BRT do Sochaczewa

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 maja 2016, 10:16

I myślicie że habilitacja dr Brzezińskiego będzie z BRT do Sochaczewa?
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 maja 2016, 12:24

Wiliam pisze:I myślicie że habilitacja dr Brzezińskiego będzie z BRT do Sochaczewa?
No ja bym się nie odważył o to założyć :P :term:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 maja 2016, 15:16

Owszem, czemu nie. Byłoby to w sumie dosc nowatorskie podejście do tematu (tj od czasu Gierka, gdzie też tramwaje były "be").
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2704
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 maja 2016, 17:22

Chciałbym zauważyć, że poza drem Brzezińskim na wydziale pracuje też prof. Olszewski. Na razie jest komu Zakład prowadzić.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7675
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 maja 2016, 23:16

Markosek pisze:Zmienił się tryb postępowania habilitacyjnego, nie trzeba pisać żadnej rozprawy. Wszystko opiera się teraz o publikacje, tylko muszą być odpowiednio punktowane.
I jeszcze być w miarę bieżące. Regulamin PW nie dopuszcza na stanowiska ludzi, którzy żyją przeszłością - muszą na bieżąco udowadniać działalność naukową
Glonojad pisze:Owszem, czemu nie. Byłoby to w sumie dosc nowatorskie podejście do tematu (tj od czasu Gierka, gdzie też tramwaje były "be").
One są 'be' cały czas w różnych odsłonach. Gliwice np.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 maja 2016, 9:51

Pojawił się kolejny artykuł na Transport- Publiczny. Piszą o 2000 aut dziennie - to czemu nie 4x tańszy P+R? Że BRT zajmie mniej terenu - jak dwujezdniowa droga może być węższa od tramwaju o szerokości 7,8 m?

Jeszcze piszą o BRT w innych miastach np. Paryżu, choć w większości to buspasy. Normalnie nie wytrzymałem i musiałem przerwać czytanie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 maja 2016, 10:33

I jeszcze jedna odsłona: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 02100.html
A teraz ja wtrącę swoje trzy grosze. Niewykluczone, że za jakiś czas przeniosę się do jednej z miejscowości leżącej przy linii kolejowej na Poznań.
1. Dlaczego przyjmuje się zasięg oddziaływania projektu aż po linię autostrady A2, kiedy tak naprawdę połączenia z owym BRT będą miały jedynie Sochaczew, Teresin, Błonie i Ożarów. Reszta mieszkańców tych terenów ma do wymienionych miast dojechać czy dojść na własną rękę?
2. Czy osoby z wymienionych miast będą wolały jechać "na około" przez Kampinos czy jednak wybrać pociąg dowożący do samego Centrum? Ja wybiorę pociąg.
3. Skoro jest potencjał na budowanie autobusowej autostrady (pojazd co 20 minut) to czemu jest tak mało pociągów w kier. Sochaczewa? Poza ścisłym szczytem skład jest co godzinę, zaś ostatni z Sochaczewa w kier. W-wy jest ok. 22:16.
4. Przykład problemów z wykupem terenów pod budowę dróg dowodzi, że nie tak prost jest wybudować "coś obok". I to dla tak małego ruchu.
5. Ciekawi mnie czy za te 350 mln nie dałoby się zakupić dodatkowe składy, zapłacić PLK, wybudować kilka P+R i opłacić dowozówki do stacji. Część Legionowa i okolic może jeździć na Gdańską, Sochaczew też może - gdyby ktoś mówił, że "więcej pociągów się nie da na średnicę wcisnąć".
6. Ten projekt jest niewątpliwie najbardziej opłacalny dla autorów, bo z sypaniem kasy przez gminy może być problem.
7. I żeby przypadkiem nie okazało się, że owe BRT zamieniło się w regularną drogę publiczną. Polak potrafi.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8353
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 maja 2016, 14:10

Żeby wytyczyć buspas w Warszawie trzeba uzasadnić to m.in. odpowiednią liczbą kursów na godzinę. 20-30 odjazdów w ciągu 60 minut to za mało, a tutaj ktoś proponuje budowę nowego korytarza dla marnych 3 kursów...

Do pytania nr 3 dorzuciłbym jeszcze obecną ofertę autobusową - busiarze nie zabijają się o ten kierunek (jak np. o Otwock onegdaj), a Motobuss operuje na Sprinterach...

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 11 maja 2016, 18:44

Paweł D. pisze:Ciekawi mnie czy za te 350 mln nie dałoby się zakupić dodatkowe składy, zapłacić PLK, wybudować kilka P+R i opłacić dowozówki do stacji. Część Legionowa i okolic może jeździć na Gdańską.
Akurat to byłoby najlepsze rozwiązanie. Tory są na 160, i wystarczy kupić dobry tabor na tą linię mogący wykorzystać potencjał linii i uruchomić np. S5 do Sochaczewa co 15-20 minut. Ze średnicą nie musi być problemów - akurat komponuje się to z reaktywacją Warszawy Głównej. Zamiast pakować horrendalne pieniądze w dowozówkę na obrzeża Warszawy (o wątpliwej przydatności) , za dużo mniejszy nakład środków mamy dojazd do ścisłego centrum.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 11 maja 2016, 18:46

Zastanawiające, że ten dziwny projekt z BRT do Sochaczewa wypłynął akurat wtedy, gdy prezes Metra Warszawskiego ogłasza przyspieszenie z budową II linii na kapuściany Chrzanów. Czyżby jedno miało uzasadniać drugie?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 maja 2016, 20:42

osa pisze:Zastanawiające, że ten dziwny projekt z BRT do Sochaczewa wypłynął akurat wtedy, gdy prezes Metra Warszawskiego ogłasza przyspieszenie z budową II linii na kapuściany Chrzanów. Czyżby jedno miało uzasadniać drugie?
Nie ten rząd wielkości. Raczej BRT jest modyfikowane pod kątem Chrzanowa.

Chrzanów naprawdę ain't no kapuściany no more, co potwierdziłem, będąc tam dzisiaj. Myślę, że mógłbym zaapelować z wysokości tronu ;) o zaprzestanie powtarzania tej mantry. Możesz sobie oczywiście uważać, co chcesz, ale nam już to obwieściłeś i wystarczy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 maja 2016, 0:17

Ok, planujmy więc metro i BRT, bo Chrzanów już nie jest już kapuściany, a klienci deweloperów budujących bez planów zasłużyli na to bardziej niż mieszkańcy, którzy często od dziesiątek lat nie mogą się doczekać różnych udogodnień i inwestycji. Ciekawe jednak, że tyle już bloków na Chrzanowie, a nie kursuje tam nawet jeden autobus. Ups, nie da się wyznaczyć żadnej trasy.?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 maja 2016, 0:34

105, 112, 189, 190 i E-5 to ani jeden autobus? :shock:

Osa, twój mityczny kapuściany Chrzanów leży prawdopodobnie gdzieś pod Ożarowem. Ten, który się w tej chwili zabudowuje, to zachodnia strona Lazurowej. Może dlatego nie jesteśmy w stanie się dogadać.

I tak, skrzyżowania Lazurowa/Człuchowska i Lazurowa/Batalionów Chłopskich znajdują się w strefie dojścia do stacji Chrzanów.

http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/me ... inia-D.gif
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 maja 2016, 8:00

Niestety, nowa zabudowa Chrzanowa to nie tylko zachodnia strona Lazurowej i dobrze o tym wiesz. A stacja metra planowana gdzieś daleko przy Szeligowskiej wcale nie jest atrakcyjną lokalizacją dla mieszkańców tych bloków.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 maja 2016, 10:07

Podobnie, jak stacja metra planowana gdzieś daleko przy KENie wcale nie jest atrakcyjną lokalizacją dla mieszkańców bloków przy Stryjeńskich i Moczydłowskiej. :bredzisz:

Stacja będzie tutaj. Nie wydaje mi się, aby mieszkańcy bloków widocznych w tle (a od tego czasu budowa posunęła się jeszcze bliżej Szeligowskiej) narzekali na lokalizację stacji przy Szeligowskiej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ