Moderator: JacekM
-
person
- (geograf)
- Posty: 8392
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 15 paź 2015, 10:49
Stary wątek zamknięty na cztery spusty, więc założę nowy...
Od pewnego czasu tramwaj śmiga nową trasą na Bielany. Ktoś z was już zaliczał? Jakie wrażenie?
Linkuję wrażenie gdańszczanina (urzekł mnie komentarz pod zdjęciem). I dla nas jest to coś wartego uwagi...
Czyli co dałosię zrobić w Toruniu:
- zastosować ciągłe podparcie szyny z zabudową humusem jako rozwiązanie domyślne - bardzo przyjazne w dzielnicach mieszkaniowych,
- równoległą drogę utrzymać w szerokości 1x2 z azylami dla pieszych, bez sygnalizacji świetlnej w każdym możliwym miejscu,
- i to co spowodowało, że z każdym kolejnym przystankiem coraz bardziej opadała mi szczęka - zastosować bezwzględny priorytet dla tramwaju w sygnalizacji świetlnej.
http://tramwaje.gdanskie.info/details.p ... 4e96ef5e47
Pod zdjęciem - filmiki.
-
ashir
- Posty: 27734
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 22 paź 2015, 10:45
Na pętli Uniwersytet można się trochę poczuć, jak na odludziu, bo mało kto tam dojeżdża, ale przynajmniej nie ma tam sygnalizacji świetlnej, jak u nas na Tarchominie Kościelnym, a wjeżdżają tam także autobusy. A tak to rzeczywiście priorytet działa bardzo dobrze i tramwajem się jedzie całkiem szybko.
-
gfedorynski
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Post
autor: gfedorynski » 22 paź 2015, 10:50
Przepraszam, że w nowym wątku od razu walnę oftopa, ale drugi filmik przypomniał mi, że nigdzie nie chwaliłem projektu na Powstańców Śląskich, w którym udało się zrobić przejazd przez torowisko z mrugającym żółtym/czerwonym dla samochodów. Najstarsi górale pamiętają, że takie światła były kiedyś na przejeździe dwudziestki przez Powstańców Śląskich.
-
person
- (geograf)
- Posty: 8392
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 03 lip 2023, 12:13
Już wiadomo, że 1 września uruchomiona zostanie trasa tramwajowa na os. Jar. Podano przebieg nowych tras tramwajowych i propozycje zmian w autobusach:
https://nowosci.com.pl/tramwaje-na-jar- ... 1-17672237
Niestety podano też informacje o planowanych częstotliwościach kursowania tramwajów.
Wieczorami i w święta tramwaje w Toruniu mają kursować co... 45 minut.
-
ashir
- Posty: 27734
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 03 lip 2023, 13:00
Ale te tramwaje już kursują co 45 minut. Zresztą autobusy też. Niestety nic nowego. Aż przykro się robi co się wydarzyło w ciągu ostatnich kilku lat z komunikacją miejską w Toruniu.
-
Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6936
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
-
Kontakt:
Post
autor: Emyl » 03 lip 2023, 16:49
Co to jest za debilny pomysł z tymi częstotliwościami 45 i 50 minut w mniejszych miastach? Już naprawdę wolałbym 60 minut, bo i tak musisz wychodzić na konkretny kurs, a tak przynajmniej nie musisz zapamiętywać, że w każdej godzinie odjazd jest w innej minucie...
-
ashir
- Posty: 27734
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 03 lip 2023, 17:00
Spokojnie, z prezydentem Zaleskim kursy co 60 minut są możliwe. Najczęściej jest to efektywne wykorzystanie pojazdów. Biorąc pod uwagę długość tras wystarczą 2-3 brygady na każdą linię. Poza tym dalsze zmniejszanie częstotliwości tylko wyjdzie pasażerom na minus...
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 04 lip 2023, 0:38
Emyl pisze: ↑03 lip 2023, 16:49
Co to jest za debilny pomysł z tymi częstotliwościami 45 i 50 minut w mniejszych miastach? Już naprawdę wolałbym 60 minut, bo i tak musisz wychodzić na konkretny kurs, a tak przynajmniej nie musisz zapamiętywać, że w każdej godzinie odjazd jest w innej minucie...
W Toruniu nie ma odcinków obsługiwanych jedną linią, więc wychodzi co 22,5 minuty, a na ważniejszych trasach co 15 minut. O ile uda się ustawić dobrą koordynację, jak obiecują. Sieć jest dość prosta, więc może da się to zrobić...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Post
autor: fik » 04 lip 2023, 13:13
Bastian pisze: ↑04 lip 2023, 0:38
Emyl pisze: ↑03 lip 2023, 16:49
Co to jest za debilny pomysł z tymi częstotliwościami 45 i 50 minut w mniejszych miastach? Już naprawdę wolałbym 60 minut, bo i tak musisz wychodzić na konkretny kurs, a tak przynajmniej nie musisz zapamiętywać, że w każdej godzinie odjazd jest w innej minucie...
W Toruniu nie ma odcinków obsługiwanych jedną linią
Może tu tkwi problem?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 04 lip 2023, 14:11
Z cyklu dobre wzorce zza granicy: Ołomuniec (120 tys. mieszkańców) podobnie jak Toruń jest miastem uniwersyteckim. Na większości końcówek jeżdżą 2 linie (podobnie jak ma być w Toruniu), na jednej są 3 i na jednej - jedna. Na wszystkich końcówkach minimalna częstotliwość wynosi 15 minut (a na niektórych 7,5) która realizowana jest jedną (Pavlovičky) lub dwoma wzajemnie skoordynowanymi liniami. Na końcówce na której występują 3 linie, są one skoordynowane (5-3-7) w sposób pozwalający na zachowanie na ciąg przez Stare Miasto częstotliwości 7-8 (trzecia linia jedzie "obwodnicą"). Częstotliwości zachowywane są przez cały tydzień i cały rok, rozkład jest bardzo przejrzysty i łatwy do zapamiętania. Więc jak widać problemem niekoniecznie są 2 linie na końcówkach, ale możliwości finansowe i organizacyjne polskich organizatorów.
-
ashir
- Posty: 27734
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 04 lip 2023, 14:25
W przypadku Torunia to wiadomo, że przez finanse jeżdżą autobusy i tramwaje co 45 minut, a dobrze funkcjonująca komunikacja nie jest priorytetem prezydenta miasta. Jeszcze nie tak dawno 1 była siekierą i jeździła co ok. 7,5 minuty w godzinach 6-17, a do tego grona dołączyła linia 2 po tym jak inne zawieszono z powodu remontów. Niestety te czasy minęły i już nie wrócą.
-
primoż
- Posty: 3785
- Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
- Lokalizacja: z pól kartoflanych
Post
autor: primoż » 04 lip 2023, 14:53
Autobus Czerwon pisze: ↑04 lip 2023, 14:11
Z cyklu dobre wzorce zza granicy: Ołomuniec (120 tys. mieszkańców) podobnie jak Toruń jest miastem uniwersyteckim. Na większości końcówek jeżdżą 2 linie (podobnie jak ma być w Toruniu), na jednej są 3 i na jednej - jedna. Na wszystkich końcówkach minimalna częstotliwość wynosi 15 minut (a na niektórych 7,5) która realizowana jest jedną (Pavlovičky) lub dwoma wzajemnie skoordynowanymi liniami. Na końcówce na której występują 3 linie, są one skoordynowane (5-3-7) w sposób pozwalający na zachowanie na ciąg przez Stare Miasto częstotliwości 7-8 (trzecia linia jedzie "obwodnicą"). Częstotliwości zachowywane są przez cały tydzień i cały rok, rozkład jest bardzo przejrzysty i łatwy do zapamiętania. Więc jak widać problemem niekoniecznie są 2 linie na końcówkach, ale możliwości finansowe i organizacyjne polskich organizatorów.
Ja bym jeszcze dodał, że w polskich miastach olbrzymi nacisk kładzie się na relacyjność układu komunikacyjnego i jak najmniejszej ilości przesiadek w odróżnieniu od m.in. Czech.
ashir pisze: ↑04 lip 2023, 14:25
W przypadku Torunia to wiadomo, że przez finanse jeżdżą autobusy i tramwaje co 45 minut, a dobrze funkcjonująca komunikacja nie jest priorytetem prezydenta miasta.
W polskich miastach priorytetem w transporcie są inwestycje w komunikację samochodową poprzez rozwój infrastruktury drogowej częstokroć przeskalowanej wobec potrzeb i pobudzania dodatkowego ruchu samochodowego, a w konsekwencji wtłaczania dodatkowego ruchu do centrów miast.
Nie zawsze poważne opinie
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 04 lip 2023, 15:10
Plus dodałbym do tego że nagminne jest sępienie dotacji na rozbudowę/remont dróg pod płaszczykiem rozwoju zbiorkomu. Np. z prawie lokalnego podwórka to Płońsk wyremontował srogi kawał sieci drogowej wpisując do wniosku o dotację dostosowanie ulic do kursowania komunikacji miejskiej i uruchomienie jej. Jak ktoś jest dociekliwy to zachęcam do analizy rozkładu jazdy
-
person
- (geograf)
- Posty: 8392
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 04 lip 2023, 15:13
primoż pisze: ↑04 lip 2023, 14:53
W polskich miastach priorytetem w transporcie są inwestycje w komunikację samochodową poprzez rozwój infrastruktury drogowej częstokroć przeskalowanej wobec potrzeb i pobudzania dodatkowego ruchu samochodowego, a w konsekwencji wtłaczania dodatkowego ruchu do centrów miast.
Tymczasem w Toruniu:
hihi
-
Szymon
- (Mr_Kolesław)
- Posty: 7084
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
- Lokalizacja: Szamoty
-
Kontakt:
Post
autor: Szymon » 11 lip 2023, 11:28
Pierwszy tramwaj wjechał (na dość krótki fragment ale jest) na nowy odcinek linii tramwajowej do os. Jar:
Pierwszy tramwaj na nowej linii w Toruniu
Wtorek, 11 lipca 2023 roku. Godzina 5:00. Na Szosie Chełmińskiej pojawił się tramwaj.
https://transinfo.pl/infotram/pierwszy- ... w-toruniu/