Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25355
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lip 2022, 17:41

person pisze:
01 lip 2022, 15:36
fik pisze:
01 lip 2022, 14:37
Ja bym jednak się spodziewał, że 155 to będzie po prostu ucięte 171 z zachowaniem pseudoukładu patokoordynacyjnego ze 109 na Powiślu.
Niestety tak.
Miasto 15-minutowe to modne ostatnio hasło*.



*https://um.warszawa.pl/waw/strategia/-/ ... 5-minutowe
Chciał Solec mieć koniecznie dojazd i do Bankowego i do Centralnego? To niech się teraz udławi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5990
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 01 lip 2022, 18:20

pawcio pisze:
01 lip 2022, 17:41
Chciał Solec mieć koniecznie dojazd i do Bankowego i do Centralnego? To niech się teraz udławi.
Dlaczego akurat do Bankowego? Tylko dlatego, że "zawsze tam jeździł autobus, więc niech zostanie", czy coś poza tym?
I jeszcze pytanie dodatkowe: kiedyś 171 łapało w stronę Torwaru duże opóźnienie przed lewoskrętem na patelni i na Książęcej przed pl. Trzech Krzyży w stronę Centrum. Czy teraz te korki są trochę mniejsze?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 01 lip 2022, 18:27

Rewolucję w komunikacji wypadało zrobić po realizacji metra do pętli Górczewska. Teraz szykuję się armagedon z autobusami 700 na skrzyżowaniu Konarskiego, Czumy i Powst. Śląskich. Już widzę te przeciskanie się autobusu z prawego pasa na lewy do skrętu w lewo na ul. Górczewska. Kto zna ten rejon wie co tam się dzieje. Zmiany tras autobusów to temat typu wrzut granatu do szamba. Smród będzie jak publisia obudzi się , że to co było dotąd na przystankach autobusowych generalnie jest wywalone w kosmos. Pisałem nieraz o spanikowanych klientach ZUS na ul. Wrocławskiej, po zmianach raczej kosmetycznych w kursowaniu i utrupieniu np. 507, E2, 167. Efekt tej wesołej improwizacji komunikacyjnej to lawinowy przyrost koczujących blachosmrodow na wsiowych numerach na osiedlu i okolicach. Widać tak jest pewniej i taniej niż liczyć na komunikację autobusową a la PKS. Mówicie, że są tramwaje...... nigdy nie liczę na pewny przyjazd tramwaju. Po 35 letnim doświadczeniu wiem, że mały incydent na ciągu ulic Obozowej i Młynarskiej i czar komunikacji tramwajem pryska.
ZUS fundatorem emigracji

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 lip 2022, 18:38

10 i 28 na Obozowej albo Młynarskiej? A poza tym wszyscy zdrowi?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 lip 2022, 18:58

Akurat przyrost blachosmrodów raczej nie bierze się z odpływu pasażerów ze zbiorkomu, tylko z przyrostu mieszkańców. Może aut na Bemowie było 20 lat temu mniej, ale ludzi też było mniej.

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 lip 2022, 19:00

Mieszkańców Bemowa jak Bemowa, ale te wszystkie śmieciowe podwarszawskie miejscowości z zabudową łanową i rozproszoną zabudową też robią swoje.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 01 lip 2022, 19:27

Łaskawie przypominam, że do tram. 10 28 ode mnie to dokladnie 980 m. Lepiej i szybciej pójdę z buta od siebie do stacji metra Ulrychow. Naprawdę nie jestem masochistą, aby do miasta jechać po zakrzywionej elipsie.Np. z zakupów w Wola Parku szybciej jestem w domu, niż mam jechać łatana komunikacją np. 523 i przesiadka w 23 czy 24. 171 to linia z miasta dotknięta totalną przypadkowością. Tu zgoda, tej linii trzeba zmienić przebieg. W pełni zgadzam się z Emylem, Bemowo jest dotknięte eksplozją budowlaną, realizowaną z reguły z zachowaniem zasad patodeweloperki. Patrz Chrzanów z przyległościami.
ZUS fundatorem emigracji

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 lip 2022, 19:46

Piotrek pisze:
person pisze:
01 lip 2022, 17:23
Czyli szybciej do metra, a z metra dłużej - odwrotnie niż w propozycji ;) W której zatoce postój?

IMHO wady zaproponowanej trasy zminimalizowałaby wyższa częstotliwość. Niestety częstotliwość będzie... jaka będzie.

Na tym ogniu upieczono też dojazd z Chrzanowa do szkół, z Człuchowskiej i Koła do Wola Parku i z Bemowa na Deotymy tak BTW.
Powrót wydaje mi się że czasowo w rejony Szeligowskiej byłby podobny, no i część Chrzanowa moglaby już wysiąść wczesniej i na os.Gorczewska i na Szobera (podobno za chwilę deweloper ma wybudować łącznik z Coopera) i na Batalianów. Aczkolwiek fakt że problemem bylby na tej trasie postój. Na os. Przyjaźń nie ma gdzie, przy Ratuszu pewnie nie byłoby miejsca.

Ja widzę że upieczono wiele rzeczy, tylko często tak jest że jak ma być dla wszystkich to potem się okaże że nie będzie dla nikogo.

A co ze zamianą 154 z 167? O co chodzi?
Tak samo te oberki na 220. Czemu 122 dobrze pracujące między dzielnicami wypada itd...
154 ze 167 było tłumaczone. Przeguby na odcinku Stare Bemowo - Metro Bemowo i częściej.

122 wcale tak świetnie na Bemowie nie pracuje a zwłaszcza na oberku. Obecnie jest tam nadpodaż którą 220 zmniejszy.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 01 lip 2022, 20:30

fraktal pisze:
01 lip 2022, 12:40
To nowe 171 dziwne jakieś. Na Żeromskiego będą teraz tabuny autobusów, które będą się dublować (112 ze 171). Nie można było zostawić 171 na krańcu Chomiczówka, a 112 dać do Nowego Bemowa? :-k
Te 171 i 850 to jakoś dziwnym trafem nie może trafić na pętlę M.Marymont?
Chociaż ze względu na sanitariaty na ekspedycji?
Tam przy Słodowcu nabudowali zatok przystankowych i chyba na siłę chcą je wykorzystać (-(

109 to chyba na szybko do uwalenia (-(
167 kolejne bezsensowne przedłużenie, co zamorduje wozy i kierowców w korkach #-o
155 chyba na siłę chciano odzyskać ten numer na Woli i Powiślu, przecież obecne 109 chyba na obecnej trasie działa bardzo dobrze :-k

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 01 lip 2022, 20:37

bartoni722 pisze:
01 lip 2022, 19:46

122 wcale tak świetnie na Bemowie nie pracuje a zwłaszcza na oberku. Obecnie jest tam nadpodaż którą 220 zmniejszy.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
No bo ten oberek był bez sensu i nie potrzebnie dodawał czasu w przejeździe , natomiast jako połączenie miedzydzielnicowe radził sobie dobrze. Os Górczewska, Wat, St Bemowo, Nowy Żoliborz, Plac Wilsona. Korzystałem swego czasu często i sporo osób jeździło właśnie w dłuższych relacjach.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

fraktal
Posty: 5479
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 lip 2022, 20:47

Jurand pisze:
01 lip 2022, 20:30
fraktal pisze:
01 lip 2022, 12:40
To nowe 171 dziwne jakieś. Na Żeromskiego będą teraz tabuny autobusów, które będą się dublować (112 ze 171). Nie można było zostawić 171 na krańcu Chomiczówka, a 112 dać do Nowego Bemowa? :-k
Te 171 i 850 to jakoś dziwnym trafem nie może trafić na pętlę M.Marymont?
Nie zmieści się tam. Ale nie bardzo wiem po co mieszkańcom Bemowa bezposrednie połączenie z metrem Słodowiec, jeśli mają bezpośrednie połączenie z metrem Młociny, metrem Wawrzyszew, metrem Bemowo i czemu ZTM uznaje tu za zasadne i tu nagle nie widzi żadnej nadpodaży na przegubach, a gdzie indziej ją zbyt łatwo dostrzega...

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 01 lip 2022, 20:50

fraktal pisze:
01 lip 2022, 20:47
Jurand pisze:
01 lip 2022, 20:30

Te 171 i 850 to jakoś dziwnym trafem nie może trafić na pętlę M.Marymont?
Nie zmieści się tam. Ale nie bardzo wiem po co mieszkańcom Bemowa bezposrednie połączenie z metrem Słodowiec, jeśli mają bezpośrednie połączenie z metrem Młociny, metrem Wawrzyszew, metrem Bemowo i czemu ZTM uznaje tu za zasadne i tu nagle nie widzi żadnej nadpodaży na przegubach, a gdzie indziej ją zbyt łatwo dostrzega...
Zmieści się zmieści
508, 511 i LuxExpress się mieściły to i 171 i 850 też.
Tylko że o kierowcach nikt nie pomyśli, bo to roboty zapewne i pomieszczeń socjalnych nie potrzebują (-(

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 lip 2022, 21:04

Za czasów 508 i 511 nie było tam 134, 326, 705, 735 i E-9, 132 rzadsze a teraz jeszcze 121. Nie jestem pewien ale może to robić różnicę.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25355
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lip 2022, 21:28

fraktal pisze:
01 lip 2022, 20:47
Jurand pisze:
01 lip 2022, 20:30

Te 171 i 850 to jakoś dziwnym trafem nie może trafić na pętlę M.Marymont?
Nie zmieści się tam. Ale nie bardzo wiem po co mieszkańcom Bemowa bezposrednie połączenie z metrem Słodowiec, jeśli mają bezpośrednie połączenie z metrem Młociny, metrem Wawrzyszew, metrem Bemowo i czemu ZTM uznaje tu za zasadne i tu nagle nie widzi żadnej nadpodaży na przegubach, a gdzie indziej ją zbyt łatwo dostrzega...
Tam jeszcze są Bielany po drodze. Póki co w komunikacji miejskiej nie ma obowiązku jazdy wyłącznie od pętli do pętli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5479
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 lip 2022, 21:42

pawcio pisze:
01 lip 2022, 21:28
fraktal pisze:
01 lip 2022, 20:47

Nie zmieści się tam. Ale nie bardzo wiem po co mieszkańcom Bemowa bezposrednie połączenie z metrem Słodowiec, jeśli mają bezpośrednie połączenie z metrem Młociny, metrem Wawrzyszew, metrem Bemowo i czemu ZTM uznaje tu za zasadne i tu nagle nie widzi żadnej nadpodaży na przegubach, a gdzie indziej ją zbyt łatwo dostrzega...
Tam jeszcze są Bielany po drodze. Póki co w komunikacji miejskiej nie ma obowiązku jazdy wyłącznie od pętli do pętli.
Pamiętam czasy, gdy przez Żeromskiego jeździła 520. Efekt? Autobusy pojawiały się na przystankach po 2 lub 3. Nie mogły naraz wypuścić pasażerów najczęściej lub wypuszczały, ale komfortowe to nie było (na przykład zatoka przy przystanku Perzyńskiego, kierunek Chomiczówka). Teraz będzie powtórka, tylko zamiast 520 będzie 171, a w kwestii przystanków, niewiele się tam zmieniło przez te lata. Oczywiście, potok z metra wykorzysta każdą linię, ale jeśli będą stada, pierwszy autobus będzie pełny, drugi średnio napełniony, a trzeci zapewne pusty.

ODPOWIEDZ