Autosan Sancity 9LE (EEC)
Autosan Sancity 9LE (EEC)
Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem odpowiedniego. Dziś miałem okazję przejechać się Autosanem Sancity na linii 198. I prawdę mówiąc wrażenia z jazdy słabe. Autobus na postoju i przy ruszaniu wpadał w wibracje, podobnie jak Scania. Szarpał przy przyspieszaniu, silnik pracował niestabilnie, że z początku myślałem, że ma manualną skrzynię biegów. Nie wiem na ile to wada konkretnego pojazdu, czy wszystkich. Przy hamowaniu szarpał jak... jelcz. Dźwięk przy zamykaniu drzwi co najmniej dziwny. I generalnie wygląda to dosyć kiepsko. O wiele lepsze wrażenia są z jazdy Solbusem - Solbus ma dużo płynniejsze przyspieszenie i praktycznie zero wibracji. Ogólnie - kiepściutko... A Autosana szkoda, bo to firma z tradycjami.
Nie mówiąc już o tym, że stali pasażerowie od razu stwierdzili, że autobus jest za krótki na tę linię i ma za małą rzeźnię....
Nie mówiąc już o tym, że stali pasażerowie od razu stwierdzili, że autobus jest za krótki na tę linię i ma za małą rzeźnię....
Toż to przecież Jelcz Libero, tylko pod nową nazwa, i nieco odświeżony. Technika produkcji (i jakość) nie zmieniła się. To są wierne kopie tego co ma Mobilis, a co wygląda jak wygląda.
Natomiast co do wibracji. Libera zawsze miały wibracje, więc to nic nowego. A jeżeli te są jakieś bardziej intensywne to znaczy, że pewnie mają podkręcone silniki jak Scani z PKS GM by wozy mniej paliły.
Natomiast co do wibracji. Libera zawsze miały wibracje, więc to nic nowego. A jeżeli te są jakieś bardziej intensywne to znaczy, że pewnie mają podkręcone silniki jak Scani z PKS GM by wozy mniej paliły.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Winą większości tych problemów (wibracji, szarpania) jest beznadziejna skrzynia biegów Allison. Wersja z manualem podobno sprawuje się o wiele lepiej. Daliby jakiegoś ZFa, czy Voitha to wozy prezentowałyby zupełnie inną kulturę pracy. Jak widać Autosan w ogóle nie uczy sie na swoich błędach.
Może zestaw Cummins + Allison jest tańszy niż Cummins i ZF/Voith...
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
-
- Posty: 2116
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
no właśnie i dziś było zaskoczenie w szczycie bo do 198 przed 7 i zaraz po 7 połowa ludzi zostawała na przystanku
ciekawe co za mosiek dał to gówno na te linię , jednocześnie zachęcając ludzi do przesiadek w kolej ... tylko jak do niej dojechać????
ciekawe co za mosiek dał to gówno na te linię , jednocześnie zachęcając ludzi do przesiadek w kolej ... tylko jak do niej dojechać????
Zmieści się wózek inwalidzki i wózek dziecięcy?fraktal pisze:Nie mówiąc już o tym, że stali pasażerowie od razu stwierdzili, że autobus jest za krótki na tę linię i ma za małą rzeźnię....
Chyba w Warszawie nie ma/nie powinno być takiej linii, gdzie jeżdżą takie kurduple.Robert 514 pisze:ciekawe co za mosiek dał to gówno na te linię , jednocześnie zachęcając ludzi do przesiadek w kolej ... tylko jak do niej dojechać????
206? Chociaż tam i taksówka by wystarczyła, gdyby jeździła wg. rozkładu.Pawel_ pisze:Chyba w Warszawie nie ma/nie powinno być takiej linii, gdzie jeżdżą takie kurduple.
Oczywiście ze być powinny, ale nie na dojazdówce rejonu, który jeszcze niedawno był osobną wsią, a teraz się n razy rozrósł.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK
Myślę że cena decydowała.Tyrystor pisze:Może zestaw Cummins + Allison jest tańszy niż Cummins i ZF/Voith...
Dla przewoźnika (szczególnie prywatnego) liczy się cena zakupu oraz koszty eksploatacji. Skoro może mieć wozy o nieco gorszym komforcie jazdy dla pasażera, ale równie dobre w eksploatacji jak te z droższymi podzespołami, to wiadomo co wybierze. ZTM nie premiuje komfortu jazdy, ale płaci za to by autobus jeździł.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Czy jeśli Odolany się tak rozrosły, to jest planowany jakiś remont tamtejszych ulic?Łukasz pisze:Oczywiście ze być powinny, ale nie na dojazdówce rejonu, który jeszcze niedawno był osobną wsią, a teraz się n razy rozrósł.
Te autobusy były i są oferowane tylko w dwóch opcjach: ze skrzynią manualną ZF lub automatyczną Allison. Żadnej innej opcji konstruktorzy nie przewidzieli.Frencher pisze:Myślę że cena decydowała.Tyrystor pisze:Może zestaw Cummins + Allison jest tańszy niż Cummins i ZF/Voith...
15/12/2005-12/7/2019
A czasem Allison to nie jest standardowa skrzynia do Cumminsa? Solaris też oferuje takie połączenie
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Samo połączenie Allisona z Cumminsem nie jest problemem. Mam wrażenie, że jakość wykonania i detale decydują o całokształcie. Mobilisowe Libero są niby z jednego miotu, a każdy jeździ inaczej. Są takie, które rozpędzają się i hamują zupełnie komfortowo, skrzynia pracuje delikatnie i nie ma z nią problemów, a są też takie, które szarpią na samą myśl o ruszeniu z miejsca a na postoju wibrują jak głupie. Przypuszczam, że z tymi Autosanami może być podobnie. Okaże się, że to ileś zupełnie różnych wozów, chociaż oznaczenie modelowe każdy będzie miał to samo.
-
- Posty: 2116
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Pawel_ pisze:Zmieści się wózek inwalidzki i wózek dziecięcy?fraktal pisze:Nie mówiąc już o tym, że stali pasażerowie od razu stwierdzili, że autobus jest za krótki na tę linię i ma za małą rzeźnię....
Chyba w Warszawie nie ma/nie powinno być takiej linii, gdzie jeżdżą takie kurduple.Robert 514 pisze:ciekawe co za mosiek dał to gówno na te linię , jednocześnie zachęcając ludzi do przesiadek w kolej ... tylko jak do niej dojechać????
nie no wózek dziecięcy i inwalidzki razem nie da rady poza tym ludzie sie i tak dzis w tym bublu gnieździli jak sardynki w SKM o 7 rano do centrum