z miejscem na tamtejszej pętli, bo już teraz jest krucho.
No właśnie jestem ciekaw czy będzie to robione podczas zamknięcia głowicy południe/wschód na skrzyżowaniu Woronicza/Wołoska i zastanawia mnie jak to ma być robione? Bo jeśli tak jak przy Daszyńskim to mija się z celem, najlepszy byłby oddzielny tor do zawracania.
Lynx pisze:Groteskowość tego schematu polega na tym, że tramwaj ma objeżdżać w koło siedzibę ZTMu... Nie uważacie że to trochę jednak zabawne.
To nawet nie jest schemat tylko luźna wizja autora tekstu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lut 2015, 17:44

Nie, akurat jak na schemat jest to całkiem czytelne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 lut 2015, 18:11

Dokładnie. Przecież celem tego rysunku jest pokazanie idei zmian, a nie to, na którym wlocie będą wydzielone tory, a na którym nie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lut 2015, 19:39

Lynx pisze: Groteskowość tego schematu polega na tym, że tramwaj ma objeżdżać w koło siedzibę ZTMu... Nie uważacie że to trochę jednak zabawne. Bo pętla jak pętla.
A gdyby siedziba ZTM mieściła się w jednej z kamienic w kwartale okrążanym przez 23?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 28 lut 2015, 21:06

Albo na pl. Narutowicza, po rewitalizacji :P ?

A tak poza tym, czy według schematu analizowane są 2 przebiegi trasy :mewa: Wilanowska - Wilanów? (jeden Wilanowską, drugi bliżej osiedli)

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 28 lut 2015, 21:32

A czy ta trasa tramwajowa do Wilanowa jest w stanie wyeliminować tak lansowaną trasę na Wilanów przez Sobieskiego? Skoro tramwaj dowiezie do metra to nikt nie wybierze tłuczenia się tramwajem do centrum. W ogóle trasy tramwajowej na tak długich dystansach nie powinno się budować będzie z pewnością wolniejsza od autobusu przyspieszonego a buspas na Sobieskiego jeszcze bardziej to udowadnia.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 28 lut 2015, 21:35

Czotyk pisze:A czy ta trasa tramwajowa do Wilanowa jest w stanie wyeliminować tak lansowaną trasę na Wilanów przez Sobieskiego? Skoro tramwaj dowiezie do metra to nikt nie wybierze tłuczenia się tramwajem do centrum.
A mieszkańcy na północ od al. Wilanowskiej? Oni nie będą mieli linii do M Wilanowska, i to dla nich – nie dla MW – przede wszystkim ma być dedykowana trasa.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lut 2015, 21:54

Nie bardzo wiem, co buspas na Sobieskiego udowadnia w kontekscie tramwaju, ktorego tam nie ma?.

Na Tarchominie tramwaj "bierze" jadace krotsza trasa ekspresy i to jest benchmark. Pewnie, taksowek - zwlaszczA poza szczytem - nie wyprzedzi, tylko to nie o to w tramwaju cbodzi, tylko o ogolnie najnizsza sume czasu (i kosztow ogolnie, w tym nie tylko kasy) podrozy w systemie. Owszem, czasem oplaca sie nie pominac przystanku.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 28 lut 2015, 21:57

Przede wszystkim prędkość autobusu na Sobieskiego jakaś zabójcza nie jest, zwłaszcza w szczycie. Nie jestem sprinterem, a szybciej przejeżdżam odcinek od Wilanowskiej do Witosa rowerem niż autobus, co oznacza Vkom na poziomie 20-21 km/h. Tramwaj spokojnie da radę wyciągnąć tyle. Już nie wspominając o tym, że np. w popołudniowym szczycie na samej tylko spacerowej traci się 10 minut... Sumarycznie tramwaj będzie szybszy, zwłaszcza bez buspasa.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36637
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2015, 22:40

Ja bardzo przepraszam, ale czy mieszkańcy Wilanowa Zachodniego rozpływają się w zachwytach nad 217, czy domagali się 522? To o czym ta mowa? :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lut 2015, 22:46

A to nie było tak że oni narzekają na 217 bo stoi w korku na Wilanowskiej?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 28 lut 2015, 22:51

Było tak. Ale to samo można powiedzieć o 522 i Spacerowej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 28 lut 2015, 22:59

Bastian pisze:Ja bardzo przepraszam, ale czy mieszkańcy Wilanowa Zachodniego rozpływają się w zachwytach nad 217, czy domagali się 522? To o czym ta mowa? :P
Nad 522 a nie czarnuchem stającym co przystanek :P

Co do Sobieskiego to są tam po 3 pasy więc buspas powinien od samego początku biec od Spacerowej do Wilanowskiej. Szybko i tanio. Nie jestem wyznawcą autobus nad tramwaj ale uważam, że od MW pod Sobieskiego do Dw. Centralnego powinna prowadzić nowa linia metra. Ale lepiej zamilknę bo dyskusja schodzi trochę na niewłaściwy tor :P

Żeby było na temat to uważam, że docelowo powinna być uruchomiona tam linia tramwajowa tranzytowa Miasteczko - :mewa: - PDPS i jakaś linia 4x :mewa: - PDPS
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

ODPOWIEDZ