Dworzec Południowy
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dworzec Południowy
Nie mam pojęcia na ile właściwy to temat, ale sprawa bardzo mnie zaintrygowała i jest bardzo interesująca, jak np. biurowiec ZTM w miejscu dworca Południowego.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,54 ... plany.html
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,54 ... plany.html
No, no. Przyszedł czas spieniężyć grunta. Pomysł z II poziomowym dw. autobusowym całkiem całkiem. Rozumiem że pętla tramwajowa do likwidacji ale przy założeniu wybudowania łącznika do Służewa Biurowego, bo tramwaj objeżdżający w koło tą parcelę jest groteskowy. Na koniec tylko ja się pytam, czemu chcą zmienić położenie tego dworca odsuwając go zarówno od P+J jak i metra? Gdzie tu logika/hub???
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem,co jest groteskowe w tramwaju wokół parceli - z reguły na tym polega pętla.
Co do odsunięcia - od tunelu będzie dalej, ale od wejść to już taki pewien bym nie był.
Co do odsunięcia - od tunelu będzie dalej, ale od wejść to już taki pewien bym nie był.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2704
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Najbliżej by było gdyby pętla była obok parkingu, ale tamta działka niestety idzie do zabudowy tak czy siak.
Mnie zastanawia sensowność likwidowania pętli tramwajowej na Wilanowskiej. Zakładając że linie na niej stacjonujące to nie muchowozy (a ta na Służewiec to już na pewno), to trzeba będzie dla nich znaleźć miejsce, a Wyścigi chyba puste nie są, tam już teraz stacjonują trzy linie.
Słyszałem coś jakoby również w związku z budową trasy świętokrzyskiej miano likwidować pętle na Dw. Wschodnim. Okej, jest niedaleko pętla na Kawęczyńskiej + tam - na Dw. Wschodnim mało co stacjonuje.. Ale warto by się przy tej okazji zastanowić, czy nie rodzi się przypadkiem nowy trend likwidowania pętli tramwajowych przy jakichś ruchach w otoczeniu ich lokalizacji i czy jest on pozytywny?
Tak poza tym jeżeli chodzi o moje zdanie to jestem sceptyczny wobec ukazanych na tym rysunku nowych linii tramwajowych na Służewiec i do Miasteczka Wilanów tzn: nie miałbym nic przeciwko nim, a nawet dobrze jakby powstały, ale wątpię aby to w ogóle miało miejsce lub w najbliższej przyszłosci z racji dotychczasowego tempa budowy tras tramwajowych i tego że inne trasy są priorytetowe (Kaprzaka, przedłużenie Tarchomina do Winnicy).
Oprócz tego nie wiem czy "dworzec autobusowy" o dwóch poziomach rzeczywiście będzie lepszy od obecnej pętli.. Nie wiem czy przy tutejszym natłoku linii w tym podmiejskich nie będą robić się zatory przy wyjeździe z poziomu -1. Poza tym uważam (a mam okazję w sezonie wiosenno-letnim często się tutaj przesiadać do Wilanowa, czy na Wyczółki), że przesiadki tutaj nie są upierdliwe, droga od metra do pętli niedługa, a lepiej jest być pod gołym niebem niż w ciemnościach częściowo pod dachem jak na P+R Al. Krakowskiej. I nie, nie tylko jak się fotografuje. Nie wiem również czemu miałaby służyć dodatkowa siedziba ZTM. Najbliższy punkt obsługi pasażerów jest na Służewiu - czyli blisko, a jak ktoś ma większe interesy z ZTMem to metro ma pod nosem do śródmieścia. "Europa"? To że jakieś rozwiązanie opatrzymy tym jakże podniosłym słówkiem, nie znaczy że mamy je bezmyślnie stosować. Jedyne czego bym się tutaj domagał to większa pętla naziemna ( co by takie 715 czy coś nie stało na ulicy bez wysepki przystankowej) oraz porządek z budkami w drodze do stacji.
Słyszałem coś jakoby również w związku z budową trasy świętokrzyskiej miano likwidować pętle na Dw. Wschodnim. Okej, jest niedaleko pętla na Kawęczyńskiej + tam - na Dw. Wschodnim mało co stacjonuje.. Ale warto by się przy tej okazji zastanowić, czy nie rodzi się przypadkiem nowy trend likwidowania pętli tramwajowych przy jakichś ruchach w otoczeniu ich lokalizacji i czy jest on pozytywny?
Tak poza tym jeżeli chodzi o moje zdanie to jestem sceptyczny wobec ukazanych na tym rysunku nowych linii tramwajowych na Służewiec i do Miasteczka Wilanów tzn: nie miałbym nic przeciwko nim, a nawet dobrze jakby powstały, ale wątpię aby to w ogóle miało miejsce lub w najbliższej przyszłosci z racji dotychczasowego tempa budowy tras tramwajowych i tego że inne trasy są priorytetowe (Kaprzaka, przedłużenie Tarchomina do Winnicy).
Oprócz tego nie wiem czy "dworzec autobusowy" o dwóch poziomach rzeczywiście będzie lepszy od obecnej pętli.. Nie wiem czy przy tutejszym natłoku linii w tym podmiejskich nie będą robić się zatory przy wyjeździe z poziomu -1. Poza tym uważam (a mam okazję w sezonie wiosenno-letnim często się tutaj przesiadać do Wilanowa, czy na Wyczółki), że przesiadki tutaj nie są upierdliwe, droga od metra do pętli niedługa, a lepiej jest być pod gołym niebem niż w ciemnościach częściowo pod dachem jak na P+R Al. Krakowskiej. I nie, nie tylko jak się fotografuje. Nie wiem również czemu miałaby służyć dodatkowa siedziba ZTM. Najbliższy punkt obsługi pasażerów jest na Służewiu - czyli blisko, a jak ktoś ma większe interesy z ZTMem to metro ma pod nosem do śródmieścia. "Europa"? To że jakieś rozwiązanie opatrzymy tym jakże podniosłym słówkiem, nie znaczy że mamy je bezmyślnie stosować. Jedyne czego bym się tutaj domagał to większa pętla naziemna ( co by takie 715 czy coś nie stało na ulicy bez wysepki przystankowej) oraz porządek z budkami w drodze do stacji.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36634
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Oj, czytać, czytać...
Nie ma mowy o likwidacji pętli tramwajowej. Właśnie przeciwnie, musi ona obsługiwać dodatkowe kierunki - o ile trasy w stronę Wilanowa i Piaseczna to pieśń przyszłości (o ile w ogóle), to trasa na Służewiec ma szansę powstać szybko, zwłaszcza gdy nagle zrobiła się politycznie pożądana.
Nie ma też mowy o "dodatkowej" siedzibie ZTM, tylko o przeniesieniu go w całości z wynajmowanej Żelaznej.
Nie ma mowy o likwidacji pętli tramwajowej. Właśnie przeciwnie, musi ona obsługiwać dodatkowe kierunki - o ile trasy w stronę Wilanowa i Piaseczna to pieśń przyszłości (o ile w ogóle), to trasa na Służewiec ma szansę powstać szybko, zwłaszcza gdy nagle zrobiła się politycznie pożądana.
Nie ma też mowy o "dodatkowej" siedzibie ZTM, tylko o przeniesieniu go w całości z wynajmowanej Żelaznej.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Podobno docelowo 31 ma jeździć do Metra Wierzbno, a 14 to myślę że mogłaby na Służewiec pojechać, tylko pytanie jak z miejscem na tamtejszej pętli, bo już teraz jest krucho.Mnie zastanawia sensowność likwidowania pętli tramwajowej na Wilanowskiej. Zakładając że linie na niej stacjonujące to nie muchowozy (a ta na Służewiec to już na pewno), to trzeba będzie dla nich znaleźć miejsce
Otwarcie łącznika w al. Wilanowskiej odciąży pętlę na Służewcu bo nie wszystko z Wołoskiej będzie musiało tam dojechać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36634
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jeszcze raz, DUŻYMI LITERAMI: rzut oka na obrazek wystarczy, by zauważyć tory tramwajowe dookoła całej parceli. Oczywiście to tylko jakiś tam wstępny schemat, toteż nie są wrysowane wszystkie potrzebne rozjazdy itp. Tym niemniej: PĘTLA TRAMWAJOWA MA POZOSTAĆ.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A te 31bis jadące al. Wilanowską to raczej nie ma szansy zakrańcować na tej pętli... chyba że narysowany układ torów jest mocno poglądowy...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36634
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ja bym widział 31 DP - Służewiec, 4X DP - Wołoska - Wierzbno, 17 i 18 po staremu, nowa linia DP - Wołoska - Banacha - DWZ.pawcio pisze:Otwarcie łącznika w al. Wilanowskiej odciąży pętlę na Służewcu bo nie wszystko z Wołoskiej będzie musiało tam dojechać.
To taka dość luźna propozycja - jest za wcześnie na planowanie dokładnej siatki tras, tym niemniej chciałem pokazać, jak łącznik na al. Wilanowskiej uelastyczniłby możliwości wytyczania połączeń.
Oczywiście, że poglądowy. To przecież pomysł, a nie projekt, nawet nie koncepcja. Na to jeszcze przyjdzie czas.RobertP pisze:A te 31bis jadące al. Wilanowską to raczej nie ma szansy zakrańcować na tej pętli... chyba że narysowany układ torów jest mocno poglądowy...
NB wystarczyłby JEDEN dodatkowy łuk - skręt z zachodu w al. Niepodległości - aby dało się zawrócić i jeszcze podstawić tam, gdzie trzeba. Ja w ogóle lansuję pętlę dwukierunkową...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Dlaczego zmieniamy przebieg Puławskiej w okolicach pętli z prostego na wywijasy(na południe)?
miłośnik 13N
Cóż. Jeżeli chodzi o pętle tramwajową to przepraszam, jeżeli źle zaobserwowałem ale zobaczyłem dymek odnoszący się do likwidacji obecnej pętli i nie zobaczyłem dymka odnoszącego się do rzekomego powstania nowej, toteż tak, a nie inaczej wywnioskowałem. W sumie wskazywał na to również fakt, że na miejscu obecnej w zakreślonym obszarze ma być ten dworzec autobusowy i siedziba ZTM, a trochę ciężko sobie wyobrazić żeby wepchnąć tam jeszcze przystanki postojowe dla tramwajów w wypadku gdy łuk tej "nowej pętli" jest granicą tego zakreślonego obszaru. Chociaż w sumie to gdyby to nie była pętla to nie wiadomo czemu miałby on służyć.
Co do owej siedziby to nie wiedziałem, że obecna siedziba jest wynajmowana, a nie należy jako taka do ZTM. W takim wypadku może rzeczywiście potrzebna jest nowa. Pytanie jednak czy powinna być tutaj - na Wilanowskiej czy może jednak w kolejnym, innym miejscu w centrum?
Co do owej siedziby to nie wiedziałem, że obecna siedziba jest wynajmowana, a nie należy jako taka do ZTM. W takim wypadku może rzeczywiście potrzebna jest nowa. Pytanie jednak czy powinna być tutaj - na Wilanowskiej czy może jednak w kolejnym, innym miejscu w centrum?
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Nowy dworzec autobusowy byłby nieco bliżej wejść do metra i znacznie bliżej tramwaju. Zmiana na plus. Owszem, byłby dalej od P&R, ale przyjeżdżający samochodem nie przesiadają się przecież do autobusów do Piaseczna czy Konstancina.
A zamiana z dwóch arterii samochodowych zbiegających się w jedną na coś na kształt wielkiego ronda dokoła dworca też jest bardzo na plus.
A zamiana z dwóch arterii samochodowych zbiegających się w jedną na coś na kształt wielkiego ronda dokoła dworca też jest bardzo na plus.