[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27658
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

Post autor: fik » 21 mar 2015, 12:03

http://wyborcza.pl/1,75248,17634541,Efe ... ojada.html

Kolejarze chcą, by pociągi pośpieszne z Warszawy do Krakowa jeździły dłuższą trasą. Czy to kolejny sposób, by zwiększyć frekwencję w składach pendolino?

Niedawno spore protesty pasażerów wzbudziła likwidacja niedrogiego pociągu Interregio "Matejko", który z Warszawy do Krakowa jechał Centralną Magistralą Kolejową. Krakowska redakcja "Wyborczej" w obronie tego połączenia zebrała 10 tys. podpisów. Powrotu składu do rozkładu nie udało się jednak wywalczyć.

Pasażerowie, których nie stać na podróżowanie pendolino (średnia cena za bilet: 127 zł), znowu mogą mieć powody do narzekań. Tym razem istnieje groźba, że jeżdżące na tej trasie pociągi pośpieszne (cena za bilet: 60 zł) zostaną skierowane na znacznie dłuższą, okrężną trasę. Przez to podróż potrwa dłużej.

Dotarliśmy do założeń nowego rozkładu jazdy spółki PKP Intercity, który ma wejść w życie pod koniec roku. Wynika z niego, że pociągi pośpieszne do Krakowa przestałyby kursować trasą, po której jeżdżą składy pendolino. Do stolicy Małopolski dotrą dość okrężną drogą. Część z nich ma kursować przez Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, a dalej Centralną Magistralą Kolejową. Czas przejazdu w tym wariancie wyniósłby ponad trzy i pół godziny. Teraz składy pośpieszne do Krakowa docierają w ciągu 2 godz. 45-55 min.

Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.

Dodatkowo nie dałoby się późnym wieczorem wrócić niedrogim pociągiem z Krakowa do Warszawy. Ostatni pośpieszny ma odjeżdżać po godz. 18. Potem był by już tyko ekspres lub pociąg Pendolino.
(...)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10671
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 mar 2015, 14:48

Przez Koluszki?! Po co?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7025
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 mar 2015, 17:17

Może to wynikowa chęci sztucznego zwiększenia zainteresowania droższymi EIP? :-k

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14827
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 mar 2015, 0:43

A ja się zastanawiam, skąd to zdziwienie? Prosta dedukcja: PIC dostaje składy na trasę Olsztyn - Kraków, do tego ósemka jest w stanie agonalnym na odcinku Warszawa - Radom. Przez Dęblin nie puszczą, bo by nie "załatwili" Centralnego, a więc pozostaje np. proteza podpinająca Kielce do CMK.

:arrow: Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1871
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 22 mar 2015, 6:20

KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Wolfchen pisze: :arrow: Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu? :-k
W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).
Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.
Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8932
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 mar 2015, 9:40

kveld pisze:
KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27658
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 mar 2015, 11:01

kveld pisze:Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.
Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.
person pisze:Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.
Większość "Łodzi" w pociągach łódzkich to są Skierniewice i Żyrardów jednak.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2309
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 22 mar 2015, 14:28

Ale pociąg Warszawa - Włoszczowa - Kielce - Kraków już był i miał się dobrze. To skąd teraz takie oburzenie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1871
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 22 mar 2015, 16:04

person pisze:
kveld pisze: Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.
Koluszki to prawie przedmieścia Łodzi ;) Zawsze można uruchomić wahadełko Łódź - Koluszki (albo i autobus).
fik pisze: Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.
Jeden pies - ważne, że ezet.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14827
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2015, 11:38

kveld pisze:W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).
Racja, przecież tej łącznicy jeszcze nie ma... #-o
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27658
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2015, 12:30

I oby nigdy nie było.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 mar 2015, 12:33

Bo?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14827
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2015, 12:59

Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27658
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2015, 16:07

No więc właśnie, to by była tylko legitymacja totalnej nieudolności państwa w zakresie modernizacji linii 8.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11207
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 mar 2015, 20:48

Wolfchen pisze:Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...
Parę lat temu IR do Kielc przez Żelisławice jeździł w miarę pełny - ale nie pamiętam, czy on nie tylko w piątki.
Mnóstwo ludzi wysiadało we Włoszczowie. Na pewno więcej osób jeździło, niż w 2 wagonach Sienkiewicza czy w tygodniu w Kindze.
Poza tym to dawało w miarę niezły czas nawet na EN57, a te Flirty to chyba jednak 160 mają dać radę.
ŁK

ODPOWIEDZ