Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
Zastanawiam się na ile zmieni się komunikacją po oddaniu stacji Lazurowa. Pewnie poza powrotem autobusów z metra Bemowo do Metra Lazurowa ludzie nie będą chcieli zmian. Ostatnio zastanawiałem się czy gorsze jest 167 z Bemowa, czy 154 tak jak było poprzednio.
167 czy 154 to fałszywa dychotomia. Wg mnie na Kaliskiego do Starego Bemowa powinna jeździć linia lokalna. Może też obsługiwać Coopera i/lub Fort Radiowo. I powinna być skoordynowana ze 149 z Grot i raczej ze 220.
Liczenie na 167 z opóźnieniami w cały świat to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej.
167 powinno zostać podzielone, prędzej (M Lazurowa) czy później (tram na Rostafińskich), może wolsko-ochocka część miałaby mniejsze opóźnienia.
Oprócz tego można się zastanowić nad 177 - czy ma obsługiwać Człuchowską (kosztem...), czy jechać Lazurową (do spółki z 220 i 105), czy jako dowozówka Ursusa do M2 w ogóle kończyć na Karolinie.
Poza tym 122 może pojechać na Karolin zamiast (112).
Poza tym do posprzątania są oczywiście (190), (171), (112), może też 249.
Liczenie na 167 z opóźnieniami w cały świat to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej.
167 powinno zostać podzielone, prędzej (M Lazurowa) czy później (tram na Rostafińskich), może wolsko-ochocka część miałaby mniejsze opóźnienia.
Oprócz tego można się zastanowić nad 177 - czy ma obsługiwać Człuchowską (kosztem...), czy jechać Lazurową (do spółki z 220 i 105), czy jako dowozówka Ursusa do M2 w ogóle kończyć na Karolinie.
Poza tym 122 może pojechać na Karolin zamiast (112).
Poza tym do posprzątania są oczywiście (190), (171), (112), może też 249.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Litości, nowa linia i już jest zła?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Wg mnie absolutnym priorytetem (i to na już) jest puszczenie jakiejś porządnej linii Szeligowską gdzieś do S8. Jechałem tam dziś i w ogóle zastanawiam się jak to jest że ten rejon jest aż tak zaniedbany komunikacyjnie mimo że to przecież Warszawa. A osiedli tam przybywa. Naprawdę dużym problemem jest zrobić jakąś zawrotkę przed S8 albo za? I niech dojeżdża tam takie 249 przynajmniej z częstotliwością 15/20/20.
Tam się już zrobił totalny bałagan z tymi dowozówkami, to jest chyba naprawdę do wymyślenia wszystko od nowa po otwarciu M2 do Lazurowej. Na Człuchowskiej jest w tej chwili 8 linii (!), o ile pamiętam, to jeszcze nie tak dawno, przed otwarciem M2 były 3 z przyzwoitą częstotliwością tylko za długie (112, 189, 190). Obecnie i tak zawsze tłum czeka na przystanku przy metrze w stronę południową, aby dojechać na Człuchowską i mimo że jest tyle linii to żadna nie jest wystarczająco regularna.
Człuchowska to jest teraz jeden wielki śmietnik różnych linii o różnym metrażu, różnej częstotliwości i różnej długości trasy. Tam się wsiada po prostu w to co podjedzie. Nie podoba mi się jednak to, że mogą się teraz zdarzać takie sytuacje, że jedzie wypełniony po dach 349 a za nim np. pusty przegub na 190.
To lokalne 349 przez korki i krótkie postoje jest równie udane. W poniedziałek po południu w szczytowym momencie opóźnienie wynosiło prawie 30 minut, czyli jeździło w czasie prawie następnego kursu. Od 15:44 jazda bez przerwy i dopiero na sam koniec przerwa. Nawet wydłużone 112 i 190 były bardziej punktualne, bo dłuższe postoje i nie stały ciągle w tych samych korkach...
I dobrze. Na miejscu kierowcy bym jechał tak żeby wytracić kółko. Jeszcze bym sobie przerwę zrobił. Tak się robiło do niedawna na takim 107. Jechało się tak żeby wytracić kółko .ashir pisze: ↑07 lut 2024, 6:03To lokalne 349 przez korki i krótkie postoje jest równie udane. W poniedziałek po południu w szczytowym momencie opóźnienie wynosiło prawie 30 minut, czyli jeździło w czasie prawie następnego kursu. Od 15:44 jazda bez przerwy i dopiero na sam koniec przerwa. Nawet wydłużone 112 i 190 były bardziej punktualne, bo dłuższe postoje i nie stały ciągle w tych samych korkach...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Masz coś jeszcze mądrego do powiedzenia? Wszystkie kursy zostały zrealizowane. Wytracenie koła niewiele da, jeżeli okrążenie w zależności od pory dnia trwa od 20 do 45 minut. Odjazdy z Coopera-Przychodnia przy teoretycznym postoju 8 minut i tak będą wykonywane w sposób losowy. A szkoda, bo są chętni do korzystania z tej linii pomimo jej słabej częstotliwości i punktualności. Największe opóźnienie generuje Lazurowa do skrętu w Górczewską, następnie Powstańców Śląskich do skrętu w Człuchowską, swoje też potrafi dołożyć korek na Batalionów Chłopskich.
A te korki tam to nie tylko tą linie psują bo i 177 też mocno obrywa przez nie.ashir pisze: ↑07 lut 2024, 7:00Masz coś jeszcze mądrego do powiedzenia? Wszystkie kursy zostały zrealizowane. Wytracenie koła niewiele da, jeżeli okrążenie w zależności od pory dnia trwa od 20 do 45 minut. Odjazdy z Coopera-Przychodnia przy teoretycznym postoju 8 minut i tak będą wykonywane w sposób losowy. A szkoda, bo są chętni do korzystania z tej linii pomimo jej słabej częstotliwości i punktualności. Największe opóźnienie generuje Lazurowa do skrętu w Górczewską, następnie Powstańców Śląskich do skrętu w Człuchowską, swoje też potrafi dołożyć korek na Batalionów Chłopskich.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Czy przypadkiem szlaban nie stał przed wjazdem na teren wspólnoty/prywatny?Solaris U10 pisze: ↑06 lut 2024, 18:33A właściwie czemu trwało to tak długo? Na moje oko to poza otwarciem szlabanu i lekką korektą oznakowania nie zadziało się tam nic szczególnego.
To chyba o dwie różne rzeczy chodzi. Obecna pętla jest na terenie przychodni, a więc na działce miejskiej. Natomiast był też pomysł, aby puścić autobus przez prywatną drogę osiedlową po zachodniej stronie bloków, gdzie obecnie są szlabany, między Batalionów Chłopskich a Szeligowską (na zachód od Rayskiego), ale to nie przeszło.person pisze: ↑07 lut 2024, 10:09Czy przypadkiem szlaban nie stał przed wjazdem na teren wspólnoty/prywatny?Solaris U10 pisze: ↑06 lut 2024, 18:33A właściwie czemu trwało to tak długo? Na moje oko to poza otwarciem szlabanu i lekką korektą oznakowania nie zadziało się tam nic szczególnego.
Może za długo upierano się przy tym przejeździe zamiast wymyśleć alternatywę i jak najszybciej uruchomić linię?
BTW - najdalej do czegokolwiek i tak mają mieszkańcy rejonu ZP Chrzanów. Ani im ta linia nie pomogła, ani 743 nie kursuje częściej... ale za to za kilka lat będą mogli porzucić swoje auta i przesiąść się do nowego, szybkiego, super metra M2.
BTW - najdalej do czegokolwiek i tak mają mieszkańcy rejonu ZP Chrzanów. Ani im ta linia nie pomogła, ani 743 nie kursuje częściej... ale za to za kilka lat będą mogli porzucić swoje auta i przesiąść się do nowego, szybkiego, super metra M2.
Za kilka lat to będą mieli w dupie nowe, szybkie, super metro M2, bo już zostanie (został) wykształcony mechanizm korzystania z samochodów lub wynalazków uberopodobnych z racji fatalnej oferty zbiorkomu tamże.
Nie zawsze poważne opinie