Strona 9 z 9

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 9:41
autor: fik
Ale wiesz, że mówimy o KDP, gdzie promienie łuku liczy się w grubych tysiącach metrów, a nie liczy odległości w linii prostej?

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 9:50
autor: Bastian
No ale to nadal nie wyklucza dyskusji, czy skórka jest warta wyprawki. Zwłaszcza że oprócz Torunia nadal przecież zostanie do obsługi stary korytarz przez Iławę.

Znaczy, ja niczego nie wykluczam, ale chętnie bym zobaczył symulacje ruchowe.

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 9:59
autor: fik
No ale Toruń ma dostać zjazd z CMK-N w Grochowalsku na Włocławek i dalej istniejącą linią. Gdyby wykręcić CMK-N przez Lubicz z nowym dworcem w rejonie węzła A1/S10, to pewnie wyszłoby z 10-12 minut szybciej do Torunia i 5-6 minut dłużej do Trójmiasta, z gorzej położonym dworcem, a inne wariantu wejścia w Toruń, żeby potem wyjść w kierunku choćby orientacyjnie północnym nie widzę. IMO nie warto, zwłaszcza że wtedy traci się Włocławek.

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 10:24
autor: Paweł D.
Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że to prezentacja o porcie, który nie wiadomo gdzie będzie i o dojazdach, które którędyś biec będą (ale się jeszcze zobaczy)? Jak powiedział klasyk: "słuszną linię ma nasza władza" - czas dojazdu z Rzeszowa w 2 godz. i wizualizacja 3 poziomowego dworca (może z metrem pod spodem i SKM powyżej) budzi podziw :)

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 14:24
autor: Bastian
Paweł D. pisze:
30 sty 2020, 10:24
Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że to prezentacja o porcie, który nie wiadomo gdzie będzie i o dojazdach, które którędyś biec będą (ale się jeszcze zobaczy)? Jak powiedział klasyk: "słuszną linię ma nasza władza" - czas dojazdu z Rzeszowa w 2 godz. i wizualizacja 3 poziomowego dworca (może z metrem pod spodem i SKM powyżej) budzi podziw :)
Umówmy się: istnienie tego tematu opiera się na założeniu odłożenia na bok rozważań o ogólnym sensie CPK. Zatem trzymajmy się ich, bo z jednym się zgadzam: czy CPK powstanie, czy nie, to jest w tej chwili impulsem do prowadzenia jakichkolwiek analiz dalekosiężnych. Dobre i to (pomijając koszty, rzecz jasna).

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 16:08
autor: Paweł D.
Masz rację, tylko ja po tej prezentacji oczekiwałem pewnych konkretów, choćby pozwalających się zorientować o przebiegu proponowanych linii czy w ogóle miejscu lokalizacji portu. O tym, że KDP powinna istnieć i łączyć miasta A, B i C dyskutować oczywiście można, tylko z CPK zaczyna mieć to luźny związek.

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 18:35
autor: fik
Miejsce lokalizacji portu wskazane jest na stronach 21 i 24 SSL. Proponowane przebiegi linii są wskazane na kilkudziesięciu arkuszach w skali 1:50000. Cel dokumentu został określony na stronie 6. Ja jednak sugerowałbym, aby zapoznawać się chociażby pobieżne z linkowanymi materiałami, zanim zacznie się je dyskredytować.

Centralny Port Komunikacyjny

: 30 sty 2020, 21:07
autor: Paweł D.
Widzisz, mnie jako osobie mającej dom w pobliżu planowanej inwestycji najbardziej interesują szczegóły. I patrząc na mapkę z korytarzem linii 85, ciąg 9 arkusz 1 zobaczyłem jedynie strzałki. Ale ok, doceniam wkład pracy autorów opracowania ale czekam na szczegóły lokalizacyjne i dojazdowe.

Centralny Port Komunikacyjny

: 01 lut 2020, 19:36
autor: Glonojad
Dla mnie największą wadą jest brak ujęcia wariantu z rozwojem Okęcia. To czyni analizę nierzetelną na etapie założeń.

Centralny Port Komunikacyjny

: 01 lut 2020, 22:04
autor: Stary Pingwin
Ważne, że jest Zarząd CPK i pobiera sowite wynagrodzenia.

Centralny Port Komunikacyjny

: 02 lut 2020, 14:07
autor: Wiliam
A mnie zastanawia inna rzecz. Czy aby na pewno za dziesiąt lat będziemy latać tylko więcej i więcej. Wystarczy że pojawi się akcyza na paliwo lotnicze plus trochę wymogów środowiskowych i to padnie. Tak jak padły Concordy i w sumie nikt za tym nie płacze.

Centralny Port Komunikacyjny

: 02 lut 2020, 14:56
autor: KwZ
Akcyza to pikuś, może ze +20 %. A co jeśli ceny ropy wzrosną do np. ~150 $/bbl (obecnie ~50 $/bbl) tj. +200%, bo czemu nie? Już było tyle. Oil peak i takie tam.

Centralny Port Komunikacyjny

: 03 lut 2020, 21:51
autor: zxcvbnm
Na ten moment szumne zapowiedzi, a skończy się na niczym. Lotnisko jak lotnisko, ale sieć kolejowa z prawdziwego zdarzenia mogłaby postać. Niestety dobrze wiemy, że to tego nie dojdzie. Generalnie mamy ogromne problemy bieżącą realizacją modernizacji linii kolejowych, ETCS 2 który miał być sukcesywnie wdrażany zasadniczo leży.
Nawet gdyby CPK powstało - koszty inwestycji mogą być niewspółmierne do korzyści. Linie z Vmax=160-250 km/h zostały by przyjęte ciepło przez pasażerów, ale... ile osób by jeździło na to lotnisko? Szczerze - ja nie wiem, ale też nie trafiłem na rzetelne analizy popytu. Mogłoby się okazać, że te Highspeedy świeciłyby pustkami. (Przy założeniu taktu co 1h, bo to jest minimum akceptowalne dla pociągów IC) Trzeba by było rozważyć pociągi 4 członowe z możliwością łączenia w trakcję (8-12 członów) - nie, żadne podmiejskie ED74. Norwedzy mają coś takiego - NSB Class 71.
Jedną z wad na etapie projektowym jest też brak podejścia do rozwiązania problemów z niewydolnymi węzłami. Mowa o przesuwanej ciągle modernizacji linii Średnicowej.
No i oczywiście założenie, że potoki na Okęciu wygasną jest szalenie błędnym założeniem.

Centralny Port Komunikacyjny

: 06 lut 2020, 13:07
autor: Glonojad
Potoki na Okęciu wygasną jak tylko pójdzie pod deweloperkę.

Centralny Port Komunikacyjny

: 17 gru 2021, 14:09
autor: KwZ
Rynek Lotniczy pisze: CPK ujawniło lokalizację Portu Solidarność