Strona 5 z 25

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 22 lis 2020, 19:03
autor: SławekM
michj pisze:
22 lis 2020, 18:58
SławekM pisze:
Już widzę 167 co 30 minut.
Jeśli wtedy przeniesiemy 33 z Kieleckiej na Gagarina (przez wschodnią Rakowiecką) to IMHO 167 może okazać się zbędne na odcinku GUS - skrzyżowanie Gagarina i Czerniakowskiej.
521 też jest zbędne na odc. Wiatraczna - Szczęśliwice i zobacz jak się trzyma przy tramwaju (Wiatraczna - Bitwy Warszawskiej) co 4 minuty...

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 22 lis 2020, 19:06
autor: Autobus Czerwon
SławekM pisze:
22 lis 2020, 18:43
Delwin pisze:
22 lis 2020, 18:41
167 jak powstanie też tramwaj na Gagarina też pewnie będzie do korekt.
Już widzę 167 co 30 minut.
Myślę że 167 można by przekierować przez Czerniakowska i Trasę Łazienkowską (w relacji 187), a samo 187 skrócić do Politechniki lub Zachodniego od strony Ursusa. Do rozważania jest też przełożenie w przyszłości 167 na aleję Polski Walczącej i Batalionu AK Bałtyk, zamiast przez opłotki na tej części Bartyckiej.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 22 lis 2020, 19:58
autor: Łukasz
SławekM pisze:
Delwin pisze:
22 lis 2020, 18:41
167 jak powstanie też tramwaj na Gagarina też pewnie będzie do korekt.
Już widzę 167 co 30 minut.
167 w koordynacji z 521 :)

Nie widzę związku 167 z tramwajem. Raczej 136 - choć to zależy, czy coś pojedzie od Żwirki prosto przez BW1920. To może być nowa trasa 167, jeśli kiedyś go nie skrócą do Szczesliwic.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 23 lis 2020, 10:18
autor: Delwin
Autobus Czerwon pisze:
22 lis 2020, 19:06
Do rozważania jest też przełożenie w przyszłości 167 na aleję Polski Walczącej i Batalionu AK Bałtyk, zamiast przez opłotki na tej części Bartyckiej.
Moim zdaniem trzeba jakoś połączyć/skoordynować ze 168 i wyprostować. Zakręt w Batalionu AK Bałtyk a potem APW ma tu sens - przyda sie wreszcie na coś ten buspas plus ruch na wprost jest relatywnie niewielki - z APW jest przede wszystkich ruch w prawo w Czerniakowską) zaś na Bartyckiej powinny zostać autobusy jadące na północ. Oczywiście po kolanach tu strzela brak budowy odcinka na wschodniej części Rakowieckiej. Wtedy w teorii jakiś tramwaj z Gagarina mógłby jechać do Metra Pole Mokotowskie a potem na DC. W takim ukłądzie przydatność 167 na dużym odcinku trasy by mocno spadła.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 23 lis 2020, 10:32
autor: KwZ
W ogóle ta trasa na Kasprzaka to jaka perspektywa czasowa? Gagarina to oidp teoretycznie do 2023.

Chcemy się wdawać w spekulacje, czy przy założeniu tych dwóch tras jak zmienią się warunki dla jakieś jednej linii autobusowej?
Jeśli nawet, to może nie w tym wątku?

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 23 lis 2020, 11:26
autor: Bon Jovi
KwZ pisze:
23 lis 2020, 10:32
W ogóle ta trasa na Kasprzaka to jaka perspektywa czasowa? Gagarina to oidp teoretycznie do 2023.

Chcemy się wdawać w spekulacje, czy przy założeniu tych dwóch tras jak zmienią się warunki dla jakieś jednej linii autobusowej?
Jeśli nawet, to może nie w tym wątku?
Dopóki nie wbiją pierwszej przysłowiowej łopaty, to jest to tylko projekt który na jakiś tam etapie utknął. Kiedyś szybko budowało się nowe trasy tramwajowe. Dziś trwa to tak długo, że nie wiem czy moje wnuki dożyją, dziś projektowanych tras.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 23 lis 2020, 13:58
autor: Glonojad
Trwa to tyle, co inne średniej wielkości inwestycje drogowe. W przeciwieństwie do małych projektów drogowych, nawet na pojedynczy tor odstawczy czy dodatkowy łuk na skrzyżowaniu konieczna jest decyzja środowiskowa. Reszta uwarunkowań identyczna.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 23 lis 2020, 14:31
autor: KwZ
Także uwarunkowań biurokratycznych typu kto to koordynuje? Albo stosowalność specustawy?

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 23 lis 2020, 19:32
autor: Glonojad
Stosowalność specustawy jest kontrowersyjna tylko dla trasy na Gocław, tak poza tym formalnie to są dokładnie analogiczne sprawy na tych samych, drogowych przepisach.

Czym innym są osobiste animozje czy idee fixe poszczególnych urzędników, ale o tym oczywiście pisać tutaj nie zamierzam.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 12 lut 2021, 9:24
autor: Os0

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 12 lut 2021, 9:52
autor: michael112
Gdzie były zlokalizowane przystanki w czasach, kiedy ta linia funkcjonowała poprzednio?

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 12 lut 2021, 10:26
autor: Stary Pingwin
Tak jak w projekcie, oczywiście bez przystanku Kasprzaka/Ordona. Tramwaj z Kasprzaka skręcał w prawo, w Rewolucji Październikowej i lewo w Wolską. Poza 11 i 34(?), które miały pętlę w miejscu dealera Toyota.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 12 lut 2021, 10:45
autor: Flash8222
Mówiłem, że kwoty będą wyższe niż budżet. Zobaczymy jakie ceny będą po aukcji elektronicznej ale wciąż będą wyższe to wątpię by miasto dołożyło hajs. Tak więc nie nakręcałbym się że ta trasa powstanie.

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 12 lut 2021, 11:55
autor: michael112
Stary Pingwin pisze:
12 lut 2021, 10:26
Tak jak w projekcie, oczywiście bez przystanku Kasprzaka/Ordona. Tramwaj z Kasprzaka skręcał w prawo, w Rewolucji Październikowej i lewo w Wolską. Poza 11 i 34(?), które miały pętlę w miejscu dealera Toyota.
Dziękuję. A wie ktoś, dlaczego właściwie nie odbudowano tej trasy od razu? Jaki był pierwotny plan? [tzn. z przełomu lat 80./90.] Puszczenie tramwaju po al. Prymasa tak jak kiedyś?

Trasa tramwajowa na Kasprzaka

: 12 lut 2021, 12:03
autor: Os0
Flash8222 pisze:
12 lut 2021, 10:45
Mówiłem, że kwoty będą wyższe niż budżet. Zobaczymy jakie ceny będą po aukcji elektronicznej ale wciąż będą wyższe to wątpię by miasto dołożyło hajs. Tak więc nie nakręcałbym się że ta trasa powstanie.
Stawiam, że zejdą do pułapu 240 mln zł.