[Trójmiasto] - infrastruktura transportowa
Moderator: JacekM
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6930
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nie zwróciłem uwagi, świetne rozwiązanie. A jeszcze - dlaczego biletomat na lotnisku sprzedaje inne bilety (do kasowania) niż ten na w budynku Głównego (wydruki)? Kupiłem w obu przypadkach bilet miejski na SKM.
Pewnie jeden biletomat był SKM Trójmiasto, a drugi ZTM Gdańsk? Nie pamiętam, jak w tych pierwszych, ale w tych drugi kwota jest zaokrąglana. Brawo! Szkoda, że u nas pozwala się, żeby Asec de facto naciągał na kilka groszy (bo kto po kilka groszy pojedzie do ich BOKa)...
Rozwiń myśl.ashir pisze:Szkoda, że u nas pozwala się, żeby Asec de facto naciągał na kilka groszy
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6930
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Pudło.ashir pisze:Pewnie jeden biletomat był SKM Trójmiasto, a drugi ZTM Gdańsk? Nie pamiętam, jak w tych pierwszych, ale w tych drugi kwota jest zaokrąglana. Brawo! Szkoda, że u nas pozwala się, żeby Asec de facto naciągał na kilka groszy (bo kto po kilka groszy pojedzie do ich BOKa)...
Kupujesz bilet na pociąg PKP Intercity, ale jak cena do zapłaty wynosi przykładowo 18,57zł to automat informuje, że albo masz zapłacić kartą albo dostajesz potwierdzenie, że automat pobrał za dużo o 3 grosze (płacąc 18,60zł) i możesz sobie odebrać w BOK w Centrum. Ponieważ ten typ automatu nie ma możliwości płatności nominałem poniżej 10 groszy, więc i pewnie dlatego nie wydaje 1gr, 2gr, 5gr, choć u konkurencji w automatach (nie w Warszawie) trafiłem kiedyś na taki przypadek, że nie przyjmował "żółtych", ale takowe jak trzeba było wydać to wydawał. Natomiast w Trójmieście w automatach z biletami na komunikację miejską, jest coś takiego, że cenę na bilet kolejowy zaokrągla, czyli np. zamiast zapłacić 1,71zł płacisz 1,70zł, bo automat nie potrafi wydać 9 groszy, bo takowy postał w celu sprzedaży biletów na komunikację miejską, gdzie ceny zawsze wynoszą z końcówką 0. U nas Asec naciągnąłby na 1,80zł i jedź sobie do ich biura obsługi klienta po 9 groszy. Tylko dlatego, że dany typ automatu nie wydaje nominałów poniżej 10gr. Oczywiście problem dotyczy tylko konkretnego ich modelu, bo te wielofunkcyjne, gdzie bilety możesz kupić zarówno na ZTM, Koleje Mazowieckie, jak i PKP Intercity (oraz oczywiście kupić doładowanie na telefon) to one zarówno przyjmują, jak i wydają grosze. Bo inaczej szybko by się zrobiła wrzawa, bo biletów na Koleje Mazowieckie pewnie się sprzedaje o wiele więcej, a i kosztują często o wiele mniej niż na PKP Intercity to te kilka groszy straty (dla tych z ulgą) za każdym razem już by mocno zniechęcała do korzystania z takich biletomatów.person pisze:Rozwiń myśl.ashir pisze:Szkoda, że u nas pozwala się, żeby Asec de facto naciągał na kilka groszy
Ciekawe. Nie wiedziałem.
W Gdańsku projektują nową linię na Morenę.
Wpierw miasto chciało budować nową trasę w pakiecie z miejską autostradą - zakładało to wyburzenia (pod poszerzenie jezdni) zabudowy ulicy Do Studzienki - przedwojennej zabudowy we Wrzeszczu. Ruchom miejskim i mieszkańcom udało się doprowadzić do zmiany zdania. Jednym z rozważanych wariantów jest poprowadzenie linii tramwajowej przez kampus Politechniki Gdańskiej. Władze uczelni wyraziły swoje negatywne stanowisko wobec takiej idei.
W ramach jednego z wariantów linia ma biec przez ul. Bohaterów getta Warszawskiego. W najnowszej prasie możemy przeczytać, że mieszkańcy boją się tramwajów:
Warto zwrócić uwagę na dyskusję, która toczy się w Gdańsku. Można również pozazdrościć soczystych i bardzo obszernych artykułów na ten temat...
Wpierw miasto chciało budować nową trasę w pakiecie z miejską autostradą - zakładało to wyburzenia (pod poszerzenie jezdni) zabudowy ulicy Do Studzienki - przedwojennej zabudowy we Wrzeszczu. Ruchom miejskim i mieszkańcom udało się doprowadzić do zmiany zdania. Jednym z rozważanych wariantów jest poprowadzenie linii tramwajowej przez kampus Politechniki Gdańskiej. Władze uczelni wyraziły swoje negatywne stanowisko wobec takiej idei.
W ramach jednego z wariantów linia ma biec przez ul. Bohaterów getta Warszawskiego. W najnowszej prasie możemy przeczytać, że mieszkańcy boją się tramwajów:
Argumenty - jak widać - zacne.- Nie uważam, by najwyższym priorytetem było utrzymanie maksymalnej przepustowości al. Grunwaldzkiej. Skrzyżowanie Do Studzienki z Grunwaldzką i Miszewskiego i tak wymaga reorganizacji, m.in. pod kątem czasów skrętu i jazdy na wprost, ponieważ w obecnej formie jest niebezpiecznie. Tymczasem puszczenie tramwaju zaledwie kilka metrów od okien budynków przy Bohaterów Getta, zamiast spowolnienia ruchu na al. Grunwaldzkiej, na pewno nie poprawi bezpieczeństwa ruchu - przekonuje Michał Błaut, aktywista miejski i jednocześnie mieszkaniec ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mie ... 9.html#tri
Warto zwrócić uwagę na dyskusję, która toczy się w Gdańsku. Można również pozazdrościć soczystych i bardzo obszernych artykułów na ten temat...
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
W wyniku intensywnej ulewy w Gdańsku zostało zalanych 9 tramwajów: 6 Swingów, Jazz Duo i 2 wagony N8C. Zalane zostały urządzenia na dachach wagonów. W związku z tym dzisiaj zabrakło obsługi dla dwóch brygad.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61866.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61866.html
A od jutra zawieszona 11. https://ztm.gda.pl/hmvc/index.php/sipinfo/wiecejk/2719Krzysztof_J pisze: ↑12 cze 2019, 20:12W wyniku intensywnej ulewy w Gdańsku zostało zalanych 9 tramwajów: 6 Swingów, Jazz Duo i 2 wagony N8C. Zalane zostały urządzenia na dachach wagonów. W związku z tym dzisiaj zabrakło obsługi dla dwóch brygad.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61866.html
Problemem nie jest nawałnica tylko żenująca rezerwa taborowa w GAiT.
Żenująca rezerwa, żenujący poziom utrzymania taboru...
Wróble ćwierkają, że dzisiaj zostaną podjęte decyzje o pilnym przywróceniu trzech 105tek do ruchu z pasażerami (w tym jednej do nauki jazdy) oraz... 102Na.
Tamtejszy GAiT wymaga pilnych zmian personalnych i tyle.Zbiorowy.info pisze: Gdańsk: Przegniłe ściany i odpadające szyby. Kiedy poprawi się stan taboru?
https://zbiorowy.info/2019/06/gdansk-pr ... MrPAAFcy0E
Wróble ćwierkają, że dzisiaj zostaną podjęte decyzje o pilnym przywróceniu trzech 105tek do ruchu z pasażerami (w tym jednej do nauki jazdy) oraz... 102Na.
W maju ma być otwarta w Gdańsku nowa trasa tramwajowa - od przystanku Migowo przez al. Adamowicza do zespołu edukacyjnego przy ul. Jabłoniowej/Lawendowym Wzgórzu. Trasa będzie przebiegać m.in. przez dosyć malowniczy most nad Potokiem Siedleckim. w Gdańsku mówią na to most wenecki. (kto nie wie o jaki most chodzi, to może zobaczyć m.in. na zdjęciach: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/W- ... 40786.html)
Do nowej pętli zostanie przedłużona linia-potwór 12.
Dodatkowo w tym rejonie południowego Gdańska ma zostać wybudowana trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej. Tory połączą "starą" trasę do Łostowic z "nową" trasą z Moreny. Oddanie do ruchu miało nastąpić w 2021, ale oferty w przetargu przekraczają kosztorys i wszystko się opóźni...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/ml ... 41612.html
(polecam uwadze zdjęcia lotnicze)
Zapowiedziano, że po wybudowaniu Nowej Warszawskiej zostanie uruchomiona nowa linia 13 łącząca PKM Brętowo z Przeróbką/Stogami przez SKM Śródmieście. Ot, tramwajowy obwód.
Do nowej pętli zostanie przedłużona linia-potwór 12.
Dodatkowo w tym rejonie południowego Gdańska ma zostać wybudowana trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej. Tory połączą "starą" trasę do Łostowic z "nową" trasą z Moreny. Oddanie do ruchu miało nastąpić w 2021, ale oferty w przetargu przekraczają kosztorys i wszystko się opóźni...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/ml ... 41612.html
(polecam uwadze zdjęcia lotnicze)
Zapowiedziano, że po wybudowaniu Nowej Warszawskiej zostanie uruchomiona nowa linia 13 łącząca PKM Brętowo z Przeróbką/Stogami przez SKM Śródmieście. Ot, tramwajowy obwód.
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Most (nazwany przez gdańszczan weneckim) jest fantastyczny.
miłośnik 13N
W II poł. maja mają zacząć się testowe jazdy tramwajów na nowej trasie - do nowej pętli przy węźle Jabłoniowa ma zostać wydłużona linia 12. Do krańca przy szkole pewnie nic nie pojedzie aż do września...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pi ... bJensvypnA
Równolegle kończą się prace na Stogach, gdzie tramwaje mają zacząć pierwsze testowe jazdy również w maju.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pi ... bJensvypnA
Równolegle kończą się prace na Stogach, gdzie tramwaje mają zacząć pierwsze testowe jazdy również w maju.
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Co by nie mówić o Gdańsku, z rozbudową infrastruktury tramwajowej radzą sobie bardzo dobrze. Od 2007 roku licząc razem z trasą po al.Adamowicza, Gdańsk zbudował prawie 13 km tras tramwajowych, podczas gdy w Warszawie, mimo większej skali potrzeb, liczby mieszkańców oraz wielkości miasta zbudowano 3 km tras mniej. Trasy na Wilanów to będzie dobrze jak się doczekamy do końca dekady, nie mówię już o takiej pieśni przyszłości jak trasa wzdłuż Rostafińskich i pod Dworcem Zachodnim. Naprawdę źle to wygląda.