Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 wrz 2023, 17:13

Bastian pisze:
06 wrz 2023, 23:37
Nic, co jechało od Wilanowskiej Puławską i skręcało na zachód, się nie utrzymało. 14, 167, 33, 210, znów 14... Ile razy można to powtarzać?
Nie ma w tym nic dziwnego. Dużo atrakcyjniejsze były i są połączenia realizowane przez relacje poprzeczne.
Bastian pisze:
06 wrz 2023, 23:54
Przywołam ponownie Marymoncką - przyspieszanie tramwajów na niej nie miało żadnego sensu (może prócz energetycznym), dopóki 17 nie pojechała na Tarchomin - wtedy pojawił się tranzyt, godny skrócenia czasu przejazdu. Puławska ma swój potencjał lokalny, który jest, jaki jest, i raczej nic go nie powiększy. Tu można co najwyżej pogorszyć dostępność, mało co komu poprawiając. Bo komu - pasażerom z Królikarni i Malczewskiego?
Pasażerom z Królikarni i Malczewskiego to nie, ale po zbudowaniu tramwaju do Piaseczna (ktoś oprócz wawkomowiczów z dłuższym stażem jeszcze o tym pomyśle pamięta? :twisted: :wink: ) pasażerom z Piaseczna czy Zielnego Ursynowa poprawi, bo tramwaj będący przyjazną bimbą stającą przy każdym śmietniku i skręcającą na każdym rogu - wbrew opinii miłośników tarczek i bezpośrednich relacji - nie będzie bynajmniej postrzegany jako atrakcyjny i nowoczesny środek transportu w podróży do centrum, bo wtedy ci z całą pewnością wybiorą przesiadkę do M1 (czy nawet nowego M4) na Wilanowskiej.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 wrz 2023, 17:24

Ja myślę że nawet jakby wywalić ze 3 przystanki na Puławskiej to i tak 99% pasażerów tramwajów z Piaseczna przesiądzie się na Wilanowskiej do M1 w drodze do centrum lub dalej. Choć oczywiście - nie wszyscy jeżdżą do centrum, ale jak ktoś jedzie do Goworka to i tak ta minuta w tą czy w tamtą nie jest raczej sprawą życia i śmierci. I choć zgadzam się że przystanki tramwajowe raczej trzeba rozrzedzać, tak dalej nie widzę tu do tego dużego pola.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 wrz 2023, 6:59

To jak już będzie ten tramwaj do Piaseczna, to wrócimy do dyskusji o redukcji przystanków na północnej Puławskiej. Póki co szkoda klawiatur.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 wrz 2023, 16:42

Autobus Czerwon pisze:
07 wrz 2023, 17:24
Ja myślę że nawet jakby wywalić ze 3 przystanki na Puławskiej to i tak 99% pasażerów tramwajów z Piaseczna przesiądzie się na Wilanowskiej do M1 w drodze do centrum lub dalej.
Biorąc pod uwagę popularność 17 z Tarchomina na JPII (tutaj też jest alternatywa do Śródmieścia w postaci 2+M1), to mógłby być ten odsetek nieco większy :-k
pawcio pisze:
08 wrz 2023, 6:59
To jak już będzie ten tramwaj do Piaseczna, to wrócimy do dyskusji o redukcji przystanków na północnej Puławskiej. Póki co szkoda klawiatur.
Jest całkiem duże prawdopodobieństwo, że do tego momentu technologia tak się rozwinie, iż będziemy mogli dożyć do tej chwili. Tylko pytanie, czy zwykłego śmiertelnika będzie na to stać? :wink:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1619
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 08 wrz 2023, 16:51

Na bilet na tramwaj?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 wrz 2023, 17:33

Nie, na wszczepienie chipa monitorującego i poprawiającego stan zdrowia ;p
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1619
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 08 wrz 2023, 17:58

😀
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 08 wrz 2023, 23:21

primoż pisze:
08 wrz 2023, 16:42
Biorąc pod uwagę popularność 17 z Tarchomina na JPII (tutaj też jest alternatywa do Śródmieścia w postaci 2+M1), to mógłby być ten odsetek nieco większy :-k
Ja jednak widzę różnicę. Piaseczno miałoby wybór tramwaj+M1 albo wolny tramwaj, w dokładnie to samo miejsce - na Patelnię. Przesiadka skraca czas podróży i to dość znacznie. Pasażer, który z Tarchomina chce się dostać gdzieś na skraje tzw. Isengardu albo nawet na DWC ma wybór 17 albo 2+M1+17 lub 2+M1+dłuższy spacer - oszczędność czasowa z takiego wyboru w najlepszym przypadku żadna, a najczęściej ujemna.

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 10 wrz 2023, 17:03

Yelonker pisze:
08 wrz 2023, 23:21
Ja jednak widzę różnicę. Piaseczno miałoby wybór tramwaj+M1 albo wolny tramwaj, w dokładnie to samo miejsce - na Patelnię. Przesiadka skraca czas podróży i to dość znacznie.
Jeżeli byłby obecny układ przystanków na północnej Puławskiej - to tak i bynajmniej nie jest to dziwne. Jeżeli będzie sprawnie przemierzać ją, to wtedy część pasażerów wybierze tramwaj. A tak w ogóle, to jeśli coś w przyszłości wydłużać do Piaseczna, to prędzej coś jadącego jak obecne 10 na JPII niż coś jadącego jak obecne 4 na Marszałkowską. O ile wtedy układ tras będzie wyglądał podobnie do aktualnego :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 11 wrz 2023, 1:41

Rozumiem, w imię tego, żeby Piaseczno i podwarszawskie wsie mogły jechać do Patelni SZYBSZYM (od metra) tramwajem (mając już pociąg, jakiego NIGDY WCZEŚNIEJ nie mieli i dowozy do niego - w terminie hipotetycznego zakończenia budowy tego tramwaju WWK już będzie przebudowany wraz z przyległościami), staruszki, młodzież szkolna, robotnicy, wykształciuchy, alkoholicy i reszta ludności z górno-północnego Mokotowa mają się przygotować na długie spacery do tramwajów, np. z Dąbrowskiego do Dworkowej, albo z Racławickiej (niskie numery) do Odyńca?
Pytanie dodatkowe: czy czas dojścia na węźle Wilanowska od hipotetycznego tramwaju z Piaseczna do tego metra i czas oczekiwania na to metro (i vice -versa) też wzięliście pod uwagę?
Mam wrażenie, że nie... tymczasem gdy ty wsiadasz wreszcie do tego metra, twój były tramwaj już dawno na Królikarni, a jakby mu dać prawidłowy priorytet na jeszcze paru skrzyżowaniach, to nawet na Odyńca, bo... tramwaj jedzie sobie dalej, a ty najpierw idziesz (po drodze czekasz na zielone światło), idziesz, (zjeżdżasz schodami lub windą jak masz dziecko w wózku - często musisz na nią trochę poczekać), wreszcie czekasz na przybycie pociągu (a tramwaj sobie WCIĄŻ JEDZIE w siną dal i nie czeka nawet na dobiegających) i dopiero teraz, jeśli udało ci się wepchnąć do pociągu (już przecież pełnego ursynowian, którzy nie mają nie tylko tramwaju, ale w ogóle żadnej alternatywy dla tego środka transportu) zaczynasz gonić tym metrem tamten tramwaj, z którego wysiadłeś, bo ktoś ci wmówił (lub sam sobie wmówiłeś), że on "jedzie za wolno" - to jest wada praktyczna takich pozornie korzystnych przesiadek (liczonych na ideał: "wysiadł z tramwaju i za 2-3 minuty już pędzi metrem", a to tak nie działa!) i dlatego w sytuacjach niepewnych wybiera się połączenia bezpośrednie, jeśli przebiegli urzędnicy nam tego (jeszcze) nie zdążyli uniemożliwić, zabierając, rozrzedzając, przekierowując, skracając, zaślepiając (tak, trasy przejazdu, tzw. skróty, też się blokuje i likwiduje - w imię większego dobra, tzw. "bezpieczeństwa mieszkańców") - żeby resztę ludności skanalizować, zmusić do określonego zachowania brakiem alternatyw lub zniechęcaniem do nich.

No i wreszcie co to wszystko powyżej mojego postu (a w konsekwencji mój post także) ma do tramwaju z Wilanowa na Dworzec Zachodni?? Piaseczno i Metro Wilanowska nie są nawet po drodze...
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

Matt Cubis
Posty: 454
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 11 wrz 2023, 17:53

Nieciej pisze:
11 wrz 2023, 1:41
Rozumiem, w imię tego, żeby Piaseczno i podwarszawskie wsie mogły jechać do Patelni SZYBSZYM (od metra) tramwajem (mając już pociąg, jakiego NIGDY WCZEŚNIEJ nie mieli i dowozy do niego - w terminie hipotetycznego zakończenia budowy tego tramwaju WWK już będzie przebudowany wraz z przyległościami), staruszki, młodzież szkolna, robotnicy, wykształciuchy, alkoholicy i reszta ludności z górno-północnego Mokotowa mają się przygotować na długie spacery do tramwajów, np. z Dąbrowskiego do Dworkowej, albo z Racławickiej (niskie numery) do Odyńca?
What, przecież była propozycja połączenia Parku Dreszera i Morskiego Oka w jeden przystanek na wysokości Dolnej - wtedy mieszkańcom Racławickiej to nawet wręcz by się poprawiło. Ponadto przypominam, że Puławska to nie tylko Piaseczno. Teraz też jest pociąg, a jednak 709 puste to nie jeździ, wręcz przeciwnie. Inna sprawa dokąd potem Ci ludzie z 7xx jadą i czy rzeczywiście korzystaliby z bezpośredniego tramwaju do centrum.
Nieciej pisze:
11 wrz 2023, 1:41
Pytanie dodatkowe: czy czas dojścia na węźle Wilanowska od hipotetycznego tramwaju z Piaseczna do tego metra i czas oczekiwania na to metro (i vice -versa) też wzięliście pod uwagę?
Zejścia z peronów tramwajowych do :mewa: Wilanowska to ktoś zasypał albo planuje, że trzeba iść jakimś labiryntem z sygnalizacją? Czas oczekiwania można oszacować - może ktoś kiedyś w końcu wywiesi te rozkłady metra zamiast obecnego kręcenia kołem fortuną, czy metro będzie za 2 minuty, czy za 7.

I litości, nikt nikomu nie musi wmawiać, że tramwaj na Puławskiej jest wolny. To jest fakt. Wilanowska - Centrum (5,5 km) w 21 minut to beznadziejny wynik XD

Stary Pingwin
Posty: 5807
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 wrz 2023, 11:18

Rzuciła mi się w oczy PKF 64/20A. Ściślej, przystanki na Goworka, a właściwie przed .Linia z miasta miała przystanek na Puławskiej przed skrętem w Goworka, linia z Mokotowa miał też przystanek przed skrętem w Goworka. Społeczeństwo biegało między przystankami, bo tramy obydwu linii skręcały w Goworka, 16 i 33.Można było przystanek zbiorczy usytuować w Goworka, ale po co ułatwiać. Na szczęście te czasy słusznie minęły. Czy na pewno? Gdyby spojrzeć na drugi koniec miasta, Broniewskiego /Reymonta, mamy taką samą sytuację, jak prawie 60 lat temu. 33 jedzie na Hutę, 76 też jedzie na Hutę. Z osobnych przystanków.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 wrz 2023, 12:12

Tak, frustruję się tam regularnie :rage:

Na Reymonta popełniono błąd przy budowie (dwóch) jezdni. Ani nie wywłaszczono warsztatu po północnej stronie pod pas drogowy (notabene kiedyś wyraźnie szerszy, później "sprywatyzowany" pod m.in. budynek z restauracją), ani nie odsunięto jezdni od niego. Tam przecież nie ma nawet normatywnego chodnika! Nie odsunięto również torowiska. To i przystanek tramwajowy się nie zmieścił, choć oczywiście powinien tam być.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5807
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 wrz 2023, 12:31

Znaczy się , frustrujesz się Puławska/Goworka?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 wrz 2023, 12:53

Nie, Reymonta.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ