http://wyborcza.pl/1,75248,17634541,Efe ... ojada.html
Kolejarze chcą, by pociągi pośpieszne z Warszawy do Krakowa jeździły dłuższą trasą. Czy to kolejny sposób, by zwiększyć frekwencję w składach pendolino?
Niedawno spore protesty pasażerów wzbudziła likwidacja niedrogiego pociągu Interregio "Matejko", który z Warszawy do Krakowa jechał Centralną Magistralą Kolejową. Krakowska redakcja "Wyborczej" w obronie tego połączenia zebrała 10 tys. podpisów. Powrotu składu do rozkładu nie udało się jednak wywalczyć.
Pasażerowie, których nie stać na podróżowanie pendolino (średnia cena za bilet: 127 zł), znowu mogą mieć powody do narzekań. Tym razem istnieje groźba, że jeżdżące na tej trasie pociągi pośpieszne (cena za bilet: 60 zł) zostaną skierowane na znacznie dłuższą, okrężną trasę. Przez to podróż potrwa dłużej.
Dotarliśmy do założeń nowego rozkładu jazdy spółki PKP Intercity, który ma wejść w życie pod koniec roku. Wynika z niego, że pociągi pośpieszne do Krakowa przestałyby kursować trasą, po której jeżdżą składy pendolino. Do stolicy Małopolski dotrą dość okrężną drogą. Część z nich ma kursować przez Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, a dalej Centralną Magistralą Kolejową. Czas przejazdu w tym wariancie wyniósłby ponad trzy i pół godziny. Teraz składy pośpieszne do Krakowa docierają w ciągu 2 godz. 45-55 min.
Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.
Dodatkowo nie dałoby się późnym wieczorem wrócić niedrogim pociągiem z Krakowa do Warszawy. Ostatni pośpieszny ma odjeżdżać po godz. 18. Potem był by już tyko ekspres lub pociąg Pendolino.
(...)
[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27658
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Przez Koluszki?! Po co?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A ja się zastanawiam, skąd to zdziwienie? Prosta dedukcja: PIC dostaje składy na trasę Olsztyn - Kraków, do tego ósemka jest w stanie agonalnym na odcinku Warszawa - Radom. Przez Dęblin nie puszczą, bo by nie "załatwili" Centralnego, a więc pozostaje np. proteza podpinająca Kielce do CMK.
Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu?
Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).Wolfchen pisze: Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu?
Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.
Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.kveld pisze:Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27658
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.kveld pisze:Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.
Większość "Łodzi" w pociągach łódzkich to są Skierniewice i Żyrardów jednak.person pisze:Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Ale pociąg Warszawa - Włoszczowa - Kielce - Kraków już był i miał się dobrze. To skąd teraz takie oburzenie.
Koluszki to prawie przedmieścia Łodzi Zawsze można uruchomić wahadełko Łódź - Koluszki (albo i autobus).person pisze:Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.kveld pisze: Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Jeden pies - ważne, że ezet.fik pisze: Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.
Racja, przecież tej łącznicy jeszcze nie ma...kveld pisze:W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Parę lat temu IR do Kielc przez Żelisławice jeździł w miarę pełny - ale nie pamiętam, czy on nie tylko w piątki.Wolfchen pisze:Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...
Mnóstwo ludzi wysiadało we Włoszczowie. Na pewno więcej osób jeździło, niż w 2 wagonach Sienkiewicza czy w tygodniu w Kindze.
Poza tym to dawało w miarę niezły czas nawet na EN57, a te Flirty to chyba jednak 160 mają dać radę.
ŁK