Patrząc na rozkład linii 738 obowiązujący w DP od 01/09/2015, oraz na fakt że ZTM zauważył problem przepełnienia w godzinach porannego szczytu z Radzymina przesuwając jeden z kursów wieczornych na rano, wpadłem na pewien pomysł.
Założenia są takie, że liczba kursów się nie zmienia, liczba wozokilometrów nie rośnie, zostaje taka sama liczba brygad jak dotychczas.
A więc ustalamy w DP podstawowy takt na 60 minut (obecnie jest 40). Dlaczego? W Radzyminie kto ma jeździć 738 to i tak już jeździ, a ten kto woli prywaciarza a takich w Radzyminie jest wielu), to nawet jak podjedzie 738 to i tak nie wsiada.
Poza godzinami szczytu pasażerów na granicy gm. Radzymin i Marek w 738 jest przeciętnie tylu, że mieszczą się na miejscach siedzących, czasami ktoś stoi. Ścięcie z 40 na 60 minut wiele więc nie zmieni. kto ma pojechać 738 to i tak pojedzie. Tym bardziej że nawet przy obecnym takcie 40-minutowym w międzyczasie pomiędzy kolejnymi kursami linii 738 przeciętnie są 2-3 kursy prywaciarzy.
Zabieramy kursy w godzinach między szczytu oraz późnym wieczorem, ale dodajemy w godzinach szczytu.
Rozkład wygląda następująco (odjazdy z Radzymina):
4:00 - 4:59 - 1 kurs/h
5:00 do 6:59 - 3 kursy/h
7:00 - 7:59 - 2 kursy/h
8:00 do 13:59 - 1 kurs/h
14:00 do 14:59 - 2 kursy/h
15:00 do 17:59 - 3 kursy/h
18:00 - 19:59 - 2 kursy/h
20:00 - 23:59 - 1 kurs/h
Dla mieszkańców Radzymina autobus w godzinach szczytu co 20 minut byłby lepszy rozwiązaniem niż dotychczasowa forma.
W godzinach szczytu (szczególnie porannego z Radzymina) bardzo ciasno, a później można rozłożyć leżak plażowy w autobusie.
Trochę to absurdalne.
Modyfikacja rozkładu linii 738
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Modyfikacja rozkładu linii 738
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Rozkład podobny do rozkładu 719 z Leszna. Tylko tam rano o 6 jest 5 kursów, o 5 - 3, a o 7 - 2.
Niestety w przypadku Radzymina nie ma opcji na zwiększenie liczby kursów.
Obecny burmistrz już kilkakrotnie publicznie podkreślał, że gm. Radzymin na komunikację ZTM wydaje bardzo dużo, ofertę doskonale uzupełniają prywatni przewoźnicy, wydawanie więcej nie ma więc uzasadnienia ekonomicznego.
Dlatego trzeba operować w ramach tego co jest teraz. A moja propozycja zmiany rozłożenia kursów w poszczególnych godzinach zakłada, że liczba kursów w godzinach szczytu rośnie, ale sumarycznie w skali dnia nie zmienia się wobec stanu obecnego.
Obecny burmistrz już kilkakrotnie publicznie podkreślał, że gm. Radzymin na komunikację ZTM wydaje bardzo dużo, ofertę doskonale uzupełniają prywatni przewoźnicy, wydawanie więcej nie ma więc uzasadnienia ekonomicznego.
Dlatego trzeba operować w ramach tego co jest teraz. A moja propozycja zmiany rozłożenia kursów w poszczególnych godzinach zakłada, że liczba kursów w godzinach szczytu rośnie, ale sumarycznie w skali dnia nie zmienia się wobec stanu obecnego.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
To właśnie tak jest na 719. 
