Solaris Urbino 12 Electric

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4765
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 cze 2015, 0:28

A mi się podoba że elektryki są pomalowane jak inne autobusy. Teraz są czymś nowym i innym, a za pięć lat może tego być już ze 40 czy 50 sztuk i nagle będzie problem z brakiem identyfikacji wizualnej zbiorkomu.
Obrazek

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 27 cze 2015, 10:08

Najpoważniejszym problemem chyba będzie żywotność baterii... W Szwecji testowano auta z takim rozwiązaniem i już w momencie sprzedaży maksymalny zasięg był niższy niż deklarowany przez producenta. A co do malowania, to w Londynie część hybryd jest dosyć estetycznie i nieinwazyjnie oznaczona, o, proszę.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 27 cze 2015, 15:42

112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4765
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 cze 2015, 16:17

Nie mam nic przeciwko oznaczeniu, tylko jestem przeciw fikuśnemu malowaniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 27 cze 2015, 17:34

No weź, 995 miał swój urok :D
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 27 cze 2015, 18:08

Wiliam pisze:Teraz są czymś nowym i innym, a za pięć lat może tego być już ze 40 czy 50 sztuk i nagle będzie problem z brakiem identyfikacji wizualnej zbiorkomu.
Zgadzam się, ale skoro hybrydy zdecydowano pomalować w nieco odmienny sposób od innych sztuk taboru to elektryki zasługiwałyby na to w większym stopniu.

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 28 cze 2015, 12:36

Zgoda, że elektryki to póki co gadżet, zwłaszcza że aby naładować jednocześnie ich większą liczbę zajezdnia powinna być zaopatrzona w jakąś mini-elektrownię. Skoro jednak te gadżety są sprowadzane, to dobrze, aby przynajmniej były komfortowe dla pasażera. Z tego punktu widzenia Solaris - jak pisałem - bije na głowę chińskiego BYD. Sprowadzać gadżety, które hałasują w środku jak stara trzynastka i przypominają wewnątrz puszkę konserw, to już byłoby kompletne nieporozumienie.
ashir pisze:Zasięg mają tylko 100-150 km? To słabiutko.
Trudno mi wypowiadać się precyzyjnie w tej kwestii, ale w solarisie, którym jechałem w czwartek na 168, naładowanie baterii, co można było odczytać na pulpicie kierowcy, wynosiło 79 proc. Było to około 16.30 na Rakowieckiej w kierunku Spartańskiej. Znając liczbę kółek tej brygady (07/168) można obliczyć przypuszczalny zasięg.

Flash8222
Posty: 7602
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 cze 2015, 13:33

Ostatnim kółkiem pod zajezdnią miał 56%.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 28 cze 2015, 13:49

Przed ostatnim kursem z Witolina miał 65%.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 cze 2015, 6:28

Tyle, ze w normalnej eksploatacji na pewno nie powinien schodzic w poblize 0.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 cze 2015, 10:09

One chyba nie wytrzymują do ostatnich kursów, jak wczoraj jechałem przedostatnim i wyjechała podmiana w postaci Solbusa Solcity 12... Ogólnie te elektryczne autobusy wydają się jedną, nie mającą sensu, ściemą.

Flash8222
Posty: 7602
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 cze 2015, 10:47

One są dobre jeśli tylko wraz z zakupem wozów buduje się stacje ładujące na krańcach, to co MZA zrobiło całkowicie nie ma sensu. Poszli w ilość, a nie funkcjonalność.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 cze 2015, 13:51

Jechałem. Fajna zabawka, chińszczyzna przy nich się nie umywa i... to wszystko. Nadal uważam, że zasilanie z baterii to i tak ślepa uliczka: ze stacjami lub bez.
15/12/2005-12/7/2019

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 cze 2015, 19:56

Ale jeśli nie to, to co? Fakt, baterie trzeba będzie poprawić (pojemność, wagę i cenę), ale kiedy tylko to się stanie, spalinowce będą musiały odejść do lamusa, to tylko kwestia czasu.
Gdyby nie duża różnica w cenie zakupu, elektryki aż się proszą żeby używać ich (tj. wersji z mniejszą baterią i zasięgiem rzędu 100 km) na dowozówkach, z delikatnie rozluźnionym rozkładem i stacją ładowania na jednym z krańców.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 cze 2015, 21:11

px33 pisze:Ale jeśli nie to, to co?
Ja akurat typuję, że przyszłością są ogniwa paliwowe. Autobusy na baterie czy hybrydy to działania pozorne, a nie projekt systemowy.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ