Solaris Urbino 12 Electric

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jalerb
Posty: 208
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Solaris Urbino 12 Electric

Post autor: Jalerb » 25 cze 2015, 17:27

Miałem przyjemność dziś przejechać się elektrycznym solarisem na 07/168. W porównaniu z chińskim BYD niebo i ziemia. W autobusie mnóstwo przestrzeni, niezłe wykończenie no i przede wszystkim cichutki silnik (jak w Trollino) oraz doskonałe przyspieszenie. Biorąc pod uwagę jakość Solarisa nie dziwi mnie, że jest o wiele droższy od Chińczyka, I życzyłbym sobie kolejnych takich podczas ogłaszania następnych przetargów.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 cze 2015, 19:55

Tak, widziałem to cudo dziś na Czerniakowskiej i muszę przyznać, że jest cichsze od BYD-a i lepiej wykonane - nie trzeszczy na nierównościach, a do tego układ napędowy ciszej pracuje. Niemniej zakładam, że wozy demonstracyjne BYD-a są już po prostu zajechane i pojazdy fabrycznie nowe sprawiałyby wrażenie solidniej wykonanych. Przynajmniej przez trzy dni, jak wszystko, co chińskie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Dr_Evilo
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: Dr_Evilo » 25 cze 2015, 19:56

Ja czekam na pierwszy kurs na 222, jak zapowiadali że mają na tej linii jeździć i oczywiście na calaku:)

Flash8222
Posty: 7823
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 cze 2015, 20:53

Specjalnie od lipca na 222 będzie pięć maratonów na elektryki :D

ashir
Posty: 28011
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 cze 2015, 20:56

Nawet widać zjazdy w połowie dnia. :)

Flash8222
Posty: 7823
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 cze 2015, 20:59

Tak to jest jak kupuje się najwięcej elektryków w Europie tylko zapomina się by na krańcach zamontować stacje ładujące...

Dr_Evilo
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: Dr_Evilo » 25 cze 2015, 22:07

ale czy na te 5 maratonów będzie przeznaczonych 5 wozów czy może 10 :?: :lol:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 cze 2015, 0:49

No, pięć maratonów: dwa rano, dwa po południu i jeden w międzyszczycie :term:
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 28011
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 cze 2015, 8:17

Zasięg mają tylko 100-150 km? To słabiutko.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 26 cze 2015, 22:51

Przy pełnym obciążeniu (klima, dużo pasażerów) to i mniej będzie. A zimą to w ogóle po kółku pewnie będą robić :term:

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 26 cze 2015, 23:13

Pytanie zatem, czy w ogóle jest sens inwestowania w takie nie do końca rozwinięte technologie. Póki to nie jest w stanie wytrzymać, powiedzmy, 300km - moim zdaniem takiego sensu nie ma. Chyba że do konkretnej linii i z punktami ładowania na krańcach.
noidea

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 26 cze 2015, 23:22

Elektryki na chwilę obecną to tylko gadżet po to żeby pokazać "jaki to proekologiczny transport mamy w naszym mieście". Moim zdaniem technologia elektrobusów ma przyszłość... ale za ok. 15 lat. Z resztą oprócz taboru powinny iść konkretne inwestycje, np. zgłoszenie projektu o unijne dofinansowanie "zielonej linii" o ściśle określonych punktach początkowym i końcowym, na których powstaną pętle autobusowe ze stacjami ładowania. Bo pomysł ze zjazdami z linii w ciągu dnia jest zupełnym niewypałem - wtedy to tylko najlepiej zrobić linię, która będzie miała kraniec w zajezdni i wtedy problem dojazdów/zjazdów zniknie :^o

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 26 cze 2015, 23:30

Swoją drogą, ten gadżet wypadałoby też bardziej wyeksponować. Dziwi mnie, że elektryki mają zwykłe, nudne malowanie - światową tendencją jest raczej oklejanie ich w odbiegający od reszty floty sposób.
noidea

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 cze 2015, 23:36

Po fali krytyki, jaka spadła na hybrydy, raczej nikt nie zdecyduje się na eksperymenty ze schematem malowania, choć jak dla mnie można by poeksperymentować, pod warunkiem że nie zostanie wprowadzony dodatkowy ciemny kolor.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 26 cze 2015, 23:39

Bezsensownej krytyki, ale to tylko moje prywatne zdanie. Serio, autobus z napędem alternatywnym kupowany jest głównie po to, żeby się nim pochwalić - a w zwykłym malowaniu efekt jest znacznie mniejszy.
noidea

ODPOWIEDZ