Modernizacja linii tramwajowej Dw.Wileński-Żerań Wschodni

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 lis 2015, 18:33

Tu 50 groszy, tam 50 groszy... Przecież nie mówimy o setkach metrów, wszystkie pokazane berlińskie przystanki mają drugie zejście 60 m od pierwszego, bo taka jest długość przystanku. I jednak to robią i warto.

Ja jestem w zasadzie legalistą, nawet na czerwonym nie przechodzę, no ale tu... Zdarzało mi się zresztą przechodzić z przystanku Nowowiejska 01 na 03 'na skróty'.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lis 2015, 19:07

A tu można spróbować co najwyżej zrobić dojście od jednej strony do drugiej strony. Bo przez całość rozwali sygnalizacja świetlna...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 lis 2015, 19:14

Nie rozumieć.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 lis 2015, 20:29

Stary Pingwin pisze:Jechałem, ładnie to wygląda, zwłaszcza przedłużone przystanki i powycinane krzewy. Niestety, na Odrowąża i Rembielińskiej zostały nie przycięte gałęzie, które szorują bok trama.
Gałąź za Rembielińską została ułamana, bo irytowało mnie poprawianie lustra w 105nb/e co kółko na Julianowskiej ;)

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 lis 2015, 10:20

Dobre działanie. Mam jeszcze prośbę- niektóre przystanki są w nowej lokalizacji, a odległości wgrane do SIP nie były aktualizowane. Miałem już pasażerów z pretensjami,że pominąłem zapowiedziany przystanek.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 02 lis 2015, 12:34

Dlaczego w łukach przy Matki Teresy z Kalkuty nie zastosowano krzywych przejściowych?
Przy większych prędkościach rzut ludźmi o ścianę robi się niebezpieczny, a i żywotność styku prosta-łuk może być ograniczona...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 lis 2015, 12:36

A przypadkiem w tramwajach z zasady nie korzysta się z krzywych przejściowych?
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 lis 2015, 16:31

Można korzystać z krzywych przejściowych w postaci paraboli trzeciego stopnia (jak na kolei) lub okręgów o zmniejszających się promieniach. Niemniej stosowanie takich krzywych nie jest obligatoryjne.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 02 lis 2015, 20:09

Niby nie, ale żeby tak nawet krzywych koszowych nie było?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lis 2015, 21:00

W zasadzie to powinny być klotoidy, zwłaszcza przy taborze o wózkach nieobrotowych.

Tam są (a przynajmniej miały być) koszówki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 lis 2015, 21:26

Co to są "koszówki"? Zawsze myślałem, że krzywe koszowe to są przy przejściu z łuku o promieniu R1 do łuku o promieniu R2 a tu chyba mówimy o przejściu z prostej w łuk? Natomiast kształt krzywej przejściowej - czy to z prostej w łuk czy z łuku w łuk to jest inna sprawa i może być to klotoida, parabola sześcienna, sinusoida czy bardziej wyszukane nowsze wynalazki... :)

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 lis 2015, 10:00

Dla tych, co kiedyś nie wierzyli, że na dojeździe do Ronda ONZ jest mocne bujnięcie tramem. W tym miejscu tor jest już przecięty i pospawany, wyszło na moje. Następny kwiatek szykuje się na przystanku Bródnowska kierunek Żaba. Tam nie ma bujnięcia, tylko pieprznięcie wagonem na boki.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 lis 2015, 11:43

Pingwinie, a w ogóle to twój postulat... Powiedzmy, że spełniono. Oczywiście odległości między przystankami w stronę Budowlanej nikt nie poprawił, ale za to pojawił się plakacik z informacją, że Julianowska nie funkcjonuje. Ciekawe kiedy poprawią zapowiedzi. Pewnie ZTM musi dostać pismo od przewoźnika, bo inaczej nie wie, że przystanek się przesunął.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 lis 2015, 11:48

Oczywiście. Za odległości międzyprzystankowe na sieci tramwajowej odpowiada Przewoźnik.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 lis 2015, 12:36

Ważne,że gałęzie nie tłuką w wagon. Flash, brawo TY.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ