Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 wrz 2023, 9:22

O, faktycznie. Zaczynają się od Narbutta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 wrz 2023, 10:08

Miejsca na przystanek też niema, więc trzeba by zabrać skrajnie lewy pas pod przystanek. Życzę powodzenia.

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 wrz 2023, 10:10

Nadal chyba jest to prostsze niż wycinka drzew.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 wrz 2023, 10:17

ZDM wszystkimi kończynami zapiera się przed przeniesieniem parkowania na jezdnię Puławskiej, a Ty chcesz by zabrano pas pod przystanek? Życzę powodzenia :P

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 wrz 2023, 10:41

No chcieć to ja sobie mogę różne rzeczy, a to że moje chęci nie mają żadnej mocy sprawczej to inna kwestia xd Swoją drogą, w tamtym miejscu są akurat 4 pasy, więc gdyby wyesowano jezdnię, poprowadzono ruch przez obecną zatokę (de facto likwidując jej funkcję, ale przy częstotliwości 138 i 222 nie jest to duży problem), to dałoby się zachować 3 pasy. Inna sprawa że pozostawianie w tym miejscu 3 pasów jest raczej średnio sensowne.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5262
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 wrz 2023, 17:20

Cała Puławska jest do remontu i przebudowy. Lokalizacja przystanków też powinna się zmienić. Wywalić Park Dreszera i Morski Oko w zamian robiąć ZP przy Dolnej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 05 wrz 2023, 18:07

Flash8222 pisze:
05 wrz 2023, 10:17
ZDM wszystkimi kończynami zapiera się przed przeniesieniem parkowania na jezdnię Puławskiej, a Ty chcesz by zabrano pas pod przystanek? Życzę powodzenia :P
Przecież tam by wystarczyła korekta geometrii skrzyżowania - dosunięcie torów, jeszcze przed pierwszym drzewem, do zachodniej strony pasa dzielącego i skrócenie 75-metrowej zatoki przystankowej i wyszłoby na zero.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 wrz 2023, 18:25

Yelonker pisze:
05 wrz 2023, 18:07
(...) dosunięcie torów (...) i wyszłoby na zero.
Raczej wyszłoby na decyzję środowiskową. Dużo lepiej ruszać jezdnię, jeśli chodzi o niewielkie korekty.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

primoż
Posty: 3763
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 wrz 2023, 18:27

person pisze:
04 wrz 2023, 8:11
Uf, są ludzie, którzy czytają całość, a nie tylko początek.
Górne trzy procent :wink:
person pisze:Tak, są jeszcze wice. Nota bene - dużo ich obecnie, byłoby w czym wybierać. Zgadzam się z powyższym.
Jeszcze dodam: być może (z dużym naciskiem na te dwa słowa) włodarze miasta powinni bardziej kłaść nacisk na promocję tramwajów niż metra. Podziemna kolej ma już pozytywną opinię en masse wśród mieszkańców m.st. jako niezawodnego, punktualnego, szybkiego, niezbędnego i prestiżowego dla funkcjonowania metropolii etc. Tymczasem tramwaje w tym mieście pomimo poprawy taboru czy priorytetów w sygnalizacji świetlnej są dalej uważane jako środek transportu wolniejszy i mniej prestiżowy od metra, coś w rodzaju takiego biedniejszego kuzyna :mewa:, coś na równi z autobusem, chociaż jest to środek transportu pojemniejszy i wydajniejszy niż autobus. Może powinno się działania marketingowo-wizerunkowe powinno się inwestować wobec metra sposób ostrożny, które już ma pozytywny wizerunek wśród mieszkańców, a zintensyfikować te działania wobec tramwajów, które mają w mniejszym stopniu wizerunek atrakcyjnego środka transportu albo niekiedy nie posiadają go wcale. Tymczasem działań PR można się spodziewać tam, gdzie jest to łatwe do zrobienia (metro), a tam gdzie działania PR wiązałyby się z kreowaniem nowego wizerunku i długiej (być może wieloletniej?) pracy - już niekoniecznie (tramwaje: wydłużenie godzin kursowania 1 lub 100% niskich kursów w SB+DŚ). Oczywiście inwestycje rozkładowe, taborowe i infrastrukturalne rozumiem same przez siebie i powinny być jako główne, działania PR powinny być dopełnieniem, a nie jak to często w Warszawie bywa, jedynym środkiem.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 wrz 2023, 18:48

TGM pisze:
05 wrz 2023, 17:20
Cała Puławska jest do remontu i przebudowy. Lokalizacja przystanków też powinna się zmienić. Wywalić Park Dreszera i Morski Oko w zamian robiąć ZP przy Dolnej.
Przed budową Noworacławickiej ZP przy Dolnej jest bez sensu.

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 05 wrz 2023, 20:47

Flash8222 pisze:
05 wrz 2023, 10:08
Miejsca na przystanek też niema, więc trzeba by zabrać skrajnie lewy pas pod przystanek. Życzę powodzenia.
Zwężenie Puławskiej do jakiegoś normalnego przekroju to tylko kwestia czasu.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5262
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 wrz 2023, 21:02

Autobus Czerwon pisze:
05 wrz 2023, 18:48
TGM pisze:
05 wrz 2023, 17:20
Cała Puławska jest do remontu i przebudowy. Lokalizacja przystanków też powinna się zmienić. Wywalić Park Dreszera i Morski Oko w zamian robiąć ZP przy Dolnej.
Przed budową Noworacławickiej ZP przy Dolnej jest bez sensu.
Tyle już lat mija od planów, że chyba można uznać, że nigdy nie powstanie :( .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 wrz 2023, 8:15

Oczywiście, na Puławskiej przystanków powinno być MNIEJ, a nie więcej (tak o 1/3 co najmniej) ale to nie w tym matriksie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 wrz 2023, 9:04

Uważam, że odległości między przystankami na Puławskiej są odpowiednie i aż boję się zapytać które byś skasował lub skomasował.

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 wrz 2023, 9:16

Co prawda pytanie nie było skierowane od mnie, natomiast według mnie faktycznie jest jakieś pole do likwidacji ZP Park Dreszera i Morskie Oko przy wybudowaniu przystanku przy Dolnej, jednakże dopóki nie powstanie Noworacławicka nie ma on zbytnio sensu w tej lokalizacji i chyba nierealna jest sensowna realizacja go przy obecnym układzie drogowym. No ale to i tak nie jest 1/3 :P

Zresztą ciekawe jest, że jeszcze do niedawna tendencja była odwrotna. Przy przebudowie Wołoskiej przystanków tramwajowych przybyło, a nie ubyło (ZP Kulskiego i ZP Rakowiecka-Sanktuarium zamiast jednego przystanku przy Narbutta).

ODPOWIEDZ